di
door dirkdirk1983 Jul 16, 2014 om 21:22
Geldzaken & recht

Kadasterdata.nl

Als ik mijn adres intoets op kadasterdata.nl dan geeft deze aan dat het perceeloppervlak 588m2 is. Als ik hetzelfde doe bij het
echte kadaster kom ik aan 312m2. Waarom kan een partij als kadasterdata.nl onjuiste informatie proberen te verkopen? Ik mag toch aannemen dat ik niet aan het echte kadaster hoef te twijfelen.

17973 3 Rapporteer

marcel75
door marcel75 - Jul 17, 2014 om 13:36
5124 Antwoorden / 4 Vragen

Waarom zou je 2x betalen voor dezelfde data, terwijl de gegevens al bekend zouden moeten zijn. Als je het huis gekocht hebt, heb je ook een eigendomsbewijs (afschrift akte van levering). Daarin zal bij de omschrijving van de woning ook de perceelsgrootte staan.

En wat wil je met die extra informatie. Ga je je huis verkopen? Dan zullen toch de gegevens van het Kadaster voor gaan.

ru
door ruitenheer - Jul 17, 2014 om 22:33
120 Antwoorden / 0 Vragen

Kadasterdata koopt de gegevens van het echte kadaster. Ze bewerken de gegevens en proberen daarna winst te maken door de bewerkte gegevens door te verkopen. Kennelijk hebben ze bij het bewerken een fout gemaakt.

pi
door pieterwolters - Jul 18, 2014 om 11:18
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Is het kavel misschien gesplitst en heeft kadasterdata nog de oude gegevens?