door 1953 Jun 14, 2015 om 17:40
Huishouden & energie

Kärcher K5 Premium Car | Toevoer- of aanzuigslag aan de waterkraan?

Heb een Kärcher K5 Premium Car aangeschaft.

Edoch een toevoer- of aanzuigslang voor een aansluiting op een waterkraan (wasmachine) is niet bijgeleverd.

Weet een collega-expert waar de toevoer- of aanzuigslang (5, 10 of meer) kan verkrijgen?

2843 23 Rapporteer

door 1953 - Jun 14, 2015 om 19:06
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=carola.83 schreef op zondag 14 jun 2015, 18:54]Was natuurlijk wel zo handig geweest als je een aansluitset er meteen bij had gekocht. Zelfs bij Wehkamp kun je daarvoor terecht.

Google had je dit overigens ook kunnen 'vertellen'.

De hele middag op Google gezocht, zelfs Wehkamp niet!

Aanzuigslang PC5, 5 meter, is voor het aanzuigen van open water, zoals een sloot of een regenton.

door 1953 - Jun 14, 2015 om 19:08
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=diumenge schreef op zondag 14 jun 2015, 19:02]Tja, zelf Googlen = geen puntjes.

Besteedde genoeg tijd aan het opzoeken.

door 1953 - Jun 14, 2015 om 19:08
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=getty schreef op zondag 14 jun 2015, 18:19]Gewoon in een bouwwinkel of tuinwinkel waar ze karcher verkopen?

Dat is de moeilijkheid, daar zit het niet in het assortiment.

door 1953 - Jun 14, 2015 om 19:15
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=carola.83 schreef op zondag 14 jun 2015, 18:54]Was natuurlijk wel zo handig geweest als je een aansluitset er meteen bij had gekocht. Zelfs bij Wehkamp kun je daarvoor terecht.

Google had je dit overigens ook kunnen 'vertellen'.

Dat weet je ook niet van te voren, het vermoeden was er wel dat die ontbrak.

Op de verpakking zie wel plaatjes met de inhoud.

door 1953 - Jun 14, 2015 om 20:04
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=carola.83 schreef op zondag 14 jun 2015, 19:23].......De hele middag op Google gezocht, zelfs Wehkamp niet!........

En wat is dit dan KLIK

Je hebt gelijk, had het vanmiddag wel gezien doch had de omschrijving niet goed doorgelezen, zag er eigenlijk een 'tuinbesproeïngset' in.

Desalniettemin een topantwoord waardig.

Cookies
door Cookies - Jun 14, 2015 om 20:05
13336 Antwoorden / 36 Vragen

.......De hele middag op Google gezocht, zelfs Wehkamp niet!........

En wat is dit dan KLIK

door 1953 - Jun 14, 2015 om 20:10
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=kassaop1 schreef op zondag 14 jun 2015, 19:49]U had ook even op de website van Kärcher kunnen kijken, daar staat deze slang (met filter en terugslag-klep) gewoon te bestellen voor bijna 30 euro:

Klik hier

Ook kunt u een dealer zoeken op bovenstaande link. Dikke kans dat niet elke dealer hem op voorraad heeft, maar ze kunnen deze slang wel voor u bestellen.
(Voor de andere reageerders: het is dus een aanzuigslang, vandaar die klep, niet een gewone wateraansluiting).

Bijna goed! Slaat op andere bronnen zoals open water: regenton, sloot e.d. Niet voor de waterkraan bedoeld en de lengte is 5 meter.

Als aanmoediging van een nieuwe 'expert' een 'topantwoord waardering' voor uw inzet in dezen.

ka
door kassaop1 - Jun 14, 2015 om 20:10
28 Antwoorden / 0 Vragen

U had ook even op de website van Kärcher kunnen kijken, daar staat deze slang (met filter en terugslag-klep) gewoon te bestellen voor bijna 30 euro:

Klik hier

Ook kunt u een dealer zoeken op bovenstaande link. Dikke kans dat niet elke dealer hem op voorraad heeft, maar ze kunnen deze slang wel voor u bestellen.
(Voor de andere reageerders: het is dus een aanzuigslang, vandaar die klep, niet een gewone wateraansluiting).

door 1953 - Jun 14, 2015 om 21:42
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=kassaop1 schreef op zondag 14 jun 2015, 20:26][quote=1953 schreef op zondag 14 jun 2015, 20:10]Bijna goed! Slaat op andere bronnen zoals open water: regenton, sloot e.d. Niet voor de waterkraan bedoeld en de lengte is 5 meter.

Gewone tuinslang dan, ik dacht dat iedereen dat wel wist.
Aanzuigslangen zijn vaak lastig te krijgen, tuinslangen koop je overal.

Of je moet zelf het water dat er doorheen stroomt gaan drinken, want tuinslangen van PVC zijn niet geschikt om drinkwater te verplaatsen.

Het wordt de GAMMA, net zo duur als Wehkamp, alleen geen verzendkosten ad € 5,95.

"Kärcher Slangset Basic 1/2" zo wordt het omschreven.

door 1953 - Jun 15, 2015 om 03:41
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=kassaop1 schreef op zondag 14 jun 2015, 20:26][quote=1953 schreef op zondag 14 jun 2015, 20:10]Bijna goed! Slaat op andere bronnen zoals open water: regenton, sloot e.d. Niet voor de waterkraan bedoeld en de lengte is 5 meter.

Gewone tuinslang dan, ik dacht dat iedereen dat wel wist.
Aanzuigslangen zijn vaak lastig te krijgen, tuinslangen koop je overal.

Of je moet zelf het water dat er doorheen stroomt gaan drinken, want tuinslangen van PVC zijn niet geschikt om drinkwater te verplaatsen.

In feite is het een vorm van tuinslang die gebruikt kan worden voor de watertoevoer naar de K5, er hoeft immers geen hogedruk op de slang te staan.

Wasmachinekraan > toevoerslang > K5 > hogedrukstraal.

ka
door kassaop1 - Jun 15, 2015 om 17:21
28 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=1953 schreef op maandag 15 jun 2015, 03:41]In feite is het een vorm van tuinslang die gebruikt kan worden voor de watertoevoer naar de K5, er hoeft immers geen hogedruk op de slang te staan.
Het is gewoon een tuinslang, vandaar dat je elke tuinslang kunt nemen met een Gardena-aansluiting. De waterdruk van de waterleiding zorgt ervoor dat het water bij je K5 aan komt.

De pomp van de K5 wordt door het water gekoeld en mag dus niet te lang zonder water lopen (niet langer dan 2 minuten). Vergeet dus niet de slang op de kraan aan te sluiten en de kraan open te draaien en zorg ervoor dat de slang nergens dubbel ligt of wordt afgeknepen. Ook geen heet water gebruiken, dan wordt de pomp niet goed genoeg gekoeld (max. 40 graden).

door 1953 - Jun 15, 2015 om 17:21
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=kassaop1 schreef op maandag 15 jun 2015, 09:32][quote=1953 schreef op maandag 15 jun 2015, 03:41]In feite is het een vorm van tuinslang die gebruikt kan worden voor de watertoevoer naar de K5, er hoeft immers geen hogedruk op de slang te staan.
Het is gewoon een tuinslang, vandaar dat je elke tuinslang kunt nemen met een Gardena-aansluiting. De waterdruk van de waterleiding zorgt ervoor dat het water bij je K5 aan komt.

De pomp van de K5 wordt door het water gekoeld en mag dus niet te lang zonder water lopen (niet langer dan 2 minuten). Vergeet dus niet de slang op de kraan aan te sluiten en de kraan open te draaien en zorg ervoor dat de slang nergens dubbel ligt of wordt afgeknepen. Ook geen heet water gebruiken, dan wordt de pomp niet goed genoeg gekoeld (max. 40 graden).

Bedankt voor de tip!

door 1953 - Jun 22, 2015 om 20:38
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Heb dus de Kärcher 2.645-114.0 set gekocht voor de afgeprijsde prijs van € 18,00 bij Praxis. Gisteren de aansluitingen gemonteerd, ging eenvoudig. De hogedrukreiniger kan nu gaan gebruiken.

