am
door amwo Apr 16, 2014 om 20:22
Computers & telefonie

Kabeltje voor mobieltje Sagem om foto's van toestel over te zetten naar pc

Ik zoek voor mijn oude Vodafone prepaid mobieltje SAGEM MyV-56 een kabeltje om de foto's/filmpjes die op de SIMkaart staan over te zetten op de pc
Bij Vodafone kom ik niet eens op normale wijze in contact met iemand die mijn vraag kan beantwoorden als alleen het doorsturen naar een Vodafone winkel; de man daar zei dat ze dergelijke oude snoertjes niet meer hebben; hij zei dat ik wel een dergelijk kabeltje bij mijn toestel moeten krijgen!
Aan zo'n reactie heb ik dus helemaal niks; ik vond (blij met een dooie mus;() nog een Sitecom simcard-reader maar.....ik krijg enkel een heel lang nr; ''ergens staat een bestands-extensie -FPB, en als ik klik "sure y want to copy all sim-card phone to pc-phone book?" met YES....kan ik niks vinden, en geen programma kan deze extensie 'lezen'!
Nog wat specificaties: Sagem MyV-56 F 186/05N1
356107000478100 252063573/M200
Hopelijk heeft of iemand zo'n kabeltje, of is een andere oplossing mogelijk??
Bijvoorbaat hartelijk dank

799 7 Rapporteer

aurora1
door aurora1 - Apr 16, 2014 om 20:42
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Zoek eens op internet op accessoires voor deze Sagem, dan kom je heel wat kabeltjes tegen. Ook universele versies. De laatste zijn misschien ook bij de Hema of Zeeman te vinden. Een kabeltje met meerdere stekkertjes voor verschillende merken gsm's.

forever-nl
door forever-nl - Apr 16, 2014 om 20:44
400 Antwoorden / 11 Vragen

Volgens mij heb je een mini-usb b kabel nodig. Ik heb er hier geloof ik drie liggen thuis dus als je er echt zelf geen hebt dan moet er binnen je familie/kennissen/vrienden kring vast eentje te scoren zijn. Via internet ook te bestellen voor een paar euro. Ga wel tevoren even na of deze poort er inderdaad is: zie links op dit plaatje.

Blijft wel de vraag of het toestel gaat willen communiceren met je computer maar dat is van latere zorg en daar valt vast ter zijner tijd een mouw aan te passen indien nodig.

forever-nl
door forever-nl - Apr 16, 2014 om 20:52
400 Antwoorden / 11 Vragen

Overigens staan foto's niet op de SIM kaart, vroeger werd het geheugen van de SIM kaart gebruikt om telefoon nummers op te slaan. Daar pasten er maximaal 10 van op. Op jouw oude SIM kaart iets meer vermoedelijk maar nog altijd geen foto's. Is ook niet belangrijk want contacten worden tegenwoordig online opgeslagen of in uitzonderlijke gevallen nog in het geheugen van de telefoon zelf.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Apr 17, 2014 om 15:58
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Gewoon per mail versturen, meer als 4mb kan het toch niet zijn.

diumenge
door diumenge - Apr 17, 2014 om 16:12
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=lekkerisdat schreef op donderdag 17 apr 2014, 15:58]Gewoon per mail versturen, meer als 4mb kan het toch niet zijn.Moet dat oude toestel wel die mogelijkheid hebben...

ab
door abcde - Apr 17, 2014 om 16:48
146 Antwoorden / 11 Vragen

Probeer het eens bij een telefoonwinkeltje: hoe meer kleurtjes en knipperende lampjes, desto groter de kans dat ze dit soort kabeltjes (nog) hebben!

am
door amwo - Apr 18, 2014 om 19:44
1 Antwoorden / 2 Vragen

Bedankt iedereen voor jullie verschillende reacties; ik heb een mini-foto apparaatje, maar die mini-usb stekker past niet. Ik heb zelfs een set van 8 verschillende usb-stekkertjes, :( niet te geloven, maar geen één past!
Aangezien ik een prepaid abonnement had - ik heb wel even kunnen e-mailen - maar uiteindelijk is het me nooit gelukt de boel te versturen, moet ik tóch maar internet op - had dit ook al geprobeerd, maar ga toch via deze weg proberen met hopelijk de meeste kans van slagen.
Of inderdaad zo'n winkeltje met een heleboel knipperlichtjes...