s.
door s.sewnandan Nov 26, 2014 om 16:07
Garantie & verzekeringen

Kan niet overstappen van umc zorgverzekering naar IZA Cura Rotterdampakket

Beste Kassa Redactie,
Ik zit met een nogal groot probleem wat helaas niet is voorbij gekomen in jullie uitzending. Ik ben alleenstaand heb een bestaande schuld bij umc zorgverzekeringen en zit in de schuldsanering en wilde graag overstappen naar IZA Cura Rotterdampakket omdat met dit pakket de verplicht risico terug is gebracht naar 50 i.p.v 375 voor mensen met een minimum inkomsten als ik. Dit onderdeel is niet besproken. Ik heb per email contact gehad met de kbr waar ik zit. En dit is wat ze me vertelde.
Citaat: email KBR.
vraagstelling van mij: Kan ik overstappen naar de IZA Cura Rotterdampakket of aanvullend bij huidige.
Antwoord kbr: Dat ligt aan de toelatingsbeleid van de zorgverzekeraar naar waar u wilt overstappen, de Kredietbank kan hierin helaas geen rol spelen. Het aangaan van nieuwe schulden (leenbijstand) is niet toegestaan gedurende de looptijd van de schudbemiddeling. Of er moet u een lening om-niet verstrekt worden (om-niet = dat u de vordering niet terug hoeft te betalen).

Ik vind deze regel nogal haaks tegenover de situatie van de mens en de behoefte naar de juiste zorg niet naar word gekeken. Ik ben zelf chronisch ziek (bechterew), hoogste vergoedingskost 80%, €260 betalen-->Enbrel, en moet ik in 2015 weer terug naar de fysio, ik dien een nieuwe bril aan te schaffen, mondhygiëniste, tanddarts. Ten opzichte van de kosten die ik moet gaan maken bij mijn huidige zorgverzekeraar m.b.t verplicht eigen risico is 325 meer betalen. Terwijl als ik bij de IZA Cura Rotterdampakket ben verzekerd ben is er zekerheid dat er geen extra kosten hoeft worden gemaakt.
Nu in mijn situatie zal ik dus bril aan te schaffen, mondhygiëniste, tanddarts. en dit komt voor eigen rekening plus ik zal mijn eigen risico moeten betalen in de maand Maart 2015 omdat ik dan weer nieuwe medicatie (enbrel €260, verpl.eig.ris) krijg dus heb ik geen ruimte meer voor reserves die ik eventueel kan gebruiken voor andere mogelijke kosten die kunnen voorkomen. voorbeeld nieuwe kleding schoeisel etc...

Mijn vraag is:
1.Waarom kan ik niet overstappen naar de aanvullende verzekering bij huidige verzekeraar waar ik een schuld heb, en de zorgverzekeraar is al akkoord gegaan met de schuldbemiddelaar in de schuldregeling om de kosten te beperken.
2. Waarom kan ik dan ook niet overstappen naar de IZA Cura Rotterdampakket. Om nog meer hogere kosten te voorkomen. Er word dus gezegd dat ik geen extra schulden mag maken maar dat zal hoe dan ook gebeuren in 2015 omdat ik minimaal bent verzekerd en de volle pond moet gaan betalen. Voor mensen zoals ik zullen er nog een paar duizend met deze vraag zitten. Ik hoop dat dit onderwerp ooit nog in jullie uitzending word besproken. ps: mij werd er verteld door de umc zorgvekeraar dat de regels wettelijk zo zijn vastgesteld. Ik word hier zo gek van ondertussen want je wilt graag oplossingen maar er is geen 1 iemand die mij verder op weg kan helpen en dat ook voor een hoop andere die in het zelfde soortgelijke situatie zitten en die maar lopen te ploeteren. Ik hoop dat ik duidelijk ben geweest in mijn verwoordingen van frustratie. Dank u voor uw begrip. Met Vriendelijk Groet Steve

2530 40 Rapporteer

Cookies
door Cookies - Nov 26, 2014 om 16:16
13336 Antwoorden / 36 Vragen

........mij werd er verteld door de umc zorgvekeraar dat de regels wettelijk zo zijn vastgesteld........

