st
door steenbok1 Aug 30, 2015 om 22:32
Computers & telefonie

Kan geenCommando geven op mijn laptop ZONDER muis.

Sinds mijn laptop is opgeschoond, kan ik niet meer zonder muis op mijn laptop werken.
Hoe moet ik dit zo afstellen, zodat ik weer kan werken zonder muis.?
Maar gelukkig kan nog werken met de muis.
Alvast bedankt voor jullie adviezen.
Groeten van Steenbok1

3512 32 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Aug 30, 2015 om 22:46
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Je schat de mensen hier hoog in. Begin eens even met te vermelden wat het merk en type laptop is en welke versie van Windows, of een ander besturingssysteem, je gebruikt. Dat maakt een zinnige reactie een stuk makkelijker.

Waarschijnlijk staat je trackpad op je laptop uitgeschakeld, om te weten hoe die in te schakelen is bovengevraagde informatie nodig.

sjjoppy
door sjjoppy - Aug 31, 2015 om 07:17
7187 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo Steenbok1,

Sneltoetsen voor touchpad muis
De sneltoetsen om de touchpad aan te zetten zijn vaak de FN knop en de F7 of F9. Wat u moet doen is simpel. U drukt de FN knop in maar tegelijkertijd ook de F7 knop of de F9 knop. Dit is even uittesten welke knopje het voor uw laptop precies is. Als het goed is verschijnt er een popupje die laat zien of de touchpad is ontgrendeld of juist is vergrendeld. Laat het schermpje u zien dat de touchpad is ontgrendeld? Dan dient u de onderstaande stap uit te voeren. KLIK

diumenge
door diumenge - Aug 31, 2015 om 08:37
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Bij mij is dat Fn + F3, vandaar de vraag om merk/type laptop.

sjjoppy
door sjjoppy - Aug 31, 2015 om 09:05
7187 Antwoorden / 3 Vragen

Met een subjectief antwoord komt men ook wel aan inlichtingen en het gaat iets vlugger als het raak is.

edrick3
door edrick3 - Aug 31, 2015 om 10:04
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@diumenge,

.....Je schat de mensen hier hoog in......
Terecht natuurlijk. ;-)

@TS,

Voor een Toshiba: Fn+F5

freya
door freya - Aug 31, 2015 om 10:10
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Wanneer stoppen mensen toch eens met die schoonmaakprogramma's. Je hebt ze echt niet nodig.....

costnix
door costnix - Aug 31, 2015 om 10:16
2874 Antwoorden / 1 Vragen

@freya
Ik wou, dat er een schoonmaakprogramma voor mijn huis was :-)

ro
door ron530 - Aug 31, 2015 om 10:46
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Normaal gesproken is de touchpad als standaard ingesteld, bij het aansluiten van een externe muis wordt de touchpad uitgeschakeld. De laptop opstarten zonder externe muis wil nog wel eens helpen maar als er na het opschonen installatiebestanden zijn verdwenen moet middels apparaatbeheer het stuurprogramma opnieuw bijgewerkt danwel opnieuw geinstalleerd worden.

sjjoppy
door sjjoppy - Aug 31, 2015 om 11:16
7187 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=ron530 schreef op maandag 31 aug 2015, 10:46]Normaal gesproken is de touchpad als standaard ingesteld, bij het aansluiten van een externe muis wordt de touchpad uitgeschakeld. De laptop opstarten zonder externe muis wil nog wel eens helpen maar als er na het opschonen installatiebestanden zijn verdwenen moet middels apparaatbeheer het stuurprogramma opnieuw bijgewerkt danwel opnieuw geinstalleerd worden.
De muis zal wel aangesloten zijn omdat de touchpad per ongeluk uitgeschakeld was.

diumenge
door diumenge - Aug 31, 2015 om 11:28
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Muis en touchpad werken op mijn laptop gewoon tegelijkertijd.

crewmember
door crewmember - Aug 31, 2015 om 12:46
1040 Antwoorden / 0 Vragen

Bedoel je met opgeschoond windows er weer helemaal schoon op gezet?
Zo ja:
Je moet de drivers van je laptop touchpad er nog opzetten. (En alle andere laptop specifieke onderdelen ook). Deze zijn verwijderd bij de herinstallatie. (Zoals het hoort)

Dit kan je doen door naar de site van de laptopmaker te gaan en daar bij drivers en updates jouw laptop model op te zoeken.

