av
door avat Apr 4, 2014 om 13:42
Geldzaken & recht

Kan de SNS zomaar ineens servicekosten 0,5% gaan rekenen van een groenprojectenfonds,

Sns kreeg zelf het beheer over fondsen en heeft mijn fondsen omgewisseld met een lagere variant, eerder had ik niet met kosten te maken, misschien omdat dat werd verrekend tijdens de uitkering van de winst.
Nu komt Sns met servicekosten van een 0,5%, dat vind ik best veel. Bovendien zie ik pas achteraf wat ik heb betaald. Sns verkoopt dan een deel van de belegging ter hoogte van de servicekosten. IN HOEVERRE IS DIT BETROUW- EN CONTROLEERBAAR?

870 2 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

jantje7
door jantje7 - Apr 4, 2014 om 14:03
1459 Antwoorden / 23 Vragen
0

Als u gaat beleggen gaat u dit doen onder bepaalde voorwaarden. Deze voorwaarden zijn u overhandigd of ten minste een link waar u ze kunt lezen. Door nu lukraak een vraag te stellen zonder naar deze voorwaarden te verwijzen kunt u geen onderbouwd antwoord verwachten.

snsbank webcare
door snsbank webcare - Apr 7, 2014 om 14:09
54 Antwoorden / 0 Vragen
0

Beste Avat,

Op onze website hebben wij een informatief filmpje geplaatst waarin wordt uitlegt waarom SNS Bank vanaf 1 januari 2014 servicekosten in rekening brengt. Door op deze link te klikken kom je bij de informatie. Op de pagina van SNS Bank staan ook verwijzingen naar de relevante informatie van de AFM over dit onderwerp.

De servicekosten die SNS Bank in rekening brengt voor jouw beleggingsrekening zijn 0,50% op jaarbasis. Dat is in veel gevallen even hoog als de afname van de fondskosten bij de beleggingsfondsen. Deze servicekosten berekent SNS Bank per kwartaal. We kijken daarbij naar de gemiddelde waarde van je beleggingen in het voorgaande kwartaal.
De servicekosten bedragen dan: het gemiddelde vermogen gedurende het 1ste kwataal x 0,125% (0,50% gedeeld door 4 kwartalen).
Deze servicekosten worden geincasseerd door een gedeelte van je beleggingen ter waarde van de servicekosten te verkopen. Hierdoor hoef je geen saldo aan te houden of bij te storten op je beleggingsrekening.
Voordat SNS Bank over gaat tot verkoop van een gedeelte van je beleggingen krijg je van SNS Bank eerst een nota met daarop het bedrag aan servicekosten dat verrekend gaat worden.

Voor meer vragen of uitleg is het makkelijker als je contact opneemt met de klantenservice van SNS Bank. De klantenservice is bereikbaar op telefoonnummer 030 - 633 30 00.

Met vriendelijke groet,

Peter
SNS Bank Webcare

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

na
nanada - Apr 18, 2024 om 12:32
Winkels & webshops

Apparatuur tas blijkt niet waterdicht, website zegt het is waterdicht - heb ik recht op geld terug?

Hai. Ik heb bij een winkel voor dj benodigheden [edit-red.] een tas gekocht voor dj apparatuur. Volgens de website is de tas waterdicht.

Dat was ie niet. Ik was voor werk op reis en merkte dat de tas niet water dicht is. Ik heb direct gemaild en de situatie uitgelegd.

Ik wil mijn geld terug, want dat ding functioneert niet zoals beloofd en nu doen ze er alles aan om dat dus n ... Lees meer

ji
jimace - Apr 18, 2024 om 19:59
Geldzaken & recht
Probleem bij pakket bezorgen door DPD

Probleem bij pakket bezorgen door DPD

Ik heb een CDi (brommer onderdeel) besteld en deze zou DPD bezorgen. Echter is de CDi nooit afgelevert alleen de verpakking zat in de brievenbus. En daar gaat het in onze ogen mis, omdat dit geen brievenbus pakket was. De afmetingen van de CDi zie foto zijn groter dan die van onze brievenbus. Wij hebben natuurlijk direct contact gehad met DPD maar zij geven de leverancier de schuld omdat het pakke ... Lees meer

he
henniev - Apr 16, 2024 om 14:49
Computers & telefonie
Abonnement Red Together Vodafone

Abonnement Red Together Vodafone

Ik heb een mobiel abonnement bij Vodafone Red Together met mijn vrouw als medegebruiker genomen om buitenshuis wifi te hebben en te gebruiken. Nu kwam ik erachter dat Vodafone mijn thuisgebruik van de wifi (deze gebruik ik overig van Ziggo) de mb"s noteert en aftrekt van mijn afgesloten gb contract bij Vodafone.
Bijvoorbeeld: op 02/03/2024 heb ik om 19.23 0,01 mb gebruikt. Hoe dan? als ik en ... Lees meer