mjvanderwerf
door mjvanderwerf Aug 30, 2014 om 11:46
Computers & telefonie

Java update ?

Hallo,
ik krijg herhaaldelijk een verzoek om mijn JAVA up te daten.
Als ik dat wil doen, wordt door Kasperski de update geannuleerd.
Zijn er meer die dit overkomt ?
MJ

6834 21 Rapporteer

aurora1
door aurora1 - Aug 30, 2014 om 12:16
15645 Antwoorden / 6 Vragen

U kunt in Java het updaten uitschakelen en bij het mee opstarten Java uitvinken. Je hebt het erg zelden nodig. Als u Firefox gebruikt kan het zijn dat de plug-in van Java daarin wegens veiligheid geblokkeerd is, dan moet u die eerst handmatig activeren. Bij mij staan de Java plug-ins in Firefox permanent uitgeschakeld.
U kunt eventueel de oude Java eerst verwijderen en dan de nieuwste versie installeren en bezien of dat wel werkt. Controle van welke versie u heeft kan via de site van Java.

Cookies
door Cookies - Aug 30, 2014 om 12:21
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Je kunt beter updaten dan een verouderde Java versie gebruiken. Beter nog is om Java helemaal van je p.c. te verwijderen. Lekken (en die zijn er veelvuldig) in Java worden vaak door hackers gebruikt om je p.c. te besmetten.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Aug 30, 2014 om 12:56
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Naast het verwijderen van Java is het verstandig om 'scripts' tijdens het internetten standaard te blokkeren.
Dat begint met Flash niet standaard uitvoeren, maar om toestemming laten vragen.

mo
door motorwybe - Sep 1, 2014 om 13:49
5 Antwoorden / 0 Vragen

Kasperski is niet gek. M.a.w. is het niet een phissingmail dat ie blokkeert ?
Wees voorzichtig.
Zelf krijg ik onophoudelijk mails van een creditcard clubje dat aangeeft dat ik mijn gegevens moet updaten via een bijgevoegd formulier.
Logo etc. bedrieglijk mooi nagemaakt.
Daar trap je in, tot het wachtwoord je wordt gevraagd en je de schellen van de ogen vallen.
Dus kijk uit ! !

Cookies
door Cookies - Sep 1, 2014 om 13:51
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@motorwybe: met mail, laat staan phishingmail heeft dit niks te maken.

ra
door raymund - Sep 1, 2014 om 13:55
2 Antwoorden / 1 Vragen

Ik had laatst inderdaad een pop-up met een valse Java-update

kv
door kv - Sep 1, 2014 om 13:59
4 Antwoorden / 0 Vragen

@carola.83:
Het is niet moeilijk om een email bericht te maken dat bij openen jou via een pop-up venster vraagt om Java bij te werken.
En dat is dan wel degelijk een fishing email.

wong
door wong - Sep 1, 2014 om 14:07
33 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=mjvanderwerf schreef op zaterdag 30 aug 2014, 11:46]Hallo,
ik krijg herhaaldelijk een verzoek om mijn JAVA up te daten.
Als ik dat wil doen, wordt door Kasperski de update geannuleerd.
Zijn er meer die dit overkomt ?
MJ

Java is nodig om online games te spelen, te chatten en bepaalde video's te kunnen bekijken. Java wordt helaas veel gebruikt door hackers om in te breken, maar dat geldt ook voor Internet Explorer. Daarom stuurt Oracle regelmatig Java updates om eventuele lekken te dichten. Sommige virusscanners zien de updates echter als malware en blokkeren deze. Om dit te voorkomen moet men de naam van de update toevoegen aan de 'Uitzonderingen'. Dat is bij elke scanner weer anders. Kijk eens bij Instellingen o.i.d.

labren
door labren - Sep 1, 2014 om 21:42
862 Antwoorden / 0 Vragen

je hebt java helemaal niet nodig om een spelletje te spelen ?????

kv
door kv - Sep 1, 2014 om 22:17
4 Antwoorden / 0 Vragen

@labren
Dat hangt van het betreffende spel af.

rtroost
door rtroost - Sep 2, 2014 om 00:56
17 Antwoorden / 0 Vragen

Het kan zijn dat de beveiligingsinstellingen van Kaspersky te streng zijn ingesteld, of dat javaupdate in de firewall geblokkeerd is.
Het is ook mogelijk dat de firewall van windows nog actief is. Deze moest ik na de installatie van Kaspersky zelf uitschakelen. Twee firewalls op een PC kunnen elkaar tegenwerken.

door 1953 - Sep 2, 2014 om 03:52
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Gerust doen! Niks mis mee!