Als je het merk en typenummer van je laptop hier neerzet, helpen wij je wel verder.

f.weele
door f.weele - Aug 31, 2015 om 12:56
1085 Antwoorden / 27 Vragen

configuratiescherm> hardware en geluiden> apparaten en printers> muis> apparaatinstellingen> vinkje weg halen bij " intern aanwijsapparaat uitschakelen als een extern USB-aanwijsapparaat wordt aangesloten". Kijk eens of dit het is.

m.vr.gr.

audb
door audb - Aug 31, 2015 om 13:28
1668 Antwoorden / 5 Vragen

een site waar veel drivers te vinden zijn is
Deze installeert echter ook software die u waarschijnlijk niet wilt hebben dus heel goed opletten dat die zijn afgevinkt.
dan pas de drivers laten installeren.
Wel kan het zo zijn dat de drivers niet helemaal de nieuwste zijn maar wat werkt hoeft geen update te hebben lijkt me zo.

crewmember
door crewmember - Aug 31, 2015 om 13:49
1040 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=audb schreef op maandag 31 aug 2015, 13:28]een site waar veel drivers te vinden zijn is
Deze installeert echter ook software die u waarschijnlijk niet wilt hebben dus heel goed opletten dat die zijn afgevinkt.
dan pas de drivers laten installeren.
Wel kan het zo zijn dat de drivers niet helemaal de nieuwste zijn maar wat werkt hoeft geen update te hebben lijkt me zo.

Of gewoon zonder risico van de site van de fabrikant, zoals het hoort.

domantwoord
door domantwoord - Aug 31, 2015 om 14:07
192 Antwoorden / 0 Vragen

Op mij Toshiba zit een knopje net boven de "pad" wat je wel eens per ongeluk indrukt en op mijn HP laptop schakelt de "pad" automatisch uit wanneer je een muis aansluit.... er is dus zoals hier al door meerdere aangegeven niet zomaar één antwoord te geven.
vaak is er in het configuratie scherm (Control panel) onder muis of mouse iets te kiezen over de instellingen van de touchpad, kijk daar eens zou ik zeggen (staat bij mij onder divice settings) en ook staat daar vaak een keuze voor hardware

un
door universumse - Aug 31, 2015 om 16:48
1 Antwoorden / 0 Vragen

probeer eens een andere usb ingang.
had dit bij mij ook ,draadloze muis op een andere usb ingang ,en ze werkten bijde

st
door steenbok1 - Aug 31, 2015 om 20:58
28 Antwoorden / 17 Vragen

Hallo diumenge,

Merk van mijn laptop is: Compac Precario CQ60 en ik heb Windows Vista.
Succes en de groeten van Steenbok1

aurora1
door aurora1 - Sep 1, 2015 om 00:27
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Zie blz. 2 van de gebruiksaanwijzing klik hier.
Volgens de tekening met toelichting zit de aan/uitknop van de touchpad rechts boven het vierkant in/op de rand van het toetsenbord.

st
door steenbok1 - Sep 1, 2015 om 19:06
28 Antwoorden / 17 Vragen

Hallo Aurora1,
Ik ben erg blij met de gegevens (van mijn laptop) die je mij gestuurd hebt.
Nogmaals bedankt.
Groeten van Steenbok 1

aurora1
door aurora1 - Sep 2, 2015 om 00:55
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Graag gedaan @steenbok1. Ik begrijp dat de touchpad nu weer werkt.

