ro
door roy151515 Jun 8, 2015 om 21:29
Auto & vervoer

Januari abonnement geannuleerd geld nog steeds niet terug ontvangen

Beste,

Na 5 maanden contact via telefoon, twitter, facebook en het NS forum ben ik het zat.

Op 6 januari heb ik een abonnement, van €459, via de site besteld en betaald via ideal. Deze heb ik dezelfde dag nog opgezegd omdat er een dag tussen mijn oude en nieuwe abonnement zou zitten, domme fout ik weet het. Maar de mevrouw aan de telefoon had het gelijk voor me geannuleerd en mij hiervan een bevestiging gestuurd. Hierin stond dat ik over 10 werkdagen mijn geld terug zou ontvangen.

Drie weken later en ik heb mijn geld nog niet ontvangen. Na een telefoontje met een vriendelijke dame kwam ik erachter dat de betaling 18 januari is klaargezet en dat ik het spoedig zou ontvangen.

Vier weken later, nog niks of ik nog even geduld kon hebben.

Zes weken later, nog steeds niks. Weer gebeld en er werd me geruststellend verteld dat ik niet heel lang meer zou moeten wachten.

Acht weken later nog niks weer gebeld en weer gerust gesteld.

Tien weken later nog steeds niks. Nu begin ik mijn geduld te verliezen. Bellen met een al geïrriteerde mevrouw en die begon me te vertellen dat ik maar moest aangeven dat ik het niet heb ontvangen. En niks is digitaal in te leveren.

Twaalf weken verder nog steeds niks. Nu ben ik het goed zat te worden. In mijn pauze langs een NS loket gegaan met mijn probleem en mijn internet bankieren om maar aan te tonen dat ik niks terug heb ontvangen. De vriendelijke dame belt met haar mobiel naar het NS klantnummer. Eindelijk zijn we erachter waarom ik mijn geld nog niet heb ontvangen. Het blijkt dat er een terugboeking is klaargezet echter omdat ik via ideal betaal word deze nooit volbracht. Ze zouden dit corrigeren en ik zou over ongeveer vier weken mijn geld ontvangen.

Nu vijf maanden verder en ik krijg nog steeds te horen dat of de persoon die mijn restitutie zou regelen niet aanwezig is of dat het spoedig om mijn rekening zou staan.

Ik ben nu op het punt dat ik er aan denk om naar de rechtbank te stappen. Echter heb ik geen rechtsbijstandsverzekering. Is het dan wel mogelijk om hier iets van te maken. Het gaat om dik €450 waar ik al vijf maanden op zit te wachten.

566 3 Rapporteer

zoekster
door zoekster - Jun 8, 2015 om 23:27
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Probeer het via de klachtenkompas.nl van de consumentenbond.
En klacht.nl

Verder komt u me te geduldig over. Gewoon drie keer per dag twitteren, op facebook berichten neerzetten, net zolang tot ze horendol van u worden. Geloof me, onophoudelijke klagers worden het eerst geholpen.

Ook het forum van de NS continu bestoken met uw klacht.

En als ze zeggen dat ze er nu echt mee bezig zijn, u gaat gewoon door met klagen op diverse sites, net zolang tot het geld binnen is. Zien is geloven!

akkerdistel
door akkerdistel - Jun 9, 2015 om 19:42
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Er zijn tientallen mensen die in hetzelfde schuitje zitten als u, zie ook het -waardeloze en nietszeggende- forum van de NS.

Naast de tips van zoekster kunt ook een factuur opmaken, mocht NS niet betalen (14 dagen) kunt u dit verhogen met 68 euro 85. Betalen ze dan nog niet, schakel je een incassobureau in.

Daarnaast wil het mailen van de directie ook nog weleens helpen, echter Timo Huges is er uitgeschopt c.q. als een haas vandoor gegaan, daar heeft u niet zoveel meer aan.

Heel veel sterkte gewenst en zolang NS er zelf proud opgaat dat ze een fantastische klantenservice hebben (zie hun website hoe trots ze erover zijn) zal nooit iets veranderen.

ho
door hopetobehelping - Jun 10, 2015 om 21:01
1289 Antwoorden / 0 Vragen

Beste roy151515,

heeft u NS al een ultimatum gesteld ?
Zo niet, geef ze nog 1 week.
Daarna kunt u naar de geschillencommissie openbaar vervoer stappen, klik hier.
Het kan sowieso geen kwaad denk ik om de geschillencommissie te bellen. Wie weet hebben zij nog een advies voor u.

Alle communicatie die u zwart op wit heeft uiteraard goed bewaren. Bij voorkeur ook alle communicatie zwart op wit (email) laten verlopen dan heeft u er later ook nog bewijs van.
U heeft er recht op dat u snel uw geld terug krijgt van NS, hoop dat dat snel gaat gebeuren.