in
door inter glashard Aug 1, 2014 om 16:22
Garantie & verzekeringen

Kaakchirurg of medisch specialist

Een kaakchirurg die in een ziekenhuis werkt wordt ineens een medisch specialist. hierdoor valt ie niet onder de gebitactief aanvullende verzekering maar onder de basisverzekering met eigen risico.

dit geloof je toch niet?

3676 13 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Aug 1, 2014 om 16:29
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Ja hoor, dat geloof ik wel! ;-)

sw
door swat1500 - Aug 1, 2014 om 16:29
3774 Antwoorden / 0 Vragen

Ja hoor, ik wil het best geloven.

edrick3
door edrick3 - Aug 1, 2014 om 16:33
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hij wordt natuurlijk niet 'ineens' medisch specialist.

In Nederland mag een arts zich medisch specialist noemen als hij door een speciale registratiecommissie is ingeschreven in een speciaal register. Daarvoor moet aan de eisen voor het specialisme zijn voldaan. Deze eisen worden vastgesteld door een college.
(Bron:Wikipedia)

sy
door sylgin - Aug 1, 2014 om 16:54
44 Antwoorden / 0 Vragen

Een Kaakchirurg moet naast de tandartsopleiding,ook een artsenopleiding volgen voordat ze zich mogen specialiseren.
Daarnaast is het heel normaal dat een kaakchirurg in het ziekenhuis werkt aangezien hij of zij meer doet dan alleen kaakoperaties.
In sommige gevallen doen zij ook gecompliceerde operaties.
Dus,ja het is logisch dat een Kaakchirurg in het ziekenhuis werkt en een medische specialist is omdat het een geregistreerde arts is,die een specifieke specialisatie heeft.

costnix
door costnix - Aug 1, 2014 om 16:55
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Nee hoor, die kaakchirurg was voor die tijd ook al specialist.

in
door inter glashard - Aug 1, 2014 om 16:57
4 Antwoorden / 1 Vragen

bedankt,

Interpolis heeft glashelder staan dat de kaakchirurg door gebitactief AV wordt vergoed.

Een kaakchirurg die aan een tandartsencentrum is gekoppeld die wordt vergoed door de gebitactief.
Als deze zelfde kaakchirurg in het ziekenhuis werkt, wordt dezelfde behandeling een medisch specialistische behandeling en vergoed met aftrek van eigen risico.

beide zkh en verz. geven de overheid de schuld maar het lijkt me eerder een afspraak tussen deze partijen

wi
door wilhelmina59 - Aug 1, 2014 om 17:20
512 Antwoorden / 0 Vragen

Als de kaakchirurg werkzaam is in het ziekenhuis vallen de vergoedingen onder de basisverzekering minus eigen risico en als de behandeling onder de vergoedingen basisverzekeringen vallen.
Is de kaakchirurg werkzaam als tandarts wat ie ook is (heeft alleen doorgeleerd) in een eigen praktijk dan inderdaad als het vergoed wordt volgens voorwaarden van de aanvullende tandartsverzekering.

valerius-2
door valerius-2 - Aug 1, 2014 om 17:33
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Dat is een normale gang van zaken, een specialist is dus ook alle andere artsen die op een vast gebied hun kennis hebben.

in
door inter glashard - Aug 1, 2014 om 17:58
4 Antwoorden / 1 Vragen

Beste Wilhelmina,

per 1 jan 2013 is er een aanvullende tandverzekering afgesloten omdat ik naar de kaakchirurg moest, in maart van dat jaar had Interpolis nog geen overleg met het slotervaart dus Interpolis gebeld waar ik dan heen kon. Interpolis had de kennis op dat moment dat het onder de basisverzekering viel. Ik niet. Tweede probleem is dat ze na 15 maanden je in kennis stellen terwijl ik maar 12 maanden kan declareren.

Kaakchirurg = Kaakchirurg
trekken van tanden/kiezen is ook glashelder

door 1953 - Aug 1, 2014 om 22:52
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Een kaakchirurg is een tandarts die tandheelkunde heeft gestudeerd en zich verder heeft gespecialiseerd in kaakchirurgie en mondziekten.

In mijn aanvullende verzekering wordt de kaakchirurgie vergoedt onder de rubriek tandheelkunde.

in
door inter glashard - Aug 1, 2014 om 23:20
4 Antwoorden / 1 Vragen

Even terug naar waar het omgaat
Er is een aanvullende verzekering gebit actief van Interpolis die de kaakchirurg vergoedt echter op het moment dat de kaakchirurg verbonden is met een ziekenhuis wordt de kaakchirurg een medisch specialist. de verzekering is afgesloten op 1 jan 2013. werkzaamheden april 2014. verzekering is op de hoogte van de te ondernemen stappen. polisvoorwaarden AV vergoeden de kaakchirurg. 15 maanden na dato komen ze met rekening binnen eigen risico.sorry als ze dit in december 2013 hadden gestuurd was ik in ieder geval herinnerd om op te zeggen

kosten voor het verwijderen van de wortel eigen risico + 12 x 17.72 en een extra jaar nogmaals 12 x 17,72 is theoretisch 350 +224 + 224 = ca 800,00 graag niet reageren voor het reageren, het liefst hoe dit onrecht op te lossen

tijger1
door tijger1 - Aug 1, 2014 om 23:55
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@glashard

De verzekering van 2013 heeft niets ban doen met de verzekering van 2014. Elk jaar zijn er wijzigingen. U moet daar zelf attent op zijn.

Een kaakchirurg is een medisch specialist. Heel simpel. En medische specialistische behandelingen vallen onder het eigen risico. Ook heel Simpel

Polisvoorwaarden lezen dis..

in
door inter glashard - Aug 2, 2014 om 00:04
4 Antwoorden / 1 Vragen

bedankt, tijger1 voor de tip zal 2013 in de "B"an doen en de polisvoorwaarden na gelezen te hebben "Dis"hen