Dat klopt helemaal, daar kan ook een programma als Kassa niets aan veranderen. Iedereen die een schuld heeft bij een zorgverzekeraar kan pas overstappen als die schuld is afgelost. (En dan pas in het nieuwe jaar: dus afgelost in 2015-overstappen in 2016.)

tijger1
door tijger1 - Nov 26, 2014 om 16:36
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En zo super is die Iza Cura verzekering niet. De premie is hoog, u bent verplicht de aanvullende pakketten te nemen en het eigen risico wordt maandelijks ingehouden.

Dus ik betwijfel of u daar wel mee opschiet.

s.
door s.sewnandan - Nov 26, 2014 om 16:37
17 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=carola.83 schreef op woensdag 26 nov 2014, 16:16]........mij werd er verteld door de umc zorgvekeraar dat de regels wettelijk zo zijn vastgesteld........

Dat klopt helemaal, daar kan ook een programma als Kassa niets aan veranderen. Iedereen die een schuld heeft bij een zorgverzekeraar kan pas overstappen als die schuld is afgelost. (En dan pas in het nieuwe jaar: dus afgelost in 2015-overstappen in 2016.)
Ja dat was mij ook wel duidelijk, het gaat er mij niet om of Kassa er iets kan doen maar dat het wel besproken word want ik vind het vaaaaaag. Het is niet niks om € 375 betalen ten opzichte van € 50 voor je verplicht eigen risico. Zonder aanvullende verzekering loop je al risico dat je de gemaakte medische kosten niet kan betalen. Ja misschien wel via bijzondere noden. Maar ik vind het te krom voor woorden deze wet!!

tijger1
door tijger1 - Nov 26, 2014 om 16:39
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Er is niets vaags aan. En het is niet ern verschil tussen € 375 en € 59. Bij Iza Cura betaalt u een opslag voor die € 375.

s.
door s.sewnandan - Nov 26, 2014 om 17:11
17 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=tijger1 schreef op woensdag 26 nov 2014, 16:39]Er is niets vaags aan. En het is niet ern verschil tussen € 375 en € 59. Bij Iza Cura betaalt u een opslag voor die € 375.
Dat is helemaal waar, verplicht eigen risico is inderdaad een opslag, maar toch blijf ik erbij om te voorkomen dat je ineens een hoge rekening gaat krijgen om de kosten te beperken. Want ik kan verwachten dat ik in Maart 2015 een rekening gaat krijgen voor de medicatie wat 80% word vergoed en dat is €260. En dit zal dan hoogstwaarschijnlijk worden betaald vanuit mijn schrale vakantie geld of een betalingsregeling wat ik niet kan betalen. Of zie ik dat verkeerd?

tijger1
door tijger1 - Nov 26, 2014 om 17:37
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik weet niet waarom uw medicijnen maar voor 80% vergoed worden, maar bij elke verzekeraar kan het eigen risico jn termijnen betaald worden.

Maar als u nu al die extra hoge premie voor Iza Cura zou kunnen betalen., kunt u dat geld ook vast wegleggen voor maart. Ik begrijp niet dat mensen wel premiegeld kunnen missen, maar niet zelf de kosten kunnen dragen.

Als uw bril niet kapot is, dan doet u er nog maar een jaar mee en de mondhygieniste? Zelf ectra poetsen, daar neemt men toch gern tandartsverzekering voor.

En als u daar uw vakantiegeld aan moet soenderen, het zij zo. U zit niet voor niets in de schuldsanering.

me
door mein33 - Nov 26, 2014 om 17:53
5658 Antwoorden / 28 Vragen

[quote=s.sewnandan schreef op woensdag 26 nov 2014, 16:07]. Ik heb een bestaande schuld bij umc zorgverzekeringen en zit in de schuldsanering

@ssewnandan,

De oorzaak waarom u niet kunt overstappen naar een andere zorgverzekeraar is de schuld (betalingsachterstand) die u bij uw huidige zorgverzekeraar heeft.
Eerst zal die schuld moeten worden ingelost alvorens een overstap, naar welke zorgverzekeraar dan ook, mogelijk wordt.

Cookies
door Cookies - Nov 26, 2014 om 18:06
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Overigens: als je contact wilt met de redactie (hier op het forum bereik je de redactie niet), KLIK

s.
door s.sewnandan - Nov 26, 2014 om 18:06
17 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=tijger1 schreef op woensdag 26 nov 2014, 17:37]Ik weet niet waarom uw medicijnen maar voor 80% vergoed worden, maar bij elke verzekeraar kan het eigen risico jn termijnen betaald worden.

