jo
door joopdikkers Apr 14, 2014 om 12:03
Auto & vervoer

Kan ik RDW aansprakelijk stellen

Ik heb een auto waar de LPG installatie uitgehaald is i.v.m nieuwe wetgeving wegenbelasting Nu blijkt dat deze auto bij de omkeuring van gas naar benzine omgekat is .Nu wil het geval dat deze auto 2x bij de RWD is geweest eerstekeer maart 2010 voor invoer Nederland goedgekeurd 2de keer April 2010 plaatsen gastank Weer goedgekeurd Ik heb de auto gekocht als oldtimer eind 2010 en in maart 2014 heb ik de gasinstallatie laten verwijderen.Bij de toen volgende keuring bij de RDW is er geconstateerd dat de auto was omgekat.Het bouwjaar was van 1992 en niet van 1985 en dus ook geen oldtimer op het moment dat ik hem kocht .Ik heb veel onkosten gemaakt aan deze auto om hem in een zo goed mogelijke conditie te krijgen.Dit omdat ik er van overtuigd was dat ik een oldtimer had gekocht,

2544 9 Rapporteer

Apetjoek
door Apetjoek - Apr 14, 2014 om 12:35
234 Antwoorden / 16 Vragen

zeker een Mercedes 190

haagee
door haagee - Apr 14, 2014 om 18:00
80 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zou degene die de auto aan u verkocht heeft aansprakelijk stellen, niet de RDW

jo
door joopdikkers - Apr 14, 2014 om 18:17
3 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo kowalski
nee het is een 124

jo
door joopdikkers - Apr 14, 2014 om 18:20
3 Antwoorden / 1 Vragen

haagee

Waarom ook niet de RDW DIE HEEFT TOCH DE AUTO TOT 2X TOE GEKEURD EN HAD TOEN DE FOUT MOETEN ZIEN .Dat had mij dan een boel geld en ellende bespaard

forever-nl
door forever-nl - Apr 14, 2014 om 18:26
400 Antwoorden / 11 Vragen

Het is natuurlijk goed het aan te kaarten bij de RDW door middel van een klacht. Echter meer dan eventuele nalatigheid valt ze niet te verwijten. U moet inderdaad bij de verkopende partij zijn.

despuiter
door despuiter - Apr 14, 2014 om 19:10
107 Antwoorden / 2 Vragen

Was u erbij dat die voor de 2de keer bij de RDW is gekeurd?
Ieder RDW erkend LPG inbouwbedrijf keurt de auto nl. zelf !

ph
door philip36 - Apr 14, 2014 om 19:53
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Als u van de belastingdienst een aanslag krijgt om alsnog 3 jaar wegenbelasting te betalen zou u de RDW hiervoor aansprakelijk kunnen stellen.

jo
door joopdikkers - Apr 15, 2014 om 08:40
3 Antwoorden / 1 Vragen

Nee ik was daar niet bij toen was deze auto nog van een andere eigenaar heb later de auto gekocht Wilde als 2 de auto een oldtimer En zo werd die ook aangeboden ben gewoon bedonderd

Waarom valt er voor nalatigheid dan niets te verwijten en mocht ik de wegenbelasting achter mij aan krijgen Dan kan ik ze wel aansprakelijk stellen

Ik heb gewoon door hun schuld verkeerde keuring en dat bij de eerste keer al Waar ik ook niet bij was Een nepper gekocht zij hadden toen al moeten zien dat er met de auto iets niet klopte

Als zij het nu zagen waarom toen niet ?????????????

me
door mein33 - Apr 16, 2014 om 15:29
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Wat verstaat u onder "omgekat", want ik maak uit uw topic niet op dat de auto in beslag is genomen.
Als de auto daadwerkelijk is omgekat, dan zou de auto en het kenteken in beslag genomen zijn door de politie of het RDW.
De omgekatte auto kan van diefstal afkomstig zijn, het chassisnummer en de kentekenregistratie kloppen dan niet en zal de auto daarom uit de circulatie worden gehaald voor nader onderzoek.