kn
door knuffie Oct 14, 2006 om 22:24
Geldzaken & recht

Kan dit?????????/

goedendag, wij hadden een schuld bij de wehkamp, wat later naar een incasso-buro is gegaan, na een afspraak met de werkgever van mijn man (deze zou in de vorm van een lening al onze schulden betalen) hebben we bij diverse schuldeisers gevraagd om een overzicht van het te betalen bedrag en nadat dit betaald zou zijn was er geen schuld meer. zo gezegd zo gedaan, ware het niet dat het bewuste incasso buro zegt oke dit is betaald maar aangezien wij een fout hebben gemaakt krijgen wij nog bijna 400 euro van jullie.....wij niet accoord...brief eenmalige aanbieding van hun betaal de helft dan is het klaar....wij weer niet gedaan...wij hebben 2 kinderen een gewoon salaris en een lening bij de werkgever, buitendat hoeven wij toch niet te boeten voor hun fouten??????? ik hoop dat we een antwoord krijgen aangezien ze het 26-010-2006 naar de deurwaarder sturen. bij voorbaat onze dank.


fam. van bommel

354 7 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ve
door verwijderd - Oct 14, 2006 om 22:30
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Dag fam. vanbommel


Begrijp ik nu goed dat de schuld al bij het incassobureau lag voordat de werkgever erbij werd gehaald?


Want dan zijn ze al ingeschakeld en hebben jullie dit volgens mij te lang op zijn beloop laten gaan. Mooi dat jullie nu geholpen worden, maar was dit eerder gebeurd, dan had wehkamp dit niet uit handen gegeven. Dus is mijn vraag, je schrijft hier......wij hebben een fout gemaakt......wie zijn die wij, jijzelf, of het incassobureau?


En zijn jullie het omdat je te laat actie ondernam, dan kan ik me voorstellen dat je hun ook geld schuldig bent, tenslotte nemen zij de opdracht aan.

ve
door verwijderd - Oct 14, 2006 om 23:04
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Hoi,


Het verhaal is mij niet helemaal duidelijk maar voor wat ik er uit begrijp had je moeten onderhandelen/afhandelen met het incasso buro en niet met en veeeel te laat alsnog met wehkamp.


De kosten voor dit zullen dan op jouw verhaald worden vrees ik daar wehkamp dit al lang uit handen gegeven had en incassoburo of wehkamp nu voor de kosten zou moeten opdraaien door jou te laat betalen.........dat lijkt me niet de juiste gang van zaken


Hoop voor jou dat ik het verkeerd heb............maar heb niet veel hoop.


Succes,

ve
door verwijderd - Oct 14, 2006 om 23:23
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Dag knuffie,


Ik begrijp uit je verhaal dat het incassobureau een fout zou hebben gemaakt. Als dat zo is, dan is het natuurlijk wel handig om bij hen te informeren, welke fout zij dan wel hebben gemaakt. Doe dat in eerste instantie a.s. maandag telefonisch. Gaat dat niet dan zul je hen schriftelijk moeten benaderen.


In principe kunnen ze je niet verplichten tot betaling als zij zelf een fout gemaakt hebben.

ve
door verwijderd - Oct 14, 2006 om 23:27
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

de vraag is nu dus;


 --------aangezien wij een fout hebben gemaakt ------ wij is WIJ ?! ZIJ OF JIJ ?  Is het ZIJ dan is zoals read al aangeeft hun probleem, is het JIJ dan is het /heb jij een probleem.

ve
door verwijderd - Oct 15, 2006 om 13:01
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Hier 'de man' in reactie....


Inderdaad heeft het incassobureau een fout gemaakt., ik heb na ontvangst eerste brief, waarin ze toegeven fout te zijn, meteen gebeld. Mijn stelling : Ik heb begrip voor het feit dat ook incassobureaus fouten kunnen maken, ik heb echter geen begrip voor het feit dat wij daar dan voor zouden moeten boeten cq betalen.


