jv
door jvk Sep 6, 2005 om 11:09
Voeding & gezondheid

Is visolie hetzelfde als levertraan??

Ik heb kortgeleden visolie in tabletvorm gekocht omdat ik hoorde dat dat onder meer goed zou zijn tegen een beginnende arthrose, waar ik aan lijd. Ik beet zo'n ding door en de smaak kwam mij erg bekend voor: ik ben van de generatie die in de jeugd altijd een lepel levertraan kreeg en daar smaakte mijn visolietablet naar.

Is dat dus gewoon levertraan maar dan in een dure verpakking??

30178 12 Rapporteer

brynnar
door brynnar - Sep 6, 2005 om 11:34
1782 Antwoorden / 27 Vragen

In essentie bevat visolie hetzelfde als levertraan. Het gaat hier om de Omega-3 vetzuren DHA en EPA. De visoliepillen worden vaak als alternatief aangeboden, wegens de ranzige smaak van levertraan. Een pil kun je in zijn geheel doorslikken, zodat je er minder van proeft.

Het maken van de pillen is echter duurder, vandaar het prijsverschil, maar in essentie is de werking hetzelfde.

Brynnar

jv
door jvk - Sep 6, 2005 om 11:56
33 Antwoorden / 66 Vragen

hardstikke bedankt, dan denk ik dat ik toch maar achter de ouderwetse levertraan aanga. Maar waar kun je dat tegenwoordig nog kopen?? Die gezondheids- en bio-winkels vind ik zo duur, dus ook hun EENVOUDIGE levertraan zal wel flink opgehoogd zijn daar. Doe eens een suggestie.

brynnar
door brynnar - Sep 6, 2005 om 12:08
1782 Antwoorden / 27 Vragen

Hallo jvk,

Een beetje drogist of apotheek zou het moeten verkopen. Je hoeft er niet voor naar een reformwinkel. Wat een fles tegenwoordig kost, weet ik niet uit mijn hoofd, maar kijk eens wat de drogist aan kan bieden.

Brynnar

johandv
door johandv - Sep 6, 2005 om 19:51
94 Antwoorden / 4 Vragen

Deze maand ben ik met vakantie in de USA en gebruik hier op aanraden van een vriend de visoliecapsules tegen arthrose. Heb het idee dat ze helpen en overweeg een voorraadje mee te nemen naar Holland. Kan iemand mij vertellen wat de prijs per 100 capsules in nederland is? Misschien kan iemand eens kijken in een apotheek voor me?  Bedankt!!

redfloor
door redfloor - Sep 7, 2005 om 18:37
166 Antwoorden / 21 Vragen

Levertraan kun je gewoon bij de natuurvoedingswinkel kopen. Hebben ze het niet, dan kunnen ze het wellicht bestellen.

Let wel even op dat er nogal wat verschil zit tussen de verschillende capsules en olien. Sommige visolie is nogal vervuild (net zoals sommige vis vervuild is). Ook is de ene zuiverder dan de andere. Sja, en dan is het 'hoe zuiverder en schoner, hoe duurder'. Ik raad je aan deze afweging wel even te maken.

Met vriendelijke groet,

Floor

redfloor
door redfloor - Sep 7, 2005 om 18:38
166 Antwoorden / 21 Vragen

Er zijn zeer uiteenlopende prijzen van visolie. Welk merk neemt u? Ik kan wel even kijken hoeveel dit merk kost in Nederland. Dat lijkt mij de gemakkelijkste manier van vergelijken.

Met vriendelijke groeten,

Floor

johandv
door johandv - Sep 7, 2005 om 19:54
94 Antwoorden / 4 Vragen

ben voorstander van zuiver en schoon. Het merk hier is spring valley, omega-3 (in Ned. waarschijnlijk niet te vinden). Een prijsidicatie is fijn, dan weet ik tenminste of ze hier (veel) goedkoper of juist duurder zijn. beankt voor de hulp!

holstein
door holstein - Sep 8, 2005 om 08:35
922 Antwoorden / 16 Vragen

Heb iets op internet gevonden en kan wel wat info voor u in staan......
http://www.vita-send.nl/epa.htm

holstein
door holstein - Sep 8, 2005 om 08:50
922 Antwoorden / 16 Vragen

Hier is misschien wel iets van u gading bij.......
http://www.vitunique.nl/producten.aspx

redfloor
door redfloor - Sep 9, 2005 om 13:01
166 Antwoorden / 21 Vragen

Ik heb het even nagekeken in de winkel. Visolie capsules van Orthica kosten EUR 22,00 per 120 capsules. Orthica is een zeer goed merk. Overigens zijn er ook duurdere en goedkopere capsules te krijgen. Het hangt sterk af van de kwaliteit van de olie.

Met vriendelijke groeten,

Floor

johandv
door johandv - Sep 9, 2005 om 16:42
94 Antwoorden / 4 Vragen

Iedereen bedankt voor de info over en het uitzoeken van de prijs voor visolie. Hier in de USA ligt de prijs veel lager, alleen kan ik niet zien hoe zuiver de olie is. Mijn familie hier slikt ze al lang en met sukses! Nogmaals bedankt allemaal.

vl
door vlembo1 - Nov 23, 2005 om 18:56
12 Antwoorden / 3 Vragen

Gisteren 15 Euro betaald voor twee potjes met 50 stuks....dus 100 pillen.