ha
door hatido Sep 3, 2015 om 19:30
Computers & telefonie

Kan verwijderd mail niet verwijderen uit de map verwijderde mails.

Wij hebben vorige week windows 10 geinstalleerd en ook weer terug gezet naar windows 7( veel te moeilijk voor oudere mensen die geen computer ervaring hebben) Nu kunnen wij onze map verwijderde mails niet meer leegmaken het betreft hier windows live mail weet iemand hier een oplossing voor.

10427 19 Rapporteer

sjjoppy
door sjjoppy - Sep 3, 2015 om 20:09
7155 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo Hatido,
als u e-mails wilt verwijderen uit de map verwijderde e-mails dan wordt voor de zekerheid gevraagd of u er zeker van bent, daar moet dan nog op geantwoord worden.
Vr, gr.

akkerdistel
door akkerdistel - Sep 3, 2015 om 20:43
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Welke (fout)melding krijgt u?

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 3, 2015 om 21:23
16772 Antwoorden / 202 Vragen

windows mail is specifiek win 10.

Benutte u outlook of outlook expresse, dan moet er ergens een bestand zijn met de naam archive.

Maar waarom heeft u win 10 teruggezet?. Ik vraag dat omdat ik al jaren werk met windows vanaf de eerste versie en win 10, anders dan 8.1 een goede verbetering vind, vooral omdat het niet veel anders werkt dan win 7 maar wel sneller etc.

(Geschreven van een Win 7 PC.)

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 3, 2015 om 21:24
16772 Antwoorden / 202 Vragen

ps. u ziet de map verwijderde e-mails dus wel?

gerbera
door gerbera - Sep 3, 2015 om 22:40
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Er zijn 2 manieren om de map leeg te maken. 1, als u op de map klikt verschijnt er rechts een x. Als u daar op gaat staan met de muis verschijnt de tekst "deze map leegmaken" Klik daar op en de map word leeggemaakt. 2, Ga op de map staan en klik op de rechter muisknop. In het rolmenu ziet u de tekst "map verwijderde items leegmaken"
L.s Live mail is niet specifiek voor win10 is ook in Vista en Win7 te gebruiken.

crewmember
door crewmember - Sep 4, 2015 om 10:06
1040 Antwoorden / 0 Vragen

Deze worden na een tijdje vanzelf verwijderd.

edrick3
door edrick3 - Sep 4, 2015 om 10:20
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@gerritaltena, @gerbera,

Spraakverwarring? Er is verschil tussen mail en live mail!
.....Windows 10 is uitgerust met de eenvoudige app Mail. Heeft u behoefte aan een uitgebreider gratis e-mailprogramma voor het lokaal beheren van e-mail, kijk dan eens naar Windows Live Mail, onderdeel van Windows Essentials ......
(Bron)

edrick3
door edrick3 - Sep 4, 2015 om 10:21
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=crewmember schreef op vrijdag 4 sep 2015, 10:06]Deze worden na een tijdje vanzelf verwijderd.

????

crewmember
door crewmember - Sep 4, 2015 om 12:20
1040 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=edrick3 schreef op vrijdag 4 sep 2015, 10:21][quote=crewmember schreef op vrijdag 4 sep 2015, 10:06]Deze worden na een tijdje vanzelf verwijderd.

????

De emails in de map verwijderde mails van windows live mail worden na een tijdje automatisch verwijderd.

edrick3
door edrick3 - Sep 4, 2015 om 12:26
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@crewmember,

Is dat zo?
Stoelt dat op ervaring?
Bron?

Verwijderde items leegmaken
In de map 'Verwijderde items' kunnen weggegooide mailberichten zich ophopen. Het is goed om deze map geregeld leeg te maken.

Klik met de rechtermuisknop op de map Verwijderde items en vervolgens op Map Verwijderde items leegmaken.
Klik op Ja. De berichten worden weggegooid.

Verwijderde items automatisch leegmaken
U kunt er ook voor kiezen de map 'Verwijderde items' automatisch te laten legen. Elke keer als u Windows Live Mail afsluit, worden dan de berichten uit deze map verwijderd.

Klik linksboven op de donkerblauwe knop links van tabblad Start.
Klik op Opties > Mail.
Klik rechtsboven op het tabblad Geavanceerd.
Klik onderaan op Onderhoud.
Zet een vinkje bij Berichten uit de map Verwijderde items verwijderen bij afsluiten.
Klik op Sluiten en dan op OK.
(Bron)

crewmember
door crewmember - Sep 4, 2015 om 13:30
1040 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=edrick3 schreef op vrijdag 4 sep 2015, 12:26]@crewmember,

Is dat zo?
Stoelt dat op ervaring?

