ha
door hans69 Jan 4, 2015 om 18:05
Computers & telefonie

Kan ik windows 7 laten zetten op mijn laptop

beste lezer/lezeres,

ik kan niet overweg met windows 8.1is het mogelijk mijn
nieuwe laptop terug te laten zetten naar windows 7.of is
dom?en wie doet/of kan dat?

hartelijk dank voor U goede raad
hans69

11477 31 Rapporteer

lekkerisdat
door lekkerisdat - Jan 4, 2015 om 18:15
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Ja dit kan.

Dit kun je prima zelf doen, stelt werkelijk helemaal niets voor, schijfje van Windows 7 in de laptop, opstarten en de stappen volgen.

Tip; informeer eens bij de buurjongen waar je Windows 7 'voordelig' kunt 'aanschaffen' ;-).

lekkerisdat
door lekkerisdat - Jan 4, 2015 om 18:20
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Overigens kun je proberen, mocht je dit nog niet gedaan hebben om Classic Shell te installeren (ook in het Nederlands), hiermee krijg je o.a. de 'start knop' terug. Daardoor wordt het enigszins mogelijk om wel met Win 8 te werken.

zw
door zwaardvis - Jan 4, 2015 om 18:25
1525 Antwoorden / 51 Vragen

Enigzins? Met Classic Shell wordt het precies als Windows 7. Werkt perfect. Dat hele metro gebeuren heb je niets meer mee te maken.

gompy2
door gompy2 - Jan 4, 2015 om 19:24
2796 Antwoorden / 0 Vragen

@hans69,

Anderen schreven het al, met Classic Shell kun je het meer op het vertrouwde Windows laten lijken, zelfs Windows XP.
Ene meneer Bert Feenstra heeft een heleboel Tutorials gemaakt en 1 daar van is het installeren van Classic Shell op een Windows 8 machine.
Als je op onderstaande link klikt kun je het lezen hoe.

Klik-> Classic Shell Tutorial

Je kunt het ook op je gemak doorlezen op een PDF bestand, als je op de volgende onderstaande link klikt wordt er gelijk gedownload.
Die PDF is ook van Bert Feenstra.

Klik hier-> Shell PDF

eclipse
door eclipse - Jan 5, 2015 om 12:11
1561 Antwoorden / 370 Vragen

halo hans69,
Uiteraard is dit mogelijk, aan te raden zelfs, koop een schijfje win 7 op marktplaats, hierop staan veelal alle versies van win 7 ook 32 /64 bit, laatste is sneller. stel eerst even je fototjes veilig op een usb of andere schijf, gewoon even erheen kopieeren.en je programma s als je die allemaal in één map hebt prima , kopieer deze map ok naar de externe opslag. of harde schijf of een partitie ervan.
dvd erin opstarten, windows gaat je nu vragen wat je wilt, soms moet je even in de bios de dvd station als eerste zetten maar niet persé. . dus windows 7 vraagt wat wil je, je mag dan kiezen uit een hele lijst programma `s van ulmate of home, ultimate is de meest uitgebreidde versie, nu vraagt ie of je hem wilt installeren, jij zegt ja, vervolgens krijg je de mededeling er staat al een programma op deze schijf, niks van aan trekken gewoon ja klikken, dan gaat deze even schrijven, vervolgens vraagt ie of je wilt formateren, jij klikt JA, de rest gaat vanzelf...houdt er rekening mee dat hij stevig gaat updaten,omdat het je eerste installatie is. is dat allemaal gedaan ga je je programma `s terugkopieeren, in een map alle programma s ook een eigen map. dan kun je gaan installeren wat je denkt nodig te hebben. als allereerste installeer je een anti virus....sccs P.s je moet programma s écht kopieeren, verplaatsen gaat namelijk niet omdat deze in gebruik zijn door win 8 . TIP: bewaar altijd een kopie van je programma `s op een externe schijf of stick, zo heb je het altijd wanneer het nodig is .

