bl
door blondje27 Jan 27, 2014 om 23:01
Computers & telefonie

Kan iemand mij helpen? is een vraag over FTMSC

Hallo,

Ik heb een abonnement lopen bij T-mobile.
Ik dacht weet je wat ik wil vodafone want voor mezelf vind ik die prettiger en de T-mobile abonnement heb ik aan mijn vriend gedaan.
De eerste maand was er niets aan de hand netjes de maandelijkse kosten en administratiekosten betaald en klaar.
De 2e maand werd mijn vriend geblokkeerd en hadden wij zoiets van wat dat is dit dan in vredesnaam?
Dus ik met mijn vodafone abonnement gebeld naar hun (want ook dat kon mijn vriend niet meer) dus extra kosten gemaakt komen ze met het antwoord ja mevrouw hij heeft een code van ftmsc gehad en hij heeft dat geactiveerd daarom word er ieder half uur €8,46 afgeboekt ( iedere keer als hij bij mij was) ook scheen hij een sex nummer te bellen voor een paar seconden en daarom is dat nummer geblokkeerd mevrouw.
Ik uitgezocht wat voor abonnement hij dan zou moeten afgesloten hebben en jawel hoor ook met sex te maken.
Ik dacht maar wat appart is.... als ik naast hem zit zie ik hem geen sexsite of whatever bezoeken of hoor ik hem geen sexsite bellen.
Dus dat heb ik die meneer ook fijn uitgelegd dat dit niet kon en wij er versteld van stonden dat de rekening zo hoog was ( €648,00 ) afijn ik bleef ze maar bellen en bellen Toen kreeg ik een vrouw aan de lijn die mij beloofde mijn vriend op een donderdag tussen 13:00 uur en 18:00 uur te bellen hij was die dag aan het werk maar heeft constand zijn telefoon bij hem gehad en zich gereed gehouden voor dat ene telefoontje.
Ook zei die mevrouw mij dat ze nog met het onderzoek bezig waren van waar die kosten vandaan kwamen en of ze wel rechtmatig waren en blablabla.
Toen vertelde ze mij zelfs dat het een slinkse bedrijf kon wezen en dat als je op welke website dan ook was geweest hun heel sneaky konden toeslaan ( zonder medeweten)
Nu 1,5 maand later is de uitslag van het onderzoek er nog niet en het zou maar 10 werkdagen duren.
Maar verwachten ze wel van mij dat ze die €648,00 gaan krijgen.
Nu heb ik de maandkostenrekening ook gehad en dachten ze even het die 2 in 1 keer af te boeken wat niet ging want er stond op dat moment geen €715,00 op me rekenin.

Mijn vragen zijn vooral:

* wat kan ik hiermee doen.
* Kan ik de kosten die wij NIET gemaakt hebben laten kwijtschelden en zoja hoe?
* Kan ik het contract ontbinden? en zoja welke regels etc komt hierbij kijken?
* En is dit alleen bij T-mobile of ook andere providers?

Met Vriendelijke Groet,
Natasja H

1867 10 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jan 27, 2014 om 23:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Overigens heb ik er bij Vodafone geen last van.

Maar als ik dit ook lees kan dat ook niet anders:

AANPAK VAN SMS-DIENSTEN HEEFT EFFECT
Geplaatst op 24-10-2011 om 10:08
De aanpak van provider Vodafone richting Premium-sms-diensten heeft effect.

Het bedrijf kreeg, net als andere providers, veel klachten van klanten die hoge telefoonrekeningen ontvingen voor ongevraagde en ongewenste sms-berichten. In vrijwel alle gevallen hebben klanten nooit gevraagd om die sms-berichten. De kosten kunnen per maand oplopen tot honderden euro’s.

Ook voor providers een vervelende grap, want die moeten de sms-diensten laten aantonen dat de berichten wel degelijk zijn besteld. Vodafone gooit het sinds vorig jaar over een andere boeg. Als klanten klagen over misleidende sms-diensten wordt het afgeboekte geld direct teruggestort en is het aan de aanbieder van de dienst om te bewijzen dat die klant er zelf om heeft gevraagd. ’Deze coulante opstelling richting benadeelde klanten en een harde opstelling richting overtreders onder de aanbieders van sms-diensten moet ertoe leiden dat overlast voor klanten volledig verdwijnt’, aldus Vodafone destijds in een persbericht.

Maar hoe staat het er nu voor, na een klein jaartje? Bart Bakker van communicatie van Vodafone, kan op dit moment nog geen harde cijfers geven, maar weet wel dat het aantal klachten over ongewenste sms-diensten sterk is afgenomen. De aanpak werkt dus!

