hg
door hgvk Mar 12, 2015 om 23:25
Huishouden & energie

Kattentrapje

Ik woon nu zo'n 2 jaar in een flat op de eerste etage. Voor mijn kat heb ik een kattentrapje gemaakt zodat ze zelfstandig naar boven en beneden kan. Het eerste trapje wat ik had gemaakt daar kwam de huismeester van de flat (het is een grote flat) over klagen omdat ik een schroef had geboord. En hij maakte zich zorgen over de veiligheid (inbrekers). Ik heb toen nog eens goed nagedacht en een tweede trapje gemaakt. Er zijn geen schroeven voor nodig, en het kan alleen het gewicht van een kat dragen dus inbrekers hebben er niks aan. Het is zo gemaakt dat kinderen er niet bij kunnen want de kat moet een flinke sprong maken om erop te komen. Het is niet opvallend netjes gemaakt. Toch kwam de huismeester weer dat het trapje niet mocht terwijl hij in het eerste gesprek aangaf dat vooral het boren en de veiligheid het probleem waren. Nu zei hij dat ik gewoon geen voorwerpen van mij buiten de balkonruimte mogen komen. Ik heb het regelement erop nagelezen en daar inderdaad in dat je geen droogrekjes en bloembakken etc aan de voorkant van het balkon mag hangen. Maar dit is meer met het oogpunt dat er van 7 hoog geen zware objecten naar beneden vallen. Onder mij woont niemand en het trapje loopt helemaal langs de muur. Niemand heeft er last van. Daar komt bij dat ik beperkingen heb waardoor ik mijn kat niet altijd zelf kan binnen laten. Omdat ik dat zielig vind heb ik dit bedacht. Ik vin ddat de huismeester zeurt. Leven en laten leven...De andere flatbewoners hebben er totaal geen problemen mee en vinden het juist leuk en gezellig om mijn kat naar boven en beneden te zien lopen. Heeft iemand nog een idee hoe ik het toch nog eens aan kan kaarten bij de wooncoorperatie.

6412 9 Rapporteer

zoekster
door zoekster - Mar 12, 2015 om 23:33
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Heeft de wbv dan een huismeester ingehuurd voor uw flat?
Komt op mij nogal ouderwets over.

Overigens vind ik het ook gezeur over dat trapje voor uw kat. Niet leven en laten leven, daar geloof ik niet in, want dan wordt het een puinhoop, maar als niemand er last van heeft moet dat gewoon kunnen.

Ik denk dat u het beste een soort petitie kunt opstellen onder de bewoners dat ze het prima vinden dat u kat over dat trapje gaat en die petitie dan naar de wbv sturen, buiten de huismeester om.

Misschien is het er een die niet van katten houdt.

tenormin
door tenormin - Mar 12, 2015 om 23:47
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Uw "huismeester" is waarschijnlijk te veel ingesteld op "instructies" van hogerhand. Wij hebben een complex beheerder (kennelijk een ander woord voor huismeester); 'k heb ook een poezendame naast me en ook al eerste verdieping: is totaal geen probleem, poes mag rustig trapje op/af lopen. Al zou een inbreker de "trap" willen gebruiken, dan zakt hij er zeker door. En, ook zonder kattentrapje: een eerste verdieping is hartstikke gevoelig voor inbraak. Hoe u uw Woningcoöperatie kunt overtuigen? Makkelijk, lijkt me. Laat ze eens over trapje lopen, vallen ze vanzelf "van de trap". Als het dus echt een licht trappetje is natuurlijk. Stel ze eens voor om de ook verboden "schotels" voor TV te gaan zoeken, meer kans dan een kattentrapje.

hg
door hgvk - Mar 13, 2015 om 00:04
2 Antwoorden / 2 Vragen

Bedankt voor jullie tips van die petitie is wel een idee, ik wilde morgen ook zelf eens naar de woonstichting bellen om het nog eens aan te kaarten. Met die huisbaas valt niet tot een oplossing te komen. Ik heb inderdaad ook al het trapje pas s'avonds neergehangen en s'ochtend weer naar binnen want overdag ligt ze meestal toch te dutten. Maar dat is een keer misgegaan toen ik laat op was. En ik durf het risico niet meer te lopen dat hij het weer ziet....

tijger1
door tijger1 - Mar 13, 2015 om 00:14
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar wat kan hij u doen? Ik zou maar zeggen dat het een noodtrap is voor het geval er brand is.

mahadma
door mahadma - Mar 13, 2015 om 00:21
11537 Antwoorden / 51 Vragen

Ik kan me het gedrag van de huismeester, in opdracht van "hogerhand" wel voorstellen. Ik heb heel veel moeite gehad om een bewegingssensorlampje, wat 10 cm uit de muur hangt wegens beveiliging van een donkere hoek, officieel moeten aanvragen. Simpel, het is een verandering en daar moest ik toestemming voor hebben. Uiteraard gekregen, dat wel, maar ze wilden het zelf persé ophangen (met een gat door de muur voor de voeding), en zo geschiedde.

Misschien dat de TS dit ook op deze manier kan aankaarten? Toestemming vragen?

costnix
door costnix - Mar 13, 2015 om 12:47
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Is een emmer aan een touw niet een oplossing? De kat laat u in de emmer naar beneden zakken en wanneer hij/zij terug wil stapt hij/zij in de emmer en u haalt hem weer op. Ik heb dit heel wat keren in Amsterdam gezien, waar ik vroeger woonde. Één van die katten woonde zelfs op vier hoog.

edrick3
door edrick3 - Mar 13, 2015 om 12:59
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Regels zijn er natuurlijk wel om nageleefd te worden.
Zou een mooie boel worden als iedereen maar van alles aan een flatgebouw gaat vastmaken. ;-)

Lijkt me toch dat die huismeester in dit geval een 'beetje pietluttig' bezig is.
Er zijn geen klachten van andere bewoners .....
Zou het inderdaad eens aankaarten bij de woningstichting.

Suc6

ro
door ron530 - Mar 13, 2015 om 13:24
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Heel triest maar de huismeester volgt het reglement zoals die door de WBV is opgesteld, de zaak aankaarten heeft eigenlijk geen zin. Ik snap best dat niemand er last van heeft maar als uw kattentrapje gedoogd gaat worden is dat eigenlijk een vrijbrief voor elke flatbewoner onder het motto "hij/zij mag het dus ik ook".

betgemeline5
door betgemeline5 - Mar 13, 2015 om 20:42
33 Antwoorden / 20 Vragen

Ja wat een betutteling. Probeer een als sympathiek bekend staande persoon van de woningcorporatie te spreken hierover.
Zeg desnoods dat je dit niet aankunt, dat je er zenuwachtig van word, omdat je
wilt dat je kat veilig thuis kan komen enz. enz.
Sterkte!