Kapot scherm
Mijn dochter heeft november 2008 een laptop gekocht bij Mycom ,
vorige week was haar scherm ineens kapot , ze heeft hem niet laten vallen , alleen schoon gemaakt met een doekje . teruggegaan naar mycom en die stuurt hem op naar HP , maar ze lieten me gelijk al weten dat HP hier moeilijk over zou gaan doen en inderdaad gisteren werd mijn dochter gebeld dat HP hem kon repareren maat dat dit € 435 gaat kosten , alternatief is om hem via mycom te laten maken en dan zou dit € 250 gaan kosten ..., blijkt dat je dit niet onder de garantie kunnen claimen. probleem is in deze gevallen dat je zelf niets kunt bewijzen over de oorzaak van de schade en dat je er altijd zelf voor opdraait , heeft iemand nog advies hierover wat te doen ??
jan
Binnen een half jaar hoef jij niks te bewijzen, maar moet de winkelier of fabrikant bewijzen dat de laptop gevallen is, of dat er iets anders gebeurd is met de laptop.
Is er aan de buitenkant helemaal niks te zien kwa beschadigingen, dan zal het moeilijk te bewijzen zijn dat de laptop gevallen is en moet de fabrikant zorg dragen voor gratis reparatie.
Beste Jan,
Ik sluit mij aan bij wat dirck antwoordt met als aanvulling dat u niets te maken heeft met wat HP zegt of vindt:
Mycom is de verkoper en zij zijn verantwoordelijk voor de garantie.
Mycom geeft 2 jaar garantie op notebooks en uw klacht is ruim binnen deze termijn ontstaan.
Zij moet de laptop (laten) repareren of vervangen. U hoeft niets te bewijzen! Als Mycom vermoedt dat e.e.a. aan verkeerd gebruik te wijten is, dan moet zij dat bewijzen!
Trap er niet in dat u bij Mycom korting op de reparatie krijgt! dat horen zij gratis te doen!!
Mycom is -zover ik weet- niet bij een geschillencommissie aangesloten. In het uiterste geval moet u naar de rechter, maar voor genoemd schadebedrag is dit zeker het overwegen waard.
U kunt hier de voorwaarden van Mycom nalezen: <a U kunt hier de voorwaarden van Mycom inzien: href="http://www.mycom.nl/AlgemeneVoorwaarden.pdf">voorwaarden</a>
Let even speciaal op art.8
Hoi Ik weet niet wat er met het scher is, is het het backlight of is er een gescheurd scher?
In het 1e geval gewoon garantie in het tweede ben ik daar in tegenstelling tot de andere reageerders niet zo zeker van.
Bv ik leg een pen op mijn toetsenbord en druk de klep per ongeluk dicht, het scherm barst dan, de winkelier kan dus nooit bewijzen dat er een pen tussen heeft gelegen maar weet wel dat dit niet spontaan in barsten uitmond. Alhoewel het 1e half jaar de bewijslast niet bij u ligt lijkt me dit toch redelijk makkelijk aan te tonen voor een winkelier cq expert. Ik heb wel begrip voor de reactie van mycom als het om een gebarsten scherm zou gaan, anderzijds als dit niet de klacht is, werk van maken.
In ieder geval succes
MAstag
mijn zoon heeft precies hetzelfde probleem maar dan met Packard bell, hun zeggen ook dat het beeldscherm kapot is door druk van buiten af bijv. een val, volgens mijn zoon is dit absoluut niet waar. Vandaag kregen wij een brief dat dit dus niet onder de garantie valt, de kosten zijn hier €300 als hij 'em laat maken, daar heb je bijna een nieuwe laptop voor. Ik vind het echt schandalig dat we zo worden afgescheept. Ik blijf dus ook dit draadje even volgen...........
groet J. Haandrikman
Op sommige hardware zit zelfs 2 jaar garantie. Het kan niet zo zijn dat u hiervoor nu moet betalen. Een scherm moet langer mee kunnen dan 8 maanden...misschien een idee om beroep te doen op de Consumentenbescherming. Kijkt u hier maar eens:
http://www.consuwijzer.nl/?WT.srch=1&WT.mc_id=Algemeen&WT.seg_1=consumentenrecht
Helaas hebben fabrikanten er regelmatig een handje van om problemen met het beeldscherm gelijk aan de klant toe te wijzen.
