gerbera
door gerbera Jul 29, 2015 om 16:41
Computers & telefonie

Kan SP1 niet updaten

Ooit heb ik een Upgrade gehad van Vista naar Win7. Helaas lukt het mij niet op SP1 te updaten, krijg dan steeds de melding mislukt. Kan hierdoor Win10 niet installeren. Tussentijds heeft mijn harde schijf de geest gegeven en zijn de bestanden hiervan, door een computerbedrijf, overgezet op een nieuwe schijf. Wie weet de oplossing om SP1 op de schijf te krijgen.

831 10 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Jul 29, 2015 om 17:33
11969 Antwoorden / 15 Vragen

SP1 er op krijgen weet ik niet zo snel, maar het is wel mogelijk een installatie USB-stick of DVD te maken voor Windows 10, dat wordt dan wel een schone installatie denk ik.

www.microsoft.com/en-us/software-download/windows10

N.b. het downloaden gaat momenteel heel langzaam, dus misschien even een paar dagen wachten hiermee.

akkerdistel
door akkerdistel - Jul 29, 2015 om 17:57
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Hele gekke vraag waarschijnlijk, maar welke foutmelding geeft Windows exact?

diumenge
door diumenge - Jul 29, 2015 om 18:11
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=diumenge schreef op woensdag 29 jul 2015, 17:33]SP1 er op krijgen weet ik niet zo snel, maar het is wel mogelijk een installatie USB-stick of DVD te maken voor Windows 10, dat wordt dan wel een schone installatie denk ik.

www.microsoft.com/en-us/software-download/windows10

N.b. het downloaden gaat momenteel heel langzaam, dus misschien even een paar dagen wachten hiermee.

Nb. Hier een link naar de Nederlandse site:

www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10

akkerdistel
door akkerdistel - Jul 29, 2015 om 18:22
1790 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=diumenge schreef op woensdag 29 jul 2015, 18:11]Nb. Hier een link naar de Nederlandse site:

www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10
Bedankt! Straks toch maar eens gaan testen (op mijn extra laptopje, met een echte originele en bovenal legale Windows versie). Hopende dat de videokaart nu wel correct werkt, 6+ jaartjes dus heel veel kun je dan ook uiteraard niet meer verwachten. Wel jammer want voor de rest werkt W10 goed op dat oudje.

diumenge
door diumenge - Jul 29, 2015 om 18:26
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ik heb de preview van Windows 10 al een tijdje op een oude Vista laptop draaien, volgens de kenners is de laatste preview versie van een week geleden gelijk aan de Windows 10 van vandaag, en dat draait verrassend goed.

edrick3
door edrick3 - Jul 29, 2015 om 22:19
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo gerbera,

Wie Windows 7 SP1 los wil downloaden i.p.v. via de Windows Update moet 7 GB aan vrije schijfruimte reserveren. Het kan ook even duren voordat de installatie is voltooid maar bij onderbreking gaat de installatie na herstarten weer verder. Laptops moeten aan de netvoeding tijdens de installatie van het Service Pack.

Suc6

gerbera
door gerbera - Jul 29, 2015 om 22:22
7348 Antwoorden / 14 Vragen

[quote=akkerdistel schreef op woensdag 29 jul 2015, 17:57]Hele gekke vraag waarschijnlijk, maar welke foutmelding geeft Windows exact? Krijg geen foutmelding, alleen de melding "update mislukt"

gerbera
door gerbera - Jul 29, 2015 om 22:54
7348 Antwoorden / 14 Vragen

[quote=edrick3 schreef op woensdag 29 jul 2015, 17:44]Hallo gerbera,

Wie Windows 7 SP1 los wil downloaden i.p.v. via de Windows Update moet 7 GB aan vrije schijfruimte reserveren. Het kan ook even duren voordat de installatie is voltooid maar bij onderbreking gaat de installatie na herstarten weer verder. Laptops moeten aan de netvoeding tijdens de installatie van het Service Pack.

Suc6 Bedankt, dit was wat ik zocht maar niet kon vinden. Probleem opgelost.

edrick3
door edrick3 - Jul 30, 2015 om 11:16
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@gerbera,

.....Bedankt, dit was wat ik zocht maar niet kon vinden. Probleem opgelost......

Mooi zo.
Bedankt voor het terugmelden.

Met vr.gr.

costnix
door costnix - Jul 30, 2015 om 16:20
2874 Antwoorden / 1 Vragen

@akkerdistel
Mijn 7 jaar oude HP laptop is door Microsoft geschikt bevonden voor een upgrade van Windows 7.1 naar 10. Oud wil nog niet zeggen: "Ongeschikt".