barnhoorn
door barnhoorn Jul 5, 2015 om 14:56
Computers & telefonie

Kan sommige internetpagina;s niet benaderen

Ik kan bepaalde internetpagina's niet benaderen.

- Op meerdere browsers geprobeerd
- Op meerdere pc's binnen eigen netwerk geprobeerd
- Firewall / antivirus uitgezet

maar steeds de melding dat pagina niet beschikbaar is.

Maar... als ik bij iemand anders ga proberen kan ik de pagina wel bereiken.

Wat kan het probleem zijn?

4651 42 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Jul 5, 2015 om 15:01
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Weet niet wat voor pagina's het betreft, maar het zou mogelijk een IP-blokkade kunnen zijn. Bijvoorbeeld op een forum dat uw IP op een blacklist heeft gezet.

barnhoorn
door barnhoorn - Jul 5, 2015 om 15:05
336 Antwoorden / 288 Vragen

Dat lijkt mij niet. Het gaat om de website www.rijnland.nl Een website van een ziekenhuis.

diumenge
door diumenge - Jul 5, 2015 om 15:08
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=barnhoorn schreef op zondag 5 jul 2015, 15:05]Dat lijkt mij niet. Het gaat om de website www.rijnland.nl Een website van een ziekenhuis.

Nee, dan lijkt een IP-blokkade inderdaad niet voor de hand te liggen. Heel apart. U geeft aan het bij iemand geprobeerd te hebben, daar werkt het wel. Heeft die persoon dezelfde provider? Misschien ligt het probleem bij de provider.

edrick3
door edrick3 - Jul 5, 2015 om 15:09
27632 Antwoorden / 85 Vragen
edrick3
door edrick3 - Jul 5, 2015 om 15:13
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@barnhoorn,

Zou eens de tijdelijke internetbestanden verwijderen.
Gebruik bv. CCleaner even.

edrick3
door edrick3 - Jul 5, 2015 om 15:15
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Probeer anders ook eens of het helpt als je de router een keer reset.

Suc6

sjjoppy
door sjjoppy - Jul 5, 2015 om 15:46
7155 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo Barnhoorn,
het is makkelijker om eerst eens te kijken of de persoon die de site wel kan bereiken dezelfde provider heeft (zoals eerder is voorgesteld) dan kunt u daarvandaan verder.
Vr, gr.

barnhoorn
door barnhoorn - Jul 5, 2015 om 19:36
336 Antwoorden / 288 Vragen

Ik heb de diverse opties van jullie geprobeeerd:

- Ccleaner: Geen resultaat

- De link van Edrick3 geprobeerd maar ook dan dezelfde melding

- De andere persoon heeft inderdaad andere provider nl Ziggo en ik heb Telfort

Ik ga nog even proberen om de router te resetten

barnhoorn
door barnhoorn - Jul 5, 2015 om 20:06
336 Antwoorden / 288 Vragen

Inmiddels router reset maar ook zonder resultaat.

Ook nog even contact gehad met iemand anders die bij Telfort zit en die kan wel gewoon op de betreffende site.

edrick3
door edrick3 - Jul 5, 2015 om 20:16
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@barnhoorn,

Vreemd.
Scan voor de zekerheid dan ook eens met AdwCleaner en/of MBAM.

edrick3
door edrick3 - Jul 5, 2015 om 20:17
27632 Antwoorden / 85 Vragen

En mocht dat ook allemaal niet helpen zou je systeemherstel met een eerder herstelpunt nog eens kunnen proberen; is altijd weer ongedaan te maken als het niet helpt.

diumenge
door diumenge - Jul 5, 2015 om 20:18
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Dat scannen heeft totaal geen zin, het komt op meerdere PC's in hetzelfde netwerk voor. Het zit dus ergens in het netwerk, niet in de PC's.

barnhoorn
door barnhoorn - Jul 5, 2015 om 20:18
336 Antwoorden / 288 Vragen

@ edrick3

Dat zal ik doen maar ik vraag mij af of het feit dat de site op al mijn computers niet te bereiken is (ook niet op mobiele telefoon) zoeken op 1 PC overbodig maakt?