Maar als u nu al die extra hoge premie voor Iza Cura zou kunnen betalen., kunt u dat geld ook vast wegleggen voor maart. Ik begrijp niet dat mensen wel premiegeld kunnen missen, maar niet zelf de kosten kunnen dragen.

Als uw bril niet kapot is, dan doet u er nog maar een jaar mee en de mondhygieniste? Zelf ectra poetsen, daar neemt men toch gern tandartsverzekering voor.

En als u daar uw vakantiegeld aan moet soenderen, het zij zo. U zit niet voor niets in de schuldsanering.

Tja het blijft vooralsnog lastig om zo een hoge premie te betalen. Dat geld heb ik ook niet zo in mijn achterzak en moet dit door de kbr worden betaald uit mijn eigen potje en mocht ik bij mijn huidige zorgverzekeraar verzekerd aanvullend verzekerd worden blijft de situatie voor de maandpremie gelijk.

Als je gewoon werkt dan kan je het gewoon betalen zonder problemen wat ik gewend was te doen dus toen geen vuiltje in de lucht. Niet iedereen zit in dezelfde situatie daar is ook een reden voor. Ik probeer nu ook alleen maar te kijken wat de beste oplossing is want zorg is nu eenmaal zorg. Een gezonde persoon die minimale zorg nodig heeft, heeft daar een andere kijk op. En die bril dat is alweer 3 jaar geleden dus nu weer tijd voor een nieuwe en of dat nu van mijn vakantie geld van af gaat geen problemen het gaat om de hoge kosten die in het jaar zullen worden gemaakt.

s.
door s.sewnandan - Nov 26, 2014 om 18:11
17 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=mein33 schreef op woensdag 26 nov 2014, 17:53][quote=s.sewnandan schreef op woensdag 26 nov 2014, 16:07]. Ik heb een bestaande schuld bij umc zorgverzekeringen en zit in de schuldsanering

@ssewnandan,

De oorzaak waarom u niet kunt overstappen naar een andere zorgverzekeraar is de schuld (betalingsachterstand) die u bij uw huidige zorgverzekeraar heeft.
Eerst zal die schuld moeten worden ingelost alvorens een overstap, naar welke zorgverzekeraar dan ook, mogelijk wordt.

Ja dat wist ik ook wel, het is wel mogelijk om een lening af te sluiten en over te stappen naar de IZA Cura Rotterdampakket maar ja de regel blijft dan vooralsnog van kracht dat je geen nieuwe schuld op je mag nemen van de kbr.

s.
door s.sewnandan - Nov 26, 2014 om 18:12
17 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=carola.83 schreef op woensdag 26 nov 2014, 18:06]Overigens: als je contact wilt met de redactie (hier op het forum bereik je de redactie niet), KLIK
thx, Ik heb ze ondertussen een bericht gestuurd

tijger1
door tijger1 - Nov 26, 2014 om 18:14
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar daar heb je het al. Bril is drie jaar oud dus tijd voor een nieuwe. Hoezo? Omdat hij wellicht een stukje vergoed wordt uit de aanvullende dekking?

Die asnvullende dekkingen hebben helemaal niets meer met verzekeren te maken.

s.
door s.sewnandan - Nov 26, 2014 om 18:15
17 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=tijger1 schreef op woensdag 26 nov 2014, 16:36]En zo super is die Iza Cura verzekering niet. De premie is hoog, u bent verplicht de aanvullende pakketten te nemen en het eigen risico wordt maandelijks ingehouden.

Dus ik betwijfel of u daar wel mee opschiet.

Dat vraag ik me dus ook af vandaar de vraagstelling met tekst en uitleg

tijger1
door tijger1 - Nov 26, 2014 om 18:19
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maakt allemaal voor u niet uit. U kunt niet overstappen. Klaar.

s.
door s.sewnandan - Nov 26, 2014 om 18:21
17 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=tijger1 schreef op woensdag 26 nov 2014, 18:14]Maar daar heb je het al. Bril is drie jaar oud dus tijd voor een nieuwe. Hoezo? Omdat hij wellicht een stukje vergoed wordt uit de aanvullende dekking?

Die asnvullende dekkingen hebben helemaal niets meer met verzekeren te maken.

