vi
door vipertronic May 17, 2015 om 17:47
Computers & telefonie

Kan ik veilig mijn telefoon laden?

ik heb een samsung s4 echter de originele lader heb ik niet
nu heb ik een asus oplader van een tablet met micro usb kan ik deze veilig aansluiten voor het opladen van de telefoon ?

12549 27 Rapporteer

ho
door hopetobehelping - May 17, 2015 om 19:24
1289 Antwoorden / 0 Vragen

Beste vipertronic,

heeft u uw samsung s4 pas en nog niet eerder opgeladen ?
Of uw asus oplader van uw tablet met micro usb veilig is voor het opladen van uw telefoon weet ik niet.
Heeft u de specificaties van uw asus oplader ? Deze kunt u vergelijken met de specificaties van de originele Samsung oplader, als deze gelijk zijn weet u genoeg.
Zoveel mensen zoveel meningen maar ik zou waarschijnlijk ervoor kiezen om een nieuwe oplader te kopen voor de samsung s4 (voor € 10,- heeft u er een, een schijntje van de prijs van de samsung s4).

pi
door pieterwolters - May 17, 2015 om 20:29
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Je kunt de Asus lader gewoon gebruiken. Binnen de USB standaard is gespecificeerd hoeveel spanning er op de "laadcontacten" mag staan, dus dat zit wel goed. Het hele idee van standardiseren op (micro) USB is dat we dan verlost zijn van een shitload aan adapters.

vi
door vipertronic - May 17, 2015 om 21:27
22 Antwoorden / 17 Vragen

originele lader samsung is 0,7 ampere en 5 volt
asus is 2.0 ampere en 5 volt
weet niet of dit kwaad kan

aurora1
door aurora1 - May 17, 2015 om 22:28
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Koop anders een universele netadapter voor 5 euro bij bijv. de Hema, of kijk eens bij de Action.
Hoe heeft u voorheen de gsm opgeladen?

dobby
door dobby - May 18, 2015 om 01:11
749 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=pieterwolters schreef op zondag 17 mei 2015, 20:29]Je kunt de Asus lader gewoon gebruiken. Binnen de USB standaard is gespecificeerd hoeveel spanning er op de "laadcontacten" mag staan, dus dat zit wel goed. Het hele idee van standardiseren op (micro) USB is dat we dan verlost zijn van een shitload aan adapters. Alleen de spanning is het probleem niet, dat zal de stroom zijn.. maar dat op zich is zelden een probleem, het laadcircuit in de foon beperkt meestal (om me even in te dekken) wel de stroom als een adapter "te zwaar" is, en als hij "te licht" is gaat het meestal ook nog goed, alleen duurt het veel langer.. Alleen als de foon meer verbruikt dan hij binnenhaalt (b.v. in een gebruikte unpowered hub pluggen ofzo) dan zal het niet lukken, maar dat zou geen schade tot gevolg mogen hebben.

vi
door vipertronic - May 18, 2015 om 08:57
22 Antwoorden / 17 Vragen

zou geen probleem moeten zijn op internet zie ik nu ook snelladers (als ik google op opladers s4) voor de s4 met 2,0 A

pk49
door pk49 - May 18, 2015 om 11:45
243 Antwoorden / 2 Vragen

sinds het invoeren van de standaardisering binnen de telefoonwereld,behalve uiteraard Apple,kunnen laders van de verschillende merken door elkaar worden gebruikt.Alle telefoons hebben micro-usb,dus circa 5 volt.Een lader die veel meer stroom geeft dan nodig, kan geen kwaad omdat een apparaat alleen laadt met de stroom die het nodig heeft.Als een lader te licht is, zal het de telefoon niet volledig opladen.En als je je laptop aanhebt kun je die ook tevens gebruiken als lader via de usb plug.

ronbear
door ronbear - May 18, 2015 om 12:20
22 Antwoorden / 1 Vragen

originele lader samsung is 0,7 ampere en 5 volt
asus is 2.0 ampere en 5 volt
dit is niet goed om je Samsung op te laden is te hoog!
koop een universele oplader voor 5euro
en je kan je telefoon opladen

crewmember
door crewmember - May 18, 2015 om 12:48
1040 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=ronbear schreef op maandag 18 mei 2015, 12:20]originele lader samsung is 0,7 ampere en 5 volt
asus is 2.0 ampere en 5 volt
dit is niet goed om je Samsung op te laden is te hoog!
koop een universele oplader voor 5euro
en je kan je telefoon opladen

Misschien moet u een lesje electrotechniek. Amperage is in tegenstelling tot voltage in hoogte afhankelijk van de gebruiker.

Dit houd dus in dat als je telefoon maar max 0.7 ampere trekt, een 2 ampere lager ook maar 0.7 ampere levert. En geen 2. Er zal niks met je telefoon gebeuren.

