he
door henhan Mar 28, 2015 om 19:57
Geldzaken & recht

Kan niet verhuizen

Wij zijn een echtpaar van allebei haast 60.
Allebei zijn wij hartpatient waardoor wij beiden een wao uitkering krijgen.
Momenteel wonen wij in een flat zonder lift waardoor wij alles via tra moeten doen.
Dit is echter zeer vermoeiend voor ons en verbetering zit er niet in.
Op gesprek bij Patrimonium geweest en gevraagd of er misschien een bendenhuisje voor ons inzit.
Kregen al gelijk de opmerking dat wij boven de grens zitten en alleen vrije vestiging kunnen huren.
Nu verwonen wij 500 euro en ik begrijp dat dit niet meer mogelijk is maar dan ineens naar de 900 euro is teveel voor ons.
Er werd zelfs gezegd dat een verklaring van een arts geen nut heeft.
In de flat waar wij nu wonen konden onze fietsen vroeger in een grote voorhal staan.
Daar wij met bovengenoemde gezondheidsproblemen zitten hebben wij samen een electrische fiets.
Ineens komt de wbv met het voorschrift dat de fietsen in de berging moeten.
Dit houd weer in dat wij met moeite de fietsen naar buiten krijgen en wij van de cardioloog wel zo goed als mogelijk moeten bewegen.
Als wij dan zeggen dat er diverse vluchtelingen die alleen zijn in een betaalbare eensgezinswoning zitten word er gezegd dat je niet mag discrimineren.
Al met al een groot probleem en ik hoop ook dat iemand weet waar ik dit probleem aan kan kaarten want wij weten het niet meer.

1914 13 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Mar 28, 2015 om 20:49
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Er zullen echt geen alleenstaande vluchtelingen ineen eengezinswoning wonen.

Dat fietsen in de berging moeten, is logisch. Stel dat iedereen zijn fiets of kinderwagen in de hal gaat zetten. Schiet niet op. En die dingen moeten toch aan het stroom?

Misschien kunt u zich wel inschrijven voor een flat met een lift.

he
door henhan - Mar 28, 2015 om 21:02
2 Antwoorden / 1 Vragen

Er zijn echt hier vluchtelingen die alleen in een eensgezinswoning zitten de hele wijk daar heeft het erover.
U moet het niet zien als een hal bij een flat maar een voorruimte bij bergingen waar al 10 jaar de fietsen mochten staan dat waren gemiddeld 25 fietsen en niemand had er last van en niemand heeft geklaagd.
Een flat hier in Barendrecht is de goedkoopste 950 euro.

pi
door pieterwolters - Mar 28, 2015 om 22:00
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Misschien iets minder xenofobisch doen. Is ook beter voor je hart.

mahadma
door mahadma - Mar 28, 2015 om 22:19
11540 Antwoorden / 51 Vragen

Iedereen in NL moet eenvoudigweg wachten, langere of kortere tijd, op een hem/haar/hun passende huurwoning. Daar doe je niets aan. Kijk geregeld op internet, meld u evnetueel aan voor een gratis nieuwsbrief en houdt uw ogen open. Inderdaad, doktersbriefjes helpen niet.

Het is overigens normaal dat fietsen, brommers enz in de eigen berging moeten, ipv de gezamenlijke hal. Er zal voor een incidenteel bezoek mogelijk een keer een uitzondering mogelijk zijn, maar als alle bewoners hun fiets, brommer oid in de hal gaan zetten ipv de eigen berging, .......... , stelt u zich dat eens voor.

tijger1
door tijger1 - Mar 28, 2015 om 22:49
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Iedere WBV heeft de mogelijkheid een bepaald percentage van hun woningen te verhuren aan mensen die een stukje boven de grens zitten voor een socuale huurwoning. Ik heb natuurlijk geen idee hoever u daar boven zit, maar als dat niet teveel is misschien toch maar gewoon proberen in te schrijven.

