clijnmarijne
door clijnmarijne Apr 15, 2011 om 13:58
Computers & telefonie

ISACER.ID

Hallo, ik zie op mijn C schijf het bestand ISACER.ID staan.
Wat is dit? Het bestand is maar 6 bytes groot. Ik heb er al op gegoogeld maar daar word ik ook niet veel wijzer.
ID = een domeinnaam? Ik werk wel met een Acer computer.
Het zit ook niet in een andere map, staat daar zo maar alleen... Virusscans leveren niks op, ik heb Microsoft Security Essentials en MBAM.
Bedankt alvast,
Groeten, clijnmarijne

682 7 Rapporteer

pschaecker
door pschaecker - Apr 15, 2011 om 15:44
171 Antwoorden / 0 Vragen

Ik gebruik zelf een Acer Laptop maar ISACER.ID staat nergens op mijn harde schijf. Verder kan ik er op internet ook niets over vinden.

valerius-2
door valerius-2 - Apr 15, 2011 om 15:46
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Probeer het eens op de sete van acer, of vraag het daar eens met een berichtje

freya
door freya - Apr 15, 2011 om 16:00
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo clijnmarijne,

Lijkt mij niet iets om je zorgen om te maken. Een grootte van 6 bytes is natuurlijk ook niet echt veel. Waarschijnlijk bevat het bestandje niets méér dan b.v. een typenummer ofzo. Als je je erg veel zorgen maakt, stuur je dat bestandje maar naar mij toe, dan wil ik er wel even naar kijken hoor.

m.vr.gr. Freya

clijnmarijne
door clijnmarijne - Apr 15, 2011 om 16:13
134 Antwoorden / 46 Vragen

[quote=freya schreef op vrijdag 15 apr 2011, 16:00]
Hallo clijnmarijne,

Lijkt mij niet iets om je zorgen om te maken. Een grootte van 6 bytes is natuurlijk ook niet echt veel. Waarschijnlijk bevat het bestandje niets méér dan b.v. een typenummer ofzo. Als je je erg veel zorgen maakt, stuur je dat bestandje maar naar mij toe, dan wil ik er wel even naar kijken hoor.

m.vr.gr. Freya

Als ik erop dubbelklik, opent zich Wordpad en staat er één woord: isacer.
Ik denk dat ik het maar weggooi, toch, Freya?
Mercic
Clijnmarijne

freya
door freya - Apr 15, 2011 om 16:26
10999 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=clijnmarijne schreef op vrijdag 15 apr 2011, 16:13]....
Als ik erop dubbelklik, opent zich Wordpad en staat er één woord: isacer.
Ik denk dat ik het maar weggooi, toch, Freya?
Mercic
Clijnmarijne
Dat zijn dan precies die 6 bytes: 'isacer'. Volkomen onschuldig lijkt me zo. Je kan het gerust weggooien of desnoods even op een USB-stick zetten, maar ik verwacht niet dat het verder gevolgen zal hebben voor je computer/laptop.

Overigens nog wel even een opmerking. Als je niet weet waar een bepaald bestand voor dient, ga er dan niet 'zomaar' op dubbelklikken. In dit geval is het iets onschuldigs, maar voor hetzelfde geld is het wel iets dat 'gevaarlijk' is en dan kun je jezelf op die manier aardig in de nesten werken.
Dus niet meer doen. ;-)

Freya

clijnmarijne
door clijnmarijne - Apr 15, 2011 om 17:31
134 Antwoorden / 46 Vragen

[quote=freya schreef op vrijdag 15 apr 2011, 16:26][quote=clijnmarijne schreef op vrijdag 15 apr 2011, 16:13]....
Als ik erop dubbelklik, opent zich Wordpad en staat er één woord: isacer.
Ik denk dat ik het maar weggooi, toch, Freya?
Mercic
Clijnmarijne
Dat zijn dan precies die 6 bytes: 'isacer'. Volkomen onschuldig lijkt me zo. Je kan het gerust weggooien of desnoods even op een USB-stick zetten, maar ik verwacht niet dat het verder gevolgen zal hebben voor je computer/laptop.

Overigens nog wel even een opmerking. Als je niet weet waar een bepaald bestand voor dient, ga er dan niet 'zomaar' op dubbelklikken. In dit geval is het iets onschuldigs, maar voor hetzelfde geld is het wel iets dat 'gevaarlijk' is en dan kun je jezelf op die manier aardig in de nesten werken.
Dus niet meer doen. ;-)

Freya

Ja Freya, daar heb je gelijk in. Voortaan eerst (langer) nadenken. Ik ben toch wel een voorzichtig type hoor. Bedankt.
Fijne avond nog,
Clijnmarijne

freya
door freya - Apr 15, 2011 om 17:37
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Graag gedaan en ook jij een fijne avond.

Freya