fr
door francken - Jan 5, 2015 om 12:37
5 Antwoorden / 1 Vragen

Die raad om Classic Shell te installeren is een geweldig idee. Ik kan redelijk goed overweg met Windows 8.1, maar hetis leuk om toch bepaalde dingen weer te doen op de oude manier. En als je wilt, kun je de tegels zo weer te voorschijn toveren, via Classic Shell door in het start menu "Startscherm" aan te klikken. En dat allemaal gratis (sorry, een kleine donatie wordt geapprecieerd!). Bedankt voor de tip "Lekkerisdat"!

to
door tommy2205 - Jan 5, 2015 om 12:51
1 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=eclipse schreef op maandag 5 jan 2015, 12:11]halo hans69,
Uiteraard is dit mogelijk, aan te raden zelfs, koop een schijfje win 7 op marktplaats, hierop staan veelal alle versies van win 7 ook 32 /64 bit, laatste is sneller. stel eerst even je fototjes veilig op een usb of andere schijf, gewoon even erheen kopieeren.en je programma s als je die allemaal in één map hebt prima , kopieer deze map ok naar de externe opslag. of harde schijf of een partitie ervan.
dvd erin opstarten, windows gaat je nu vragen wat je wilt, soms moet je even in de bios de dvd station als eerste zetten maar niet persé. . dus windows 7 vraagt wat wil je, je mag dan kiezen uit een hele lijst programma `s van ulmate of home, ultimate is de meest uitgebreidde versie, nu vraagt ie of je hem wilt installeren, jij zegt ja, vervolgens krijg je de mededeling er staat al een programma op deze schijf, niks van aan trekken gewoon ja klikken, dan gaat deze even schrijven, vervolgens vraagt ie of je wilt formateren, jij klikt JA, de rest gaat vanzelf...houdt er rekening mee dat hij stevig gaat updaten,omdat het je eerste installatie is. is dat allemaal gedaan ga je je programma `s terugkopieeren, in een map alle programma s ook een eigen map. dan kun je gaan installeren wat je denkt nodig te hebben. als allereerste installeer je een anti virus....sccs P.s je moet programma s écht kopieeren, verplaatsen gaat namelijk niet omdat deze in gebruik zijn door win 8 . TIP: bewaar altijd een kopie van je programma `s op een externe schijf of stick, zo heb je het altijd wanneer het nodig is .
Als Hans 69 niet overweg kan met windows 8.1 zal hij dan jouw uitleg begrijpen.
En et volgende: iets kopen op marktplaats is ook niet altijd veilig en/of goedkoop.

pe
door pebk - Jan 5, 2015 om 13:00
578 Antwoorden / 0 Vragen

@tommy2205

Mee eens. Dat zijn veel stappen.

Laat Windows 8.1 er gewoon opstaan en zet de classic shell er gewoon op, zoals lekkerisdat al suggereert. Dit kan hans69 waarschijnlijk zelf.

br
door bruin400 - Jan 5, 2015 om 13:03
1 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Hans

Persoonlijk zou ik nooit teruggaan naar Win 7.
Win 8.1 is veel sneller, draait goed op een "mindere" computer. Heb het zelf op een XP-Netbook van de Aldi uit 2005 geïnstalleerd, alleen wat RAM bijgeprikt. Razend snel,

h19l49
door h19l49 - Jan 5, 2015 om 13:47
121 Antwoorden / 0 Vragen

Persoonlijk vind ik dat metro gebeuren in W.8.1 perfect werken.
Gewoon alle overbodig tegeltjes verwijderen, dat zijn er veel, en het helemaal naar eigen smaak inrichten, alles is mogelijk want van elke map of program. is een tegeltje te maken in eigen kleur.
Ik zie het gewoon als een vervanging van het bureaublad maar veel overzichtelijker.

be
door bertfe - Jan 5, 2015 om 14:43
43 Antwoorden / 0 Vragen

Niet terugzetten, maar aanpassen.