Let wel op dat u eventuele vinkjes weghaalt waar wordt gevraagd om ... mee te installeren.

door 1953 - Sep 2, 2014 om 03:53
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Kaspersky tijdelijk even uitzetten is de oplossing.

wong
door wong - Sep 2, 2014 om 08:47
33 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=labren schreef op maandag 1 sep 2014, 21:42]je hebt java helemaal niet nodig om een spelletje te spelen ?????

@labren,
Dat heb ik helemaal niet beweerd. Sommige spelletjes en video's zijn ontwikkeld in een java omgeving en voor dergelijke software heb je wel degelijk java nodig, anders doen ze het gewoon niet. Met Adobe heb je dat probleem ook. Adobe wordt door sommige virusscanners ook als onveilig beschouwd. De oplossing is: het bestand gewoon bij de Uitzonderingen toevoegen. De scanner tijdelijk uitzetten is niet afdoende, want dan wordt het bestand tijdens een volgende scansessie weer eruit gefilterd.

billieboy
door billieboy - Sep 2, 2014 om 10:40
84 Antwoorden / 29 Vragen

Dat heb ik ook gehad. Die 2 virusscanners starten dan tegelijkertijd op zodat er niets gebeurt. Ik heb Java verwijderd via configuratie, programma,s verwijderen) ( Sindsdien heb ik geen last meer. Gewoon verwijderen.Sukses

labren
door labren - Sep 3, 2014 om 16:55
862 Antwoorden / 0 Vragen

zet dan even je antivirus even uit en dan updaten en daarna weer aanzetten

pi
door pieterwolters - Sep 4, 2014 om 16:07
3610 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=lekkerisdat schreef op zaterdag 30 aug 2014, 12:56]Naast het verwijderen van Java is het verstandig om 'scripts' tijdens het internetten standaard te blokkeren.
Dat begint met Flash niet standaard uitvoeren, maar om toestemming laten vragen.

En jij weet precies welke applicaties TS gebruikt?

edrick3
door edrick3 - Sep 5, 2014 om 18:14
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo mjvanderwerf,

Ik zou de bescherming van Kaspersky even pauzeren (lees hier), de update downloaden en de pauzering weer uitschakelen.
Ondanks de soms negatieve berichten over Java zou ik dit gewoon downloaden.
Heb het zelf al jaren op de computer staan zonder problemen.
('....geeft geen garantie voor de toekomst') ;-)

Goed weekend.

ce
door cec - Sep 5, 2014 om 21:58
4 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb ESET als beveiliging. Deze weigert Java ook.
Dit is trouwens iets van de laatste tijd, daarvoor nooit last van gehad.
Wie kan precies zeggen waar Java wél voor nodig is.
Als je dat niet gebruikt kun je hem er beter uit gooien.
Dat lijkt mij minder risico dan buiten de beveiliging om toch te installeren.

Goed weekend

edrick3
door edrick3 - Sep 6, 2014 om 10:55
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=cec schreef op vrijdag 5 sep 2014, 21:58]
Wie kan precies zeggen waar Java wél voor nodig is.

Lees wat de Consumentenbond er over schreef: klik hier.

wong
door wong - Sep 6, 2014 om 11:05
33 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=cec schreef op vrijdag 5 sep 2014, 21:58]Ik heb ESET als beveiliging. Deze weigert Java ook.
Dit is trouwens iets van de laatste tijd, daarvoor nooit last van gehad.
Wie kan precies zeggen waar Java wél voor nodig is.
Als je dat niet gebruikt kun je hem er beter uit gooien.
Dat lijkt mij minder risico dan buiten de beveiliging om toch te installeren.

Goed weekend

@cec
Java is een programmeertaal. Veel spelletjes en video's zijn geprogrammeerd in java. Zonder java kunnen zij niet uitgevoerd worden Voor meer info klik op hier