Dit hoeft echter niet altijd het geval te zijn. Wellicht is er iets anders kapot (bijvoorbeeld het moederboard) wat zich uit door middel van een (half) defect beeldscherm. Als er inderdaad geen aantoonbare schade bij het beeldscherm is (krassen, scheuren, breuken, etc.) , wat door de klant veroorzaakt zou kunnen zijn, heeft zowel de fabrikant als de verkopende partij geen poot om op te staan en zullen zij het product onder garantie moeten repareren. Laat je niet afschepen!!!!
Hallo,
Volgens de wet is garantie allemaal goed geregeld en wel voor de koper/consument.
In de leveringsvoorwaarden van Mycom mogen geen beperkende zaken staan want die gelden gewoon niet !!!!
De verantwoordelijke is de verkoper, dus Mycom, en niemand anders, immers u heeft een koop/verkoop overeenkomst met Mycom en wat hij met het apparaat doet, al sturen ze het naar de maan, doet niet terzake. Uw enige aanspreekpunt is dus Mycom.
Blijkt echter dat er schade van buitenaf is ontstaan dan valt dat uiteraard niet onder de garantie.
Wie eist bewijst, dus als Mycom zegt dat de schade van buitenaf is ontstaan dan zullen zij dat moeten bewijzen !!
Laat het er niet bij zitten en stuur Mycom een ( aangetekende) brief waarin u vermeldt dat Mycom, binnen de garantietermijn, een schade "door eigen gebrek" gewoon onder de garantie valt, en stel een termijn waarbinnen de schade dient te worden hersteld.
Als Mycom dan niet aan haar VERPLICHTING !!! voldoet, laat u het apparaat elders repareren en zal Mycom de kosten daarvan dienen te betalen.
Ook kunt u even een gesprekje ( vaak kosteloos) aanvragen bij een wetswinkel of advocaat die u haarfijn zal uitleggen hoe e.e.a. in elkaar steekt.
Mocht u een negatief antwoord krijgen, stuur ze wederom een (aangetekende) brief waarin U vermeld dat U dit geschil aan de rechter zal voorleggen en als u dat wint, en dat lijkt mij niet onwaarschijnlijk kunt u ( al in de eis) alle kosten die u hebt gemaakt, dus ook het aangetekend versturen van brieven, in het vonnis laten meenemen.
Dat HP, zoals veelal moeilijk doet is jammer voor Mycom, maar dan leveren ze maar een nieuw apparaat.
Kijk ook op internet naar wettelijke garantie voor consumenten, of iets dergelijks, maak een copie en doe deze bij de brief.
Nogmaals: GEWOON DOORZETTEN EN HET ER NIET BIJ LATEN ZITTEN, Ze denken vaak dat ze met een stel debielen te maken hebben die er toch niets van zouden weten zodat zij er dus onderuit kunnen komen.
Slechte recalme voor dit bedrijf !!
Succes,
Hans
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Verantwoordelijkheid kinderdagopvang
Hallo allen,
Onze kinderdagopvang heeft zoals, volgens mij, elke andere kinderdagopvang dezelfde regels. Lang verhaal kort hierin is: Je moet sowieso betalen, ook als je je kind afmeld. Meld je je kind op tijd af, dan krijg je een tegoed wat je kan gebruiken om een andere dag opvang aan te vragen. Doe je dit niet dan verdwijnt dat tegoed op 31-12 van dat kalenderjaar.
Ik begr
...
Lees meer
Hoe kan ik een F1 jaarabonnement opzeggen
Hoe kan ik mijn F1 jaarabonnement opzeggen? Ik was in de veronderstelling dat ik na een hoop zoeken door de knop afmelden in te drukken een einde zou maken aan mijn abonnement, totdat ik op dinsdag 5 maart een bericht kreeg waarin ik werd bedankt voor het verlengen van mijn abonnement en dat de betaling van 94,99 euro was ontvangen.
Als ik naar de site van F1 ga en mijn abonnement wil stoppen
...
Lees meer
Onterechte parkeerboetes
In een betaald parkeerzone staat onze auto met minder valide parkeerplaats op een daarvoor bedoelde parkeerplek.
Nu heb ben we reeds drie onterechte parkeerboetes ontvangen ( daar het parkeerbeleid van de gemeente stelt, parkeren voor minder validen op de aangeduide plekken is gratis ).
In de aanzegging wordt vermeld dat de boete ondanks bezwaar direct betaald moet worden en wordt er al
...
Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer