bussy02
door bussy02 Aug 22, 2015 om 10:35
Computers & telefonie

Kan niet inloggen als administrator in w10

Goedemorgen,
Ik heb van W7 een upgrade gedaan naar W10.
Het probleem is nu dat ik niet kan inloggen als administrator
ik zie dat ik als gastaccount staat aangemeld.
Alles wat ik wil doen op de PC zie ik het schermpje inloggen als administrator met ja (grijs) en nee wel aan vinkbaar.
Wie heeft een oplossing.

17979 21 Rapporteer

ph
door philip36 - Aug 22, 2015 om 11:04
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Zie http://www.softwareok.com/?seite=faq-Windows-10&faq=16

edrick3
door edrick3 - Aug 22, 2015 om 12:31
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo bussy02,

Kun je via Taakbeheer (Ctrl + Alt + Del) tabblad Gebruikers niet switchen?

Met vr.gr.

sjjoppy
door sjjoppy - Aug 22, 2015 om 12:45
7179 Antwoorden / 3 Vragen

De link van Phillip36

KLIK

bussy02
door bussy02 - Aug 22, 2015 om 14:36
145 Antwoorden / 37 Vragen

[quote=edrick3 schreef op zaterdag 22 aug 2015, 12:31]Hallo bussy02,

Kun je via Taakbeheer (Ctrl + Alt + Del) tabblad Gebruikers niet switchen?

Met vr.gr.
Dit is helaas niet mogelijk.
Zie maar 1 account .

bussy02
door bussy02 - Aug 22, 2015 om 14:47
145 Antwoorden / 37 Vragen

[quote=sjoppie schreef op zaterdag 22 aug 2015, 12:45]De link van Phillip36

KLIK

Deze link werkt helaas ook niet.
krijg de melding deze module kan niet gebruikt worden met deze versie ven windows 10.Als u gebruikersaccount wil beheren op deze computer kunt u via configuratiescherm uw gebruikersacc. beheren.
Maar dat lukt dus niet.

bussy02
door bussy02 - Aug 22, 2015 om 14:49
145 Antwoorden / 37 Vragen

[quote=philip36 schreef op zaterdag 22 aug 2015, 11:04]Zie http://www.softwareok.com/?seite=faq-Windows-10&faq=16

Deze link werkt helaas ook niet.
krijg de melding deze module kan niet gebruikt worden met deze versie ven windows 10.Als u gebruikersaccount wil beheren op deze computer kunt u via configuratiescherm uw gebruikersacc. beheren.
Maar dat lukt dus niet.

edrick3
door edrick3 - Aug 22, 2015 om 15:02
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@bussy02,

En als je met links klikt op het gebruikersaccount dat bovenaan staat als je Op Start klikt? Staat er dan ook maar 1 account?

bussy02
door bussy02 - Aug 22, 2015 om 15:08
145 Antwoorden / 37 Vragen

[quote=edrick3 schreef op zaterdag 22 aug 2015, 15:02]@bussy02,

En als je met links klikt op het gebruikersaccount dat bovenaan staat als je Op Start klikt? Staat er dan ook maar 1 account?

Ja dat klopt het is mijn live.nl account of als ik inlog met Microsoft account is het die account

sjjoppy
door sjjoppy - Aug 22, 2015 om 15:17
7179 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=bussy02 schreef op zaterdag 22 aug 2015, 14:47][quote=sjoppie schreef op zaterdag 22 aug 2015, 12:45]De link van Phillip36

KLIK

Deze link werkt helaas ook niet.
krijg de melding deze module kan niet gebruikt worden met deze versie ven windows 10.Als u gebruikersaccount wil beheren op deze computer kunt u via configuratiescherm uw gebruikersacc. beheren.
Maar dat lukt dus niet.
ja, windows10 heeft twee versies en hebt u net die ene die niet gebruikt kan worden maar er komt nog wel iemand langs met een oplossing.

ph
door philip36 - Aug 22, 2015 om 15:42
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Als er geen bruikbare tip komt heeft de FAQ-man van computeridee misschien een oplossing.

http://www.computeridee.nl/forum/#!/?filter=FAQman

Klik op het gele vlak om uw vraag te stellen.

