Kapotte stoelen
We hebben 3 jaar geleden 6 eetkamerstoelen bij Riant Stoutenbeek gekocht, waarvan de eerste na 2 jaar kapot ging op de rugleuning. Stof ging kapot en het buisframe werd zichtbaar. Inmiddels zijn er 3 kapot.
Riant is wezen kijken en vonden de klacht terecht. Zij hebben een voorstel gedaan. Wij konden voor iets meer dan €1000,- nieuwe stoelen uitzoeken. Dit werd op de mail gezet voor ons en al snel bleek dat de stoelen minimaal het bedrag van nieuwwaarde (€1800,-) moest zijn als wij deze kochten. Het ging ons dus ook nog minimaal € 800,- kosten. Nu konden wij alleen gebruik maken van dit aanbod Bij Piet Klerk en Riant en alles voor 1 mei 2015.Ik kon geen leuke stoelen vinden bij hen en wilde het bedrag gestort krijgen zodat wij zelf ergens stoelen konden kopen. Dit deden zij niet.Ook de kapotte stoelen moeten retour. Ik was het niet eens met hun voorwaarden en heb gevraagd om deze voorwaarden op papier te willen, zodat ik kon zien dat dit ook een terechte regel is, die in de algemene voorwaarden staat. Vervolgens laten zij niets meer horen na herhaaldelijke mails. De termijn is verstreken en tot op heden niets vernomen. Is dit de juiste manier die zij hanteren? Wat kan ik nog doen?
Wat ben ik blij dat ik in 1983 4 stoelen en een tafel gekocht heb en deze nog steeds in zeer goede staat zijn en echt daar mee jaren lang intensief zijn gebruikt. Maar daar heeft u niets ann, maar ik wil hiermee duidelijk maken dat tegenwoordig alles in een staat wordt gemaakt wordt om het maar een korte tijd mee gaat.
Wel, cash kunt u altijd vergeten. De aanbieding is al 14 dagen verlopen dus dat zal misschien, bij wijze van spreken, morgen waarschijnlijk ook niet meer gelden. En ja, het is redelijk dat men de kapotte stoelen terug wil hebben. Zij zijn kennelijk wel in staat de stoelen te repareren en op een andere manier weer te verkopen. Op zich vind ik de vergoeding redelijk "magertjes": eetkamerstoelen van €300,00 per stuk zouden best veel langer mee moeten gaan. (Als €1.800,00 de aanschafwaarde was).
U zou h i e r eens kunnen vragen of u rechten heeft. Is gratis. Wens u succes.
@valerius, dat is onzin, Stoutenbeek op zich een een goede meubelwinkel. De prijs die de TS heeft betaald mag ook worden verwacht dat ze veel langer meegaan dan deze korte tijd. De vraag was echter ook: kan ik contant verlangen i.p.v. andere stoelen, en dat kan helaas niet.
Als de verkoper het ermee eens is dat dit defect veel te vroeg is opgetreden, dan heeft u recht op kosteloos herstel.
Wat bedoeld u met 'ook de kapotte stoelen moeten retour'?
Riant is wezen kijken en vonden de klacht terecht. Aan de hand van dat hebben ze u een voorstel gedaan. U kon voor iets meer dan €1000,- nieuwe stoelen uitzoeken. Eer zal een "gebruikskorting" toegepast worden, die m.i. niet onlogisch is.
Nu konden wij alleen gebruik maken van dit aanbod Bij Piet Klerk en Riant en alles voor 1 mei 2015. Ook dit is niet bepaald onlogisch.
Ik kon geen leuke stoelen vinden bij hen en wilde het bedrag gestort krijgen zodat wij zelf ergens stoelen konden kopen.
Dat cash terug storten is uiteraard niet mogelijk.
Ook de kapotte stoelen moeten retour. Dàt is logisch, wilt u èn schade vergoeding en de "schade artikelen behouden"?, Dat is dubbel.
De termijn is verstreken en tot op heden niets vernomen.
U had schriftelijk/per email het bedrijf kunnen benaderen, nu vrees ik dat u uw kaarten overspeeld hebt.
Wat kan ik nog doen? Hopen dat de nog meewerken.
P.S.
Dit werd op de mail gezet voor ons en al snel bleek dat de stoelen minimaal het bedrag van nieuwwaarde (€1800,-) moest zijn als wij deze kochten. Het ging ons dus ook nog minimaal € 800,- kosten. Maar die € 1800 was wel voor 6 stoelen, en er is een probleem met 3 stoelen. Voor goede stoelen waar niets aan mankeert wordt er m.i. terecht geen vergoeding gegeven.
[quote=zoekster schreef op donderdag 14 mei 2015, 20:20]Wat bedoeld u met 'ook de kapotte stoelen moeten retour'?
Kan zijn dat Riant Stoutenbeek een verzekering heeft waar ze de kapotte stoelen kunnen declareren of, zoals ik eerder aangaf, ze zelf een stoffeerder in dienst hebben (of uitbesteden) en ze in de hoek "koopjes" gooien (zonder garantie)! Mijn eerste suggestie is meer een privé verzekering waar spullen retour verzekering gaan. Maar 't kan wel. En zoals ook al eerder geschreven: het aanbod was, inmiddels erg magertjes, gezien de kosten van de stoelen. Maar jij hebt meer verstand van wat wettelijk wel en niet kan en ik misschien een heel klein beetje meer van meubelen? Hoewel ik me steeds meer begin af te vragen of alles zo is verslechterd dat ik me ook maar niet meer met meubelen in moet laten.
Wat mij bevreemd in dit verhaal is het volgende. Er is bij 3 stoelen geconstateerd dat er een terechte klacht is. Waarom moet de koper dan 800 euro extra uitgeven om dit weer in orde te maken? Waarom hebben ze die stoelen niet gewoon gerepareerd? Waarom laten ze die mensen geen nieuwe stoelen uitzoeken ter waarde van 1000 euro?
Wat nog ontbreekt in dit verhaal is hoeveel de stoelen die allereerst gekocht zijn hebben gekost. Dat vraag ik me nu wel af.
@tenormin, je hebt absoluut meer verstand van meubels dan ik.
@Zoekster
Waarom laten ze die mensen geen nieuwe stoelen uitzoeken ter waarde van 1000 euro?
In de openingsvraag staat: en al snel bleek dat de stoelen minimaal het bedrag van nieuwwaarde (€1800,-) moest zijn als wij deze kochten. Kennelijk/mogelijk heeft de vraagsteller een andere/duurdere smaak gekregen?
@mahadma, dat is natuurlijk een flauwe opmerking dat de TS "kennelijk een andere/duurdere smaak heeft gekregen". Ik had begrepen dat die stoelen nieuw €300,00 per stuk hebben gekost. Dat zijn best wel een paar centen. Dus, als na 2 jaar er al twee stoelen de geest geven en de derde stoel een jaar later, is het aanbod, zoals al geschreven, behoorlijk aan de lage lees : krappe kant. Die verrekt oude lederen eetkamerstoelen van mijn al lang overleden ouders zijn (gelukkig) nog steeds helemaal intact, tenzij je er de fik in steekt. Zou best een heel nieuwe inrichting willen want wat ik heb kan er (alleen voor liefhebbers) nog wel 100 jaar staan. En wie wil dat nu? Denk dat de TS echt wel meer mag verwachten van de originele Stoutenbeek, de naam Riant ervoor ken ik niet. In "mijn tijd" was de Stoutenbeek n.l. een heel goede meubelzaak. Maar ja, loop pas 3 kwart eeuw mee dus alles is kennelijk veranderd. (En mijn 20 jaar!! oudere buurvrouw) doet het nog steeds met een formica eetkamertafel en plastic kuipstoeltjes, gezellig! (Not). Tja, zolang het niet overleden is (en geld uitgeven een probleem is, dan blijft men het houden). Welterusten.
[quote=mahadma schreef op donderdag 14 mei 2015, 21:55]@Zoekster
Waarom laten ze die mensen geen nieuwe stoelen uitzoeken ter waarde van 1000 euro?
In de openingsvraag staat: en al snel bleek dat de stoelen minimaal het bedrag van nieuwwaarde (€1800,-) moest zijn als wij deze kochten. Kennelijk/mogelijk heeft de vraagsteller een andere/duurdere smaak gekregen?
Ik hoor liever het antwoord van de vraagsteller, dan allerlei suggesties.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Energie label
Ik heb 1,5 jaar geleden voor € 400,- een energielabel laten maken, nu heb ik naar aanleiding van dit label extra energie besparende maatregelen laten aanbrengen.
Nu wil ik graag m'n label laten aanpassen.
Wat schetst mijn verbazing dat ik weer een nieuwe "enegrie" rapport moet laten maken om een nieuwe label te krijgen, en dus weer moet betalen, klopt dit wel?
Je zou to
...
Lees meer
Zorgplicht online casino's
nu gaat de overheid je helpen omdat we in Nederland wonen. Prijs jezelf gelukkig, je woont in NL, je hebt de jackpot alsnog gewonnen. Dit klopt gedeeltelijk. Casino's die de zorgplicht schenden lopen het gevaar dat hun vergunning wordt ingetrokken en krijgen hoge boetes opgelegd. Deze boetes gaan(deels) de schatkist in en/of worden ingezet voor de verslavingsinstellingen waar de speler zich aan k ... Lees meer
Zero sugar jumbo
tot mijn verbazing zit er gewoon suiker in de frisdrank van jumbo sinas zero sugar en cola zero sugar,vreem want op de etiket staat groot ..zero sugar.. dn mag je er van uit gaan dat er geen suiker in zit,dus al dietijd als suikerpatient ben ik dus misleid..mag dit zomaar suiker in frisdrank terwijl er zero sugar op staat. Lees meer
Populair in Huishouden & Energie
Maar 1 radiator in gebruik
Ik woon in een gezinswoning, met beneden een woonkamer+keuken en boven een slaapkamer, badkamer, en werkkamer.
Ik heb het niet snel koud, dus is de gemiddelde temperatuur in de woning laag, en staan de meeste radiatoren uit. Als ik aan het werk ben in de werkkamer, zet ik de verwarming 10 minuten aan en dan is het warm voor twee uur, zonder de rest van het huis op te warmen.
Is dit
...
Lees meer
Hoe krijg ik de stank uit de afvoer van de douche?
Onze afvoerput van de douche stinkt behoorlijk naar bederf. Hij loopt wel goed door en we hebben al van alles geprobeerd. Niets helpt. In dezelfde ruimte is er niks aan de hand met de afvoer van het bad en wastafel. Ook in de rest van het huis hebben we geen problemen met afvoer of riool. Wie heeft de oplossing? Lees meer
Muizenbestrijding, wat helpt wel en niet??
Sinds kort woon en werk ik in Amsterdam. Daar ben ik erg blij mee.
Maar wat ik geregeld hoor van collega's en vrienden en zelf ervaar is echt een overlast in deze grote stad: muizen!
Veel gezocht op internet en rondgevraagd om er vanaf te komen maar er word gezegd; ze deinzen nergens meer voor terug...Dat kan toch niet? Weet iemand een tip waardoor we ze op afstand kunnen houden? (natuu
...
Lees meer