Ja, mijn live mail gooit mails nadat ze een week in de map "Verwijderde mails" hebben gestaan automatisch weg. Net als de map Ongewenste e-mail dat doet.

Standaard instellingen.

ha
door hatido - Sep 5, 2015 om 10:32
10 Antwoorden / 5 Vragen

Allemaal hartelijk dank voor het meedenken en de reacties. Ik kan de map verwijderde items wel leeg maken maar dan een voor een en niet in een keer zoals voorheen.
Zelfs de tip van edrick3 helpt niet heb wel aangevinkt verwijderen bij afsluiten maar het reageert niet.

sjjoppy
door sjjoppy - Sep 5, 2015 om 10:51
7155 Antwoorden / 3 Vragen

@Hatido,
Wat ook een mogelijkheid is: de bovenste te verwijderde email selecteren, dan de Ctrl-toets ingedrukt houden en klikken op de onderste en voor verwijderen kiezen. Mocht er eentje tussen zitten die u wilt behouden dan kunt u die met de Ctrl-toets deselecteren. Overigens dank voor het melden dat het in elk geval op uw manier lukt.
Vr, gr.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 5, 2015 om 11:08
16772 Antwoorden / 202 Vragen

de e-mails worden m.i. NIET verwijderd maar verborgen! (crewmember@)

Bij g-mail worden ze na 30 dagen wel geheel verwijderd.

edrick3
door edrick3 - Sep 5, 2015 om 12:36
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=hatido schreef op zaterdag 5 sep 2015, 10:32]Allemaal hartelijk dank voor het meedenken en de reacties. Ik kan de map verwijderde items wel leeg maken maar dan een voor een en niet in een keer zoals voorheen.
Zelfs de tip van edrick3 helpt niet heb wel aangevinkt verwijderen bij afsluiten maar het reageert niet.

Je zou kunnen overwegen om WLM opnieuw te installeren.

aurora1
door aurora1 - Sep 5, 2015 om 13:36
15645 Antwoorden / 6 Vragen

U kunt er eventueel ook voor kiezen om mails die u wilt verwijderen met Shift + Del. te verwijderen dan belanden ze ook niet meer in de map verwijderde items.
Mogelijk lukt het ook met het aanklikken van de eerste mail in de map verwijderde items, dan Shift ingedrukt houden, de rest van de te verwijderen mails aanklikken en dan Del. indrukken?

sjjoppy
door sjjoppy - Sep 5, 2015 om 14:14
7155 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=aurora1 schreef op zaterdag 5 sep 2015, 13:36]U kunt er eventueel ook voor kiezen om mails die u wilt verwijderen met Shift + Del. te verwijderen dan belanden ze ook niet meer in de map verwijderde items.
Mogelijk lukt het ook met het aanklikken van de eerste mail in de map verwijderde items, dan Shift ingedrukt houden, de rest van de te verwijderen mails aanklikken en dan Del. indrukken?
@Aurora, het klopt wat u schrijft, in mijn tweede regel van 10.51 moet Ctrl-toets ingedrukt houden vervangen worden door Shift.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 6, 2015 om 10:59
16772 Antwoorden / 202 Vragen

[quote=sjoppie schreef op zaterdag 5 sep 2015, 14:14][quote=aurora1 schreef op zaterdag 5 sep 2015, 13:36]U kunt er eventueel ook voor kiezen om mails die u wilt verwijderen met Shift + Del. te verwijderen dan belanden ze ook niet meer in de map verwijderde items.
Mogelijk lukt het ook met het aanklikken van de eerste mail in de map verwijderde items, dan Shift ingedrukt houden, de rest van de te verwijderen mails aanklikken en dan Del. indrukken?
@Aurora, het klopt wat u schrijft, in mijn tweede regel van 10.51 moet Ctrl-toets ingedrukt houden vervangen worden door Shift.

De vraag is hier toch: het verwijderen van e-mails in de map verwijderde items? (Dus e-mails die al in die map zitten!

sjjoppy
door sjjoppy - Sep 6, 2015 om 11:09
7155 Antwoorden / 3 Vragen

@Gerritaltena,
dat hebt u goed gezien maar ze moeten nog uit die map en dat lukt @Hatido niet vandaar een tip die dat mogelijk maakt.