aurora1
door aurora1 - Jul 5, 2015 om 20:21
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Probeer anders eens foutcontrole (met repair) en/of systeemherstel naar een datum dat het nog wel goed werkte. Werkt dat niet dan kunt u het herstelpunt weer ongedaan maken.
Kijk ook eens bij add-ons en extensies of u ergens die site geblokkeerd heeft.
Bij mij werkt die site overigens ook goed (kpn).

diumenge
door diumenge - Jul 5, 2015 om 20:24
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ook systeemherstel is zinloos in dit geval.

edrick3
door edrick3 - Jul 5, 2015 om 20:25
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@diumenge, barnhoorn,

Oei, dat is natuurlijk zo.
Dan heeft scannen cq systeemherstel inderdaad geen nut.

diumenge
door diumenge - Jul 5, 2015 om 20:36
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Probeer een of deze sites wel werken:

1. alrijne.nl
2. alrijnezorggroep.nl
3. apotheekrijnland.nl

of dit IP-adres: 82.94.248.191

Overigens, ik nu wel dat de beveiliginsconfiguratie van www.rijnland.nl zwak is, misschien wordt de site daarom geblokkeerd?

edrick3
door edrick3 - Jul 5, 2015 om 20:41
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@diumenge,

.....Overigens, ik nu wel dat de beveiliginsconfiguratie van www.rijnland.nl zwak is, misschien wordt de site daarom geblokkeerd?......
Door wat? TS geeft aan: .....Firewall / antivirus uitgezet.....

Met vr.gr.

diumenge
door diumenge - Jul 5, 2015 om 20:44
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Dat zou dan ook ergens in de router of in bepaalde instellingen bij de provider moeten zitten.

edrick3
door edrick3 - Jul 5, 2015 om 20:54
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@diumenge,

TS heeft router ook al gereset.
Benieuwd wat de oplossing (?) gaat worden.
Ga nog even verder zoeken.

sjjoppy
door sjjoppy - Jul 5, 2015 om 21:08
7155 Antwoorden / 3 Vragen

Ik ben benieuwd of Ts de sites die @ Diumenge aangaf kan openen.

sjjoppy
door sjjoppy - Jul 5, 2015 om 21:24
7155 Antwoorden / 3 Vragen

Even verder gezocht en kwam uit bij tijdelijke internetbestanden verwijderen wat het probleem oploste.KLIK
Vr, gr.

barnhoorn
door barnhoorn - Jul 5, 2015 om 22:32
336 Antwoorden / 288 Vragen

Ik heb jullie laatste aanwijzingen opgevolgd:

- Alle sites die @diumenge noemt zijn ook niet te openen, allemaal dezelfde melding

- @sjoppie: Ik had Ccleaner al laten lopen en heb nu ook in internet explorer alle tijdelijke bestanden verwijderd maar nog steeds niet (ik zie niet zo snel hoe ik in Chrome de tijdelijke bestanden kan verwijderen maar in IE dus geen resultaat). Dit is denk ik ook niet de oplossing omdat dit weer een lokale aktie op een PC is en het probleem is netwerkomvattend!

diumenge
door diumenge - Jul 5, 2015 om 22:41
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Al die sites draaien vanaf de ook genoemde IP-adres, dus het moet daar mee te maken hebben. Je moet dit denk ik bij je provider nagaan of bij de beheerder van al die sites.

ja
door janf43 - Jul 6, 2015 om 00:04
733 Antwoorden / 0 Vragen

Mogelijk een probleem van de DNS-servers. Die kunt u instellen in uw router of in de instellingen van uw (draadloze) netwerkkaart. Probeer eens een openbare server bv. die van Google 8.8.8.8 en 8.8.4.4

sjjoppy
door sjjoppy - Jul 6, 2015 om 08:40
7155 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=barnhoorn schreef op zondag 5 jul 2015, 22:32]Ik heb jullie laatste aanwijzingen opgevolgd:

- Alle sites die @diumenge noemt zijn ook niet te openen, allemaal dezelfde melding

- @sjoppie: Ik had Ccleaner al laten lopen en heb nu ook in internet explorer alle tijdelijke internetbestanden verwijderd maar nog steeds niet (ik zie niet zo snel hoe ik in Chrome de tijdelijke bestanden kan verwijderen maar in IE dus geen resultaat). Dit is denk ik ook niet de oplossing omdat dit weer een lokale aktie op een PC is en het probleem is netwerkomvattend!
Ik heb altijd aangenomen dat Ccleaner bij alle browsers de tijdelijke internetbestanden verwijderd mits dat aangevinkt is.Ik gebruik FF en bij Ccleaner komt ook Chroom voorbij.

he
door henkhh - Jul 6, 2015 om 09:47
174 Antwoorden / 0 Vragen

Probeer het volgende commando eens als administrator uit te voeren: ipconfig /flushdns
Voor een vergelijkbaar probleem dat ik zelf ooit met bepaalde sites had was dat bij mij in ieder geval de oplossing.

barnhoorn
door barnhoorn - Jul 6, 2015 om 09:48
336 Antwoorden / 288 Vragen

Wellicht dat het volgende wat helderheid geeft: Als ik het probeer via een proxyserver. In dit geval bijvoorbeeld http://free-proxyserver.com/ kom ik wel op de site van het ziekenhuis.

Wat kan dit zeggen?

crewmember
door crewmember - Jul 6, 2015 om 10:04
1040 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=barnhoorn schreef op maandag 6 jul 2015, 09:48]Wellicht dat het volgende wat helderheid geeft: Als ik het probeer via een proxyserver. In dit geval bijvoorbeeld http://free-proxyserver.com/ kom ik wel op de site van het ziekenhuis.

Wat kan dit zeggen?

Dat het inderdaad aan je router/ip adres /Provider ligt.

Je computer scannen, herstelpunten etc etc kan je allemaal achterwege laten. Het gebeurt op meerdere apparaten in je netwerk, dus dat is het niet.

Mij gok is een probleem met de DNS service in je router.
Maar dat kunnen we soms zien. Sommige routers geven namelijk live weer wat ze aan het doen zijn als je er op inlogt. Hier kan je dan ook errors als deze uit halen. Kan je hier je type router invullen? Dan kijken wij even of dit kan.

Eventueel kan je later nog proberen om je routers eens terug te zetten naar fabrieksinstellingen.

co
door contigo1948 - Jul 6, 2015 om 13:41
21 Antwoorden / 0 Vragen

Barnhoor, ik heb exact hetzelfde probleem en heb ook al van alles geprobeerd. Zelfs als ik mn laptop smorgens aanzet en bijvoorbeeld naar De Telegraaf wil gaan krijg ik die melding en bij meerdere sites. Dit probleem heb ik sinds Ziggo met UPC samengaat,ik heb overigens Ziggo. Het vreemde is wel dat ik op mijn IPhone nergens een probleem mee heb.

reflecs
door reflecs - Jul 6, 2015 om 13:59
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Ik kan de sites van diumenge ook niet openen. Ziggo.
Bij andere websites geen problemen.

ar
door aram - Jul 6, 2015 om 14:04
136 Antwoorden / 1 Vragen

Als je via een router op internet verbonden bent .
Je kunt een pc de toegang weigeren of beperken
die erop aangesloten is .
Zo ook wat van buiten naar binnen gaat .
Een foutje bij het instellen van de router is zo gemaakt .
Een tekentje meer of minder kan al de nodige zorgen opleveren .
Zo ook met die vinkjes , wel of niet .
Internet sites kunnen plat gaan door teveel bezoekers .
En wat denk je wat de warmte kan aanrichten ?
Wanneer je op je werk bent vind niet elke werkgever leuk dat je onbelemmerd op internet kunt . Hij laat je dan alleen toe voor wat je voor je werk nodig hebt .
Al dat andere kun je vergeten . Sommige werkgevers geven in je pauze wat meer ruimte anderen weer niet . Met Wifi heb je ook wat toegestaan is of niet .

Cookies
door Cookies - Jul 6, 2015 om 14:21
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=reflecs schreef op maandag 6 jul 2015, 13:59]Ik kan de sites van diumenge ook niet openen. Ziggo.
Bij andere websites geen problemen.

Heb ook Ziggo, maar kan alle sites van Diumenge gewoon openen. Ook rijnland.nl geeft geen problemen.

ar
door aram - Jul 6, 2015 om 14:25
136 Antwoorden / 1 Vragen

En die software . Je hebt software die verdachte sites blokkeren .
Net als die anti virussoftware niet 100% .
Er wil weleens wat misgaan .
De alarmbellen gaan af en je hebt geen toegang .
Het is niet voor het eerst dat ik op zo'n site van een afgestudeerde geen toegang heb . Mensen maken fouten en computers zijn daardoor niet feilloos of je nu afgestudeerd bent of niet .
Een verkeerde ingestelde firewall wil ook roet in het eten gooien .

le
door leenpres - Jul 6, 2015 om 14:48
79 Antwoorden / 7 Vragen

Hoi

probeer eens via startpagina en dan te openen

reflecs
door reflecs - Jul 6, 2015 om 16:12
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Weet niet of iemand er een verklaring voor heeft, of dat het er überhaupt iets mee te maken heeft.
Met Free Proxy Server lukt het inderdaad wel. Daar zitten een aantal opties in, o.a. "remove scripts". Dit kun je uitvinken. Als dit gedaan is en ik wil de pagina laden, wordt het automatisch teruggezet.

ho
door honza23 - Jul 6, 2015 om 16:30
259 Antwoorden / 3 Vragen

sluit de computer eens rechtstreeks op je modem aan? (uitgaande van een losse router)

blackjes
door blackjes - Jul 6, 2015 om 16:53
141 Antwoorden / 34 Vragen

Rijnland.nl wordt momenteel geactualiseerd. Is nu te bereiken onder www.ziekenhuis.nl.
Er mankeer dus niets aan je computer.

diumenge
door diumenge - Jul 6, 2015 om 17:01
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=blackjes schreef op maandag 6 jul 2015, 16:53]Rijnland.nl wordt momenteel geactualiseerd. Is nu te bereiken onder www.ziekenhuis.nl.
Er mankeer dus niets aan je computer.

Zit ook niet in zijn computer, maar in het netwerk.

Ik kan Rijnland.nl gewoon openen hoor, dus waar die wijsheid over geactualiseerd vandaan komt weet ik niet.

Cookies
door Cookies - Jul 6, 2015 om 17:05
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=blackjes schreef op maandag 6 jul 2015, 16:53]Rijnland.nl wordt momenteel geactualiseerd. Is nu te bereiken onder www.ziekenhuis.nl.
Er mankeer dus niets aan je computer.

Dan zouden anderen de site ook hier op komen en daar is geen sprake van, zoals je had kunnen lezen.

de
door debirmaan - Jul 6, 2015 om 20:26
1 Antwoorden / 0 Vragen

Hi,

Begin vorige week kreeg ik daar ook last van. Ik kon bijv. de Gmail niet meer bereiken. Ik heb in het verleden ook bij andere providers wel eens dit probleem gehad.
Nu gebruik ik de servers van www.opendns.com en al mijn problemen zijn verholpen.

Je kan deze server handmatig instellen op de computer of meteen in de config van het modem zetten waardoor alle aangesloten computers meteen de juiste instellingen mee krijgen.

Ik hoop dat dit je probleem op lost.

Sterkte,
Linda

akkerdistel
door akkerdistel - Jul 7, 2015 om 08:44
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Onder netwerkverbindingen - rechts op jouw verbinding klikken en voor eigenschappen kiezen. Selecteer IP versie 4 klik eigenschappen. Wijzig daar de DNS server.

Continu gebruik van de DNS server van zowel Google als OpenDNS is onwenselijk, om even te testen of dat dat het probleem oplost - en dat doet het - kan geen kwaad.