Itho-huis-ventilatiesystemen maakte 10 jaar geleden grootschalig reclame met een fluisterstille en op afstand bedienbare regelbare ventilator voor het hele huis. Kosten € 650,- !
Precies na 10 jaar deed de afstandsbediening het niet meer. Tip van de installateur: nieuwe batterijen. Niet dus. Itho blijkt een onderdeel van Daalderop te zijn. Tip van Daalderop: bel uw installateur op, want uw printplaat zal wel defect zijn. Nu blijkt echter, dat het systeem van de markt is en dat er geen onderdelen meer leverbaar zijn. Waarom stuurt Daalderop-klantenservice mij dan eigenlijk naar de installateur die weer extra kosten maakt?
Moeten producenten langer onderdelen op voorraad houden dan tien jaar? Wie heeft ervaring met Daalderop-service?
Ik had tenminste een coulance-aanbieding verwacht, maar wordt nu botweg afgewezen!
Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.
[quote=valerius-2 schreef op vrijdag 30 jan 2015, 14:06]10 jaar is toch nog een hele tijd, hoelang denkt dat ze de onderdelen zouden moeten kunnen leveren.
Het systeem was bij de aankoop net op de markt en er kon garantie bijgekocht worden tot 10 jaar. Wanneer na elf jaar de onderdelen op zijn, zal er wel héél veel te repareren geweest moeten zijn. Eis: Vijftien jaar op zijn minst!
@aura1 Niet de afstandsbediening, maar de printplaat zou defect zijn.....en ook de installateur krijgt nul op het request, zonder de verder nog goed werkende ventilator überhaupt te kunnen laten testen. Een electronisch onderdeel werkt hier niet stabiel.
Mijn vorige huisventilator liep overigens na 25 jaar nog steeds, maar had geen drietraps-snelheids-bediening. De Itho-Daalderop nu dus ook niet meer. Prijsverschil uiteindelijk toch € 600,- voor de kat z'n sigaar uitgegeven.
[quote=mahadma schreef op vrijdag 30 jan 2015, 17:17]Zo maar een idee, is er in uw omgeving een werkende a b te vinden en te lenen? Zo ja, lenen en een "lerende" a b kopen, probleem opgelost ............
Op zich een goed idee, maar in dit geval zijn er meerdere afstandbedieningen meegeleverd voor de verschillende ruimtes als keuken, bad, toilet en ze werken allemaal niet naar de ontvangerunit. Bedankt!
[quote=mahadma schreef op vrijdag 30 jan 2015, 17:43]ze werken allemaal niet naar de ontvangerunit. Ligt het dan niet aan de ontvanger ipv de zender?
Zou je denken, maar Daalderop zegt dat het de printplaat moet zijn, misschien zit daar de ontvanger op? Is niets meer leverbaar.
! !- Ik vind dit als koper niet acceptabel, de korte levensduur, geen onderdelen (misschien nog wel voor garantiegevallen?) en helemaal geen support. 'Moet uw installateur oplossen' heet dan toch hetzelfde als 'een nieuwe kunnen verkopen'!
[quote=hänschen klein schreef op vrijdag 30 jan 2015, 17:10][quote=valerius-2 schreef op vrijdag 30 jan 2015, 14:06]10 jaar is toch nog een hele tijd, hoelang denkt dat ze de onderdelen zouden moeten kunnen leveren.
Het systeem was bij de aankoop net op de markt en er kon garantie bijgekocht worden tot 10 jaar. Wanneer na elf jaar de onderdelen op zijn, zal er wel héél veel te repareren geweest moeten zijn. Eis: Vijftien jaar op zijn minst!
@aura1 Niet de afstandsbediening, maar de printplaat zou defect zijn.....en ook de installateur krijgt nul op het request, zonder de verder nog goed werkende ventilator überhaupt te kunnen laten testen. Een electronisch onderdeel werkt hier niet stabiel.