vr.gr.

st
door steenbok1 - Sep 2, 2015 om 22:12
28 Antwoorden / 17 Vragen

Hallo universumse,

Ik heb op een andere USB-ingang geprobeerd, maar het lukte nog steeds niet. Jammer. Misschien heb ik een andere merk laptop.Ik heb een Compac precario CQ60.
Groeten van Steenbok1

st
door steenbok1 - Sep 2, 2015 om 22:17
28 Antwoorden / 17 Vragen

Hallo allemaal,

Hartelijk dank voor alle suggesties en voorstellen.
Ik zal ze allemaal samen met mijn schoonzoon uitproberen.
Op het ogenblik kan ik nog met mijn gewone muis werken.
Nogmaals hartelijk dank
Groeten van Steenbok1

aurora1
door aurora1 - Sep 2, 2015 om 22:24
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Werkt het dus nog steeds niet?
Heeft u al e.e.a. doorgelezen van o.a. @crewmember (over drivers) en @f.weele (configuratiescherm-apparaatbeheer etc.)?
Probeer anders eens foutcontrole (met repair) eventueel in de veilige modus, kan even duren en mag niet onderbroken worden.

Hoe/waarmee is uw pc opgeschoond?

reflecs
door reflecs - Sep 3, 2015 om 12:09
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Op deze pagina wordt de tip gegeven om de laptop uit te zetten, voedingskabel en batterij te verwijderen en de aan/uitknop een minuut in te drukken.
Daar staat ook dat u door op F8 te drukken kunt kiezen voor iets als laatst bekende werkende configuratie.

Als u een schoonmaakprogramma heeft gebruikt; is daarbinnen geen mogelijkheid om te kiezen voor veranderingen ongedaan maken o.i.d.?

domantwoord
door domantwoord - Sep 3, 2015 om 12:30
192 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=reflecs schreef op donderdag 3 sep 2015, 12:09].......................... door op F8 te drukken kunt kiezen voor iets als laatst bekende werkende configuratie..........................

lijkt me een erg Link advies aan een leek................ik zou het daar zeker niet zoeken!!
mijn advies: stuur een mailtje naar Compaq (Hewlet Packard) of zoek een handige buurjongen/ student en vraag hulp, ga zeker niet zelf zitten prutsen in setup en boot en dergelijke!!!!

edrick3
door edrick3 - Sep 3, 2015 om 12:40
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=domantwoord schreef op donderdag 3 sep 2015, 12:30][quote=reflecs schreef op donderdag 3 sep 2015, 12:09].......................... door op F8 te drukken kunt kiezen voor iets als laatst bekende werkende configuratie..........................

lijkt me een erg Link advies aan een leek................ik zou het daar zeker niet zoeken!!
mijn advies: stuur een mailtje naar Compaq (Hewlet Packard) of zoek een handige buurjongen/ student en vraag hulp, ga zeker niet zelf zitten prutsen in setup en boot en dergelijke!!!!

OT
Hoezo 'link'?
Je klikt op F8 en kunt kiezen voor laatst bekende werkende configuratie;
niets prutsen in setup en boot !

Cookies
door Cookies - Sep 3, 2015 om 12:48
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=domantwoord schreef op donderdag 3 sep 2015, 12:30][quote=reflecs schreef op donderdag 3 sep 2015, 12:09].......................... door op F8 te drukken kunt kiezen voor iets als laatst bekende werkende configuratie..........................

lijkt me een erg Link advies aan een leek................ik zou het daar zeker niet zoeken!!
mijn advies: stuur een mailtje naar Compaq (Hewlet Packard) of zoek een handige buurjongen/ student en vraag hulp, ga zeker niet zelf zitten prutsen in setup en boot en dergelijke!!!!