Verder levert usb standaard maar 0.1 tot 0.4 ampere voordat er gecommuniceerd is met het apparaat, deze communicatie is vaak merk specifiek. Dus zal deze ASUS lader waarschijnlijk geen 2 ampere leveren aan deze Samsung telefoon.

wimmi20
door wimmi20 - May 18, 2015 om 18:51
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Wat een niet ter zake doende adviezen.
Het verhaal is heel simpel :
Uw telefoon heeft een mini usb aansluiting.
Dat houdt in dat u uw telefoon via een kabeltje kunt aansluiten op de usb in/uitgang van uw computer.
De telefoon maakt dan contact met de computer, wordt opgeladen, en is klaar voor gegevens uitwisseling.
U kunt dus uw computer gebruiken als oplader.
De uitgangs spanning van usb is 5 volt, uw lader is dus waarschijnlijk ook 5 volt.
En kan gebruikt worden.
Heeft de oplader een uitgangsspanning die hoger is dan 5 volt dan zou ik hem niet gebruiken.
Maar aangezien de oplader die u nu heeft een mini usb uitgang heeft weet ik nagenoeg zeker dat de oplader 5 volt is.

aurora1
door aurora1 - May 18, 2015 om 19:23
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Behalve met de pc kunt u ook nog de gsm in de auto opladen....

crewmember
door crewmember - May 18, 2015 om 21:46
1040 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=aurora1 schreef op maandag 18 mei 2015, 19:23]Behalve met de pc kunt u ook nog de gsm in de auto opladen....

Niet zonder 12v lader of usb aansluiting in je auto of radio.......

aurora1
door aurora1 - May 18, 2015 om 21:51
15645 Antwoorden / 6 Vragen

En die vind je dan ook weer in de Hema of bij Action....

ph
door philip36 - May 19, 2015 om 00:13
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Ik zou geen lader welke 2 amp. kan leveren gebruiken als de originele lader maar 0,7 amp. levert.
Waarom levert de originele oplader immers maar 0,7 amp?
Misschien dat de electronica die de accu nodig heeft om te voorkomen dat de accu overladen of te ver ontladen wordt er niet goed tegen kan.

dobby
door dobby - May 19, 2015 om 00:23
749 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=philip36 schreef op dinsdag 19 mei 2015, 00:13]Ik zou geen lader welke 2 amp. kan leveren gebruiken als de originele lader maar 0,7 amp. levert.
Waarom levert de originele oplader immers maar 0,7 amp?
Misschien dat de electronica die de accu nodig heeft om te voorkomen dat de accu overladen of te ver ontladen wordt er niet goed tegen kan.Simpel - kosten.. minder stroom wil zeggen dat je dunnere draden/geleiders kunt gebruiken, minder warmteontwikkeling dus minder koelingsproblemen..

ph
door philip36 - May 19, 2015 om 07:38
2275 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=dobby schreef op dinsdag 19 mei 2015, 00:23][quote=philip36 schreef op dinsdag 19 mei 2015, 00:13]Ik zou geen lader welke 2 amp. kan leveren gebruiken als de originele lader maar 0,7 amp. levert.
Waarom levert de originele oplader immers maar 0,7 amp?
Misschien dat de electronica die de accu nodig heeft om te voorkomen dat de accu overladen of te ver ontladen wordt er niet goed tegen kan.Simpel - kosten.. minder stroom wil zeggen dat je dunnere draden/geleiders kunt gebruiken, minder warmteontwikkeling dus minder koelingsproblemen..

Toch gek dat de winkelprijs van Samsung laders voor 1A, 2A en 3A gelijk is, allemaal 25 euro.
Als het kostprijs is, waarom maken ze het oplaadsnoer dan 1,5 m.
Dat hadden ze dan ook 1m. kunnen maken.
Ik denk niet dat het zo simpel is.
En als je bedoeld de electronica wat in het mobieltje zit, moet je dus helemaal niet met een hogere stroom laden.

crewmember
door crewmember - May 19, 2015 om 09:41
1040 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=aurora1 schreef op maandag 18 mei 2015, 21:51]En die vind je dan ook weer in de Hema of bij Action....[/quoJa, alleen lijkt het volgens jouw post, alsof dit standaard in elke auto zit ofzo.te]

crewmember
door crewmember - May 19, 2015 om 09:41
1040 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=aurora1 schreef op maandag 18 mei 2015, 21:51]En die vind je dan ook weer in de Hema of bij Action....

Ja, alleen lijkt het volgens jouw post, alsof dit standaard in elke auto zit ofzo.

Quote mislukt *

aurora1
door aurora1 - May 19, 2015 om 16:01
15645 Antwoorden / 6 Vragen

[quote=crewmember schreef op dinsdag 19 mei 2015, 09:41][quote=aurora1 schreef op maandag 18 mei 2015, 21:51]En die vind je dan ook weer in de Hema of bij Action....