Mijn vorige huisventilator liep overigens na 25 jaar nog steeds, maar had geen drietraps-snelheids-bediening. De Itho-Daalderop nu dus ook niet meer. Prijsverschil uiteindelijk toch € 600,- voor de kat z'n sigaar uitgegeven. U heeft garantie bijgekocht Itho heeft die extra garantie niet geleverd dat heeft de installateur u aangesmeerd. De fabrikant is vrij om producten uit de markt te nemen en daarmee ook de onderdelen voorraad niet meer aan te vullen.
En dan welke onderdelen moeten dan zo lang te leveren zijn, dat is dusvan te voren nooit te wete. Dan zouden zij voor alle artikelen die in zo'n apparaat zitten meer dan tien jaar leverbaar moeten zijn, heeft u wel eens gedacht wat voor geld daar in gaat zitten.
Als geen enkele a.b. functioneerd is inderdaad de printplaat de boosdoener. Deze stuurt de motor aan afhankelijk van de signalen die de ontvanger doorgeeft. Zit hier toevallig geen (glas)zekering op die mogelijk is doorgeslagen.
Ik ga de Consumentenbond eens over dat op voorraad-houden-verhaal vragen. Zo'n apparaat ga je toch niet om de tien jaar steeds weer vervangen? Mijn verwachting is tenminste 25 jaar gezien de hoge prijs en simpele werking. De ventilatiemotor zelf functioneerd prima maar nog slechts op één snelheid. Misschien heeft het ook met de overname door Daalderop te maken. Daarvan ken ik de service niet op hun eigen verwarmingsketels, maar wanneer die net zo ongeïnteresseerd doen, hoeft hun ketel voor mij ook niet! Daarom snap ik hun afwijzende houding helemaal niet.
@gerbera Dat met de zekering zal ik nog eens laten nakijken, ik hoop echt dat je gelijk hebt met deze TIP.
De afstandsbediening is eenvoudig te testen, zet een smartpfone of camera op fotostand en hou de afstandsbediening vlakbij de lens druk op een knop van die afstandsbediening als die werkt gaat de IR led knipperen. Is dat het geval dan is de IR ontvanger in het apparaat stuk. IR ontvangers zijn standaard onderdelen die op typenummer wel te verkrijgen zijn. Wat betreft de zekering als die doorgebrand is werkt de afzuiger niet meer.
[quote=valerius-2 schreef op vrijdag 30 jan 2015, 19:24]En dan welke onderdelen moeten dan zo lang te leveren zijn, dat is dusvan te voren nooit te wete. Dan zouden zij voor alle artikelen die in zo'n apparaat zitten meer dan tien jaar leverbaar moeten zijn, heeft u wel eens gedacht wat voor geld daar in gaat zitten.
Precies, en als fabrikanten wel voldoende op voorraad houden worden ze hier weer voor oplichter uitgemaakt omdat die onderdelen zo duur zijn.
Onderdelen op voorraad houden is voor fabrikanten dood geld, het neemt een boel ruimte in en wordt na verloop van tijd vernietigd of voor een habbekrats aan onderdelenhuizen verkocht. De onderdelen zijn nog wel te vinden maar u moet ze wel zoeken en zelf monteren. Wij Nederlanders blinken uit in het doe het zelf maar als dat geen optie is kan een installateur tegen betaling uiteraard het onderdeel vinden en plaatsen.
[quote=itho daalderop schreef op dinsdag 3 feb 2015, 12:10]Beste Hänschen,
Vervelend dat je een andere verwachting hebt bij één van onze producten. Hoewel wij tijdens productontwikkeling en productie componenten selecteren welke de levensduur van de CVE mee moeten gaan, is het bij een technisch product nimmer uitgesloten dat er een onderdeel tussentijds defect zal gaan.In onze garantievoorwaarden staat omschreven dat wij de verplichting hebben om 10 jaar lang een oplossing te bieden bij defecten. Het onderdeel wat je nodig hebt, is inderdaad niet langer op voorraad omdat wij de CVE die je in je bezit hebt, niet langer produceren. Een veel energiezuiniger en stillere variant is hiervoor in de plaats gekomen die een adviesprijs heeft van € 239,58 en tot 83% minder energie verbruikt dan ventilatoren met een wisselstroommotor. Wij vragen je om in een persoonlijke mail je contactgegevens te mailen zodat wij een passend advies kunnen bieden. Stuur je mail naar info@ithodaalderop.nl en verwijs daarin naar Marielle zodat ik deze op kan pakken en behandelen.^MK
Dat zal dan een aanbod zijn met een korting voor het nieuwe systeem, denk ik.