Maar als u regelmatig fiets op advies van de dokter, zal hij u ook wel asnbevelen de trap te nemen. Vier hoog is dan natuurlijk wel erg veel.

aurora1
door aurora1 - Mar 28, 2015 om 23:25
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Misschien moeten die fietsen er wel weg op last van de brandweer.

valerius-2
door valerius-2 - Mar 28, 2015 om 23:50
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Nu een hoge huur is niet een rede om voor u speciaal nog een woningwet woning te geven. Ik zit in een felt 4 kamers en met lift voor 700 euro en ik heb aow en een klein pensioen en alleen en ik heb geen moeite om hiermee rond te te komen.

he
door henhan - Mar 29, 2015 om 00:08
2 Antwoorden / 1 Vragen

Zal even op diverse reacties reageren.
Heb geinformeerd bij brandweer en die hadden geen probleem met oude situatie ze vinden het erger dat er nu scooters in de bergingen zelf gezet worden.
Dat ik moet wachten op woning vind ik normaal maar er is ons al gezegd dat we op woning van 700 geen kans maken want de grens ligt op 712 ongeveer.
Wij kijken elke dinsdag op woonnet maar alleen woningen van rond de 8a900 euro en dat is te veel.
We hebben een inschrijving uit 2005 dus daar ligt het niet aan.
De wbv mag 10% van de woningen buiten deze regeling verhuren maar die hebben ze nodig voor scheidingen en voor mensen die ivm sloop uit huis moeten.
Ook is het probleem dat je op een vrije sectorwoning geen huursubsidie aan kan vragen dus als er 1 van ons wegvalt heeft de ander groot probleem.
Fietsen met elec.fiets gaat ons goed af maar lopen en traplopen hebben wij veel moeite mee.
Volgens cardioloog kan dat daar fietsen een andere beweging is.

aurora1
door aurora1 - Mar 29, 2015 om 01:08
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Is een flat met een lift misschien een idee? Daar zal toch wel iets in te vinden zijn? Misschien zijn er meer mogelijheden als u buiten uw gemeente kijkt?
Wat betreft de te betalen huur van een andere woning moet u er mogelijk rekening mee houden dat het (gezamenlijk) maandinkomen mogelijk 3-4 x of meer het huurbedrag per maand moet zijn.

do
door doradora - Mar 29, 2015 om 13:03
58 Antwoorden / 1 Vragen

uw gezamelijk inkomen is dus hoger dan € 34.000 per jaar uit een uitkering.
netto is dit minimaal €2400 per maand
uw huur is nu € 500 per maand.
volgens uw inkomen zou uw huur minimaal €711 per maand moeten zijn.
U heeft dus altijd, zeker toen u beide nog werkzaam waren, zeer goedkoop gewoond.

Cookies
door Cookies - Mar 29, 2015 om 13:06
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=doradora schreef op zondag 29 mrt 2015, 13:03]uw gezamelijk inkomen is dus hoger dan € 34.000 per jaar uit een uitkering.

34.000,-??? 44.800,- bedoel je!

Cookies
door Cookies - Mar 29, 2015 om 13:09
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Gezien de hoogte van de gezamenlijke WAO uitkering, heeft topicstarter jarenlang spotgoedkoop gewoond.

tijger1
door tijger1 - Mar 29, 2015 om 14:14
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=doradora schreef op zondag 29 mrt 2015, 13:03]uw gezamelijk inkomen is dus hoger dan € 34.000 per jaar uit een uitkering.
netto is dit minimaal €2400 per maand
uw huur is nu € 500 per maand.
volgens uw inkomen zou uw huur minimaal €711 per maand moeten zijn.
U heeft dus altijd, zeker toen u beide nog werkzaam waren, zeer goedkoop gewoond.

Als beiden € 17.000 bruto uitkering hebben, is dat netto natuurlijk helemaal niet minimaal € 2.400 per maand. Maar maximaal € 2.170.