mi
door mia_1 Apr 7, 2014 om 18:31
Huishouden & energie

Jouwoutlet.nl

Op 23-06-2013 heb ik een flexibele tuinslang besteld bij Jouwoutlet.nl. Na twee weken brak spontaan het spuitstuk van de slang af. Ik heb daarover meteen contact opgenomen met Jouw outlet, maar hun zeiden dat de 'garantie' maar twee weken was. Raar natuurlijk want na twee weken mag het niet zomaar afbreken. Na veel gemaild te hebben (bellen kan niet) hebben ze op 25 augustus een mail gestuurd waarin stond dat ze de slang zouden vervangen en een nieuwe zouden opsturen. Tot op heden heb ik nog niets van hun vernomen. Ik stuur iedere week een mail heb ook al een brief verstuurd naar hun kantoor, maar ik krijg maar geen reactie terug. Wat kan ik hier aan doen? Ik vind dat ze een nieuwe moeten toesturen / mijn geld moeten terug geven, of in ieder geval fatsoenlijk contact met mij moeten opnemen, maar ik hoor gewoon niets. Ook via de site geven ze geen respons en mijn 'klacht/vraag' word ook niet in het gastenboek opgenomen. Daar staan alleen maar positieve ervaringen in. Ik voel me dus danig opgelicht door jouwoutlet.nl

2850 4 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

tijger1
door tijger1 - Apr 7, 2014 om 18:51
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Zo te zien zijn ze nergens bij aangesloten. Ook hun algemene voorwaarden blinken niet uit. Niet verstandig daar iets te kopen.

U kunt uw klacht overal neerzetten, klacht.nl, klachtenkompas, Radar, Twitter en Facebook.

Dat is nog het enige.

mi
door mia_1 - Apr 8, 2014 om 09:54
12 Antwoorden / 7 Vragen
0

Ik heb de klacht bij verschillende instanties neergelegd, hopelijk levert het wat op.
Bedankt voor de tip.

hutch
door hutch - Apr 8, 2014 om 09:54
4515 Antwoorden / 29 Vragen
0

[quote=mia schreef op maandag 7 apr 2014, 18:31]Na veel gemaild te hebben (bellen kan niet) ....
Bellen kan wel: 070-7370825. En misschien nog hun 06-nummer: 06-84870222.
De vraag is wel of zij wel opnemen...... (zie ook: )

Jouwoutlet.nl is dezelfde als .
Kijkt u maar eens bij '', dan ziet u hoe slordig dit bedrijfje is.
In plaats van jouwoutlet.nl staat daar van vanoutlet.nl.

Beide bedrijfjes zijn geregistreerd door 'i-Trade Gate' te Den Haag.

Maar gezien hun reactie lijkt het dat dit één van de zeer vele amateurs te zijn.

Ook het niet opnemen van negatieve reacties op hun website, dus alléén positieve reacties, duidt er op dat dit geen (echt) professioneel bedrijf is.
Van dit soort personen komen heel vaak reacties als die u gekregen heeft, zoals bijv. dat u maar een zeer korte garantietermijn heeft. Ook hieruit blijkt dat deze persoon totaal geen sjoege van enige wetgeving heeft en er maar op los bazelt.

Uiteraard heeft u (in gewoon Nederlands) minstens 6 maanden garantie, althans binnen die termijn dient de verkoper te bewijzen dat een eventueel mankement door u(w toedoen) veroorzaakt is. Zie art. 18 BW7, lid 2.

Gezien het feit dat u binnen die 6 maanden melding heeft gemaakt van dit 'gebrek', en uiteraard ook als 'beloofd', dient dit bedrijfje u direct een nieuw artikel toe te sturen.

mi
door mia_1 - Apr 8, 2014 om 09:56
12 Antwoorden / 7 Vragen
0

@hutch
Het 070 telefoonnummer geeft aan dat het niet meer bestaat. Op het 06 nummer krijg ik alleen maar een Engels talig bandje te horen, maar ik geef niet op!!!
Bedankt voor de tips.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Peteri
Peteri - Apr 24, 2024 om 11:24
Geldzaken & recht

Overschrijvingsfomulier fraude

Ik help iemand van 85 met administratieve dingen. In Dec 2023 heeft hij overschrijvingsform abn gestuurd voor anwb lidmaatschap van €17. In feb 2024 kreeg hij aanmaning en bleek het niet afgeschreven. Dus maakte hij nog een aan, die werd betaald. Nu is er met het 1. Formulier in maart € 497 afgeschreven naar rekening in België, met zelfde naam erbij als hij heet. Blijkbaar is formulier bij po ... Lees meer

Ro
Rob Vera - Mar 9, 2024 om 18:14
Computers & telefonie

Kan ISP Tweak het contract ontbinden met berekening in eigen voordeel?

Beste Kassa,

nu al een aantal jaar heb ik een internet glasvezel abonnement bij Tweak.  Nu Tweak is overgenomen door Odido kreeg ik een email dat Tweak mijn abonnementscontract wil ontbinden en mezelf bij Odido moet aanmelden. 
Het betreft een abonnementsvorm welke ik per jaar betaal (gezien het voordeel van 10 euro per maand).  In de afwikkeling wil Tweak mij nu met terugwe ... Lees meer

Edouardus
Edouardus - Apr 21, 2024 om 14:27
Voeding & gezondheid

Schuursponsjes en micro-plastic

Bij het doen van de vaatwas gebruikten we altijd een schuursponsje met een blauwe toplaag, gekocht bij een van de grootgrutters van Nederland. Je hebt ze ook met een groene toplaag. Sinds een paar maanden gebruiken we hiervoor een wit afwasteiltje. Bij het ledigen van dit witte teiltje zag ik allemaal heel kleine blauwe plastic deeltjes in het laatste afwaswater zweven en op de boden drijven. Ni ... Lees meer