@valerius-2 Had de moed al opgegeven na meerdere pogingen Daalderop via de klantendienst om een oplossing te vragen en steeds weer werd ik afgewezen. Zelfs geen enkele poging om een ander/beter product aan te bieden......
Ik houd KASSA hiervan op de hoogte en kan mijn kritiek misschien terugnemen.
Vervelend dat je een andere verwachting hebt bij één van onze producten. Hoewel wij tijdens productontwikkeling en productie componenten selecteren welke de levensduur van de CVE mee moeten gaan, is het bij een technisch product nimmer uitgesloten dat er een onderdeel tussentijds defect zal gaan.In onze garantievoorwaarden staat omschreven dat wij de verplichting hebben om 10 jaar lang een oplossing te bieden bij defecten. Het onderdeel wat je nodig hebt, is inderdaad niet langer op voorraad omdat wij de CVE die je in je bezit hebt, niet langer produceren. Een veel energiezuiniger en stillere variant is hiervoor in de plaats gekomen die een adviesprijs heeft van € 239,58 en tot 83% minder energie verbruikt dan ventilatoren met een wisselstroommotor. Wij vragen je om in een persoonlijke mail je contactgegevens te mailen zodat wij een passend advies kunnen bieden. Stuur je mail naar info@ithodaalderop.nl en verwijs daarin naar Marielle zodat ik deze op kan pakken en behandelen.^MK
Eindresultaat van de KASSA-melding over ITHO-Daalderop:
Bedrijven worden overgenomen en bedrijven veranderen sterk. Itho en/of Daalderop waren tot voor kort op technieken en de installateurs ervan georiënteerde ondernemingen. Itho-Daalderop heeft het verschil inmiddels ook gemerkt, het verschil dat markten steeds meer klantgeörienteerd moeten functioneren. Midden ik dat proces kwam ik op KASSA met mijn verhaal over een totaal ontoereikende klantendienstservice. Een pas ingerichte webcare reageerde op deze topic (zie boven) en het eindresultaat werd door @valerius-2 al vermoed. Er is een klantvriendelijke oplossing gevonden met een nieuw Itho-ventilatormodel, dat zo energiezuinig is, dat de investering binnen vier jaren al weer is terugverdiend.
Ik heb Milieu Centraal, die zich met innovaties en energiesparende oplossingen bezig houden een e-mail gestuurd, om deze oplossing op hun site, naast het zinvolle vervangen van bij voorbeeld energieslurpende koelkasten te plaatsen, want zonder dat je het merkt en met het apparaat uit het zicht, kosten oudere ventilatoren meer stroom dan je lief en bewust is.
Itho-Daalderop heeft dus 'oudere' modellen van de markt gehaald, om energie te helpen sparen.......dus energiekosten die bij de klanten ontstaan. Ze zullen nog moeten leren dit naar de gebruikers te communiceren. Investeren om te besparen!
Mijn installateur zei direct al 'ze zijn de besten, maar de klantenservice kan beter'
Met dank aan Mireille, die deze grote ombouwklus moet oplossen.
Ik zou me nog even op dit KASSA-topic terugmelden.
Inmiddels is de nieuwe Itho-Daalderop-combinatie met afstandsbedieningen geïnstalleerd en inderdaad ik lig er ook niet meer wakker van. Het apparaat (nieuw model) werkt fluisterstil en ik kan hem 's-nachts nu laten doorlopen, want in de slaapkamer onder de zolder blijft het muisstil. Energiemetingen heb ik niet gedaan, maar 80% of 74% stroombesparing is in ieder geval een besparing.
