ma
door mariekedrijver Oct 20, 2011 om 13:57
Geldzaken & recht

Kennen jullie PROM public relations online marketing?

Ik krijg net een brief van PROM, public relations online marketing. Hebben jullie al meer vragen hierover gehad?
Ik heb me nl. nooit bij hen aangemeld met mijn bedrijf en krijg een of andere onduidelijke brief dat mijn "gratis proefperiode is afgelopen" Ze vragen vervolgens de brief te ondertekenen als ik akkoord ben met het feit dat de gratis proefperiode ten einde loopt.Is dit weer een of andere "spookfactuur" en hoe moet ik handelen?
Ik zou de brief kunnen scannen en naar jullie doorsturen indien gewenst.
ben benieuwd naar jullie reactie.
Marieke

11894 49 Rapporteer

naitsoezn
door naitsoezn - Oct 20, 2011 om 14:00
842 Antwoorden / 1 Vragen

Als je nooit ergens voor opgegeven hebt, hoef je ook niets te tekenen om (n)ergens vanaf te komen.

Lees ook hier eens verder...

ma
door mariekedrijver - Oct 20, 2011 om 14:07
2 Antwoorden / 1 Vragen

Thanx! meteen de verwarring uit de wereld! nogmaals, THANX!

tdehond
door tdehond - Oct 20, 2011 om 14:39
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Staat er niet ergens met kleine letters dat dit een advertentie is?

Wilt u deze poging om geld uit uw zak te kloppen melden bij fraude meldpunt?
klik hier

ma
door mariekedrijver - Oct 20, 2011 om 14:47
2 Antwoorden / 1 Vragen

nee, nergens is vermeldt dat het een advertentie is, er wordt uitgegaan van het feit dat ik eerder toestemming heb gegeven en vervolgens gebruik gemaakt heb van hun 'gratis proefperiode'.......

gr
door grootvader_1 - Oct 20, 2011 om 15:04
153 Antwoorden / 44 Vragen

Dit is de gebruikelijke gang van zaken !!
Men beweert dat u al een overeenkomst met hen heeft!
Ergens in die brief zal dan ongetwijfeld ook in heel kleine lettertjes staan dat het geen verlenging is maar een overeenkomst.

Mijn (en onze)raad is dan ook op z'n Ämsterdams gezegd: "Niet op reagere Lena"
Dus gewoon die brief in dat grote ronde archief die bij ons tegenwoordig een grijze ondergrondse container is; oftewel de vuilnisbak.
Zou trouwens ook de raad van tdehond opvolgen.
http://www.fraudemeldpunt.nl/home.

De Vrije vogel

met als motto: "Ik vlieg,ik vlieg, één veer meer en ik vlieg!

tdehond
door tdehond - Oct 20, 2011 om 16:02
4744 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=grootvader schreef op donderdag 20 okt 2011, 15:04]Dit is de gebruikelijke gang van zaken !!

Dus gewoon die brief in dat grote ronde archief die bij ons tegenwoordig een grijze ondergrondse container is; oftewel de vuilnisbak.

De Vrije vogel

milieuvriendelijker is m.i. bij het oud papier in de oud papiercontainer.

br
door brutus73 - Oct 21, 2011 om 10:04
1 Antwoorden / 0 Vragen

Prom gaat als volgt te werk. Je wordt gebeld met de mededeling dat je het annuleringsformulier niet hebt geretouneerd. Men geeft aan dat de gratis proefperiode is verlopen en dat je schriftelijk je inschrijving dient te annuleren. Vervolgens ontvang je per post een annuleringsformulier zoals afgesproken. Als je snel leest dan is het inderdaad een annuleringsformulier. Als je probeert de brief goed te lezen (erg verwarrend opgesteld), dan blijk je akkoord te gaan met een verlenging a 1430 Euro.
Ik heb Prom gemeld bij Fraudemeldpunt en heb Prom een bezwaarmail gestuurd. Ik weet via KvK uitreksel wie de eigenaar van het "bedrijf" is en waar deze woonachtig is. Ik wacht nu eerst af welke stappen Prom denkt te gaan nemen. Mochten er meer gedupeerden zijn, wellicht is het zinvol te verenigen, laat maar weten op info@bertvisserfotografie.nl.

Groet, Bert

ro
door robpanadero - Nov 5, 2011 om 19:56
12 Antwoorden / 0 Vragen

Ongeveer 2 weken geleden ontving ik een rekening van 1413,72 E van een bedrijf genaamd P.R.O.M,gevestigd te Groningen.
Kort ervoor werden wij thuis gebeld of contract voor de bedrijvengids verlengd moest worden. Mijn echtgenote die een kleine damesmodezaak runt wist van niks. De dame aan de telefoon vertelde toen dat destijds telefonisch is afgesproken dat de gegevens van de zaak 1 jaar gratis in de bedrijvengids zou worden vermeld. De dame aan de telefoon vertelde dat zij een brief zou opsturen en dat het contract dan niet meer werd verlengd. Op de brief stond vermeld beeindiging van het contract en dat vervolgens ondertekenen.
Na dit te hebben afgehandeld kregen wij kort erna bovengenoemde rekening.
Weer telefonisch contact opgenomen.Dame vertelde dat wij hadden getekend voor verlenging van een jaar, wat achteraf middels de kleine lettertjes bleek. Een regelrechte instinker dus. :evil:
Omdat mijn echtgenote zeker wist dat zij nooit eerder een afspraak had gemaakt met deze instantie antwoordde de dame dat er bandopnames van de gesprekken worden gemaakt. Ik heb haar gevraagd deze op te sturen. Zou de opnames 21 october j.l ontvangen maar tot op heden niets .
Wel ontving ik een brief dan men ons tegemoet wilde komen en derhalve hoefden wij maar de helft te betalen. :evil:
Ik ben dus niet van plan te betalen en ben benieuwd wie nog meer te maken heeft met P.R.O.M.

