pa
door pascalvangool Jul 25, 2015 om 18:44
Computers & telefonie

Kapotte huawei

mijn toestel huawei p7 van 4 maanden oud is krom getrokken doordat t heet werd van gebruik.nu moet ik 272.25 betalen om t te laten repareren want dat valt niet in de garantie .nu zit ik echter nog 18 maanden vast aan een contract.hoe kan ik mijn recht behalen zodat mijn toestel wel gerepareerd word zonder dat t mij extra geld gaat kosten.mvg pascal van gool

3557 4 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Jul 25, 2015 om 18:46
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dat valt natuurlijk wel onder garantie. War hebt u dat ding gekocht?

ho
door hopetobehelping - Jul 25, 2015 om 20:00
1289 Antwoorden / 0 Vragen

Beste pascalvangool,

in de volgende link leest u wat u kunt doen bij een ondeugdelijk product, klik hier.

Als uw telefoon na 4 maanden al stuk is valt het uiteraard onder de garantie. Tenzij de verkoper kan aantonen dat het uw schuld is dient de verkoper uw telefoon kosteloos te repareren. De verkoper dient u een deugdelijke telefoon te verschaffen en dat betekent dus dat uw telefoon niet krom kan trekken doordat uw telefoon warm wordt door normaal gebruik.
Zie ook de eerdere link: "Gaat het product binnen zes maanden kapot? Of is er binnen zes maanden iets mis met het product? Dan moet de verkoper bewijzen dat dit uw schuld was. Gaat het product na zes maanden of langer kapot? Dan moet u zelf bewijzen dat dit niet uw schuld was".

Neem contact op met de verkoper en wijs hem op de wet. Uw telefoon dient kosteloos te worden gerepareerd tenzij de verkoper kan bewijzen dat het uw schuld is dat uw telefoon stuk is.

edrick3
door edrick3 - Jul 25, 2015 om 20:28
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo pascalvangool,

.....van 4 maanden oud is krom getrokken doordat t heet werd van gebruik.....
Dat valt natuurlijk wél onder de garantie.
Laat verkoper maar aantonen dat het jouw schuld is.
Dus terug naar de verkopende partij.
Lees hier.

Suc6

mahadma
door mahadma - Jul 25, 2015 om 22:48
11537 Antwoorden / 51 Vragen

De reparatie procedure is al uitgelegd'

nu zit ik echter nog 18 maanden vast aan een contract.hoe kan ik mijn recht behalen zodat mijn toestel wel gerepareerd word zonder dat t mij extra geld gaat kosten.

Het contract voor je 06 nummer en de telefoon zijn twee verschillende zaken.
Dus mocht onverhoopt blijken dat je telefoon 'exit' is, zet dan je simkaart in een andere telefoon.
Je hebt namelijk een contract voor je 06 nummer afgesloten. Dat het toestel mogelijk 'exit' is, doet niet ter zaken voor je 06 nummer. Anders gezegd: je hebt geen recht tot ontbinding van dat contract deel.

Vooralsnog zullen ze of je toestel moeten herstellen of moeten bewijzen dat jij de schuldige bent.