ja
door janrobertnl Oct 29, 2012 om 17:50
Computers & telefonie

Kan een hostprovider een factuurbetaling eisen bij een annulering

Ik heb bij yourosting een pakket win1 aangevraagd/besteld (duur pakket met windows server) ivm FP extensies / ASP.NET. Op de website van Your Hosting staat een 'niet tevreden. geld terug garantie' binnen 100 dagen. Tevens geven zij aan in de eigen algemene voorwaarden dat bij het opleveren van het product cq dienst gecontroleerd moet worden binnen 3 dgn mbt tot evemntuele technische mankementen. Tevens is er nog het recht van bezinning (14 dagen) bij aankopen op het internet. Een dag na de bestelling het product/dienst getest en niet goed bevonden. De extensies bleken niet of niet juist te zijn geinstalleeerd op die dure winserver. Meerdere malen hierover per email die dag contact opgenomen met de helpdesk, maar die konden of wilden niets anders doen...dan niets doen. Natuurlijk ben ik dan niet tevreden en uiteindelijk nog diezelfde dag (dus 1 dag na de aankoop, geannuleerd cq beeindigd. Tja, je raad het waarschijnlijkal...ontevredenheidsgarantie..daar wordt geen woord over gerept. De edinddatum van het pakket is gezet op de laatste dag van deze maand ? met de verwijzing naar de algemene voorwaarden. Tevens werd medegedeeld dat ik dat de eindnota zzal ontangen ? Op mijn reactie dat ik deze gang van zaken wel uiterst merkwaardig vind en ik graag enige toelichting wens (meerdere malen verstuurd) isgeen reactie meer gekomen ! De factuur die ik nog dezelfde dag als het pakket krijg toegezonden is niet gecrediteerd. Nu is mijn vraag, Kan deze onwaarschijnlijk slechte hosting leverencier, mij toch nog een rekening voor een heel jaar laten betalen ? Waarbij niet alleen sprake meer is van een niet goed werkend product, maar voor helemaal niets (aangezien het pakket is geannuleerd..maar in hun bewoordingen, is opgezegd. Wie kan mij hier wijzer in maken.MVG. Jan Robert.

2781 5 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Oct 29, 2012 om 18:41
4299 Antwoorden / 5 Vragen
0

De domeinnaam valt buiten deze garantie, kan het zijn dat ze daar nu wel kosten voor rekenen?

Overigens zijn ze inderdaad wel heel prijzig.

ja
door janrobertnl - Oct 29, 2012 om 18:54
2 Antwoorden / 1 Vragen
0

Het betreft ook niet de domeinnaam, maar het hostpakket. De domeinnaam had ik al eerder. Maar evengoed bedankt voor je reactie.

dearagain
door dearagain - Oct 29, 2012 om 22:22
2462 Antwoorden / 7 Vragen
0

*zij houden zich dus niet aan hun eigen regelingen m.b.t. het herroepingsrecht en dat houdt dus in dat zij de betaling dienen terug te storten omdat de overeenkomst tijdig werd geannuleerd

dearagain
door dearagain - Oct 29, 2012 om 22:26
2462 Antwoorden / 7 Vragen
0

*aanvulling:

*advies: wikkel dit verder wel schriftelijk af (i.v.m de bewijsvoering), want je zou je recht wel eens in rechte moeten afdwingen (eventueel met inschakeling van de rbverzekeraar)

ja
door janrobertnl - Oct 30, 2012 om 18:44
2 Antwoorden / 1 Vragen
0

Het probleem met Your Hosting is opgelost. Ik heb eindelijk een email gekregen met daarin een bevestiging van de annulering en ik kan de factuur als niet verzonden beschouwen. Hiermee is voor mij het dossier gesloten.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Ha
Hans Wijtman - Apr 19, 2024 om 19:46
Geldzaken & recht
Ik ben via internet opgelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug?

Ik ben via internet opgelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug?

Op 25 maart j.l. kreeg ik een sms-je van iemand die zich voordeed als medewerker van ICS (International Card Service) met een noodnummer. Er was geprobeerd €899 van mijn rekening te halen. Ik belde dit nummer en was even later €1794 kwijt. Ik heb aangifte gedaan bij de politie en heb mijn rechtbijstandsverzekering ingelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug? Lees meer

Le
Leny van der Plas - Apr 19, 2024 om 19:46
Geldzaken & recht

Klarna, aanmaning niet besteld artikel

Op 6 februari krijg ik een pakket toegestuurd (door de brievenbus) enkel met mijn naam en adres zonder kenmerk door wie het is verstuurd. In het pakket zit een trainingsbroek zonder verzendbrief o.i.d. ik kon het dus ook niet terugsturen aangezien verzender niet bekend was.

Op 3 april krijg ik een brief toegestuurd van Klarna met de kosten van de broek met  aanmaningskosten.
Direc ... Lees meer

j
j jonker - Apr 17, 2024 om 20:12
Elektronica & tv

Contract youfone ontbinden

sins begin maart heb ik youfone wekelijks gebeld gemailt omdat mijn tv steeds vastliep telefoon niet doet internet slecht.
je mag voor €100 per maand toch wel iets goed verwachten? dus kan ik hierdoor van mijn contract af Lees meer