ab
door abbut May 22, 2015 om 14:17
Auto & vervoer

Kan ik een gelijkwaardig vliegticket eisen of verschil claimen?

Voor een reis naar Kaapstad (Zuid-Afrika) heb ik een rechtstreekse vlucht bij KLM geboekt, vanaf Schiphol. Dat is de duurste keuze, maar ook de snelste (de vliegtijd is bijna 11 uur).
Op de terugweg krijgt het KLM-toestel motorpech en keert na een uur terug naar Kaapstad. Met bijna 40 uur vertraging wordt ik vervolgens teruggevlogen met tussenstops in Johannesburg en Istanbul. Het zijn vluchten van Turkish Airlines die ongeveer 1/3 deel van mijn ticket kosten. De vliegtijd + stops bedraagt ruim 20 uur.

Natuurlijk ben ik blij dat alles geregeld is en dat ik weer veilig thuis ben, maar...

Is het realistisch om van KLM het prijsverschil terug te verlangen, naast een aantal andere claims voor extra onkosten en ongemakken? En een claim voor vertraging? Twee dagen niet gewerkt, dus geen inkomsten voor deze ondernemer.

1117 9 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

mahadma
door mahadma - May 22, 2015 om 14:22
11537 Antwoorden / 51 Vragen
0

Is het realistisch om van KLM het prijsverschil terug te verlangen, naast een aantal andere claims voor extra onkosten en ongemakken? Nee

En een claim voor vertraging? Nee

Twee dagen niet gewerkt, dus geen inkomsten voor deze ondernemer. Nee

Daarnaast, motorpech is duidelijk overmacht, wees blij dat u weer veilig op de grond staat.

(n.b. dit is een consumenten forum, geen zakelijk forum)

zoekster
door zoekster - May 22, 2015 om 14:23
10965 Antwoorden / 34 Vragen
0

De claim voor vertraging (die is vermoed ik 600 euro in dit geval) lijkt mij realistisch (doe dit via eu claim) klik HIER dan gaat het lekker snel, tenzij de KLM meteen zonder morren u de vertragingsvergoeding geeft.

Ik vrees dat u voor andere kosten niet in aanmerking komt.

mahadma
door mahadma - May 22, 2015 om 14:25
11537 Antwoorden / 51 Vragen
0

Correctie:

Is het realistisch om van KLM het prijsverschil terug te verlangen, naast een aantal andere claims voor extra onkosten en ongemakken? Ja dit is duidelijk onrealistisch.

En een claim voor vertraging? Ja, ook niet redelijk.

Twee dagen niet gewerkt, dus geen inkomsten voor deze ondernemer. Jammer maar helaas.

Daarnaast, motorpech is duidelijk overmacht, wees blij dat u weer veilig op de grond staat.

(n.b. dit is een consumenten forum, geen zakelijk forum)

leuk die correctieknop

getty
door getty - May 22, 2015 om 14:28
4179 Antwoorden / 10 Vragen
0

[quote=mahadma schreef op vrijdag 22 mei 2015, 14:25]Correctie:

Is het realistisch om van KLM het prijsverschil terug te verlangen, naast een aantal andere claims voor extra onkosten en ongemakken? Ja dit is duidelijk onrealistisch.

En een claim voor vertraging? Ja, ook niet redelijk.

Twee dagen niet gewerkt, dus geen inkomsten voor deze ondernemer. Jammer maar helaas.

Daarnaast, motorpech is duidelijk overmacht, wees blij dat u weer veilig op de grond staat.

(n.b. dit is een consumenten forum, geen zakelijk forum)

leuk die correctieknop


Dat dit geen zakelijk forum is doet niet ter zake. TO heeft als consument gevlogen en mag de vraag hier stellen.

zoekster
door zoekster - May 22, 2015 om 14:30
10965 Antwoorden / 34 Vragen
0

Onder overmacht wordt verstaan oorlog, een orkaan, dichte mist of hevige sneeuwval. Niet een technische storing of iets van dien aard. De vliegtuigmaatschappij moet er nl niets aan kunnen doen.

klik HIER voor nadere informatie hierover

zoekster
door zoekster - May 22, 2015 om 14:31
10965 Antwoorden / 34 Vragen
0

[quote=mahadma schreef op vrijdag 22 mei 2015, 14:25]Correctie:

Is het realistisch om van KLM het prijsverschil terug te verlangen, naast een aantal andere claims voor extra onkosten en ongemakken? Ja dit is duidelijk onrealistisch.

