Kan de SNS zomaar ineens servicekosten 0,5% gaan rekenen van een groenprojectenfonds,
Sns kreeg zelf het beheer over fondsen en heeft mijn fondsen omgewisseld met een lagere variant, eerder had ik niet met kosten te maken, misschien omdat dat werd verrekend tijdens de uitkering van de winst.
Nu komt Sns met servicekosten van een 0,5%, dat vind ik best veel. Bovendien zie ik pas achteraf wat ik heb betaald. Sns verkoopt dan een deel van de belegging ter hoogte van de servicekosten. IN HOEVERRE IS DIT BETROUW- EN CONTROLEERBAAR?
Als u gaat beleggen gaat u dit doen onder bepaalde voorwaarden. Deze voorwaarden zijn u overhandigd of ten minste een link waar u ze kunt lezen. Door nu lukraak een vraag te stellen zonder naar deze voorwaarden te verwijzen kunt u geen onderbouwd antwoord verwachten.
Beste Avat,
Op onze website hebben wij een informatief filmpje geplaatst waarin wordt uitlegt waarom SNS Bank vanaf 1 januari 2014 servicekosten in rekening brengt. Door op deze link te klikken kom je bij de informatie. Op de pagina van SNS Bank staan ook verwijzingen naar de relevante informatie van de AFM over dit onderwerp.
De servicekosten die SNS Bank in rekening brengt voor jouw beleggingsrekening zijn 0,50% op jaarbasis. Dat is in veel gevallen even hoog als de afname van de fondskosten bij de beleggingsfondsen. Deze servicekosten berekent SNS Bank per kwartaal. We kijken daarbij naar de gemiddelde waarde van je beleggingen in het voorgaande kwartaal.
De servicekosten bedragen dan: het gemiddelde vermogen gedurende het 1ste kwataal x 0,125% (0,50% gedeeld door 4 kwartalen).
Deze servicekosten worden geincasseerd door een gedeelte van je beleggingen ter waarde van de servicekosten te verkopen. Hierdoor hoef je geen saldo aan te houden of bij te storten op je beleggingsrekening.
Voordat SNS Bank over gaat tot verkoop van een gedeelte van je beleggingen krijg je van SNS Bank eerst een nota met daarop het bedrag aan servicekosten dat verrekend gaat worden.
Voor meer vragen of uitleg is het makkelijker als je contact opneemt met de klantenservice van SNS Bank. De klantenservice is bereikbaar op telefoonnummer 030 - 633 30 00.
Met vriendelijke groet,
Peter
SNS Bank Webcare
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Apparatuur tas blijkt niet waterdicht, website zegt het is waterdicht - heb ik recht op geld terug?
Hai. Ik heb bij een winkel voor dj benodigheden [edit-red.] een tas gekocht voor dj apparatuur. Volgens de website is de tas waterdicht.
Dat was ie niet. Ik was voor werk op reis en merkte dat de tas niet water dicht is. Ik heb direct gemaild en de situatie uitgelegd.
Ik wil mijn geld terug, want dat ding functioneert niet zoals beloofd en nu doen ze er alles aan om dat dus n
...
Lees meer
Probleem bij pakket bezorgen door DPD
Ik heb een CDi (brommer onderdeel) besteld en deze zou DPD bezorgen. Echter is de CDi nooit afgelevert alleen de verpakking zat in de brievenbus. En daar gaat het in onze ogen mis, omdat dit geen brievenbus pakket was. De afmetingen van de CDi zie foto zijn groter dan die van onze brievenbus. Wij hebben natuurlijk direct contact gehad met DPD maar zij geven de leverancier de schuld omdat het pakke ... Lees meer
Abonnement Red Together Vodafone
Ik heb een mobiel abonnement bij Vodafone Red Together met mijn vrouw als medegebruiker genomen om buitenshuis wifi te hebben en te gebruiken. Nu kwam ik erachter dat Vodafone mijn thuisgebruik van de wifi (deze gebruik ik overig van Ziggo) de mb"s noteert en aftrekt van mijn afgesloten gb contract bij Vodafone.
Bijvoorbeeld: op 02/03/2024 heb ik om 19.23 0,01 mb gebruikt. Hoe dan? als ik en
...
Lees meer
Populair in Geldzaken & Recht
Wie is aansprakelijk voor doodbijten hond
Vorige week is het hondje van mijn zus in een paar minuten doodgebeten door een pitbull Die pitbull was ontsnapt uit de tuin van een buurman wiens dochtertje de poort open had laten staan. Mijn zus heeft de buurman aansprakelijk gesteld en 400 euro verlangd om een nieuwe hond te kunnen kopen (haar hondje was nog maar net een jaar oud). Nu wil het geval dat de buurman niet de eigenaar is van de ... Lees meer
Mag mijn huurbaas de woning incl mijn inboedel fotograferen bij het verkopen van de woning?
Mijn huurbaas heeft kenbbaar gemaakt de woning waar ik met mijn vriendin 3 jaar woon, te willen verkopen.
Nu wil ze ook foto's komen maken voor op internet, terwijl er al oude foto's zijn van toen hun hier nog woonde.
Deze woning heeft toen namelijk al eens te koop gestaan.
Ik vroeg mij af of dit zomaar mag en wat mijn rechten zijn. Zelf heb ik dit liever niet ivm privacy.
...
Lees meer
Gesjoemeld met mijn uren
Hallo allemaal,
Ook ik heb een vraag die ik graag wil stellen.
Afgelopen 2 en half jaar ben ik dienst geweest bij een groot bedrijf in de detailhandel. Nu ben ik de afhelopen maand helaas in de ziektewet beland en heb ik besloten om afscheid te nemen en ergens anders te gaan werken. Nu heb ik mijn laatste loonstrook ontvangen waar op staat dat ik in mijn ziektewet verlof uren heb staan e
...
Lees meer