Centraal MIlieu, een Stichting die het milieu en het energieverbruik van consumenten in de gaten houdt zal binnenkort dit thema met onzichtbare stroomvretende huisventilatoren oppakken en de installateur wist ook al iets van een bericht met filmpje op tv.
Zelfredzaamheid en participatie, mits positief aangepakt, kan ik consumenten aanbevelen. Een eerst niet-reagerende Itho-Daalderop, kan ik met de opgedane ervaringen hier 'als genezen' verklaren. Het werd uiteindelijk een WIN-WIN-verhaal.....en de Itho-afdeling is op de goede weg bestaande en nieuwe klanten serieus te nemen.
Oude ventilatoren kunnen inderdaad veel energie gebruiken. Met name wisselstroomventilatoren verbruiken veel stroom. Modernere gelijkstroomventilatoren zijn zuiniger. Wij gaan hier de komende tijd meer aandacht aan besteden op onze website
Milieu Centraal Nic. Beetsstraat 2A 3511 HE Utrecht www.milieucentraal.nl
nu gaat de overheid je helpen omdat we in Nederland wonen. Prijs jezelf gelukkig, je woont in NL, je hebt de jackpot alsnog gewonnen.
Dit klopt gedeeltelijk. Casino's die de zorgplicht schenden lopen het gevaar dat hun vergunning wordt ingetrokken en krijgen hoge boetes opgelegd. Deze boetes gaan(deels) de schatkist in en/of worden ingezet voor de verslavingsinstellingen waar de speler zich aan k
...
Lees meer
Ik help iemand van 85 met administratieve dingen. In Dec 2023 heeft hij overschrijvingsform abn gestuurd voor anwb lidmaatschap van €17. In feb 2024 kreeg hij aanmaning en bleek het niet afgeschreven. Dus maakte hij nog een aan, die werd betaald. Nu is er met het 1. Formulier in maart € 497 afgeschreven naar rekening in België, met zelfde naam erbij als hij heet. Blijkbaar is formulier bij po
...
Lees meer
Op 6 februari krijg ik een pakket toegestuurd (door de brievenbus) enkel met mijn naam en adres zonder kenmerk door wie het is verstuurd. In het pakket zit een trainingsbroek zonder verzendbrief o.i.d. ik kon het dus ook niet terugsturen aangezien verzender niet bekend was.
Op 3 april krijg ik een brief toegestuurd van Klarna met de kosten van de broek met aanmaningskosten. Direc
...
Lees meer
Ik woon in een gezinswoning, met beneden een woonkamer+keuken en boven een slaapkamer, badkamer, en werkkamer. Ik heb het niet snel koud, dus is de gemiddelde temperatuur in de woning laag, en staan de meeste radiatoren uit. Als ik aan het werk ben in de werkkamer, zet ik de verwarming 10 minuten aan en dan is het warm voor twee uur, zonder de rest van het huis op te warmen.
Onze afvoerput van de douche stinkt behoorlijk naar bederf. Hij loopt wel goed door en we hebben al van alles geprobeerd. Niets helpt. In dezelfde ruimte is er niks aan de hand met de afvoer van het bad en wastafel. Ook in de rest van het huis hebben we geen problemen met afvoer of riool. Wie heeft de oplossing?
Lees meer
Sinds kort woon en werk ik in Amsterdam. Daar ben ik erg blij mee. Maar wat ik geregeld hoor van collega's en vrienden en zelf ervaar is echt een overlast in deze grote stad: muizen! Veel gezocht op internet en rondgevraagd om er vanaf te komen maar er word gezegd; ze deinzen nergens meer voor terug...Dat kan toch niet? Weet iemand een tip waardoor we ze op afstand kunnen houden? (natuu
...
Lees meer