al
door aliye Apr 10, 2014 om 14:32
Computers & telefonie

Kapotte laptop

Geachte heer/mevrouw,

Op 20 januari 2012 op mijn verjaardag heb ik een laptop gekocht voor mezelf waar ik 1000 euro aan heb besteed. Merk HP.
De laptop had vanaf dag 1 al gebreken nl. zeer traag opstarten. In het begin bleef hij ook wel eens vastzitten waarbij ik heel de laptop uit moest zetten om weer opnieuw op te starten. Deze werd later veel erger, tot het uithalen van de baterij want het aan en uit knopje functioneerde ook niet meer.
Ik ben in het eerste jaar 3 keer terug gegaan bij de klantenservice van de mediamarkt. Er is twee een buurman van me meegeweest om het personeel o.a. een zekere Remco ervan te overtuigen dat het probleem niet aan mijn internet verbinding lag zoals hij dat aangaf maar dat er meer aan de hand was met de laptop dan dat hij ons meedeelde.
Zij hebben de laptop bij de mediamarkt aangesloten op hun eigen internet verbinding en nog was het traag maar wij konden hun niet overtuigen om de laptop op te sturen naar HP om dit te bekijken. (3x). Ik heb zelf bij anderen uitgeprobeerd of de laptop op andere verbindingen sneller zou reageren maar tevergeefs. Ondertussen ben ik behandeld en geopereerd geweest voor kanker en heb bijna een jaar de laptop niet gebruikt maar nadat ik weer een beetje hersteld was en min laptop wilde gebruiken was de irritatie weer op hoog nivea. Dus voor de 4 de keer stond ik er pertinent op dat dat ding opgestuurd moest worden anders zou ik niet weggaan. En ja hoor ik kreeg te horen dat de moederbord vervangen moest worden. IK had gelukkig de laptop op tijd ingeleverd voordat de garantie verstreek. Deze werd dus ook zonder kosten gemaakt. Maar na terug komst bleek dat de gebreken niet verholpen was. Mijn irritatie was uitermate hoog maar heb het niet per direct teruggebracht omdat ik nu met borstkanker van mijn moeder te maken had. Dus hier verstreek bijna een maand totdat ik dacht ik breng het terug want de klachten zijn nog steeds het zelfde. Maar nu wordt door de Mediamarkt beweerd dat de garantie verstreken is en dat de kosten door mij betaald moet worden. Waar ik het totaal niet mee eens ben. Ik heb terecht met Remco de medewerker contact opgenomen en mijn verhaal gedaan. En hem gevraagd waarom hij geexperimenteerd heeft met de internet verbinding ipv de laptop terug te zenden naar HP. Hij heeft hier geen zinnig antwoordt op en kan dit dan ook niet onderbouwen maar weet mij zeer goed te herinneren. Wat zij nu aan de orde brengen is waarom ik niet eerder met de laptop terug ben gegaan. Dit heb ik echt niet eerder kunnen doen vanwege de omstandigheden en anderzijds ook de irritatie omdat ik niet serieus genomen ben. Hoe moet en kan ik in deze situatie omgaan? Graag uw hulp alstublieft.

569 5 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Apr 10, 2014 om 15:30
11540 Antwoorden / 51 Vragen

Met alle respect voor de ziekte(s), maar als ik het verhaal inkort naar de feiten, dan zie ik:

gekocht 20-1-2012.
3 x bij de MM terug geweest maar niet opgestuurd.
De 4 de keer werd de pc dus voor de eerste keer opgestuurd, moederboard vervangen, garantie.
Deze reparatie is volgens u niet goed gedaan.
Weer terug naar de MM met de mededeling garantie verstreken.
Hoe moet en kan ik in deze situatie omgaan? Graag uw hulp alstublieft.

Dit maakt het voor de lezers/antwoorders eenvoudiger om een antwoord te geven.

al
door aliye - Apr 10, 2014 om 16:09
2 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=mahadma schreef op donderdag 10 apr 2014, 15:30]Met alle respect voor de ziekte(s), maar als ik het verhaal inkort naar de feiten, dan zie ik:

gekocht 20-1-2012.
3 x bij de MM terug geweest maar niet opgestuurd.
De 4 de keer werd de pc dus voor de eerste keer opgestuurd, moederboard vervangen, garantie.
Deze reparatie is volgens u niet goed gedaan.
Weer terug naar de MM met de mededeling garantie verstreken.
Hoe moet en kan ik in deze situatie omgaan? Graag uw hulp alstublieft.

Dit maakt het voor de lezers/antwoorders eenvoudiger om een antwoord te geven.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Apr 11, 2014 om 13:06
4299 Antwoorden / 5 Vragen

@aliye reageren doe je in dat onderstaande grijze vak en op Reageer te klikken.

vedion
door vedion - Apr 11, 2014 om 22:15
54 Antwoorden / 3 Vragen

misschien kan je hier wel wat mee
en niet de antwoorden die geven zijn
slaat dus nergens op en gaat dus ook nergens over.

kijk eens bij de site van de consumentenbond
die vind je hieronder
consumentenbond

en breng een bezoekje bij deze site voor het opstellen van een klachtenbrief
met je rechten
consuwijzer

sukses.

mahadma
door mahadma - Apr 11, 2014 om 22:48
11540 Antwoorden / 51 Vragen

Als een artikel werkelijk een aantal keren (3) verzonden/gerepareerd is ligt de zaak anders. In dit geval is er één keer verstuurd.