Kan ik een gelijkwaardig vliegticket eisen of verschil claimen?
Voor een reis naar Kaapstad (Zuid-Afrika) heb ik een rechtstreekse vlucht bij KLM geboekt, vanaf Schiphol. Dat is de duurste keuze, maar ook de snelste (de vliegtijd is bijna 11 uur).
Op de terugweg krijgt het KLM-toestel motorpech en keert na een uur terug naar Kaapstad. Met bijna 40 uur vertraging wordt ik vervolgens teruggevlogen met tussenstops in Johannesburg en Istanbul. Het zijn vluchten van Turkish Airlines die ongeveer 1/3 deel van mijn ticket kosten. De vliegtijd + stops bedraagt ruim 20 uur.
Natuurlijk ben ik blij dat alles geregeld is en dat ik weer veilig thuis ben, maar...
Is het realistisch om van KLM het prijsverschil terug te verlangen, naast een aantal andere claims voor extra onkosten en ongemakken? En een claim voor vertraging? Twee dagen niet gewerkt, dus geen inkomsten voor deze ondernemer.
Is het realistisch om van KLM het prijsverschil terug te verlangen, naast een aantal andere claims voor extra onkosten en ongemakken? Nee
En een claim voor vertraging? Nee
Twee dagen niet gewerkt, dus geen inkomsten voor deze ondernemer. Nee
Daarnaast, motorpech is duidelijk overmacht, wees blij dat u weer veilig op de grond staat.
(n.b. dit is een consumenten forum, geen zakelijk forum)
Correctie:
Is het realistisch om van KLM het prijsverschil terug te verlangen, naast een aantal andere claims voor extra onkosten en ongemakken? Ja dit is duidelijk onrealistisch.
En een claim voor vertraging? Ja, ook niet redelijk.
Twee dagen niet gewerkt, dus geen inkomsten voor deze ondernemer. Jammer maar helaas.
Daarnaast, motorpech is duidelijk overmacht, wees blij dat u weer veilig op de grond staat.
(n.b. dit is een consumenten forum, geen zakelijk forum)
leuk die correctieknop
[quote=mahadma schreef op vrijdag 22 mei 2015, 14:25]Correctie:
Is het realistisch om van KLM het prijsverschil terug te verlangen, naast een aantal andere claims voor extra onkosten en ongemakken? Ja dit is duidelijk onrealistisch.
En een claim voor vertraging? Ja, ook niet redelijk.
Twee dagen niet gewerkt, dus geen inkomsten voor deze ondernemer. Jammer maar helaas.
Daarnaast, motorpech is duidelijk overmacht, wees blij dat u weer veilig op de grond staat.
(n.b. dit is een consumenten forum, geen zakelijk forum)
leuk die correctieknop
Dat dit geen zakelijk forum is doet niet ter zake. TO heeft als consument gevlogen en mag de vraag hier stellen.
[quote=mahadma schreef op vrijdag 22 mei 2015, 14:25]Correctie:
Is het realistisch om van KLM het prijsverschil terug te verlangen, naast een aantal andere claims voor extra onkosten en ongemakken? Ja dit is duidelijk onrealistisch.
En een claim voor vertraging? Ja, ook niet redelijk.
Twee dagen niet gewerkt, dus geen inkomsten voor deze ondernemer. Jammer maar helaas.
Daarnaast, motorpech is duidelijk overmacht, wees blij dat u weer veilig op de grond staat.
(n.b. dit is een consumenten forum, geen zakelijk forum)
leuk die correctieknop
Ik zou hem nog maar eens gebruiken....
[quote=abbut schreef op vrijdag 22 mei 2015, 14:17]Twee dagen niet gewerkt, dus geen inkomsten voor deze ondernemer.
Was het een zakelijke vlucht? Zo ja, dan betekent het toch niet dat je helemaal niet kunt werken? Ieder vliegveld en hotel heeft WIFI en je kunt overal bellen.
Als het privé was kan ik me voorstellen dat je geen laptop e.d. bij je hebt en dan is werken lastig, maar ook dan lijkt het dat je dat niet kunt claimen.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Abonnement Red Together Vodafone
Ik heb een mobiel abonnement bij Vodafone Red Together met mijn vrouw als medegebruiker genomen om buitenshuis wifi te hebben en te gebruiken. Nu kwam ik erachter dat Vodafone mijn thuisgebruik van de wifi (deze gebruik ik overig van Ziggo) de mb"s noteert en aftrekt van mijn afgesloten gb contract bij Vodafone.
Bijvoorbeeld: op 02/03/2024 heb ik om 19.23 0,01 mb gebruikt. Hoe dan? als ik en
...
Lees meer
Apparatuur tas blijkt niet waterdicht, website zegt het is waterdicht - heb ik recht op geld terug?
Hai. Ik heb bij een winkel voor dj benodigheden [edit-red.] een tas gekocht voor dj apparatuur. Volgens de website is de tas waterdicht.
Dat was ie niet. Ik was voor werk op reis en merkte dat de tas niet water dicht is. Ik heb direct gemaild en de situatie uitgelegd.
Ik wil mijn geld terug, want dat ding functioneert niet zoals beloofd en nu doen ze er alles aan om dat dus n
...
Lees meer
Mag iemand na retour zending en blijkbaar wat stuk gegaan maar eist nu de helft
heb een pakket teruggestuurd binnen 1 uur na levering heb het naar eer en geweten goed verpakt maar tijdens vervoer is er waarschijnlijk een klein haakje waar op een klein pankje moet rusten stuk gegaan ze zeggen dat ze het nu niet meer kunnen verkopen nou nu een nieuw hangertje met 2 kleine spijkertjes erin en hij is als nieuw maar hij eist nu de helft van de aankoop 54 euro vindt het nogal w ... Lees meer
Populair in Auto & Vervoer
Mag een dealer een koop intrekken?
Afgelopen week hebben wij contact gehad met erkende Bovag Citroen Dealer voor aanschaf 2e auto via private lease.
De dealer was niet bij ons in de buurt dus na mailcontact met foto;s etc gevraagd of zij de auto konden vasthouden zodat wij zaterdag langs konden komen.
Dat kon en zo gezegd zo gedaan.
Gisteren zijn wij langs geweest en de verkoper heeft ons prima geholpen. De auto was hele
...
Lees meer
Rijden in automaat
ik ga binnenkort naar de VS, het land van de auto's met een automaat. Rij je daar zo in weg? Of heb je een paar (rij)lessen nodig? : ) Lees meer
kwaliteit motorolie
Is de motorolie van praxis of action kwalitatief beduidend minder dan bijvoorbeeld motorolie van shell of castrol? In prijs is het verschil erg groot.
Lees meer