Kassabon supermarkt
Regelmatig krijg ik de vraag of ik een kassabon wil. Als ik geen bon wil en ik constateer thuis dat er iets mis is met de boodschappen hoe zit het dan met mijn rechten.
Er zijn dan geen rechten. Maar, dit komt voor bij AH, is een product niet goed en u gaat terug hebben ze daar wel de souplesse om geld terug te geven of artikel te ruilen. Ik zelf vind "uit het oogpunt van milieu geen bon" best vriendelijk overkomen maar heb toch liever een kassabon. Met het motto "met bon heb je bewijs".
Regelmatig krijg ik de vraag of ik een kassabon wil.
Dit wordt mij/ons ook vaak gevraagd. Wat heeft het voor zin om wèl een bon te vragen als je die OF buiten op de grond gooit OF ongecontroleerd weggooit? Geen enkel. Als het mij/ons gevraagd wordt, zeker bij een volle kar met boodschappen, is het meestal JA, waarom, wij controleren ter plekke, in de winkel, direct na de kassa de bon in vogelvlucht. Is er een fout gemaakt, kan die direct hersteld worden en is er geen sprake van twijfel, die er duidelijk wèl kán zijn als u de boodschappen al thuis heeft.
U heeft na het verlaten van de winkel in basis géén rechten meer, tenzij een actie artikel fout in de kassa-computer staat.
Die heeft u niet omdat het bewijs hier van door u niet is ontvangen, doordat u hier toestemming voor heeft gegeven. Enkele boodschappen hoeft voor mij niet, maar bij meerdere wil ik altijd de kassabon hebben en controleer ik die voor dat ik de winkel verlaat.
Als er iets mis is met de boodschappen, natuurlijk niet een verkeerde prijs of te vaak aangeslagen, moet u gewoon terug gaan met dat spul. Want wat zegt die kassabon dan nog? Er blijkt een pak melk zuur te zijn, hebt u dat zaterdag gekocht of vrijdag?
Of na een week maakt u een pak hageslag open en dat is nijvoorbeeld beschimmeld. Niemand heeft toch nog de kassabonnen van de spullen in zijn voorraadkast?
Een goede zaak wikkelt dat goed af.
De enkele keer dat ik met een product terug ben gegaan naar AH werd niet naar de bon gevraagd. Als het om verkeerde prijzen gaat kan je dat al direct zien als het wordt gescand.
"Wie eist, bewijst " , vandaar dat ik bijna altijd een bon wil. Fouten maken kan altijd en hoe kun je dit dan "bewijzen "?
Maar wat tijger1 zegt klopt ook. Een goede zaak wikkelt dat goed af. Heb wat dit betreft goede ervaringen met AH en Coop.
Ekiem
Ik vraag altijd bij AH om een kassabon, soms zie ik al bij het inpakken dat er iets mis is gegaan. Dan ga ik met mijn bon naar de klantenservice, het meisje kijkt de bon dan na, streept wat aan of geeft ergens een kringel om en dan krijg ik geld terug.
Hoe kun je anders controleren of er iets mis is gegaan. Of dat er in plaats van 2 pakken melk drie zijn aangeslagen. Je hebt een bon nodig. Ik let niet altijd op, want het is vaak zaak om vlug de boodschappen in te pakken. Er staat alweer iemand achter je met een volle kar, wiens spullen ook op de band worden doorgeschoven nadat je hebt afgerekend. Ook houd ik altijd al een oog op mijn boodschappen, omdat die vaak tegen de boodschappen van iemand anders aankomen. Hups, daar rolt je limoen al bij de boodschappen van een ander.
Er zijn mensen die geen bon aannemen. Moeten ze zelf weten, ik ga geen risico lopen, waarom zou ik? Met welk doel? Het milieu sparen, terwijl daar honderden krantjes met bonusaanbiedingen liggen, die ik overigens op zaterdag ook nog eens ontvang in de brievenbus? En dan nog die stapels Allerhandes. Laat me niet lachen, hypocriet milieugeneuzel om die bonnetjes.
En hoe moet Appie weten dat ik een product bij hun heb gekocht, als ik ermee terug kom omdat er iets aan mankeert.
Zie echt niet in waarom ze die service zouden moeten verlenen, je kan het toch ook bij Dirk hebben gekocht? Lijkt me geen speld tussen te krijgen.
Ga naar de Lidl. Als er dan iets aan mankeert, weten ze zeker dat het van Lidl is.;-))
Maar ja, wij hebben hier twee Lid's vlakbij, en dan?
Als je geen kassabon hebt en er is werkelijk iets mis met het product, dan kun je ook altijd nog een mailtje sturen. Op het product staat meestal waar dit naartoe moet.
Ik heb er ervaring mee dat je perfect geholpen wordt!
In principe altijd een bewijs van betaling vragen... is mijn advies.
Dit geldt zeker voor aankopen in een supermarkt.
Stel dat u moet bewijzen dat u (al) betaald heeft en dat niet kan omdat u de bon niet wilde...
In de praktijk heb ik er alleen maar nut bij gehad om een bon te willen hebben. Wel altijd de bon ook meenemen (bewaren) want er kan weleens wat zijn met een product en dan is het handig een bon te "produceren".
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Klarna, aanmaning niet besteld artikel
Op 6 februari krijg ik een pakket toegestuurd (door de brievenbus) enkel met mijn naam en adres zonder kenmerk door wie het is verstuurd. In het pakket zit een trainingsbroek zonder verzendbrief o.i.d. ik kon het dus ook niet terugsturen aangezien verzender niet bekend was.
Op 3 april krijg ik een brief toegestuurd van Klarna met de kosten van de broek met aanmaningskosten.
Direc
...
Lees meer
Ik ben via internet opgelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug?
Op 25 maart j.l. kreeg ik een sms-je van iemand die zich voordeed als medewerker van ICS (International Card Service) met een noodnummer. Er was geprobeerd €899 van mijn rekening te halen. Ik belde dit nummer en was even later €1794 kwijt. Ik heb aangifte gedaan bij de politie en heb mijn rechtbijstandsverzekering ingelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug? Lees meer
Contract youfone ontbinden
sins begin maart heb ik youfone wekelijks gebeld gemailt omdat mijn tv steeds vastliep telefoon niet doet internet slecht.
je mag voor €100 per maand toch wel iets goed verwachten? dus kan ik hierdoor van mijn contract af
Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer