ma
door marscholl May 2, 2011 om 15:54
Computers & telefonie

Kan Silverlight niet (de-)installeren

Ik heb al tijden problemen met het afspelen van filmpjes en krijg dan weleens de melding dat er iets mis is met Silverlight van M.S.. Wat ik dan ook probeer, het lukt mij niet om Silverlight te deïnstalleren of een nieuwere versie te installeren. Telkens krijg ik de volgende melding van Windows Installer: "The fearure you are trying to use is on a network resource that is unavailable." Dan geeft Installer de suggestie om source d:\f4caff5ca8c8e27d3728de2e71\ te gebruiken wat natuurlijk onzin is want Silverlight staat gewoon op de C-partitie tussen de programfiles.

Dacht ik, want als ik via Windows Zoeken ga zoeken naar Silverlight.msp geeft deze aan dat dit zich bevind op E:\584c9ceb84f89a2c36 en op E:\bd7a404d100041628c6e97b2874a.

Windows Installer geeft ook de mogelijkheid om te browsen maar welk pad ik dan ook brows, ik kom niet uit bij Silverlight. Ik heb het idee dat er iets is gaan schuiven met programma`s naar andere pertities maar hoe dat kan is mij ook een raadsel. Wie, oh wie weet raad, desnoods een ander progje want hoe graag M.S. ons wil doen geloven dat zij de enige, zaligmakende software produceren zijn er vast wel alternatieven.

Nog even wat niet onbelangrijke details: Windows XP, SP3, browser Google Crome

10733 6 Rapporteer

stacey
door stacey - May 2, 2011 om 16:11
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Hoi,

Installeer even dit gratis programmatje, Revo Uninstaller : Klik Hier

Hiermee kun je het opzoeken en geheel de-installeren, programma is simpel en wijst zichzelf.

Succes,

birdies
door birdies - May 2, 2011 om 16:20
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Silverlight werkt inderdaad niet goed met Chrome, heb daarover al naar Google gemaild. Silverlight heb je overigens wel nodig van uitzendinggemist van de publieke omroepen.

Hier, klik kun je zien hoe je Silverlight kunt verwijderen.

edrick3
door edrick3 - May 2, 2011 om 16:21
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo marscholl,

In aanvulling op stacey: kies dan voor de 4e optie (gevorderden) en verwijder de vetgedrukte registersleutels. Misschien moet je wel even op + drukken tot je bij de vetgedrukte sleutels komt.

Daarna silverlight opnieuw installeren.
Klik hier

Suc6

ma
door marscholl - May 2, 2011 om 16:55
90 Antwoorden / 14 Vragen

Stacey, bedankt, dit progje gaat werkelijk door de krochten van windows om alle rotzooi te verzamelen en te verwijderen. Geweldig, het was met een paar muisklikken (en wat begrijpend lezen uiteraard) gelukt om Silverlight te verwijderen en daarna was de nieuwste versie zo geïnstalleerd. Hopen dat ik nu geen problemen meer ondervind.

@Birdies en Edrick, ook ik kan googelen; het eerste waar je op terecht komt als je Silverlight intoetst is deze pagina. Maar bedankt voor jullie moeite; het probleem is opgelost. Groetjes, Martin.

edrick3
door edrick3 - May 2, 2011 om 17:00
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@marscholl,

Mooi dat het opgelost is. Alle registersleutels verwijderd?
De link was alleen maar als service bedoeld!

Met vr.gr.

birdies
door birdies - May 2, 2011 om 17:07
6104 Antwoorden / 31 Vragen

...........ook ik kan googelen; het eerste waar je op terecht komt als je Silverlight intoetst is deze pagina.............

Wel zo fatsoenlijk om een dergelijke sneer voor je te houden als je een vraag stelt! Ten 1e wil ik de mensen de kost niet geven die niet met google overweg kunnen en ten 2e geef je zelf onvolledige info!