En een claim voor vertraging? Ja, ook niet redelijk.

Twee dagen niet gewerkt, dus geen inkomsten voor deze ondernemer. Jammer maar helaas.

Daarnaast, motorpech is duidelijk overmacht, wees blij dat u weer veilig op de grond staat.

(n.b. dit is een consumenten forum, geen zakelijk forum)

leuk die correctieknop

Ik zou hem nog maar eens gebruiken....

edrick3
door edrick3 - May 22, 2015 om 15:08
27632 Antwoorden / 85 Vragen
0

Hallo abbu,

Wat een nare ervaring,. Zoiets is altijd behoorlijk balen.
Gelukkig weer veilig retour gekomen.
Lees eens hier wat Consuwijzer schrijft over vertraging.

Suc6 met je claim.

edrick3
door edrick3 - May 23, 2015 om 18:59
27632 Antwoorden / 85 Vragen
0

@abbut,

Kijk ook eens hier en vul in.

pi
door pieterwolters - May 23, 2015 om 22:31
3610 Antwoorden / 0 Vragen
0

[quote=abbut schreef op vrijdag 22 mei 2015, 14:17]Twee dagen niet gewerkt, dus geen inkomsten voor deze ondernemer.

Was het een zakelijke vlucht? Zo ja, dan betekent het toch niet dat je helemaal niet kunt werken? Ieder vliegveld en hotel heeft WIFI en je kunt overal bellen.

Als het privé was kan ik me voorstellen dat je geen laptop e.d. bij je hebt en dan is werken lastig, maar ook dan lijkt het dat je dat niet kunt claimen.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

he
henniev - Apr 16, 2024 om 14:49
Computers & telefonie
Abonnement Red Together Vodafone

Abonnement Red Together Vodafone

Ik heb een mobiel abonnement bij Vodafone Red Together met mijn vrouw als medegebruiker genomen om buitenshuis wifi te hebben en te gebruiken. Nu kwam ik erachter dat Vodafone mijn thuisgebruik van de wifi (deze gebruik ik overig van Ziggo) de mb"s noteert en aftrekt van mijn afgesloten gb contract bij Vodafone.
Bijvoorbeeld: op 02/03/2024 heb ik om 19.23 0,01 mb gebruikt. Hoe dan? als ik en ... Lees meer

na
nanada - Apr 18, 2024 om 12:32
Winkels & webshops

Apparatuur tas blijkt niet waterdicht, website zegt het is waterdicht - heb ik recht op geld terug?

Hai. Ik heb bij een winkel voor dj benodigheden [edit-red.] een tas gekocht voor dj apparatuur. Volgens de website is de tas waterdicht.

Dat was ie niet. Ik was voor werk op reis en merkte dat de tas niet water dicht is. Ik heb direct gemaild en de situatie uitgelegd.

Ik wil mijn geld terug, want dat ding functioneert niet zoals beloofd en nu doen ze er alles aan om dat dus n ... Lees meer

rosa 60
rosa 60 - Apr 17, 2024 om 21:02
Winkels & webshops

Mag iemand na retour zending en blijkbaar wat stuk gegaan maar eist nu de helft

heb een pakket teruggestuurd binnen 1 uur na levering  heb het naar eer en geweten goed verpakt maar tijdens vervoer is er waarschijnlijk een klein haakje waar op een klein pankje moet rusten stuk gegaan ze zeggen dat ze het nu niet meer kunnen verkopen nou nu een nieuw hangertje met 2 kleine spijkertjes erin en hij is als nieuw  maar hij eist nu de helft van de aankoop 54 euro vindt het nogal w ... Lees meer