si
door simi Sep 18, 2015 om 21:11
Computers & telefonie

Kan een uitgepakt beeldscherm geretourneerd worden als de aansluitingen niet werken?

We hebben een Apple thunderbold beeldscherm gekocht en naar nu blijkt werkt dat helemaal niet met veel windows computers/laptops. Dit is niet gemeld bij de verkoop.
Kunnen we het beeldscherm nu nog retourneren? Het was uitgepakt uit het plastic.

Alvast bedankt,

Simi

875 12 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Sep 18, 2015 om 21:16
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Dat ligt er natuurlijk maar helemaal aan of dat gevraag is bij de aankoop en er toen is aangegeven dat het scherm met een Windows PC werkt. Als het scherm gewoon gekocht is in een winkel zonder verder te informeren dan hangt het van de voorwaarden van de winkel af.

zoekster
door zoekster - Sep 18, 2015 om 21:18
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Heeft u het scherm in een stenen winkel gekocht of via internet?

si
door simi - Sep 18, 2015 om 21:21
2 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor jullie reacties.
Het scherm is in een fysieke winkel gekocht en bij aankoop is aangegeven dat het voor een Windows laptop gebruikt zou gaan worden.

diumenge
door diumenge - Sep 18, 2015 om 21:25
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=simi schreef op vrijdag 18 sep 2015, 21:21]Bedankt voor jullie reacties.
Het scherm is in een fysieke winkel gekocht en bij aankoop is aangegeven dat het voor een Windows laptop gebruikt zou gaan worden.
In dat geval hadden ze je moeten informeren dat het scherm mogelijk niet zou werken, met dat gegeven zouden ze nu met een oplossing moeten komen. Geld terug, ander scherm of misschien bestaat er een adapter waardoor het scherm alsnog te gebruiken is. Recht hebben wil overigens nog niet noodzakelijk zeggen dat je dat ook krijgt. Als de winkelier beweert dat je niet hebt aangegeven dat het scherm voor een Windows laptop werd gekocht, dan kan het een lastig verhaal worden.

ho
door hopetobehelping - Sep 18, 2015 om 21:27
1289 Antwoorden / 0 Vragen

Beste simi,

als bij de aankoop is aangegeven dat het voor een Windows laptop gebruikt kan worden en dat blijkt niet zo te zijn dan mag u het retourneren (zou wel helpen als u hier een getuige van heeft). Het scherm voldoet dan niet aan wat de verkoper u verteld heeft. In de volgende link leest u meer over een ondeugdelijk product, klik hier.
Dat u het scherm uit het plastic gehaald heeft is niet meer dan normaal, anders had u immers niet kunnen vaststellen dat het scherm niet voor een Windows laptop gebruikt kan worden.

valerius-2
door valerius-2 - Sep 18, 2015 om 23:51
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Nee hoor dat kan niet u had van te voren hier om kunnen vragen of hij hier voor te gebruiken was.

mahadma
door mahadma - Sep 19, 2015 om 00:01
11541 Antwoorden / 51 Vragen

Vraag 1: Wat zijn de voorwaarden/naam van de winkel?
Vraag 2: U had m.i. kunnen verwachten dat een appel monitor niet op een Windows pc draait
Vraag 3: Heeft u zelf zonder iets te vragen het ding gepakt en betaald of gevraagd of dàt scherm op uw windows pc werkt?

macwouter
door macwouter - Sep 19, 2015 om 02:04
825 Antwoorden / 9 Vragen

Nee dat gaat echt niet werken met windows. Maar niet getreurd u koopt er gewoon een Mac mini bij dan bent u gelijk van die windows af.

door 1953 - Sep 19, 2015 om 03:46
3725 Antwoorden / 95 Vragen

In de winkel? Koop=koop! Web-koop: dan kan alleen in de originele staat verkerend product weer binnen 14 dagen worden geretourneerd.

U had zichzelf beter moeten informeren, dat heet onderzoeksplicht, en zich moeten vergewissen of de combinatie Apple-beeldscherm versus Windows zich wel verhoudt. Verkopende partij heeft informatieplicht en als u die vraag had gesteld om u daarop te wijzen dat het onmogelijk is.

chris74
door chris74 - Sep 19, 2015 om 08:21
564 Antwoorden / 44 Vragen

TS geeft tegenstrijdige antwoorden, als eerst geeft hij aan dat dit niet vermeld is bij verkoop. Later geeft TS aan bij een antwoord dat dit wel bij verkoop is vermeld dat het op een windows laptop zou draaien.

diumenge
door diumenge - Sep 19, 2015 om 08:34
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Niets tegenstrijdigs aan, de verkoper heeft volgens TS niet aangegeven dat het scherm niet zou werken met een Windows laptop toen TS aangaf het scherm te willen gebruiken voor een Windows laptop.

si
door simi - Sep 19, 2015 om 20:31
2 Antwoorden / 1 Vragen

Nou mensen gelukkig kan het dus wel. Er was aangegeven het scherm te willen gebruiken met een Windows pc en de winkel deed in het geheel niet moeilijk! Dus ja de klant moet zich informeren en ook de winkel moet de juiste informatie geven.
Bedankt voor de reacties en een pluim voor MM ( mag vast geen reclame maken :-)

Groeten,

Simi