bo
door bosje52 Jan 6, 2010 om 12:26
Computers & telefonie

Kan geen .pdf openen in Windows live mail

Als ik een .pdf bestand ontvang in windows live mail dan kan ik hem niet openen. Krijg de melding dat er voor dat bestand geen koppeling bestaat. Als ik dat .pdf bestand opsla op bv. bureaublad, dan kan ik hem wel gewoon openen. Weet iemand de oplossing?

21548 14 Rapporteer

pino123
door pino123 - Jan 6, 2010 om 13:13
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Eventueel rechtermuis knop en dan openen met.. Daarna Abode reader selecteren?

Groet,

bo
door bosje52 - Jan 6, 2010 om 13:18
8 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo pino123,

die mogelijkheid bestaat niet. Kan alleen openen, afdrukken...., opslaan als...., alles opslaan...... De mogelijkheid openen met..... is er niet.

Groet

gsm
door gsm - Jan 6, 2010 om 14:03
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Druk op Alt-toets en klik op Extra en dan op Opties.
Kies tabblad Beveiliging.
Controleer of de beveiligingsinstellingen wel zodanig staan, dat een bijlage geopend mag worden.

gsm
door gsm - Jan 6, 2010 om 14:06
5940 Antwoorden / 47 Vragen

In Windows Vista en Windows 7 kun je via het Startmenu de instellingen van de Standaardtoepassing voor PDF bestanden nog eens nalopen en goed instellen voor het juiste programma.

bo
door bosje52 - Jan 6, 2010 om 14:55
8 Antwoorden / 1 Vragen

Hoi gsm,

bij de beveiligingsinstellingen kom ik niet verder, zie niets staan waarbij ik het openen van bijlagen kan veranderen. Andere bijlagen, bv. .pps bestanden kan ik wel openen.
In het koppelingsscherm staat dat .pdf bestanden standaard met Adobe Reader 9.2 geopend worden. Een opgeslagen .pdf-je kan ik wel gewoon openen. Het probleem zit 'm volgens mij ergens binnen Windows live mail, want alleen daarin geeft hij aan dat de koppeling ontbreekt.

Groet

gsm
door gsm - Jan 6, 2010 om 17:24
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Ik heb dit nog op het internet gevonden, wel in het Engels.

Misschien is dat de oplossing. Laat het nog even weten.

bo
door bosje52 - Jan 6, 2010 om 18:07
8 Antwoorden / 1 Vragen

Hoi gsm,

nu had ik mijn hoop op jou gevestigd, maar helaas.........Alles uitgevoerd, maar probleem blijft bestaan. Heb zelfs mijn Adobe reader net verwijderd (heb ik voorheen ook al gedaan) en weer opnieuw geïnstalleerd. Helaas nog steeds hetzelfde probleem.

spooky01
door spooky01 - Jan 6, 2010 om 18:25
418 Antwoorden / 56 Vragen

Ik heb dit kunnen vinden in livemail help. Bijlagen kunnen niet worden gedownload
Bepaalde typen bestanden worden door Windows Live Mail geblokkeerd omdat deze bestanden een hoger risico hebben om te zijn besmet met een virus. Als u een bijlage ontvangt die niet wordt ondersteund in Mail, wordt de waarschuwing Niet-toegestaan bestandstype weergegeven in de berichtkop en kan de bijlage niet worden gedownload of geopend. U kunt de blokkering van bijlagen door Mail uitschakelen of u kunt de bestandsextensie van het bestand tijdelijk wijzigen in een toegestane bestandsextensie voordat u het verzendt, zodat het niet door Mail wordt geblokkeerd.

De blokkering van bijlagen uitschakelen in Mail
Start Mail.

Laat zien hoe
Klik rechtsboven in het scherm op de knop Menu's en klik vervolgens op Beveiligingsopties.
Klik op het tabblad Beveiliging en schakel onder Virusbeveiliging het selectievakje Bijlagen die mogelijk een virus bevatten niet opslaan of openen uit.
Klik op OK.

Dit maakt de blokkering van eerder ontvangen bijlagen niet ongedaan, maar bijlagen die u later zult ontvangen worden niet meer geblokkeerd.

Belangrijk
Het uitschakelen van het scannen van bestanden wordt niet aanbevolen: het geeft virussen mogelijk de kans om uw computer te besmetten.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Gr Ingrid

bo
door bosje52 - Jan 6, 2010 om 18:39
8 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo Ingrid,

het .pdf-je wordt niet geblokkeerd door Windows Life Mail. Ik kan het gewoon opslaan op bv. mijn bureaublad en vervolgens openen. Dat is het probleem niet.
Het probleem is de koppeling binnen het mailprogje.

Gr.

spooky01
door spooky01 - Jan 6, 2010 om 18:57
418 Antwoorden / 56 Vragen

Je kunt binnen het livemail help menu zoeken en als het antwoord er niet tussen staat onder op de pagina op 'meer hulp' drukken, hier kun je dan je vraag stellen. Misschien krijg je daar het juiste antwoord. Gr

gsm
door gsm - Jan 6, 2010 om 20:29
5940 Antwoorden / 47 Vragen

[quote=bosje52 schreef op woensdag 6 jan 2010, 14:55]Hoi gsm,

bij de beveiligingsinstellingen kom ik niet verder, zie niets staan waarbij ik het openen van bijlagen kan veranderen. Andere bijlagen, bv. .pps bestanden kan ik wel openen.
Groet

Bij Extra, Beveiligingsopties, tabblad Beveiliging, zouden de eerste drie vierkante vakjes voor Virusbeveiliging en Afbeeldingen downloaden, niet aangevinkt moeten zijn.
Als het met Acrobat Reader niet gaat, verwijder die dan en installeer eens het zeer goede gratis alternatief van Foxit Reader.

bo
door bosje52 - Jan 7, 2010 om 08:49
8 Antwoorden / 1 Vragen

Hoi gsm,

ze staan bij mij wel aangevinkt, maar heb het geprobeerd met die 3 vaakjes uitgeschakeld. Geen verandering helaas. ( ben ik trouwens dan niet erg bevattelijk voor de nodige zooi?)

Ik ga nu 2 dagen van huis, dus kan pas zaterdag Foxit Reader installeren.Ga het zeker proberen.
Ik laat het je weten!

Groetjes

bo
door bosje52 - Jan 8, 2010 om 20:14
8 Antwoorden / 1 Vragen

Hey gsm,

met Foxit Reader is het gelukt!!!!!
Kan nu mijn .pdt-jes weer lezen in Windows Live Mail.

Bedankt voor je hulp, je bent een kanjer ;-))

Groetjes,
bosje52

erpmessage
door erpmessage - Jan 8, 2010 om 20:26
19 Antwoorden / 2 Vragen

Foxit-reader gebruik ik bijna een jaar en is een prima alternatief voor Adobe Reader, maar is veel lichter en veel minder vervelende updates.