wz
door wzr Apr 6, 2015 om 14:25
Elektronica & tv

Kapotte tv

Goede dag

Ik wil graag weten of ik terecht bent afgescheept.
Ik heb op 31 10 2008 een sony tv gekocht van 1499.plus verwijderingsbijdrage 1507.
Na 3 jaar en een paar maanden beeld scherm kapot.sony vond dat dat nog niet kapot had mogen zijn en dat zo een scherm langer mee moest gaan.en heeft toen het scherm laten vervangen Door de reparatie serves.wij hebben hiervoor geen rekening gehad.
Helaas nu na weer iets meer als 3 jaar weer mijn beeldscherm kapot.sony reageerd nu:helaas maar uw tv is ouder dan 6 jaar(moment van kapot gaan was de tv 6 en 4,5 maand) en de reparatie heeft de levenduur van uw tv niet verlengt.
De media markt waar de tv gekocht is vind eigenlijk hetzelfde omdat er niks voor de reparatie betaald is.het lijkt mij toch dat een tv langer mee moet gaan

Heb ik nu gewoon zoveel pech of dit wel een normale gang van zaken?ik ben inieder geval erg teleur gesteld in de houding van de media markt en sony.

Graag hoor ik van u

Mvg wouter

2112 36 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Apr 6, 2015 om 14:53
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo wzr,

Ben bang dat je gewoon pech hebt.
Een reparatie binnen de garantieperiode verlengt de garantietermijn niet.
Lees nog wat info hier.

Met vr.gr.

getty
door getty - Apr 6, 2015 om 14:56
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Nee, u bent niet afgescheept. Een tv van ruim 6 jaar kan gewoon op zijn.
Destijds hebben ze het keurig opgelost zo te lezen, daar kunt u nu geen eisen meer aan stellen. Helaas dus.

pavoordf
door pavoordf - Apr 6, 2015 om 15:00
519 Antwoorden / 73 Vragen

Weet je zeker dat het beeldscherm defect is?
Tegenwoordig is mijn advies in zo'n geval: Informeer bij de Repair Café's bij je in de buurt of zij de expertise hebben om een betrouwbare diagnose te stellen en mogelijk te repareren

wz
door wzr - Apr 6, 2015 om 15:03
4 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo

Bedankt voor jullie reacties.

Ik bekeek het als volgt:
De tv die ik dus gekocht heeft dus een beeldscherm die net iets meer als 3 jaar mee gaat.
Dit vind ik (te)kort.
Maar juridische zullen ze vast gelijk hebben.

Mvg

hansje klein
door hansje klein - Apr 6, 2015 om 15:34
3037 Antwoorden / 62 Vragen

De Media Markt? Alweer de Media Markt. Verkopers, die van alles geen verstand hebben en van garantieafwikkelingen klaarblijkelijk al helemaal niet. Tweemaal pech met hetzelfde product.......da's echte vette maar waterdichte pech!

De tip over de regionale repair café's is een goeie en zou inmiddels standaard verstrekt moeten worden. Even googelen en langs rijden!

crewmember
door crewmember - Apr 7, 2015 om 16:04
1040 Antwoorden / 0 Vragen

6 jaar voor een tv is tegenwoordig best prima. Eens in de 10 jaar een tv kopen kan bijna niet meer.

Dat is de weggooi maatschappij van tegenwoordig. Kostprijs en specs zijn belangrijker dan levensduur. Telefoons, auto's tv's etc etc gaan allemaal steeds korter mee. Maar je betaald er ook veel minder voor.

Dit komt deels doordat de fabrikanten goedkopere componenten gebruiken om de aanvankelijke kostprijs laag te houden. En deels omdat de technologie in electronica zo snel gaat dat een nieuwe telefoon.tv/automotor binnen 3 jaar weer totaal achterhaald is.

De enige echte verliezer is het milieu.

Het is al netjes dat sony na 3 jaar nog het scherm heeft vervangen.
Ondertussen kan je voor de helft van de prijs waarschijnlijk een 3x betere kopen.

van leyden
door van leyden - Apr 7, 2015 om 16:16
1289 Antwoorden / 17 Vragen

[quote=crewmember schreef op dinsdag 7 apr 2015, 16:04]6 jaar voor een tv is tegenwoordig best prima. Eens in de 10 jaar een tv kopen kan bijna niet meer.

Dat is de weggooi maatschappij van tegenwoordig. Kostprijs en specs zijn belangrijker dan levensduur. Telefoons, auto's tv's etc etc gaan allemaal steeds korter mee. Maar je betaald er ook veel minder voor.

Dit komt deels doordat de fabrikanten goedkopere componenten gebruiken om de aanvankelijke kostprijs laag te houden. En deels omdat de technologie in electronica zo snel gaat dat een nieuwe telefoon.tv/automotor binnen 3 jaar weer totaal achterhaald is.

De enige echte verliezer is het milieu.

Het is al netjes dat sony na 3 jaar nog het scherm heeft vervangen.
Ondertussen kan je voor de helft van de prijs waarschijnlijk een 3x betere kopen.

Topantwoord.

Als aanvulling kan nog vermeld worden dat fabrikanten dit als smoes gebruiken om de korte levensduur te verklaren
Veel consumenten zouden zogenaamd altijd het nieuwste van het nieuwste willen hebben.

Dat geloof ik niks van, maar zoals gezegd, fabrikanten moeten wel, de techniek wordt steeds goedkoper, wachten met een nieuw produkt (om wat voor reden dan ook) heeft geen zin>> je produkt is dan duur en "ouderwets".

jo
door joentje1978 - Apr 8, 2015 om 00:48
367 Antwoorden / 6 Vragen

Zal gezien het jaar van aankoop wel een 40 inch LCD uit de 4000-serie zijn geweest, die hadden een grote uitval in bepaalde LCD-panels.

Ze hebben nog een tijd een coulanceregeling gehad maar ook dat houd een keer op.

Dat je, gezien de mindere kwaliteit van tegenwoordig, 6 jaar naar je LCD hebt kunnen kijken zonder je daar reparatiekosten aan hebt gehad mag je je handen dichtknijpen.
Veel apparatuur sneuvelt al veel eerder.

jo
door joentje1978 - Apr 8, 2015 om 00:59
367 Antwoorden / 6 Vragen

[quote=van leyden schreef op dinsdag 7 apr 2015, 16:16][quote=crewmember schreef op dinsdag 7 apr 2015, 16:04]6 jaar voor een tv is tegenwoordig best prima. Eens in de 10 jaar een tv kopen kan bijna niet meer.

Dat is de weggooi maatschappij van tegenwoordig. Kostprijs en specs zijn belangrijker dan levensduur. Telefoons, auto's tv's etc etc gaan allemaal steeds korter mee. Maar je betaald er ook veel minder voor.

Dit komt deels doordat de fabrikanten goedkopere componenten gebruiken om de aanvankelijke kostprijs laag te houden. En deels omdat de technologie in electronica zo snel gaat dat een nieuwe telefoon.tv/automotor binnen 3 jaar weer totaal achterhaald is.

De enige echte verliezer is het milieu.

Het is al netjes dat sony na 3 jaar nog het scherm heeft vervangen.
Ondertussen kan je voor de helft van de prijs waarschijnlijk een 3x betere kopen.

Topantwoord.

Als aanvulling kan nog vermeld worden dat fabrikanten dit als smoes gebruiken om de korte levensduur te verklaren
Veel consumenten zouden zogenaamd altijd het nieuwste van het nieuwste willen hebben.

Dat geloof ik niks van, maar zoals gezegd, fabrikanten moeten wel, de techniek wordt steeds goedkoper, wachten met een nieuw produkt (om wat voor reden dan ook) heeft geen zin>> je produkt is dan duur en "ouderwets".

Toch is het zo, Crewmember heeft gelijk.

Ben zelf reparateur geweest en voorheen lieten mensen hun TV meerdere keren repareren en werd er pas een nieuwe gekocht als de TV na 20 jaar helemaal op was.
Toen gingen de ontwikkelingen nog niet zo snel.

Een beetje rond het jaar 2000 is dat in een stroomversnelling geraakt.
Heb o.a. vele duurdere Philips Matchline TV's van zo'n 3 a 3,5 jaar op mijn werkbank gehad waarbij de prijsopgave, die vrij schappelijk was, niet eens meer akkoord gingen omdat de mensen zo nodig een platte-TV wilden hebben.

Vanaf dat moment is ook het reparatievak een uitstervend beroep geworden.
Mensen laten het niet meer repareren want ze willen het nieuwste van het nieuwste.

Ken mensen die een nieuwe smartphone kopen en er nu al naar uit kijken dat ze over een paar jaar een nieuwe krijgen.
Hebben ze het toestel net gekocht.

macwouter
door macwouter - Apr 8, 2015 om 01:55
825 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=wzr schreef op maandag 6 apr 2015, 14:25]Goede dag

Ik wil graag weten of ik terecht bent afgescheept.
Ik heb op 31 10 2008 een sony tv gekocht van 1499.plus verwijderingsbijdrage 1507.
Na 3 jaar en een paar maanden beeld scherm kapot.sony vond dat dat nog niet kapot had mogen zijn en dat zo een scherm langer mee moest gaan.en heeft toen het scherm laten vervangen Door de reparatie serves.wij hebben hiervoor geen rekening gehad.
Helaas nu na weer iets meer als 3 jaar weer mijn beeldscherm kapot.sony reageerd nu:helaas maar uw tv is ouder dan 6 jaar(moment van kapot gaan was de tv 6 en 4,5 maand) en de reparatie heeft de levenduur van uw tv niet verlengt.
De media markt waar de tv gekocht is vind eigenlijk hetzelfde omdat er niks voor de reparatie betaald is.het lijkt mij toch dat een tv langer mee moet gaan

Heb ik nu gewoon zoveel pech of dit wel een normale gang van zaken?ik ben inieder geval erg teleur gesteld in de houding van de media markt en sony.

Graag hoor ik van u

Mvg wouter
.

Grappig. U leeft nog in de middeleeuwen . Wat betreft uw TV noemen ze dat in 2015 geplande ouderdom dus uw toestel mag niet ouder worden dan 4-5 jaar anders verdienen die fabrikanten niets en kunnen er geen bonussen worden uitgedeeld.

crewmember
door crewmember - Apr 8, 2015 om 19:14
1040 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=macwouter schreef op woensdag 8 apr 2015, 01:55]

Grappig. U leeft nog in de middeleeuwen . Wat betreft uw TV noemen ze dat in 2015 geplande ouderdom dus uw toestel mag niet ouder worden dan 4-5 jaar anders verdienen die fabrikanten niets en kunnen er geen bonussen worden uitgedeeld.

Behalve dat de tv fabrikanten met bosjes omvallen of ermee stoppen (Philips, Panasonic/oppo). De marges 0.0 zijn. En de concurrentie moordend is.

De tv's gaan zo kort mee omdat de consument alleen naar de aankoop prijs en de specs kijkt.
Niet omdat sony of whatever moedwillig tv's maakt die kapot gaan. Ze moeten wel, anders wordt de aanschaf prijs te duur. En omdat iedereen de laatste tech wil krijgt de engineering ook geen tijd om de kinderziektes er uit te werken.

Dit sluit verder perfect aan met de snelheid waarmee de technologie nu gaat. Dus een heel groot probleem is dit nu ook weer niet.

Maar goed, zet vooral uw anti kapitalistische hoedje op met je Apple spullen.

wz
door wzr - Apr 8, 2015 om 19:30
4 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo iedereen

Ik begrijp dat ik te hoge eisen hebt gesteld aan de technologie van vandaag de dag.
En dat een levensduur van plus min 10 jaar niet meer realistisch is.
Verder klopt het dat het dat hij uit de 4000 serie komt (kdl 40w4500).
Is de prijs-kwaliteit verhouding dan ook weg bij tv's?
Snap dat je nu een tv met dezelfde kwaliteit koopt voor de

crewmember
door crewmember - Apr 8, 2015 om 19:57
1040 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=wzr schreef op woensdag 8 apr 2015, 19:30]Hallo iedereen

Ik begrijp dat ik te hoge eisen hebt gesteld aan de technologie van vandaag de dag.
En dat een levensduur van plus min 10 jaar niet meer realistisch is.
Verder klopt het dat het dat hij uit de 4000 serie komt (kdl 40w4500).
Is de prijs-kwaliteit verhouding dan ook weg bij tv's?
Snap dat je nu een tv met dezelfde kwaliteit koopt voor de

Er ging iets niet helemaal goed met je post blijkbaar.

Mijn advies: Lees veel reviews (tweakers.net of whatshifi bijvoorbeeld) en koop vooral een niet te dure tv.
Over 5 jaar is hij toch weer achterhaald.

Als je gewoon tv wil kijken op een 40 inch scherm dan kan je met 4-600 euro al een prima tv vinden. Deze hebben ook gewoon smart tv en werken prima. Het enige wat ik je aan zou raden, is om een 100 hertz of hoger te kopen en vooral zelf te kijken of je het beeld mooi vind en de bediening van de smart tv handig vind.

Specs als contrast verhouding, kijkhoek, responstijd en speaker vermogen zijn vrijwel altijd onzin. Iedere fabrikant houdt hier zijn eigen test methode op na waardoor je niks kan vergelijken. let hier vooral niet op.

De verschillen zitten hem echter wel in de beeldkwaliteit, afstelbaarheid, resolutie, verversingssnelheid, en gebruiksgemak+functies van de smart tv. Je kan zelf gaan kijken, of meer in depth reviews als die van tweakers.net lezen om er achter te komen welke tv echt goed beeld geeft.

Dingen als ultra HD zijn in opkomst. Maar je moet zelf maar in de winkel kijken of je dit nodig vind.
Deze tv's kan je zelf al redelijk goedkoop krijgen.

wz
door wzr - Apr 8, 2015 om 20:16
4 Antwoorden / 1 Vragen

Ja gek dat ie me post niet goed gepakt heeft.

Maar goed uh

Crewmember je hebt het verloren stuk al goed beantwoord

Er stond nog ongeveer:
Helft van het geld.

Heeft iemand nog advies voor de nieuwe tv?

100 hertz ja dat was de Sony ook al,was toen net bekend dat er een 200hertz zou komen.
Zag dat je nu ook al 400 600 800 1000 hertz hebt.

Ultra hd,gebogen scherm hoeft van mij niet.

Mvg

sl
door slobberbone - Apr 8, 2015 om 20:23
508 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=joentje1978 schreef op woensdag 8 apr 2015, 00:59][quote=van leyden schreef op dinsdag 7 apr 2015, 16:16][quote=crewmember schreef op dinsdag 7 apr 2015, 16:04]6 jaar voor een tv is tegenwoordig best prima. Eens in de 10 jaar een tv kopen kan bijna niet meer.

Dat is de weggooi maatschappij van tegenwoordig. Kostprijs en specs zijn belangrijker dan levensduur. Telefoons, auto's tv's etc etc gaan allemaal steeds korter mee. Maar je betaald er ook veel minder voor.

Dit komt deels doordat de fabrikanten goedkopere componenten gebruiken om de aanvankelijke kostprijs laag te houden. En deels omdat de technologie in electronica zo snel gaat dat een nieuwe telefoon.tv/automotor binnen 3 jaar weer totaal achterhaald is.

De enige echte verliezer is het milieu.

Het is al netjes dat sony na 3 jaar nog het scherm heeft vervangen.
Ondertussen kan je voor de helft van de prijs waarschijnlijk een 3x betere kopen.

Topantwoord.

Als aanvulling kan nog vermeld worden dat fabrikanten dit als smoes gebruiken om de korte levensduur te verklaren
Veel consumenten zouden zogenaamd altijd het nieuwste van het nieuwste willen hebben.

Dat geloof ik niks van, maar zoals gezegd, fabrikanten moeten wel, de techniek wordt steeds goedkoper, wachten met een nieuw produkt (om wat voor reden dan ook) heeft geen zin>> je produkt is dan duur en "ouderwets".

Toch is het zo, Crewmember heeft gelijk.

Ben zelf reparateur geweest en voorheen lieten mensen hun TV meerdere keren repareren en werd er pas een nieuwe gekocht als de TV na 20 jaar helemaal op was.
Toen gingen de ontwikkelingen nog niet zo snel.

Een beetje rond het jaar 2000 is dat in een stroomversnelling geraakt.
Heb o.a. vele duurdere Philips Matchline TV's van zo'n 3 a 3,5 jaar op mijn werkbank gehad waarbij de prijsopgave, die vrij schappelijk was, niet eens meer akkoord gingen omdat de mensen zo nodig een platte-TV wilden hebben.

Vanaf dat moment is ook het reparatievak een uitstervend beroep geworden.
Mensen laten het niet meer repareren want ze willen het nieuwste van het nieuwste.

Ken mensen die een nieuwe smartphone kopen en er nu al naar uit kijken dat ze over een paar jaar een nieuwe krijgen.
Hebben ze het toestel net gekocht.

Heel erg vreemd heb er 3 staan die matchlines tot de duurste variant en spelen allen nog uitstekend en oudste is bijna 17 jaar. Ook die daarvoor waren erg goed van Philips, beeld nog steeds prima en geluid is erg goed nog niet waargenomen uit een platte tv dat je de kopjes in de kast kan laten rinkelen :)

Cookies
door Cookies - Apr 8, 2015 om 20:27
13336 Antwoorden / 36 Vragen

........Is de prijs-kwaliteit verhouding dan ook weg bij tv's?.........

Ik vind de t.v.'s van Sony en Panasonic qua prijs buiten proporties duur. Tegenwoordig zweer ik bij Samsung: een nette prijs en gaat gemiddeld ook een jaar of 4-5 mee. Verder veel handige apps. Ook met apps vind ik Sony en Panasonic achter lopen op Samsung.

Voor zo'n 500/600 heb je een mooie 40inch Samsung.

Cookies
door Cookies - Apr 8, 2015 om 20:33
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@slobberbone: iedere keer als iemand hier iets over de levensduur van een apparaat neer zet, verschijn jij als een duveltje uit een doosje. Wasmachines van 50 jaar oud, koelkasten van 40 jaar oud, enz. enz. Is daar een reden voor?

crewmember
door crewmember - Apr 9, 2015 om 12:29
1040 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=slobberbone schreef op woensdag 8 apr 2015, 20:23]

Heel erg vreemd heb er 3 staan die matchlines tot de duurste variant en spelen allen nog uitstekend en oudste is bijna 17 jaar. Ook die daarvoor waren erg goed van Philips, beeld nog steeds prima en geluid is erg goed nog niet waargenomen uit een platte tv dat je de kopjes in de kast kan laten rinkelen :)

Misschien moet je mijn stuk nog eens lezen. Er staat letterliijk in dat dit vroeger inderdaad het geval was en nu niet meer kan.

CRT's waren na al die tijd redelijk uitontwikkeld.De technologie stond stil, dus is het geoorloofd een duurder model te kopen dat lang meegaat.
CRT's zijn ook nog best goed eigenlijk. De resolutie (scherpte) is dan wel giga laag, maar de kleurweergave, responstijd en contrast zijn uitmuntend. Zelfs in de hele goedkope crt's, kan dit beter zijn dan bij een dure LCD.

Zelf zou ik nu niet meer tegen een resulutie zo laag als van een CRT aan willen kijken maar dat moet je zelf weten. Daarnaast zijn de grootte en energieverbruik en rontgenstraling die er uit komt, ook minpunten voor mij.
Dat laatste is zeker bij CRT computer monitoren een probleem, aangezien je daar met je neus recht bovenop zit.

En dat het geluid niet zo goed is is niet zo vreemd. In een platte tv past immers geen grote subwoofer met klankkast. Het is bij 100% van de flatscreen tv's aan te raden om er een los geluidsset bij te kopen voor de film's enzo. Of hem op je radio/versterker/ aansluiten. De ingebouwde speakers zijn eerder voor het nieuws.

crewmember
door crewmember - Apr 9, 2015 om 12:49
1040 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=wzr schreef op woensdag 8 apr 2015, 20:16]Ja gek dat ie me post niet goed gepakt heeft.
100 hertz ja dat was de Sony ook al,was toen net bekend dat er een 200hertz zou komen.
Zag dat je nu ook al 400 600 800 1000 hertz hebt.

Hoger dan 100 hertz is niet zo boeiend meer. Het doet wel iets maar minder.

Je kan de effecten vooral zien bij aftiteling die langzaam over je scherm heen scrollt. Of zón textbalk bij de NOS die van links naar rechts tekst over je beeld scrolt.
Bij een 50 hertz tv lijkt deze een beetje te haperen en zie je dat de tekst een soort van schaduw achterlaat. Bij 100 hertz of hoger zie je dat het steeds soepeler gaat en je alleen nog maar de tekst ziet. Bij andere bewegende scenes, zie je dit niet zo duidelijk maar is het onderbewust alsnog rustiger voor je ogen.
Echter gaat de reactietijd van de tv hierdoor wel weer omhoog. Wat slecht is voor games (playstation/xbox)

Het effect van 50 naar 100 herzt is veel groter dan van 100 naar 200.

ro
door ron530 - Apr 9, 2015 om 13:04
4084 Antwoorden / 17 Vragen

In 2008 keek het gros van Nederland nog naar een beeldbuis tv want lcd tv's waren schreeuwend duur en verre van uitontwikkeld. Voor 1500 euro kocht je een lcd tv met alle kinderziektes die erbij hoorden want de techniek werd aan de hand van die garantiegevallen door de fabrikanten verbetert, de consument was zeg maar de dupe van de ontwikkelingsfase van de lcd techniek. Het toestel van vraagsteller heeft het met een nieuw scherm dik 6 jaar vol gehouden en qua techniek en optie's volledig afgeschreven wat waarde betreft.
Ik zou van vraagsteller toch iets willen weten want een scherm gaat niet zo gauw kapot, vaak is het de CCFL verlichting achter het scherm, schijn eens met een zaklantaarn schuin op het scherm als er dan iets van beeld zichtbaar wordt is het toestel nog te herstellen want de transformatoren die de CCFL buizen aansturen zijn makkelijk te vervangen.

sl
door slobberbone - Apr 9, 2015 om 14:14
508 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=carola.83 schreef op woensdag 8 apr 2015, 20:33]@slobberbone: iedere keer als iemand hier iets over de levensduur van een apparaat neer zet, verschijn jij als een duveltje uit een doosje. Wasmachines van 50 jaar oud, koelkasten van 40 jaar oud, enz. enz. Is daar een reden voor?[/quote

Ik doe niks anders dan wat jij vermeld eigen ervaring. Ik heb geen wasmachine van 50 jaar ik denk dat je in verwarring bent met tijger1 die heeft nog veel prehistorisch spul thuis staan :)

sl
door slobberbone - Apr 9, 2015 om 14:21
508 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=crewmember schreef op donderdag 9 apr 2015, 12:29][quote=slobberbone schreef op woensdag 8 apr 2015, 20:23]

Heel erg vreemd heb er 3 staan die matchlines tot de duurste variant en spelen allen nog uitstekend en oudste is bijna 17 jaar. Ook die daarvoor waren erg goed van Philips, beeld nog steeds prima en geluid is erg goed nog niet waargenomen uit een platte tv dat je de kopjes in de kast kan laten rinkelen :)

Misschien moet je mijn stuk nog eens lezen. Er staat letterliijk in dat dit vroeger inderdaad het geval was en nu niet meer kan.

Nogal logisch die beeldbuizen koop je niet meer nieuw :) Staat echt rond jaar 2000 en 3 jaar oud nou dat is ongeveer leeftijd van mijn oudste Matchline :)

Cookies
door Cookies - Apr 9, 2015 om 15:06
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=slobberbone schreef op donderdag 9 apr 2015, 14:14]Ik doe niks anders dan wat jij vermeld eigen ervaring. Ik heb geen wasmachine van 50 jaar ik denk dat je in verwarring bent met tijger1 die heeft nog veel prehistorisch spul thuis staan :)

Nou, misschien geen 50 jaar, maar wel van 20 jaar. Ik lees hier niet anders van jou over allerlei super oude huishoudelijke apparaten. Bovendien valt het me op, dat je alleen reageert bij levensduur topics.

Geloof me, lang niet iedereen wil zijn halve leven met dezelfde apparatuur doen.

wz
door wzr - Apr 9, 2015 om 15:10
4 Antwoorden / 1 Vragen

Hoi Ron 530

Ik had eerst 2 vierkantjes (inmiddels zijn dat er 4) waar het beeld wat er onder weergegeven wordt nog een keer vaag zichtbaar is over het beeld wat er in het vierkantje moet zijn.
Bv bij een voetbalwedstrijd loopt er 1 mannetje onder het vierkantje dat zie je een schim in het vierkantje van dat mannetje.

Gr

crewmember
door crewmember - Apr 9, 2015 om 15:12
1040 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=slobberbone schreef op donderdag 9 apr 2015, 14:21]
Nogal logisch die beeldbuizen koop je niet meer nieuw :)

Je snapt me verhaal nog steeds niet. Maar laat maar.

[quote=slobberbone schreef op donderdag 9 apr 2015, 14:21]

Staat echt rond jaar 2000 en 3 jaar oud nou dat is ongeveer leeftijd van mijn oudste Matchline :)

Wat bedoel je hiermee?

ro
door ron530 - Apr 9, 2015 om 15:17
4084 Antwoorden / 17 Vragen

[quote=wzr schreef op donderdag 9 apr 2015, 15:10]Hoi Ron 530

Ik had eerst 2 vierkantjes (inmiddels zijn dat er 4) waar het beeld wat er onder weergegeven wordt nog een keer vaag zichtbaar is over het beeld wat er in het vierkantje moet zijn.
Bv bij een voetbalwedstrijd loopt er 1 mannetje onder het vierkantje dat zie je een schim in het vierkantje van dat mannetje.

Gr
Is wel een wat vage klachtomschrijving maar gebeurt het met alle ingangsbronnen zoals dvd etc of enkel bij tv ontvangst?.

sl
door slobberbone - Apr 9, 2015 om 16:40
508 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=carola.83 schreef op donderdag 9 apr 2015, 15:06][quote=slobberbone schreef op donderdag 9 apr 2015, 14:14]Ik doe niks anders dan wat jij vermeld eigen ervaring. Ik heb geen wasmachine van 50 jaar ik denk dat je in verwarring bent met tijger1 die heeft nog veel prehistorisch spul thuis staan :)

Nou, misschien geen 50 jaar, maar wel van 20 jaar. Ik lees hier niet anders van jou over allerlei super oude huishoudelijke apparaten. Bovendien valt het me op, dat je alleen reageert bij levensduur topics.

Geloof me, lang niet iedereen wil zijn halve leven met dezelfde apparatuur doen.

Nee, zal best maar iedere 5 jaar 600 euro neertellen voor een kijkkast vindt ik zonde geld ieder zijn ding.

Tja en als ik ontdek dat ouder apparaten nog prima functioneren waarom niet voor heel weinig aanschaffen ???

Een nieuwe wasmachine doet echt niet anders dan een van 20 jaar oud, en op iedere ander topic reageren die mij niet interesseert vind ik zonde tijd :) Kijk eens wat een weertje....

crewmember
door crewmember - Apr 9, 2015 om 17:46
1040 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=slobberbone schreef op donderdag 9 apr 2015, 16:40]

Nee, zal best maar iedere 5 jaar 600 euro neertellen voor een kijkkast vindt ik zonde geld ieder zijn ding..

Dus eens in de 15 jaar 3*600=1800 neertellen niet?
Zeker als dat betekend at je dan minstens 10 jaar met verouderde technologie zit?
Dan lijkt die eens in de 5 jaar 600 ineens wel aantrekkelijk niet?

[quote=slobberbone schreef op donderdag 9 apr 2015, 16:40]
Tja en als ik ontdek dat ouder apparaten nog prima functioneren waarom niet voor heel weinig aanschaffen ???

Probeer jij maar eens het weer op te zoeken op een nokia 3310. Of een film te huren op je CRT tv.
*ja dat doe ik toch niet*
-nee mn oma vond facebook ook onzin, tot ze een ipad kreeg. Nu stalkt ze dr halve familie.
-En mn ouders vonden spotify op de tv ook overdreven totdat ze een smart tv kregen en het nu constant gebruiken.

[quote=slobberbone schreef op donderdag 9 apr 2015, 16:40]
Een nieuwe wasmachine doet echt niet anders dan een van 20 jaar oud, en op iedere ander topic reageren die mij niet interesseert vind ik zonde tijd :) Kijk eens wat een weertje...

Euhh jawel.
Mijn ouders hadden een 20 jaar oude Miele wasmachine en droger.
Deze maakte beide een gigantische pokke herrie (echt het hele huis hoor je hem), gebruiken giga veel energie en water en zijn niet echt goed voor je was.

5 jaar geleden hebben ze een nieuwe miele gekocht. Stuk stiller Alleen in de kamer er naast kan je hem horen. Een factor 3 minder energie verbruik. + Zacht voor je was.

Nu heb ik dit jaar een Nieuwe Bosch gekocht. Deze hoor je totaal niet in de kamer er naast. En verbruikt nog weer 10% minder energie dan de Miele.

sl
door slobberbone - Apr 9, 2015 om 18:46
508 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=crewmember schreef op donderdag 9 apr 2015, 17:46][quote=slobberbone schreef op donderdag 9 apr 2015, 16:40]

Nee, zal best maar iedere 5 jaar 600 euro neertellen voor een kijkkast vindt ik zonde geld ieder zijn ding..

Dus eens in de 15 jaar 3*600=1800 neertellen niet?
Zeker als dat betekend at je dan minstens 10 jaar met verouderde technologie zit?
Dan lijkt die eens in de 5 jaar 600 ineens wel aantrekkelijk niet?

Ik kijk er nu ruim 5 jaar naar en koste alle 3 niet meer dan 150 euro samen :)

[quote=slobberbone schreef op donderdag 9 apr 2015, 16:40]
Tja en als ik ontdek dat ouder apparaten nog prima functioneren waarom niet voor heel weinig aanschaffen ???

Probeer jij maar eens het weer op te zoeken op een nokia 3310. Of een film te huren op je CRT tv.
*ja dat doe ik toch niet*
-nee mn oma vond facebook ook onzin, tot ze een ipad kreeg. Nu stalkt ze dr halve familie.
-En mn ouders vonden spotify op de tv ook overdreven totdat ze een smart tv kregen en het nu constant gebruiken.

Heel lang gebruikt zo,n telefoon erg goed geld ook voor de 3100 :) nou film kan ik gewoon kijken en huren op mijn crt :) er zijn meer mogelijkheden om een tv smart te maken. En spotify luister ik vooral en dan niet op mijn tv hoe goed het geluid ook is :)

[quote=slobberbone schreef op donderdag 9 apr 2015, 16:40]
Een nieuwe wasmachine doet echt niet anders dan een van 20 jaar oud, en op iedere ander topic reageren die mij niet interesseert vind ik zonde tijd :) Kijk eens wat een weertje...

Euhh jawel.
Mijn ouders hadden een 20 jaar oude Miele wasmachine en droger.
Deze maakte beide een gigantische pokke herrie (echt het hele huis hoor je hem), gebruiken giga veel energie en water en zijn niet echt goed voor je was.

5 jaar geleden hebben ze een nieuwe miele gekocht. Stuk stiller Alleen in de kamer er naast kan je hem horen. Een factor 3 minder energie verbruik. + Zacht voor je was.

Nu heb ik dit jaar een Nieuwe Bosch gekocht. Deze hoor je totaal niet in de kamer er naast. En verbruikt nog weer 10% minder energie dan de Miele.

Mijn oude Miele is hotfill aangesloten en zuiniger kun je niet wassen :) tja waterverbruik is wat hoger maar dat zie je ook terug in het wasresultaat. Wasmachine is is erg stil ook in vergelijking met nieuwe machines is onze niet luidruchtiger.

crewmember
door crewmember - Apr 9, 2015 om 19:36
1040 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=slobberbone schreef op donderdag 9 apr 2015, 18:46]

Mijn oude Miele is hotfill aangesloten en zuiniger kun je niet wassen :) tja waterverbruik is wat hoger maar dat zie je ook terug in het wasresultaat. Wasmachine is is erg stil ook in vergelijking met nieuwe machines is onze niet luidruchtiger.

Alleen als je een zonne boiler hebt.

Ookal issie hotfil aangesloten. Als je 3x zoveel warm water gebruikt voor dezelfde was ben je nog steeds bijna 3x zoveel energie kwijt. Alleen wordt het nu in je boiler of geiser opgewarmd ipv je wasmachine.

Op gas is het maar 10-20 euro per jaar goedkoper. En elektrisch kan zelfs meer energie verbruiken afhankelijk van de slang lengte.

En dat het geluid hetzelfde is lijkt me heeeeel sterk maar goed.

hereistom
door hereistom - Apr 9, 2015 om 21:44
732 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=van leyden schreef op dinsdag 7 apr 2015, 16:16][quote=crewmember schreef op dinsdag 7 apr 2015, 16:04]6 jaar voor een tv is tegenwoordig best prima. Eens in de 10 jaar een tv kopen kan bijna niet meer.

Dat is de weggooi maatschappij van tegenwoordig. Kostprijs en specs zijn belangrijker dan levensduur. Telefoons, auto's tv's etc etc gaan allemaal steeds korter mee. Maar je betaald er ook veel minder voor.

Dit komt deels doordat de fabrikanten goedkopere componenten gebruiken om de aanvankelijke kostprijs laag te houden. En deels omdat de technologie in electronica zo snel gaat dat een nieuwe telefoon.tv/automotor binnen 3 jaar weer totaal achterhaald is.

De enige echte verliezer is het milieu.

Het is al netjes dat sony na 3 jaar nog het scherm heeft vervangen.
Ondertussen kan je voor de helft van de prijs waarschijnlijk een 3x betere kopen.

Topantwoord.

Als aanvulling kan nog vermeld worden dat fabrikanten dit als smoes gebruiken om de korte levensduur te verklaren
Veel consumenten zouden zogenaamd altijd het nieuwste van het nieuwste willen hebben.

Dat geloof ik niks van, maar zoals gezegd, fabrikanten moeten wel, de techniek wordt steeds goedkoper, wachten met een nieuw produkt (om wat voor reden dan ook) heeft geen zin>> je produkt is dan duur en "ouderwets".

Ik vind dat TS wel gelijk heeft!
Door de flut antwoorden hier, blijkt wel dat de meeste consumenten dit pikken en daarom reageren leveranciers en fabrikanten zo!
Als je bijv. een TV van 500 euro of goedkoper koopt dan kun je niet klagen na 6 jaar, maar een TV van 1500 euro moet toch wel minstens 10 jaar of langer meegaan!

jo
door joentje1978 - Apr 9, 2015 om 23:27
367 Antwoorden / 6 Vragen

[quote=wzr schreef op woensdag 8 apr 2015, 19:30]
Verder klopt het dat het dat hij uit de 4000 serie komt (kdl 40w4500).

Dat dacht ik al.

Heb zelf bij een Sony geautoriseerd reparatiebedrijf gewerkt en veel van deze LCD-panels vervangen.
Weet alleen niet meer precies wat de klachten waren, volgens mij hadden deze LCD-panels meestal donkere oranje achtige plekken in het scherm.
De klacht van "vierkantjes" heb ik ook wel eens gehad, zal eens ff kijken of ik daar nog een klachtfoto van op mijn USB-stick heb staan.

Is een periode geweest dat de garantieperiode voor het LCD-panel verlengd was dus als je na de fabrieksgarantie een defect scherm had dan werd dit kosteloos vervangen.
Ook was er op een gegeven moment een groot te kort aan deze LCD-panels dus werd er door de fabrikant een bepaald bedrag gecrediteerd of mensen kregen (met of zonder bijbetaling) een ander nieuw toestel.

jo
door joentje1978 - Apr 10, 2015 om 00:39
367 Antwoorden / 6 Vragen

[quote=slobberbone schreef op woensdag 8 apr 2015, 20:23][quote=joentje1978 schreef op woensdag 8 apr 2015, 00:59][quote=van leyden schreef op dinsdag 7 apr 2015, 16:16][quote=crewmember schreef op dinsdag 7 apr 2015, 16:04]6 jaar voor een tv is tegenwoordig best prima. Eens in de 10 jaar een tv kopen kan bijna niet meer.

Dat is de weggooi maatschappij van tegenwoordig. Kostprijs en specs zijn belangrijker dan levensduur. Telefoons, auto's tv's etc etc gaan allemaal steeds korter mee. Maar je betaald er ook veel minder voor.

Dit komt deels doordat de fabrikanten goedkopere componenten gebruiken om de aanvankelijke kostprijs laag te houden. En deels omdat de technologie in electronica zo snel gaat dat een nieuwe telefoon.tv/automotor binnen 3 jaar weer totaal achterhaald is.

De enige echte verliezer is het milieu.

Het is al netjes dat sony na 3 jaar nog het scherm heeft vervangen.
Ondertussen kan je voor de helft van de prijs waarschijnlijk een 3x betere kopen.

Topantwoord.

Als aanvulling kan nog vermeld worden dat fabrikanten dit als smoes gebruiken om de korte levensduur te verklaren
Veel consumenten zouden zogenaamd altijd het nieuwste van het nieuwste willen hebben.

Dat geloof ik niks van, maar zoals gezegd, fabrikanten moeten wel, de techniek wordt steeds goedkoper, wachten met een nieuw produkt (om wat voor reden dan ook) heeft geen zin>> je produkt is dan duur en "ouderwets".

Toch is het zo, Crewmember heeft gelijk.

Ben zelf reparateur geweest en voorheen lieten mensen hun TV meerdere keren repareren en werd er pas een nieuwe gekocht als de TV na 20 jaar helemaal op was.
Toen gingen de ontwikkelingen nog niet zo snel.

Een beetje rond het jaar 2000 is dat in een stroomversnelling geraakt.
Heb o.a. vele duurdere Philips Matchline TV's van zo'n 3 a 3,5 jaar op mijn werkbank gehad waarbij de prijsopgave, die vrij schappelijk was, niet eens meer akkoord gingen omdat de mensen zo nodig een platte-TV wilden hebben.

Vanaf dat moment is ook het reparatievak een uitstervend beroep geworden.
Mensen laten het niet meer repareren want ze willen het nieuwste van het nieuwste.

Ken mensen die een nieuwe smartphone kopen en er nu al naar uit kijken dat ze over een paar jaar een nieuwe krijgen.
Hebben ze het toestel net gekocht.

Heel erg vreemd heb er 3 staan die matchlines tot de duurste variant en spelen allen nog uitstekend en oudste is bijna 17 jaar. Ook die daarvoor waren erg goed van Philips, beeld nog steeds prima en geluid is erg goed nog niet waargenomen uit een platte tv dat je de kopjes in de kast kan laten rinkelen :)

Dan heb je mazzel gehad.

Betreft overigens toestellen vanaf 2001.
Toestellen kwamen met bosjes ter reparatie vanwege defecte beeldbuis (Philips/LG-buizen) of doorgeslagen hoogspanningstransformator en vervolgschade daarvan.

Geluid van de Matchline was inderdaad wel goed, die hadden een "subwoofer" achterin de kap zitten.

Geluid van een LCD is niet om aan te horen, luidsprekers in een goede koptelefoon zijn zowat nog groter.

door 1953 - Apr 10, 2015 om 04:28
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Maandagmorgen productie geweest.

Nieuwe televisie aanschaffen en geen Sony meer nemen - persoonlijk zou ik ook geen Samsung nemen - en er zijn momenteel acties waarbij, bij bepaalde modellen, de garantie wordt opgewaardeerd naar 5 jaar.

sl
door slobberbone - Apr 10, 2015 om 05:02
508 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=crewmember schreef op donderdag 9 apr 2015, 19:36][quote=slobberbone schreef op donderdag 9 apr 2015, 18:46]

Mijn oude Miele is hotfill aangesloten en zuiniger kun je niet wassen :) tja waterverbruik is wat hoger maar dat zie je ook terug in het wasresultaat. Wasmachine is is erg stil ook in vergelijking met nieuwe machines is onze niet luidruchtiger.

Alleen als je een zonne boiler hebt.

Ookal issie hotfil aangesloten. Als je 3x zoveel warm water gebruikt voor dezelfde was ben je nog steeds bijna 3x zoveel energie kwijt. Alleen wordt het nu in je boiler of geiser opgewarmd ipv je wasmachine.

Op gas is het maar 10-20 euro per jaar goedkoper. En elektrisch kan zelfs meer energie verbruiken afhankelijk van de slang lengte.

En dat het geluid hetzelfde is lijkt me heeeeel sterk maar goed.

Nee, gewoon een Hr-ketel. Hij gebruikt geen 3x zoveel water en water opwarmen door gas of elektra dat scheelt nog al :)

Al is het maar 20 euro toch leuk verdiend per jaar :)

Ik heb een oude 5 kilo machine die draaien altijd stiller (dan de meer kilo varianten) bij centrifugeren en zeker een bovenlader :)

Voorbeeld zet eens een euro op zijn kant en kijk aan het einde van het programma of hij er nog staat, nee.....hier wel :)

Laten we nu maar on-topic blijven heeft TS veel meer aan.

ro
door ron530 - Apr 10, 2015 om 14:10
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Ik heb de redactie verzocht om uw gsm nummer te verwijderen.
Als u verdere informatie omtrent klacht en oplossing wil krijgen verwijs ik u naar www.circuitsonline.net daar kunt u een account aanmaken, de vraag stellen en eventueel foto's plaatsen. Ik vermoed dat het scherm niet stuk is, het kan maar zo een flatcable zijn die storing geeft.