bu
door burgerschutte Oct 29, 2014 om 17:05
Auto & vervoer

Karwei bestelling

Tijdens de deurendag bestel ik aan de hand van de folder 5 deuren bij Karwei. Omdat deze niet op voorraad zijn bestellen zij de deuren voor mij. Bij de aflevering blijkt dat de deuren niet zo strak zijn als dat ze in de folder afgebeeld. Ik wil ze teruggeven maar krijg nul op het rekwest. Er wordt verwezen naar de leverancier hetgeen ik niet accepteer. Omdat ze speciaal besteld zouden zijn , het is een gewoon product met reguliere maten, kan ik ze niet meer teruggeven en hadden ze ook nog in de originele verpakking moeten zitten. Is dit normaal of gaat Karwei hier de fout in ? Het gaat om € 307,--.

8193 12 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Oct 29, 2014 om 17:15
11537 Antwoorden / 51 Vragen

U heeft alleen te maken met uw verkopende partij, niet met zijn/haar leverancier.

U heeft in een winkel (koop=koop, tenzij anders aangegeven) 5 deuren besteld.
Tenzij ze een retourbeleid hebben, zult u deze moeten afnemen. Als ze inderdaad speciaal gemaakt zijn, zult u ze zeker moeten afnemen. De verpakking kan een bottleneck zijn, maar ook gelden daar weer regels voor.

Gerry1969
door Gerry1969 - Oct 29, 2014 om 23:10
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Alleen op basis van hoe ze in de folder eruit zagen heeft u doen bestellen.
Heeft u niet even in de winkel gekeken hoe de deuren er in het echt uitzagen?
Daarnaast 5 deuren voor net €300 vind ik ook erg weinig, als hé een willekeurige bouwmarkt inloopt
kost een beetje deur al snel 200-300 per stuk. Wat mag je dan op basis van een blik in
de folder van een deur van zes tientjes verwachten?

di
door digioma - Oct 30, 2014 om 00:03
646 Antwoorden / 29 Vragen

Zoals hierboven al gezegd is het niet zo verstandig om alleen op een plaatje uit een folder af te gaan. Maar als de deuren verder goed passen zou ik me er niet zo druk om maken. Wij hebben ook van dat soort deuren en ze knappen al heel fraai op wanneer je ze een keertje overschilderd. Wel plat leggen op bijv. behangerstafel en met een verfroller opnieuw een laagje goede verf niet te dik aanbrengen.
De deuren zijn af fabriek eigenlijk alleen voorzien van een gespoten basis/grondverflaagje. Maar wat wil je voor zo'n bedrag. Ze zijn wel degelijk voor je op maat gemaakt, want mogelijk zitten er een soort paneelvormen in; je hebt gekozen voor links of rechts draaiend en al dan niet voor opdekdeuren .
Succes.

door 1953 - Oct 30, 2014 om 03:03
3725 Antwoorden / 95 Vragen

'Nul op het rekest!'

Zijn de deuren speciaal op maat gemaakt? Dan zijn zij uitgesloten.

Karwei: daarmee heeft u een koopovereenkomst mee afgesloten. Verwijzend naar de fabrikant is onrechtmatig. Karwei moet het oplossen.

Koop=koop! Karwei hanteert weliswaar hun eigen regels v.w.b. het retourneren en/of teruggave van het aankoopbedrag binnen een bepaalde termijn. Daarbij zijn dan wel uitsluitingen: o.a. maatwerk (gordijnen op maat gemaakt e.d.)

gerbera
door gerbera - Oct 30, 2014 om 16:20
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Bij de aflevering blijkt dat de deuren niet zo strak zijn als dat ze in de folder afgebeeld.

Vaak staat er in de folder dat producten kunnen afwijken. Een plaatje is natuurlijk altijd mooier. Wat bedoeld u met "niet zo strak"?. Als hetgaat om de verflaag, zoals al eerder geschreven is worden deze met 1 laag grondverf gespoten. Ja en voor die prijs kun je geen luxe deuren verwachten.

1paul
door 1paul - Oct 31, 2014 om 15:40
3135 Antwoorden / 0 Vragen

gaat niet eens om het bestellen voor u maar om koop is koop, op het moment dat u betaald voor de deuren heeft u deze gekocht en dus geaccepteerd dat ze zijn zoals ze zijn, daarmee is de koop gesloten en kunt u feitelijk nergens meer aanspraak op maken behalve dan op de garantie...

deuren staan in de grondverf en zijn daarom nooit strak en glad, u zuilt deze zelf nog moeten aflakken...

tot15karakters
door tot15karakters - Oct 31, 2014 om 16:25
2189 Antwoorden / 14 Vragen

U koopt deuren in 1x grondverf en de winkel exemplaren zijn vaak zeer professioneel geschilderd!
Vooral randen en zo en dan krijg je dus iets anders dan je zag....

Omdat mijn Douche deur na 7 jaren minder werd een nieuwe gehaald en dan zie je het verschil, het hardboard deurtje en mijn geschilderde... en hoewel de waterschade ontbrak wel een flink verschil....

bu
door burgerschutte - Oct 31, 2014 om 16:44
1 Antwoorden / 1 Vragen

Het gaat erom of er sprake is van een speciale bestelling. De deuren zitten in het assortiment en er geen sprake van een afwijkende maat. Doordat Karwei de deuren niet op voorraad heeft moeten zij die bestellen.
Ik ben van mening dat er geen sprake is van een SPECIALE bestelling maar gewoon van een bestelling omdat Karwei geen voorraad houdt van binnendeuren.

Met betrekking tot het "strak zijn "van de deuren bedoel ik niet de verf o.i.d. maar de vorm van de deuren. Je hebt deuren met allerlei rondingen en strakke deuren. De Karwei/Lundia folder geeft de indruk dat er sprake is bij het Model Tim van een "strakke " deur. In de praktijk zitten er rondingen op de deur en vandaar dat dat niet past in een inrichting waar alles strak is.

sw
door swerkman - Oct 31, 2014 om 19:04
29 Antwoorden / 10 Vragen

Dan zou ik het nogmaals proberen

Terug naar de winkel met de deuren én de folder en wijzen op de verscillen . Wellicht zijn ze dan bereid de deuren om te wisselen .

is
door isaacht - Oct 31, 2014 om 23:54
8 Antwoorden / 1 Vragen

Kansloos, deuren zijn besteld en niet meer voorzien van verpakking. Je kunt je vooraf op de hoogte stellen van de staat van de deuren, die zogenaamde ronding had je ook in de winkel kunnen zien. Volslagen bekrompen om te denken dat je ze terug kan brengen!

domantwoord
door domantwoord - Nov 1, 2014 om 09:47
192 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=digioma schreef op donderdag 30 okt 2014, 00:03]Zoals hierboven al gezegd is het niet zo verstandig om alleen op een plaatje uit een folder af te gaan. Maar als de deuren verder goed passen zou ik me er niet zo druk om maken. Wij hebben ook van dat soort deuren en ze knappen al heel fraai op wanneer je ze een keertje overschilderd. Wel plat leggen op bijv. behangerstafel en met een verfroller opnieuw een laagje goede verf niet te dik aanbrengen.
De deuren zijn af fabriek eigenlijk alleen voorzien van een gespoten basis/grondverflaagje. Maar wat wil je voor zo'n bedrag. Ze zijn wel degelijk voor je op maat gemaakt, want mogelijk zitten er een soort paneelvormen in; je hebt gekozen voor links of rechts draaiend en al dan niet voor opdekdeuren .
Succes.

Een deur liggend schilderen is natuurlijk verre van professioneel en zeker niet slim!
De verf loopt dan misschien minder snel (je moet er ook niet te veel opsmeren) maar vangt ook tijdens het drogen het maximum aan stof!!

Wat betreft de topic, waarom zijn de deuren in eerste instantie toch geaccepteerd als ze toen al niet goed waren, ik had ze gelijk mee terug gegeven en ook niet betaald enz.!

di
door digioma - Nov 1, 2014 om 10:06
646 Antwoorden / 29 Vragen

Dan is mijn huis kennelijk niet zo stoffig; de deuren zijn prima geworden en waren zo droog.