Ja, alleen lijkt het volgens jouw post, alsof dit standaard in elke auto zit ofzo.

Quote mislukt *

Zitten er tegenwoordig dan geen sigarettenaanstekers in auto's?

julesvermeire81
door julesvermeire81 - May 23, 2015 om 09:26
39 Antwoorden / 4 Vragen

Ja die laders zijn universeel, dus dat kan gewoon :)

ph
door philip36 - May 23, 2015 om 10:33
2275 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=julesvermeire81 schreef op zaterdag 23 mei 2015, 09:26]Ja die laders zijn universeel, dus dat kan gewoon :)

Het kan natuurlijk altijd maar of het goed is voor het mobieltje betwijfel ik.

Lees eens de comments bij
http://blog.phonehouse.nl/lifestyle/je-smartphone-sneller-opladen

sa
door sabina87 - May 30, 2015 om 18:39
1 Antwoorden / 1 Vragen

ik zou een originele lader kopen

br
door brui0929 - May 30, 2015 om 19:33
632 Antwoorden / 10 Vragen

Gebruik altijd de orginelen lader die bij de telefoon geleverd wordt dit voorkomt brand gevaar. Een goedkope merkloze lader kan te warm worden en hierdoor in brand vliegen.

wimmi20
door wimmi20 - May 30, 2015 om 23:27
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Dit is een wonderlijk advies.
Een zgn merkloze lader die in brand vliegt ?
Het maakt geen bal uit wat voor lader je gebruikt.
Of de lader 500 milliampere is of 1 ampere maakt niets uit voor de telefoon.
Met de 1 ampere lader is de accu sneller vol.
+++++++++++++++++++++++++++++++++++============

=brui0929 schreef op zaterdag 30 mei 2015, 19:33: Gebruik altijd de orginelen lader die bij de telefoon geleverd wordt dit voorkomt brand gevaar. Een goedkope merkloze lader kan te warm worden en hierdoor in brand vliegen.

lampje1watt
door lampje1watt - May 31, 2015 om 01:28
35 Antwoorden / 2 Vragen

Apparaat (telefoon) trekt de stroom die het nodig heeft. Een 'zwaardere lader is geen probleem, echter bij een 'lichtere' lader kan (zal) de spanning onder de grenswaarde zakken waardoor het laden niet werkt.
Waarom dan nog verschillende laders? productiekosten; als je een halve cent kan besparen per exemplaar met een paar miljoen stuks...

lampje1watt
door lampje1watt - May 31, 2015 om 01:52
35 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=philip36 schreef op dinsdag 19 mei 2015, 07:38]

Toch gek dat de winkelprijs van Samsung laders voor 1A, 2A en 3A gelijk is, allemaal 25 euro.
Als het kostprijs is, waarom maken ze het oplaadsnoer dan 1,5 m.
Dat hadden ze dan ook 1m. kunnen maken.
Ik denk niet dat het zo simpel is.
En als je bedoeld de electronica wat in het mobieltje zit, moet je dus helemaal niet met een hogere stroom laden.

Eenheidsprijs.
Verschillende winstmarges.
Snoerlengte, gebruikers hebben mogelijk graag een beetje bewegingsvrijheid als het toestel aan de lader moet? -veel zouden het mogelijk liever zelfs langer... een compromis.

gompy2
door gompy2 - May 31, 2015 om 10:19
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=wimmi20 schreef op zaterdag 30 mei 2015, 23:27]
Of de lader 500 milliampere is of 1 ampere maakt niets uit voor de telefoon.
Met de 1 ampere lader is de accu sneller vol.
Het is de elektronica in de telefoons, tablets laptops enz die de laadstroom regelt, al hangt men er een 10A lader aan, er wordt niet meer stroom afgenomen als dat de elektronica in het apparaat bepaalt en gaat het laden echt niet sneller.
Als de spanning maar is wat het apparaat verlangt, in dit geval dan 5 volt.
Misschien wel eens opgevallen dat als men een apparaat gebruikt terwijl er opgeladen wordt, het opladen langer duurt als dat men oplaadt als het apparaat uitgeschakeld is.
Die elektronica bepaalt dus de toevoer en bij gebruik tijdens laden duurt het langer eer de batterij de melding (meting) geeft dat ie vol is.

Die elektronica bepaalt de laadstroom, die meet ook of de batterij vol is (Minus-delta-V) en schakelt daardoor het laden uit, die elektronica meet ook als de batterij onder een bepaalde capaciteit komt en schakelt daardoor het hele apparaat uit, dit om de (Li-ion) batterij te beschermen die niet geheel tot nul ontladen mag worden.