Wel als je nieuwe brilglazen nodig heb als je ogen achteruit zijn gegaan en nodig heb ik het verkeer snappie!! Verder kan het me niet zoveel schelen om met de trend mee te gaan voor een andere monteur. Tja ik word zowat uitgekleed dus dan mag ik ook wel van de voorzieningen gebruik maken of is dat ook verboden dan?

s.
door s.sewnandan - Nov 26, 2014 om 18:23
17 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=tijger1 schreef op woensdag 26 nov 2014, 18:19]Maakt allemaal voor u niet uit. U kunt niet overstappen. Klaar.

Daar kom het wel op neer!!!

zw
door zwaardvis - Nov 26, 2014 om 18:32
1525 Antwoorden / 51 Vragen

Bij mij kun je het verplichte eigen risico zelfs volledig afdekken. 35 euro per maand premie p.p. Op het einde van het jaar krijg je dan het bedrag aan verplicht eigen risico terug. 375 euro. zelfs als je geen zorgkosten gemaakt hebt. Is dat geen super aanbod?

tijger1
door tijger1 - Nov 26, 2014 om 18:32
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar voor die voorzieningen moet eerst betaald worden. Dus het is een broekzak vestzak verhaal. Als u die dure aanvulling kan betalen, kunt u ook ern bril kopen.

s.
door s.sewnandan - Nov 26, 2014 om 18:39
17 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=tijger1 schreef op woensdag 26 nov 2014, 18:19]Maakt allemaal voor u niet uit. U kunt niet overstappen. Klaar.

WAT IK WIL ZEGGEN IS DAT SOMMIGE REGELS NAAR MIJN MENING NIET HELEMAAL EERLIJK IS !!!
DEELGEMEENTE ROTTERDAM GEEFT JE DE MOGELIJKHEID OM EEN LEENBIJSTAND AF TE SLUITEN MAAR ALS JE IN DE SCHULDSANERING ZIT WERKT HET NIET ALTIJD ALLEMAAL EVEN GELIJK.

ER MOGEN GEEN NIEUWE SCHULDEN ONTSTAAN. EN IK HEB GEEN NIEUWE SCHULDEN EN TOCH KAN IK HET NIET OVERSTAPPEN!!!
http://www.rotterdam.nl/leenbijstandvooroverstapnaarcollectievezorgverzekering

tijger1
door tijger1 - Nov 26, 2014 om 18:48
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Het gebruik van kapitalen is niet gepast. Staat gelijk aan schreeuwen,

Als u leenbijstand afsluit, maakt u nieuwe schulden. Zo moeilijk is dat toch niet? U kunt pas overstappen als u van uw oude schulden afbent.

Deelgemeenten zijn opgeheven.

Uw schuldeisers zullen het ook niet "eerlijk" vinden dat hun vorderingen niet helemaal betaald worden,

me
door mein33 - Nov 26, 2014 om 18:49
5658 Antwoorden / 28 Vragen

[quote=s.sewnandan schreef op woensdag 26 nov 2014, 18:11]
Ja dat wist ik ook wel, het is wel mogelijk om een lening af te sluiten en over te stappen naar de IZA Cura Rotterdampakket maar ja de regel blijft dan vooralsnog van kracht dat je geen nieuwe schuld op je mag nemen van de kbr.

@s.sewnandan,

U spreekt u zelf, klaarblijkelijk onbewust, zelf tegen.
U schrijft : het is wel mogelijk een lening af te sluiten en vervolgens dat dit niet mag.
U heeft geen directe mogelijkheden om uw betalingsachterstand bij uw huidige verzekeraar in te lossen en dat maakt een overstap onmogelijk.
Als ik het IZa cura pakket zo bekijk dan wordt de eigen bijdrage (€ 375.00) op een andere, socialer lijkende, manier geïncasseerd en ook de premie is bepaald niet laag te noemen.

Aangezien u nu eigenlijk geen keuze heeft, zit er niets anders op dan bij uw huidige verzekeraar te blijven en een overstap uit uw hoofd te zetten.

s.
door s.sewnandan - Nov 26, 2014 om 18:52
17 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=tijger1 schreef op woensdag 26 nov 2014, 18:48]Het gebruik van kapitalen is niet gepast. Staat gelijk aan schreeuwen,

Als u leenbijstand afsluit, maakt u nieuwe schulden. Zo moeilijk is dat toch niet? U kunt pas overstappen als u van uw oude schulden afbent.

Deelgemeenten zijn opgeheven.

Uw schuldeisers zullen het ook niet "eerlijk" vinden dat hun vorderingen niet helemaal betaald worden,
Ja dat is ook de bedoeling want u begrijpt mijn standpunt niet en valt in de herhaling!! Einde Discussie!!

tijger1
door tijger1 - Nov 26, 2014 om 18:57
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik begrijp uw standpunt best. U wilt een dure lening afsluiten om een dure verzekering af te kunnen sluiten. Zodat u ern beroep kunt doen op die vergoedingen.

Het ene gat dempen met het andere.

s.
door s.sewnandan - Nov 26, 2014 om 18:58
17 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=mein33 schreef op woensdag 26 nov 2014, 18:49][quote=s.sewnandan schreef op woensdag 26 nov 2014, 18:11]
Ja dat wist ik ook wel, het is wel mogelijk om een lening af te sluiten en over te stappen naar de IZA Cura Rotterdampakket maar ja de regel blijft dan vooralsnog van kracht dat je geen nieuwe schuld op je mag nemen van de kbr.

@s.sewnandan,

U spreekt u zelf, klaarblijkelijk onbewust, zelf tegen.
U schrijft : het is wel mogelijk een lening af te sluiten en vervolgens dat dit niet mag.
U heeft geen directe mogelijkheden om uw betalingsachterstand bij uw huidige verzekeraar in te lossen en dat maakt een overstap onmogelijk.
Als ik het IZa cura pakket zo bekijk dan wordt de eigen bijdrage (€ 375.00) op een andere, socialer lijkende, manier geïncasseerd en ook de premie is bepaald niet laag te noemen.

Aangezien u nu eigenlijk geen keuze heeft, zit er niets anders op dan bij uw huidige verzekeraar te blijven en een overstap uit uw hoofd te zetten.

tja ondertussen word dat me wel heel erg duidelijk gemaakt, de enige mogelijkheid in mijn situatie is een aanvraag voor bijzondere noden!

s.
door s.sewnandan - Nov 26, 2014 om 19:04
17 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=s.sewnandan schreef op woensdag 26 nov 2014, 16:07]Beste Kassa Redactie,
Ik zit met een nogal groot probleem wat helaas niet is voorbij gekomen in jullie uitzending. Ik ben alleenstaand heb een bestaande schuld bij umc zorgverzekeringen en zit in de schuldsanering en wilde graag overstappen naar IZA Cura Rotterdampakket omdat met dit pakket de verplicht risico terug is gebracht naar 50 i.p.v 375 voor mensen met een minimum inkomsten als ik. Dit onderdeel is niet besproken. Ik heb per email contact gehad met de kbr waar ik zit. En dit is wat ze me vertelde.
Citaat: email KBR.
vraagstelling van mij: Kan ik overstappen naar de IZA Cura Rotterdampakket of aanvullend bij huidige.
Antwoord kbr: Dat ligt aan de toelatingsbeleid van de zorgverzekeraar naar waar u wilt overstappen, de Kredietbank kan hierin helaas geen rol spelen. Het aangaan van nieuwe schulden (leenbijstand) is niet toegestaan gedurende de looptijd van de schudbemiddeling. Of er moet u een lening om-niet verstrekt worden (om-niet = dat u de vordering niet terug hoeft te betalen).

Ik vind deze regel nogal haaks tegenover de situatie van de mens en de behoefte naar de juiste zorg niet naar word gekeken. Ik ben zelf chronisch ziek (bechterew), hoogste vergoedingskost 80%, €260 betalen-->Enbrel, en moet ik in 2015 weer terug naar de fysio, ik dien een nieuwe bril aan te schaffen, mondhygiëniste, tanddarts. Ten opzichte van de kosten die ik moet gaan maken bij mijn huidige zorgverzekeraar m.b.t verplicht eigen risico is 325 meer betalen. Terwijl als ik bij de IZA Cura Rotterdampakket ben verzekerd ben is er zekerheid dat er geen extra kosten hoeft worden gemaakt.
Nu in mijn situatie zal ik dus bril aan te schaffen, mondhygiëniste, tanddarts. en dit komt voor eigen rekening plus ik zal mijn eigen risico moeten betalen in de maand Maart 2015 omdat ik dan weer nieuwe medicatie (enbrel €260, verpl.eig.ris) krijg dus heb ik geen ruimte meer voor reserves die ik eventueel kan gebruiken voor andere mogelijke kosten die kunnen voorkomen. voorbeeld nieuwe kleding schoeisel etc...