Een mailtje naar Compaq? Dat ding is 7 jaar oud, je denkt toch niet dat ze nog ondersteuning geven?

reflecs
door reflecs - Sep 3, 2015 om 13:00
1859 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=domantwoord schreef op donderdag 3 sep 2015, 12:30][quote=reflecs schreef op donderdag 3 sep 2015, 12:09].......................... door op F8 te drukken kunt kiezen voor iets als laatst bekende werkende configuratie..........................

lijkt me een erg Link advies aan een leek................ik zou het daar zeker niet zoeken!!
mijn advies: stuur een mailtje naar Compaq (Hewlet Packard) of zoek een handige buurjongen/ student en vraag hulp, ga zeker niet zelf zitten prutsen in setup en boot en dergelijke!!!!
De correcte term had moeten zijn: Laatst bekende juiste configuratie.
Bedoelt u misschien iets anders?
Maar ik begrijp dat steenbok1 sowieso hulp krijgt.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 3, 2015 om 14:30
16845 Antwoorden / 202 Vragen

en laat het bij mij Fn + F5 zijn op één van mijn laptops zijn en op een andere Fn + F7!

Heeft u geen gebruikershandleiding van uw laptop? Zo niet, 'goochel' (google) dan even naar gebruikhandleiding merk/typenummer en u krijgt uw antwoord

domantwoord
door domantwoord - Sep 3, 2015 om 14:41
192 Antwoorden / 0 Vragen

@ Edrick... waar denk je dan dat je zit wanneer je op F8 drukt tijdens opstarten?? naar mijn idee in een omgeving waar je een leek niet naar toe moet sturen!!

@ Carola, een vraag kun je altijd stellen toch en het was maar een deel van het advies maar je lijkt honger te hebben ?

@Reflects, de term heb ik uit jou mail overgenomen en nee, ik bedoel niet iets anders.
je komt terecht in " advance boot options"....ik zou dat niet adviseren aan iemand die er schijnbaar niet echt veel kaas van heeft gegeten

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 3, 2015 om 15:38
16845 Antwoorden / 202 Vragen

[quote=carola.83 schreef op donderdag 3 sep 2015, 12:48][quote=domantwoord schreef op donderdag 3 sep 2015, 12:30][quote=reflecs schreef op donderdag 3 sep 2015, 12:09].......................... door op F8 te drukken kunt kiezen voor iets als laatst bekende werkende configuratie..........................

lijkt me een erg Link advies aan een leek................ik zou het daar zeker niet zoeken!!
mijn advies: stuur een mailtje naar Compaq (Hewlet Packard) of zoek een handige buurjongen/ student en vraag hulp, ga zeker niet zelf zitten prutsen in setup en boot en dergelijke!!!!

Een mailtje naar Compaq? Dat ding is 7 jaar oud, je denkt toch niet dat ze nog ondersteuning geven?

Mijn ervaring is dat Compaq .. HP dus al jaren niet de ondersteuning (meer) biedt die men zou wensen. Echter: de handleiding van de genoemde Laptop is te downloaden. Herhaald: met eenzoekmachine ingeven: handleding merk laptop en zonodig daarna typenummer

reflecs
door reflecs - Sep 3, 2015 om 17:26
1859 Antwoorden / 4 Vragen

@gerritaltena,
Volgens mij heeft aurora1 al de link gegeven.

@domantwoord,
Je komt inderdaad terecht in de advanced boot options/geavanceerde opstartopties.
Ik heb het zelf weer eens een keer gedaan, was al weer een tijdje geleden.
Het lastigste was op het juiste moment F8 intoetsen, verder staat er duidelijk op welke manier je moet selecteren. En als je het toch liever niet wilt kun je voor Normaal opstarten kiezen.

Na uw opmerking zal steenbok1 er wel niet meer voor kiezen. Dat maakt niet uit; er zijn al meerdere andere suggesties gedaan en mocht het toch nog niet gelukt zijn is er vast wel meer te vinden.