Op de website Windows Stap voor Stap staan onder het hoofdstuk Windows 8 vele artikelen waarmee je Windows 8 of 8.1 kunt laten lijken op Windows 7.
Direct naar het ouderwetse bureaublad gaan en je oude startknop weer terug met Classic shell.

http://bit.ly/winstap

gompy2
door gompy2 - Jan 5, 2015 om 15:22
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=bertfe schreef op maandag 5 jan 2015, 14:43]Niet terugzetten, maar aanpassen.
Op de website Windows Stap voor Stap staan onder het hoofdstuk Windows 8 vele artikelen waarmee je Windows 8 of 8.1 kunt laten lijken op Windows 7.
Direct naar het ouderwetse bureaublad gaan en je oude startknop weer terug met Classic shell.
http://bit.ly/winstap

Complimenten voor je website Bert, heel veel nuttige informatie.
Ik had boven al een verwijzing gegeven naar het specifieke artikel maar ondanks dat kan men veel leren op je gehele website.
Soms is een tooltje wel eens handig ;-) Klik-> Hier

vr1944
door vr1944 - Jan 5, 2015 om 15:42
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Als je 8.1 hebt is het niet nodig om terug te gaan naar windows 7. Met 8.1 is de startknop terug gekomen en start de PC op in een windows 7 achtige interface Door met je rechtermuisknop op de startknop te klikken krijg je de ouderwetse startmenu te zien en met je linkermuisknop klikken kun je switchen tussen de metroblokken en w 7. Spyware programma Classic shell is daarom overbodig geworden en kan bij overgang van 8.0 naar 8.1 beter verwijderen.

frits
door frits - Jan 5, 2015 om 16:24
146 Antwoorden / 5 Vragen

Ik heb 8.1 uitgeprobeerd met een een Dualboot systeem, ook classic shell erbij, mijn conclusie is, nog waardelozer als destijds die flop van Vista, en beslist niet sneller dan Windows 7, kan ook niet want de "footprint" is beduidend groter, en de volgende versie Windows 10, is gewoon een mix van & en 8.1.

Conclusie mijn voorkeur is Windows 7.

Alleen als je een Laptop koopt wordt je gedwongen om 8 / 8.1 te nemen er is geen mogelijkheid meer, dit is alleen bij een zelf samen gestelde Desktop,

gr
door grietjepit - Jan 5, 2015 om 16:31
2 Antwoorden / 0 Vragen

ik heb Windows 7 ben er tevreden mee

jo
door jo4067 - Jan 5, 2015 om 16:36
7 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo ik heb ook windows 8 op mijn laptop, vindt het ook een rotprogramma , heb de winkel waar ik mijn laptop weg heb gevraagt of ik 7 er op kon zetten en ze zeggen dat kan maar dat je pc/laptop
dat je garantie vervalt

br
door brunoennicky - Jan 5, 2015 om 16:38
39 Antwoorden / 17 Vragen

ha lekkerisdat..ik heb voor een prikie wel een kopietje van window7 hoor

jo
door jo4067 - Jan 5, 2015 om 16:48
7 Antwoorden / 1 Vragen

Nee je moet het juist niet overschrijven want dan verloopt je garantie

gompy2
door gompy2 - Jan 5, 2015 om 17:05
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=vr1944 schreef op maandag 5 jan 2015, 15:42]Spyware programma Classic shell is daarom overbodig geworden en kan bij overgang van 8.0 naar 8.1 beter verwijderen.
Ach.., daar gaan we weer...
Bron! Bron! Bron!
Is Norton soms je bron?
Het zou me niets verbazen.

Klik-> Hier-1

Klik-> Why is Norton preventing me from installing Classic Shell?

ha
door hans69 - Jan 5, 2015 om 17:09
54 Antwoorden / 43 Vragen

[quote=pebk schreef op maandag 5 jan 2015, 13:00]@tommy2205

Mee eens. Dat zijn veel stappen.

Laat Windows 8.1 er gewoon opstaan en zet de classic shell er gewoon op, zoals lekkerisdat al suggereert. Dit kan hans69 waarschijnlijk zelf.
beste pebk,
ik heb inderdaad classic shell erop gezet,en dat gaf een rustig gevoel,een gevoel van herkenning.de laptop is er niet trager door geworden.
het is onmogelijk iedereen die regeerde te danken,veel heel veel suport gehad
dus bij deze dank aan iedereen die met oplossingen kwamen.
de beste groeten hans69

gompy2
door gompy2 - Jan 5, 2015 om 17:22
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=hans69 schreef op maandag 5 jan 2015, 17:09]
beste pebk,
ik heb inderdaad classic shell erop gezet,en dat gaf een rustig gevoel,een gevoel van herkenning.de laptop is er niet trager door geworden.