Mijn vraag is:
1.Waarom kan ik niet overstappen naar de aanvullende verzekering bij huidige verzekeraar waar ik een schuld heb, en de zorgverzekeraar is al akkoord gegaan met de schuldbemiddelaar in de schuldregeling om de kosten te beperken.
2. Waarom kan ik dan ook niet overstappen naar de IZA Cura Rotterdampakket. Om nog meer hogere kosten te voorkomen. Er word dus gezegd dat ik geen extra schulden mag maken maar dat zal hoe dan ook gebeuren in 2015 omdat ik minimaal bent verzekerd en de volle pond moet gaan betalen. Voor mensen zoals ik zullen er nog een paar duizend met deze vraag zitten. Ik hoop dat dit onderwerp ooit nog in jullie uitzending word besproken. ps: mij werd er verteld door de umc zorgvekeraar dat de regels wettelijk zo zijn vastgesteld. Ik word hier zo gek van ondertussen want je wilt graag oplossingen maar er is geen 1 iemand die mij verder op weg kan helpen en dat ook voor een hoop andere die in het zelfde soortgelijke situatie zitten en die maar lopen te ploeteren. Ik hoop dat ik duidelijk ben geweest in mijn verwoordingen van frustratie. Dank u voor uw begrip. Met Vriendelijk Groet Steve

Heel erg bedankt voor al uw reacties daar kan ik wat mee. Ik moest dit gewoon ook even kwijt want het is niet een makkelijke onderwerp. En no hard feelings omdat ik iets in kapitalen heb gezet!! want ik was wel degelijk even aan het schreeuwen.

aurora1
door aurora1 - Nov 26, 2014 om 19:09
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Nou, nou, u hoeft niet te gaan schreeuwen (als u niet hoort wat u wilt horen).
Nieuwe glazen kunnen domweg in het maar liefst 3 jaar "oude" montuur gezet worden en mogelijk heeft u geen nieuwe glazen nodig.
Over al dan niet mondhygiëne is ook al iets gezegd.
Voor tandartszaken kunt u overigens terecht bij afdelingen tandheelkunde van universiteiten die die opleiding hebben. Uw kosten zijn dan minimaal.
Of sommige regels al dan niet eerlijk zijn, zijn de meningen verdeeld. Ik vind bijv. terecht dat je eerst de oude schulden afbetaald moet hebben voordat je overstapt naar iets anders.
U kunt de premie die u gedacht had voor een aanvullende verzekering zelf opzij leggen om bepaalde uitgaven te betalen, zoals ook al is gezegd. Aanvullende verzekeringen afsluiten om eens in de 3 jaar een (waarschijnlijk niet nodige) bril aan te schaffen evenals voor mondhygiëne is natuurlijk onzin en niet handig met geld omgaan, vooral als je schulden hebt.
Wees blij dat er zoiets als schuldsanering bestaat zou ik zeggen.

Apetjoek
door Apetjoek - Nov 26, 2014 om 19:09
234 Antwoorden / 16 Vragen

Tijgert1 U heeft volkomen gelijk , waaraan ik nog moet toevoegen dat U erg "zacht bent" met Uw woordkeuze. Eigenlijk is het zo dat de vraagsteller misbruik wil maken van het systeem door eerst op grotere voet te leven als dat hij kan en dan anderen te laten betalen voor de gemaakte en nog te maken schulden.
Met de uitspraak van : Uw schuldeisers zullen het ook niet "eerlijk" vinden dat hun vorderingen niet helemaal betaald worden en dan de reactie hierop van : Ja dat is ook de bedoeling , wordt al aangegeven dat de schuld bij deze heer alleen maar groter zal worden

tijger1
door tijger1 - Nov 26, 2014 om 19:20
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@kowalski

Ik denk dat dat zinnetje "dat is ook de bedoeling .....

Op het schreeuwen door middel van hoofdletters slaat.

Maar zoals Aurora ook al zei, ze moet blij zijn met de mogelijkheid tot schuldsanering. Grappig genoeg krijgt die reactie het predikaat Topantwoord. ;-))

s.
door s.sewnandan - Nov 26, 2014 om 19:33
17 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=tijger1 schreef op woensdag 26 nov 2014, 18:57]Ik begrijp uw standpunt best. U wilt een dure lening afsluiten om een dure verzekering af te kunnen sluiten. Zodat u ern beroep kunt doen op die vergoedingen.

Het ene gat dempen met het andere.

Tja dat is nou juist niet de bedoeling. Aan de ene kant maak ik me gewoon zorgen over de zorg in Nederland wat al niet te best is. We worden maar volgepropt met medicatie en we moeten maar zien waar het schip strand. sommige mensen zijn nog niet eens in staat om iets voor hun zelf te doen, ik mag van geluk spreken dat ik nog alles op mijn eigen tempo kan maar dat is ook niet voor altijd.

Want door mijn reuma weet ik ook niet waar ik over een bepaalde periode staat en dan word het heel erg lastig om beroep te doen op vergoedingen wat dan voor mij niet kan omdat ik er niet voor (aanvullend) verzekerd bent. Misschien denk ik soms te moeilijke maar ik zit nu eenmaal in deze situatie. Het gebeurt nu al dat mensen met een chronische ziekte geen beroep meer kunnen doen op bijvoorbeeld fysio omdat het niet meer word vergoed. En vervolgens zijn de gevolgen niet meer te overzien en word je weg voor een beetje gangbare leven ontnomen!!

s.
door s.sewnandan - Nov 26, 2014 om 20:12
17 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=kowalski schreef op woensdag 26 nov 2014, 19:09]Tijgert1 U heeft volkomen gelijk , waaraan ik nog moet toevoegen dat U erg "zacht bent" met Uw woordkeuze. Eigenlijk is het zo dat de vraagsteller misbruik wil maken van het systeem door eerst op grotere voet te leven als dat hij kan en dan anderen te laten betalen voor de gemaakte en nog te maken schulden.
Met de uitspraak van : Uw schuldeisers zullen het ook niet "eerlijk" vinden dat hun vorderingen niet helemaal betaald worden en dan de reactie hierop van : Ja dat is ook de bedoeling , wordt al aangegeven dat de schuld bij deze heer alleen maar groter zal worden
Ja, natuurlijk lekker makkelijk om iemand op deze manier te beschuldigen......u kent mij nog niet eens...ik vind het knap dat u alles zo op een afstand weet.

edrick3
door edrick3 - Nov 26, 2014 om 20:21
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=s.sewnandan schreef op woensdag 26 nov 2014, 18:52]
Ja dat is ook de bedoeling want u begrijpt mijn standpunt niet en valt in de herhaling!! Einde Discussie!!

Waarom ga je dan toch door?
Standpunten lijken me duidelijk.

Met vr,gr,

tijger1
door tijger1 - Nov 26, 2014 om 21:14
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nou zo slecht is de zorg niet in Nederland en wat die medicatie betreft, heel veel mensen eisen zowat van hun dokter dat hij een recept voor het een of ander uitschrijft en thuis wordt het in de kast gedonderd.

En als een aandoening niet op de lijst staat, heel jammer. Hier wordt die lijst niet gemaakt, daar moet u voor bij de regering zijn.

En wat uw aandoening betreft, daar lees ik over dat u zelf veel in beweging moet blijven, dat zou helpen. Als dat waar is dus maar straatjes om blijven gaan.

s.
door s.sewnandan - Nov 26, 2014 om 21:46
17 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=tijger1 schreef op woensdag 26 nov 2014, 21:14]Nou zo slecht is de zorg niet in Nederland en wat die medicatie betreft, heel veel mensen eisen zowat van hun dokter dat hij een recept voor het een of ander uitschrijft en thuis wordt het in de kast gedonderd.

En als een aandoening niet op de lijst staat, heel jammer. Hier wordt die lijst niet gemaakt, daar moet u voor bij de regering zijn.

En wat uw aandoening betreft, daar lees ik over dat u zelf veel in beweging moet blijven, dat zou helpen. Als dat waar is dus maar straatjes om blijven gaan.

