sy
door sylvia54 Dec 28, 2014 om 19:32
Geldzaken & recht

Kamers huren

Ik woon in een huurhuis maar wil weg waar ik woon en nu kan ik bij iemand op kamers gaan wonen maar zit in de wsnp en heb een sosiale dienst uitkering ,maar hoe en wat

301 3 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Dec 28, 2014 om 19:44
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U zult hij de WSNP en de sociale dienst een contactpersoon hebben. Leg daar uw plannen eens voor.

valerius-2
door valerius-2 - Dec 28, 2014 om 20:05
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Wat vorige antwoorder schrijf dat is de manier om geen fouten te maken. Maar zo als u het schrijf gaat u bij iemand op kamers wonen als er verder geen verband met de bewoner van dat perceel is, dan moet dit mogelijk zijn met behoud van u uitkering.

zoekster
door zoekster - Dec 28, 2014 om 21:19
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Het eerste wat van belang zal zijn of u in dezelfde woonplaats blijft. Op zich kunt u van adres in uw woonplaats veranderen en dan uw uitkering behouden. Als u echt van woonplaats verandert zult u zich helemaal opnieuw moeten melden bij de sociale dienst van die plaats en daar de malle molen moeten doorlopen.

Uw bewindvoerder zal wel van iedere verandering op de hoogte moeten worden gesteld. Het is nl niet zo dat u dan wat meer geld om handen zult hebben, u zult alleen meer gaan aflossen dan nu het geval is. Daarbij ga ik ervan uit dat de huur van de kamer minder is dan van het huurhuis dat u nu huurt. Het vrij te laten bedrag blijft hetzelfde. Als u minder huurtoeslag krijgt zal daar wel rekening mee worden gehouden.

Mocht het zo zijn dat u eigenlijk bij uw geliefde intrekt, dan krijgt u geheid moeilijkheden met de sociale dienst. Of dat u op de een of andere manier een gezamenlijk huishouden aangaat. klik HIER
U mag dus alleen een commerciele relatie hebben met degene waar u de kamer van huurt, anders wordt u gekort op uw uitkering.

Sowieso zal de sociale dienst gaan controleren (huisbezoeken) hoe dat precies zit met dat op kamers wonen. En eventuele fraude is funest voor uw WSNP.
Ik wil best geloven dat u te goeder trouw bent, maar werkte ik bij de sociale dienst, dan zou ik het voor geen cent vertrouwen. Er zijn weinig mensen die hun woning verlaten voor een kamer....