En daar gaat het om, dat jij weer plezier aan het gebruik van je machine beleefd en niet hoe anderen het gebruik van 8.1 ervaren, daar koop je niets voor.
Suc6

vr1944
door vr1944 - Jan 5, 2015 om 17:26
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Om de startknop te kunnen gebruiken moet je Classic grondig uninstallen en dus ook via msconfig >service de opstart van Classic Shell uitschakelen.Daarna kun je eventueel via regedit ook nog de registersleultels van Classic Shell verwijderen.Als je dit goed gedaan hebt start je PC zo goed als op W7 .

=frits schreef op maandag 5 jan 2015, 16:24: Ik heb 8.1 uitgeprobeerd met een een Dualboot systeem, ook classic shell erbij, mijn conclusie is, nog waardelozer als destijds die flop van Vista, en beslist niet sneller dan Windows 7, kan ook niet want de "footprint" is beduidend groter, en de volgende versie Windows 10, is gewoon een mix van & en 8.1.

Conclusie mijn voorkeur is Windows 7.

Alleen als je een Laptop koopt wordt je gedwongen om 8 / 8.1 te nemen er is geen mogelijkheid meer, dit is alleen bij een zelf samen gestelde Desktop,

vr1944
door vr1944 - Jan 5, 2015 om 17:38
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Waar haal je die onzin dat ik Norton heb wijsheid vandaan.Classic Shell is een overbodig flutprogramma geworden als je een upgrade naar W 8.1 doet.Dat Windows 8 en 8.1 geen schoonheidsprijs verdient weten ze bij Microsoft ook wel vandaar de snelle introductie van Windows 1

=gompy2 schreef op maandag 5 jan 2015, 17:05:
=vr1944 schreef op maandag 5 jan 2015, 15:42: Spyware programma Classic shell is daarom overbodig geworden en kan bij overgang van 8.0 naar 8.1 beter verwijderen.

Ach.., daar gaan we weer...
Bron! Bron! Bron!
Is Norton soms je bron?
Het zou me niets verbazen.

Klik-> Hier-1

Klik-> Why is Norton preventing me from installing Classic Shell?

lekkerisdat
door lekkerisdat - Jan 5, 2015 om 17:40
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=gompy2 schreef op maandag 5 jan 2015, 17:05][quote=vr1944 schreef op maandag 5 jan 2015, 15:42]Spyware programma Classic shell is daarom overbodig geworden en kan bij overgang van 8.0 naar 8.1 beter verwijderen.
Ach.., daar gaan we weer...
Bron! Bron! Bron!
Is Norton soms je bron?
Het zou me niets verbazen.

Klik-> Hier-1

Klik-> Why is Norton preventing me from installing Classic Shell?

Classic Shell maakt wel iedere keer bij het opstarten verbinding met hun servers, onwenselijk en overbodig (ook al is het misschien enkel om te checken of er 'n nieuwe versie is).
Gelukkig hebben ze daar dan weer 'n Firewall voor uitgevonden.

En Norton moet je inderdaad niet op je PC willen, vragen om problemen.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Jan 5, 2015 om 17:42
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=vr1944 schreef op maandag 5 jan 2015, 17:38]Classic Shell is een overbodig flutprogramma geworden als je een upgrade naar W 8.1 doet.
Onzin, meest logische dingen ontbreken nog altijd in 8.1. Kijk zelf maar eens, dan zie je het vanzelf.

gompy2
door gompy2 - Jan 5, 2015 om 17:47
2796 Antwoorden / 0 Vragen

vr1944.
Ik zou graag de bron willen weten en een onderbouwing van je bewering dat Classic Shell spyware is, meer niet.
Heb je dat niet moet je hier geen onzin verkondigen.

@lekkerisdat.

Dat zijn denk ik inderdaad de update-checks.
Die moeten uit te schakelen zijn als die je dwars zitten ;-)

vr1944
door vr1944 - Jan 5, 2015 om 18:03
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Lekkerisdat heeft het antwoord al gegeven en maar hopen dat je het niet via Softonic geinstalleerd hebt.Bovendien installeert dit programma zichzelf als je het verwijderd hebt probeer het maar ff. De bron is ik dat dit progje zelf ook op 4 machines van mijn gebruikt heb . Verder ga je zelf maar uitzoeken ,daar ben ik niet voor.