Sorry maar hier word echt te makkelijk over gedacht mits je het zelf ervaart.
Ik begrijp verder wel wat u bedoeld dat er voor elke wissewasje een vergoeding voor word aangevraagd dat vind ik echt te ver gaan en zo ben ik niet geaard. Hier is zoveel misbruik van gemaakt en de personen die gewoon volgens de wet handelen die moeten er voor opdraaien.

En Inderdaad wijs ik vinger naar de regering. Tot nu toe doe ik alles nog zelfstandig maar het gaat langzaam bergafwaarts en niet voor elke Bechterew patiënt hoeft hetzelfde te gelden want elke persoon is nu eenmaal anders in fysieke gesteldheid.

tijger1
door tijger1 - Nov 26, 2014 om 22:05
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U klaagt anders uitgebreid over de zorg en dat mensen volgestampt worden met medicatie. En daar ben ik het niet mee eens en soms is die medicatie ook nog hun eigen wens, beter gezegd eis.

Maar dat heeft alkemasl verder niets van doen met uw kwestie,

s.
door s.sewnandan - Nov 26, 2014 om 22:20
17 Antwoorden / 1 Vragen

Ik wil u allemaal bedanken voor uw reacties en het meedenken met alle respect waardeer ik dit enorm zodoende leert men van elkaar. Als de feiten op tafel liggen dan word het allemaal even iets duidelijker. Momenteel heb ik denk ik wel genoeg handvatten toegereikt gekregen om verder te kunnen.

Met Vriendelijke Groet S

testcase
door testcase - Nov 26, 2014 om 22:52
189 Antwoorden / 1 Vragen

Geen nieuwe schulden en 3 jaar maximale aandacht voor uw schuldeiser lijkt me hier meer dan fair.
U krijgt de unieke kans om schuldenvrij te worden. Grijp die kans in plaats van slachtoffer te zijn.

U eigen risico verhaal klopt niet. Is een sigaar uit eigen doos is u meermalen uitgelegd.
Nederland heeft aantoonbaar de beste gezondheidszorg ter wereld.

Verder maak ik hier geen worden meer aan vuil. De oplossing licht bij uzelf.

di
door digioma - Nov 27, 2014 om 09:47
646 Antwoorden / 29 Vragen

Ook al zou de overstap naar een andere verzekeraar lukken (wat dus niet mogelijk is) dan nog moet je een bepaalde tijd bij die nieuwe verzekeraar zijn aangesloten zijn voordat je bijv. een bril kunt claimen.

me
door mein33 - Nov 27, 2014 om 10:24
5658 Antwoorden / 28 Vragen

[quote=s.sewnandan schreef op woensdag 26 nov 2014, 18:39]

ER MOGEN GEEN NIEUWE SCHULDEN ONTSTAAN. EN IK HEB GEEN NIEUWE SCHULDEN EN TOCH KAN IK HET NIET OVERSTAPPEN!!!

@s.sewnandan,

Indien u uw betalingsachterstand bij uw huidige verzekeraar wil inlossen moet u daarvoor elders geld gaan lenen. Dit wordt dan gezien als een nieuwe lening, ongeacht of u daar een bestaande betalingsachterstand mee wil inlossen.
Indien u in de schuldsanering zit, zal geen enkele bank u een (nieuwe) lening verstrekken aangezien u als niet kredietwaardig wordt gezien.
U kunt het hiermee niet eens zijn, maar zo zijn de (spel)regels en zo moeten ze gespeeld worden.

Blijf voor wat uw zorgverzekering betreft zitten waar u zit en probeer in het komende jaar de betalingsachterstand weg te werken, zodat u voor 2016 wel een (vrije) keuze kunt maken.

aurora1
door aurora1 - Nov 27, 2014 om 15:46
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Lees eens op het Bechterew Forum over yoga: klik hier.
Als u eenvoudige oefeningen thuis doet hoeft het niets te kosten. Informatie daarover is wel op internet en in de bibliotheek te vinden.

s.
door s.sewnandan - Dec 2, 2014 om 15:18
17 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=aurora1 schreef op donderdag 27 nov 2014, 15:46]Lees eens op het Bechterew Forum over yoga: klik hier.
Als u eenvoudige oefeningen thuis doet hoeft het niets te kosten. Informatie daarover is wel op internet en in de bibliotheek te vinden.

Al lid sinds 2009, Dagelijks oefeningen heb ik zo ie zo als vaste ritueel elke ochtend en aan het einde van de dag. Maar toch bedankt voor de tip