Is mijn stelling ook juridisch juist ???


 


 

ve
door verwijderd - Oct 15, 2006 om 13:43
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Dag knuffie,


Je vraagt: Is mijn stelling ook juridisch juist ???


 Dat is geen gemakkelijke vraag omdat dat samenhangt met de aard van de fout die er gemaakt is door het incassobureau. Is het een kennelijke verschrijving (bijvoorbeeld typefout) dan gaat jouw stelling niet op en mag het incassobureau de fout herstellen. Is het een denkfout maar wel begrijpelijk en doorzichtig (ook voor degeen die is aangeschreven) dan mag het bureau de fout ook herstellen In het laatste geval is het zefs zo dat jij het bureau daarop had moeten wijzen. Is het een denkfout die niet voor degeen die is aangeschreven duidelijk en begrijpelijk is, dan zal een rechter in alle redelijkheid en billijkheid in zo'n geval waarschijnlijk de "gedaagde" gelijk geven en dan hoef je uiteraard niet te betalen. Maar...............................


wie eist bewijst, en dat is in dit geval waarschijnlijk erg moeilijk. En recht hebben is niet hetzefde als recht krijgen. Stel dat je ongelijk krijgt, dan zijn ook alle buitengerechtelijke en gerechtelijke kosten voor jou rekening.


Advies: maak er geen principe kwestie van en doe het bureau een voorstel van € 100,-. Dat lijkt mij beter voor je gezondheid en het geeft rust in de tent, want jullie hebben het al moeilijk genoeg gehad en dan kun je een lastige periode in je leven met een goed gevoel afsluiten. Wellicht dat de werkgever nog één keer kan bijspringen als je hem de zaak uitlegt.


Sukses, vriendelijke groet, Read.

ve
door verwijderd - Oct 15, 2006 om 20:11
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Bedankt voor je reactie, we zullen even laten bezinken en een 'wijs' besluit nemen


 


Jos en Hanneke


 

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Kl
Kletskop - Mar 27, 2024 om 00:44
Geldzaken & recht
Meer gas "gebruikt" op dag van vervanging gasleiding

Meer gas "gebruikt" op dag van vervanging gasleiding

Onlangs heeft netbeheerder Enexis in onze straat alle gasleidingen naar de meter toe vervangen. Hiervoor kregen alle bewoners een brief en er werd een afspraak gemaakt zodat ze middels een schema verdeeld over meerdere dagen alle aansluitigen af konden gaan.
Op de dag dat wij aan de beurt waren zie ik in de app van mijn energieprovider dat ons verbruik juist op die betreffende dag een stuk h ... Lees meer

Wa
Walter Spangenberg - Mar 26, 2024 om 16:53
Huishouden & energie
Ik wil een klacht indienen over Rioleringsbedrijf Van Dongen

Ik wil een klacht indienen over Rioleringsbedrijf Van Dongen

Klacht over rioleringsbedrijf van Dongen (085.8000582)   Op 25 december 2023 had ik last van een verstopt toilet. Ik heb toen contact opgenomen met Rioleringsbedrijf van Dongen. Ik ben toen opgelicht. Ik heb uiteindelijk een rekening moeten betalen van 4.145, -- voor ca één uur werk. De kosten zaten in de toeslag vanwege de feestdagen en de afschrijving van de apparatuur die volgens de mont ... Lees meer

ko
koenvdklundert - Mar 28, 2024 om 17:06
Huishouden & energie

Afvoer verstopt

Hoi, 

Momenteel hebben wij thuis erg veel last van terugkomende verstoppingen in onze afvoer. Ik probeer het telkens zelf op te lossen, maar zonder succes. Nu ben ik op zoek gegaan naar een loodgieter alleen vind ik de prijs echt belachelijk duur. 

Is er ergens een redder in nood met de gouden tip? Of weet er iemand een loodgieter die goedkoper is en netjes te werk gaat?? ... Lees meer