sjjoppy
door sjjoppy - Aug 22, 2015 om 16:11
7179 Antwoorden / 3 Vragen

De link van Philip36,

KLIK

reflecs
door reflecs - Aug 22, 2015 om 19:00
1859 Antwoorden / 4 Vragen

U kunt dit nog proberen:

.....Windows8.1 gestart in VEILIGE MODUS
Mijn account bleek het in middels vertrouwde GAST ACCOUNT te zijn....
Ik heb dat account afgemeld en toen kreeg ik een scherm waar ik een andere USER kon kiezen. Daar zat een ADMINISTRATOR bij ....
Die heb ik gekozen en na wat ge probeer rond het wachtwoord (waarschijnlijk geen wachtwoord) werd ik opeens ADMINISTRATOR.
Ben toen in de veilige modus naar ACCOUNTSBEHEER gegaan en zag daar ook mijn account met de GAST status tussen staan.
Heb toen vanuit mijn ADMINISTRATOR account gekeken of ik wat aan die GAST status kon doen....
Dat bleek zo te zijn: Ik kon kiezen tussen STANDAARD en ADMINISTRATOR en dat account stond op STANDAARD.
Heb dat en ook nog een 2e account gewijzigd in ADMINISTRATOR en heb toen besloten windows8 veilige mode af te sluiten en de PC opnieuw op te starten.
Na de opstart kreeg ik de normale openingsschermen en daar stond ook mijn normale ACCOUNT tussen nu echter met de administrator rechten......
.

Werkt ook in Windows 10?
Uit:http://www.pc-helpforum.be/topic/48260-mijn-account-is-zijn-administrator-rechten-kwijt-in-windows-81/

bussy02
door bussy02 - Aug 22, 2015 om 20:05
145 Antwoorden / 37 Vragen

[quote=reflecs schreef op zaterdag 22 aug 2015, 19:00]U kunt dit nog proberen:

.....Windows8.1 gestart in VEILIGE MODUS
Mijn account bleek het in middels vertrouwde GAST ACCOUNT te zijn....
Ik heb dat account afgemeld en toen kreeg ik een scherm waar ik een andere USER kon kiezen. Daar zat een ADMINISTRATOR bij ....
Die heb ik gekozen en na wat ge probeer rond het wachtwoord (waarschijnlijk geen wachtwoord) werd ik opeens ADMINISTRATOR.
Ben toen in de veilige modus naar ACCOUNTSBEHEER gegaan en zag daar ook mijn account met de GAST status tussen staan.
Heb toen vanuit mijn ADMINISTRATOR account gekeken of ik wat aan die GAST status kon doen....
Dat bleek zo te zijn: Ik kon kiezen tussen STANDAARD en ADMINISTRATOR en dat account stond op STANDAARD.
Heb dat en ook nog een 2e account gewijzigd in ADMINISTRATOR en heb toen besloten windows8 veilige mode af te sluiten en de PC opnieuw op te starten.
Na de opstart kreeg ik de normale openingsschermen en daar stond ook mijn normale ACCOUNT tussen nu echter met de administrator rechten......
.

Werkt ook in Windows 10?
Uit:http://www.pc-helpforum.be/topic/48260-mijn-account-is-zijn-administrator-rechten-kwijt-in-windows-81/

Helaas ook deze oplossing werkt niet. Met F8 kom ik niet in veilige modus.

aurora1
door aurora1 - Aug 23, 2015 om 00:05
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Heeft u misschien nog iets aan deze klik hier informatie w.b. veilige modus?

reflecs
door reflecs - Aug 23, 2015 om 10:09
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Veilige modus opstarten(van de site van MS)
....Van toepassing op Windows 10. Windows starten in de veilige modus of een andere geavanceerde modus voor het oplossen van problemen:
Zoek op de taakbalk naar Instellingen en selecteer deze optie in de zoekresultaten.
Selecteer Bijwerken en beveiliging > Herstel.
Ga naar Geavanceerde instellingen en selecteer Nu opnieuw opstarten.
Nadat uw pc opnieuw is gestart, wordt het scherm Een optie selecteren weergegeven. Selecteer Problemen oplossen > Geavanceerde opties > Opstartinstellingen > Opnieuw opstarten.
Nadat uw pc opnieuw is gestart, selecteert u een opstartinstelling door op het bijbehorende cijfer te drukken...