De vraagstelling kan dus als gesloten worden verklaard.

getty
door getty - Jul 2, 2015 om 01:09
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Gewoon in een bouwwinkel of tuinwinkel waar ze karcher verkopen?

Cookies
door Cookies - Jul 2, 2015 om 01:11
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Was natuurlijk wel zo handig geweest als je een aansluitset er meteen bij had gekocht. Zelfs bij Wehkamp kun je daarvoor terecht.

Google had je dit overigens ook kunnen 'vertellen'.

diumenge
door diumenge - Jul 2, 2015 om 01:11
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Tja, zelf Googlen = geen puntjes.

getty
door getty - Jul 2, 2015 om 01:11
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Anders Karcher zelf benaderen?

le
door lexdura - Jul 2, 2015 om 01:12
121 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=carola.83 schreef op zondag 14 jun 2015, 19:23].......De hele middag op Google gezocht, zelfs Wehkamp niet!........

En wat is dit dan KLIK

Kun je doen. Je kunt ook gewoon een standaard tuinslang en Gardena-koppelingen gebruiken. Werkt ook. En dat kan het tuincentrum of de bouwmarkt je ook vertellen.

le
door lexdura - Jul 2, 2015 om 01:12
121 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=kassaop1 schreef op zondag 14 jun 2015, 19:49]U had ook even op de website van Kärcher kunnen kijken, daar staat deze slang (met filter en terugslag-klep) gewoon te bestellen voor bijna 30 euro:

Klik hier

Ook kunt u een dealer zoeken op bovenstaande link. Dikke kans dat niet elke dealer hem op voorraad heeft, maar ze kunnen deze slang wel voor u bestellen.
(Voor de andere reageerders: het is dus een aanzuigslang, vandaar die klep, niet een gewone wateraansluiting).

Vraagsteller zoekt een slang voor aansluiting op een waterkraan, niet een aanzuigslang zoals hier getoond.
Zie zijn reacties op de vragen. Als vraagsteller de hogedrukreiniger inderdaad op de kraan wil aansluiten kan hij gewoon een tuinslang en standaardkoppelingen gebruiken. Dat is goedkoper dan hetzelfde setje met een Kärcher-logo erop.

Cookies
door Cookies - Jul 2, 2015 om 01:12
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=kassaop1 schreef op zondag 14 jun 2015, 19:49]U had ook even op de website van Kärcher kunnen kijken, daar staat deze slang (met filter en terugslag-klep) gewoon te bestellen voor bijna 30 euro:

Klik hier

Ook kunt u een dealer zoeken op bovenstaande link. Dikke kans dat niet elke dealer hem op voorraad heeft, maar ze kunnen deze slang wel voor u bestellen.
(Voor de andere reageerders: het is dus een aanzuigslang, vandaar die klep, niet een gewone wateraansluiting).

Had ook net op Karcher zitten kijken, en ook deze gezien, maar zag toevoerslang in de OP staan, dus dacht een gewone waterslang.

ka
door kassaop1 - Jul 2, 2015 om 01:13
28 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=lexdura schreef op zondag 14 jun 2015, 19:54]Vraagsteller zoekt een slang voor aansluiting op een waterkraan, niet een aanzuigslang zoals hier getoond.

Als dat zo is: iedere standaard tuinslang.

ka
door kassaop1 - Jul 2, 2015 om 01:13
28 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=1953 schreef op zondag 14 jun 2015, 20:10]Bijna goed! Slaat op andere bronnen zoals open water: regenton, sloot e.d. Niet voor de waterkraan bedoeld en de lengte is 5 meter.

Gewone tuinslang dan, ik dacht dat iedereen dat wel wist.
Aanzuigslangen zijn vaak lastig te krijgen, tuinslangen koop je overal.

Of je moet zelf het water dat er doorheen stroomt gaan drinken, want tuinslangen van PVC zijn niet geschikt om drinkwater te verplaatsen.

valerius-2
door valerius-2 - Jul 2, 2015 om 01:13
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Als er een straalbreker op dan kan je daar verloop op die plaats met slang aansluiting gebruik ik van wastafel er warm in de wasmachine laat lopen i.v.m met dat het warmwater al gedeeltelijk ontkalk is.