=gompy2 schreef op maandag 5 jan 2015, 17:47: vr1944.
Ik zou graag de bron willen weten en een onderbouwing van je bewering dat Classic Shell spyware is, meer niet.
Heb je dat niet moet je hier geen onzin verkondigen.

@lekkerisdat.

Dat zijn denk ik inderdaad de update-checks.
Die moeten uit te schakelen zijn als die je dwars zitten ;-)

gompy2
door gompy2 - Jan 5, 2015 om 18:59
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=vr1944 schreef op maandag 5 jan 2015, 18:03]Lekkerisdat heeft het antwoord al gegeven*** knip***
Bovendien installeert dit programma zichzelf als je het verwijderd hebt probeer het maar ff. De bron is ik dat dit progje zelf ook op 4 machines van mijn gebruikt heb . Verder ga je zelf maar uitzoeken ,daar ben ik niet voor.
Welk antwoord heeft lekkerisdat gegeven dan?
Dat Classic Shell internet op gaat?
Dat klopt, dat is de updater en dat schreef ik al, en als je een beetje kennis van zaken hebt en de juiste programma's hebt geïnstalleerd dan weet je dat je die kunt tegenhouden, indien gewenst, of controleren, indien gewenst.
Onderstaand is een log van mijn Firewall "Privatefirewall" die netjes alles controleert wat er uit wil, dus het internet op.

Klik hier-> Log

En dat het programma zich zelf weer installeert als het eenmaal verwijderd is komt omdat er nog steeds wonderen bestaan, wist je dat niet?
E.O.D.

lu
door luxenburg - Jan 6, 2015 om 15:15
45 Antwoorden / 0 Vragen

volgens mij bestaan er geen cd roms van windows7 want xp had ook geen cd rom .met recovery kon je hem weer in de orginele staat terug brengen .waarom zou je een oude versie van windows gebruiken.met de nieuwste versie heb je ook een betere beveiliging.

vr1944
door vr1944 - Jan 6, 2015 om 16:22
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Droom lekker verder van je overbodige super veilige firewall , de standaard firewall van 8.1 houdt waarschijnlijk meer tegen als de jouwe, Maar voor de zoveelste keer Classic Shell is een overbodig programma in windows 8.1 omdat de startknop is weer terug . Einde verhaal

=gompy2 schreef op maandag 5 jan 2015, 18:59:
=vr1944 schreef op maandag 5 jan 2015, 18:03: Lekkerisdat heeft het antwoord al gegeven*** knip***
Bovendien installeert dit programma zichzelf als je het verwijderd hebt probeer het maar ff. De bron is ik dat dit progje zelf ook op 4 machines van mijn gebruikt heb . Verder ga je zelf maar uitzoeken ,daar ben ik niet voor.

Welk antwoord heeft lekkerisdat gegeven dan?
Dat Classic Shell internet op gaat?
Dat klopt, dat is de updater en dat schreef ik al, en als je een beetje kennis van zaken hebt en de juiste programma's hebt geïnstalleerd dan weet je dat je die kunt tegenhouden, indien gewenst, of controleren, indien gewenst.
Onderstaand is een log van mijn Firewall "Privatefirewall" die netjes alles controleert wat er uit wil, dus het internet op.

Klik hier-> Log

En dat het programma zich zelf weer installeert als het eenmaal verwijderd is komt omdat er nog steeds wonderen bestaan, wist je dat niet?
E.O.D.

tolsma1945
door tolsma1945 - Jan 6, 2015 om 19:08
229 Antwoorden / 6 Vragen

Toch maar gaan wennen aan 8.1 zou ik maar zeggen,want zo slecht is het niet,ik heb alles naar mijn hand gezet,en gebruik gewoon het/de bureaublad omgeving met de normale snelkoppelingen,en de linker windowsknop doet het ook best wel goed,het is net even iets anders,je moet alleen even ermee om leren gaan,en dat gaat verder vanzelf.