Nog meer opties hier: http://www.howtogeek.com/107511/how-to-boot-into-safe-mode-on-windows-8-the-easy-way/

bussy02
door bussy02 - Aug 23, 2015 om 16:50
145 Antwoorden / 37 Vragen

[quote=aurora1 schreef op zondag 23 aug 2015, 00:05]Heeft u misschien nog iets aan deze klik hier informatie w.b. veilige modus?

Helaas ik kom maar niet in de veilige modus.
Ik ga contact zoeken met Microsoft.
Het is een harde noot om te kraken.

bussy02
door bussy02 - Aug 23, 2015 om 16:52
145 Antwoorden / 37 Vragen

[quote=reflecs schreef op zondag 23 aug 2015, 10:09]Veilige modus opstarten(van de site van MS)
....Van toepassing op Windows 10. Windows starten in de veilige modus of een andere geavanceerde modus voor het oplossen van problemen:
Zoek op de taakbalk naar Instellingen en selecteer deze optie in de zoekresultaten.
Selecteer Bijwerken en beveiliging > Herstel.
Ga naar Geavanceerde instellingen en selecteer Nu opnieuw opstarten.
Nadat uw pc opnieuw is gestart, wordt het scherm Een optie selecteren weergegeven. Selecteer Problemen oplossen > Geavanceerde opties > Opstartinstellingen > Opnieuw opstarten.
Nadat uw pc opnieuw is gestart, selecteert u een opstartinstelling door op het bijbehorende cijfer te drukken...

Nog meer opties hier: http://www.howtogeek.com/107511/how-to-boot-into-safe-mode-on-windows-8-the-easy-way/

Helaas ik kom maar niet in de veilige modus.
Ik ga contact zoeken met Microsoft.
Het is een harde noot om te kraken.

[

bussy02
door bussy02 - Aug 24, 2015 om 13:59
145 Antwoorden / 37 Vragen

Allemaal bedankt voor het meedenken. De laptop gaat naar de reparateur om het probleem op te lossen.
Het systeem gaf nu aan dat er geen OS geïnstalleerd is.
W10 zal wel tof zijn, maar bij mij was het "nu even niet"

bussy02
door bussy02 - Sep 16, 2015 om 20:02
145 Antwoorden / 37 Vragen

Laptop weer operationeel.
De fabrikant (ASUS) wilde geen ondersteuning bieden, aangezien er geen garantie meer op het toestel
zit.
Toestellen buiten de garantie worden door ASUS niet voor reparatie aangenomen.

Bij een lokale computer winkel win 7 opnieuw laten zetten.
Win 10 even voor 9 maanden in de koelkast.

sjjoppy
door sjjoppy - Sep 16, 2015 om 20:10
7179 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=bussy02 schreef op woensdag 16 sep 2015, 20:02]Laptop weer operationeel.
De fabrikant (ASUS) wilde geen ondersteuning bieden, aangezien er geen garantie meer op het toestel
zit.
Toestellen buiten de garantie worden door ASUS niet voor reparatie aangenomen.

Bij een lokale computer winkel win 7 opnieuw laten zetten.
Win 10 even voor 9 maanden in de koelkast.
En zo kunt u tenslotte weer verder hè?
Vr, gr.

edrick3
door edrick3 - Sep 16, 2015 om 20:40
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=bussy02 schreef op woensdag 16 sep 2015, 20:02]Laptop weer operationeel.
De fabrikant (ASUS) wilde geen ondersteuning bieden, aangezien er geen garantie meer op het toestel
zit.
Toestellen buiten de garantie worden door ASUS niet voor reparatie aangenomen.

Afgezien van de garantie: het betreft/betrof hier m.i. een softwareprobleem en daarvoor moet je niet bij Asus zijn.

[quote]Bij een lokale computer winkel win 7 opnieuw laten zetten.
Win 10 even voor 9 maanden in de koelkast.

Dan kun je in ieder geval voorlopig vooruit.

Bedankt voor het terugmelden.

Met vr.gr.