Meer consumentennieuws op maandag op de ombudspagina in deze krant.

ve
door verwijderd - Jan 29, 2014 om 21:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste C.Kramer67,

Ik ga ook me best doen er vanaf te komen.
Hoewel dit niet zo makkelijk zal gaan.
Maar ik ga ze morgen de zoveelste mail doen.
En daarin nog duidelijker als duidelijk zijn.

Groetjes Natasja

ve
door verwijderd - Feb 14, 2014 om 12:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

zadrach schreef op vrijdag 14 feb 2014, 12:45: Hai, het is mij hopelijk gelukt om van de wazige dienst (FTMSC) af te komen.

Ik ben namelijk door de hoge kosten weg gegaan bij T-Mobile. Ik had elke maand 50 to 60 euro aan extra kosten.

Je kunt het doen via Payinfo.nl
Op de site moet je je telefoonnummer invoeren en dan is het als alles goed is voorbij.

Dit hebben we inderdaad gedaan maar hun willen ondanks wij er niks vanaf wisten alsnog die €648,00 van ons hebben en wij hebben zoiets van willen niet betalen voor iets wat we niet gevraagd hebben.

En na dit abbonement helaas nog tot november volgend jaar gaan we hoe dan ook weg bij T-mobile.
Als ik op grond van de klachten het contract kan ontbinden al eerder.

Hartstikke bedankt voor uw antwoord.

ve
door verwijderd - Feb 14, 2014 om 12:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hai, het is mij hopelijk gelukt om van de wazige dienst (FTMSC) af te komen.

Ik ben namelijk door de hoge kosten weg gegaan bij T-Mobile. Ik had elke maand 50 to 60 euro aan extra kosten.

Je kunt het doen via Payinfo.nl
Op de site moet je je telefoonnummer invoeren en dan is het als alles goed is voorbij.

ve
door verwijderd - Feb 14, 2014 om 12:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Blondje 27
en verder iedereen die dit leest:

Blijf nou toch bij t-mobiel uit de buurt!

ve
door verwijderd - Feb 14, 2014 om 15:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo blondje27,

Kijk eens hier voor meer info over FTMSC.

Suc6

ve
door verwijderd - Feb 14, 2014 om 15:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

@blondje27,

Lees vooral op dit forum de 1e - rood-omlijnde - reactie van T-mobile.

Suc6

ve
door verwijderd - Feb 14, 2014 om 15:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

edrick3 schreef op vrijdag 14 feb 2014, 12:59: @blondje27,

Lees vooral op dit forum de 1e - rood-omlijnde - reactie van T-mobile.

Suc6

Hallo Edric,

Ik heb alle stappen via T-mobile ondernomen.
Betaalsmsdiensten en zelfs 0900 nummers staan op de blokkade sinds dat we geblokkeerd zijn hebben we dit gedaan.
Ook zo'n onderzoeksformulier echter zijn ze hier i.p.v 10 dagen al een paar maand mee bezig en worden niet op de hoogte gehouden.
Ik heb nu meerdere malen met mijn vodafone abbonement naar hun gebeld wat mij extra kosten gaf waarmee ik ook ben opgehouden.

Bedankt voor uw antwoord

ve
door verwijderd - Feb 14, 2014 om 16:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

@blondje,

.....Ik heb nu meerdere malen met mijn vodafone abbonement naar hun gebeld wat mij extra kosten gaf waarmee ik ook ben opgehouden......
Kijk nog eens hier voor de diverse contactmogelijkheden (als je dat nog niet gedaan mocht hebben).
Stel je vraag aan het webcareteam.

Suc6

ve
door verwijderd - Feb 14, 2014 om 19:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

blondje27 en anderen.

Nog even een aanvulling op mijn mail van 29 jan. 2014:

Probeer nou niet je recht te halen via de "Geschillencommissie voor Telecommunicatie" die zijn getrouwd met t-mobiel! Ze hebben daar nog steeds geen weet van het feit dat we hier in Nederland in een democratie leven. Hoor en wederhoor komt niet in hun woordenboek voor.
Ik heb indertijd (2010) uitgebreide correspondentie gevoerd met de toenmalige Staatssecretaris van het Ministerie van Economische Zaken, de hr. Drs. F. Heemskerk over de schandalige praktijken van de SMS diensten en het volslagen gebrek aan medewerking van, en dit in mijn geval, t-mobiel.
Deze organisatie, t-mobiel dus, stelde toen doodleuk: We hebben er niets mee te maken, we transporteren alleen maar de berichten en we hebben daar geen enkel financieel voordeel bij!!!
(Dat betekent dus bijv. dat je, als je zonder er iets voor krijgt, bijv. een stel dieven in je auto vervoert, je nergens schuldig aan bent.)

Blondje27, wees dus gewaarschuwd. Ik hoop dat je een rechtsbijstandverzekering hebt die de hele affaire keihard kan aanpakken anders ben je niets in deze zogenaamde rechtsstaat!.

Succes