rocliane
door rocliane Jul 7, 2015 om 14:23
Voeding & gezondheid

Kan medicijndoos niet retourneren bij apotheek

Ik heb op 30 juni jl. bij de apotheek een medicijndoos voor mijn man gekocht. Hij kon zelf niet mee door omstandigheden.
Na het afrekenen vroeg de assistente of ik een bon wilde, eerst zei ik nee maar toen, doe toch maar want misschien vindt hij hem niet handig.
Er is niets gezegd over niet mogen ruilen.
Vandaag, 7 juli, wilde ik hem terugbrengen en toen kreeg ik te horen dat ze dat nooit deden. Als ik nou direct de volgende dag teruggekomen was was het wat anders geweest.
Ik vraag me af of dit mag???
Iemand ???

1321 10 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Jul 7, 2015 om 14:28
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo rocliane,

.....Ik vraag me af of dit mag?.....
Ja, dat mag.
In een gewone winkel geldt koop = koop.
Eventueel ruilen of retourneren is altijd een gunst (dus géén verplichting).
Of het klantvriendelijk is ..... dat is een andere zaak.

Met vr.gr.

tijger1
door tijger1 - Jul 7, 2015 om 14:28
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Zij hoeven niets te zeggen over niet mogen ruilen. In een winkel is koop= koop.

En als u direct de volgende dag was teruggekomen, hadden ze het misschien uit coulance gedaan.

tenormin
door tenormin - Jul 7, 2015 om 14:36
16826 Antwoorden / 108 Vragen

Ik weet niet of ik u goed begrijp met "mijn man kon zelf niet meer door omstandigheden". Waarom bevalt de medicatie box niet? En als dat zo is, medicijnen kunnen ook geleverd worden in de baxter rol. Dan worden de medicijnen voor alle dagen verpakt en kunt u het er ook per dag afknippen van de rol. Als dit niet is wat u bedoelde, dan sorry. Voor terugbrengen en geld terug, dat ligt aan de apotheek.

tijger1
door tijger1 - Jul 7, 2015 om 14:38
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@tenormin

"Man kon niet MEE door omstandigheden". Is toch iets anders.

uwjurist
door uwjurist - Jul 7, 2015 om 16:00
1043 Antwoorden / 0 Vragen

Ruilen/een tegoedbon/geld terug is (behalve bij een gebrek) inderdaad geen recht, maar een gunst.
Echter u geeft aan:
"Na het afrekenen vroeg de assistente of ik een bon wilde, eerst zei ik nee maar toen, doe toch maar want misschien vindt hij hem niet handig."
Het zou dan normaal zijn geweest dat ze op dat moment had aangegeven dat ruilen niet mogelijk is.
Ik zou de apotheek hier op wijzen, misschien komen ze dan alsnog over de brug.
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik

rocliane
door rocliane - Jul 7, 2015 om 18:09
3 Antwoorden / 4 Vragen

Bedankt voor de antwoorden, jammer dan van het geld :)

tijger1
door tijger1 - Jul 7, 2015 om 18:31
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dan maar gewoon gebruiken of weggeven aan iemand die ook dagelijks medicijnen gebruikt.

aricia
door aricia - Jul 14, 2015 om 15:03
36 Antwoorden / 20 Vragen

Schandalig dat ze die medicijn doos niet terugnemen , volgens mij moet je dat binnen 10 dagen gewoon kunnen retourneren.
Trouwens met dure medicijnen is het al net zo , als je er 1 uit de strip hebt gebruikt en ze bevallen niet nemen ze het ook niet terug , krijg je het advies , gooi ze maar weg , hoezo geldverspilling !!

Groetjes
Aricia

Cookies
door Cookies - Jul 14, 2015 om 15:12
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=aricia schreef op dinsdag 14 jul 2015, 15:03]Schandalig dat ze die medicijn doos niet terugnemen , volgens mij moet je dat binnen 10 dagen gewoon kunnen retourneren.
Groetjes
Aricia

Nee hoor. Je zit fout met die gedachte.

edrick3
door edrick3 - Jul 14, 2015 om 15:27
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@aricia,

.....Schandalig dat ze die medicijn doos niet terugnemen , volgens mij moet je dat binnen 10 dagen gewoon kunnen retourneren......
Dus niet!

.....Trouwens met dure medicijnen is het al net zo , als je er 1 uit de strip hebt gebruikt en ze bevallen niet nemen ze het ook niet terug , .....
Nee en ook dat is terecht.