je
door jelma - Nov 8, 2011 om 19:11
3 Antwoorden / 0 Vragen

Ook wij hebben hetzelfde meegemaakt, factuur van 985,00 euro, bellen, herinnering in de bus, weer bellen. En ik begon echt aan mezelf te twijfelen, maar wij runnen al 25 jaar ons bedrijfje en ik kon me niet voorstellen dat ik 'vergeten'was om me af te melden. Vandaag werd ik weer gebeld, nu zou ik wel een korting krijgen ( 45 euro per maand). Uiteindelijk zei ik 'dat moet dan maar', maar nu ik zie dat ik niet de enige ben,ligt het dus niet aan mij. Net hun kamer van koophandel opgezocht, dat slaat ook kant nog wal. Nee, wij gaan ook niet betalen.
Jelma-Middenbeemster

kl
door kluspoint - Nov 10, 2011 om 21:12
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ook ik heb een brief gekregen van P.R.O.M.
Misleiding alom, als je de brief goed leest wordt e.e.a. duidelijk.
De "gratis" periode van één jaar is verstreken, als je de brief tekend en retour stuurt dan wordt er niet verlengt na de periode die in de brief vermeld staat. Je zal dus wel moeten betalen voor de aankomende periode.
Wat opvalt is dat deze brief erg knullig eruit ziet, alsof iemand dat thuis heeft gemaakt op de computer en uitgeprint naar iedereen verstuurt. nazoeken op internet levert weing op.

Ik heb gebeld met dit bedrijf voor opheldering en kreeg het volgende te horen:
Ze hebben mij (?) een jaar geleden benaderd over een gratis vermelding, dit ging over een periode van één jaar. Na dat jaar zou ik maandelijks een bedrag van 69 euro (excl. BTW) moeten betalen, als ik dit niet wilde moest ik in de 9e maand opzeggen.
Op mijn vraag voor een kopie van contract kreeg ik het volgende te horen:
Er is alleen een bandopname gemaakt, die kon naar me gemaild worden voor eenmalig 150 euro te betalen. Op mijn vraag dat het vreemd is dat er nooit een getekend contract is geweest werd verteld dat PROM niet met contracten werkt maar uitsluitend mondelinge overeenkomsten sluit.

Ik heb verteld dat ik op geen enkele manier betaald vermeld wens te worden, zeker niet voor 70 euro per maand in een algemene telefoongids met uitsluitend bedrijfsnaam (nog verkeerd ook) adres postcode en woonplaats.

Ik ben benieuwd of er meer mensen post hebben gekregen en wat "we" kunnen ondernemen tegen deze praktijken

ro
door robpanadero - Nov 17, 2011 om 21:55
12 Antwoorden / 0 Vragen

Nav bovenstaande heb ik een advocaat geraadpleegd.
Deze zal middels een brief opheldering vragen en e.e.a uitzoeken.
Mocht er nieuws zijn laat ik het weten. Vooralsnog niet betalen.

ja
door janhak - Nov 29, 2011 om 17:09
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb hetzelfde meegemaakt (in oktober) en een aangetekend bezwaarschrift ingediend. Zonder enige reactie hierop kreeg ik vandaag toch een betalingsherinnering.

tdehond
door tdehond - Nov 29, 2011 om 17:41
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Ik lees hier ook een gevalletje van poging tot ontfutselen handtekening door Prom. Lees de reacties onder het bericht.

MKB spant proces aan: klik

ro
door robpanadero - Nov 29, 2011 om 17:46
12 Antwoorden / 0 Vragen

Heb onlangs een advocaat geraadpleegd.Hierbij het schrijven aan Prom.

Geachte heer, mevrouw,
Tot mij wendde zich NN met het verzoek haar belangen te behartigen. Zij overhandigde mij uw schrijven van 17 oktober jl..
Het betreft hier een door u gestelde overeenkomst. Cliente heeft echter telefonisch aangegeven geen overeenkomst met u te willen aangaan en na ontvangst van de factuur heeft zij dit nogmaals aangegeven. Desondanks komt u met een voorstel bij schrijven van 17 oktober jl.
Hierbij herhaal ik nogmaals dat cliente geen prijs stelt op enige betaalde vermelding. De wijze waarop u op 26 augustus jl. cliente benaderd heeft is dermate misleidend geweest dat er van een rechtsgeldige overeenkomst geen sprake kan zijn. In het geval u zich blijft beroepen op het bestaan van een overeenkomst, zal ik voor cliente een beroep doen op vernietiging op grond van dwaling en/of bedrog alsmede wegens gebrek aan wilsovereenstemming. Op deze gronden acht cliente zich dan ook niet gehouden tot betaling.
Ik verzoek u over te gaan tot (kosteloze) annulering van uw dossier en de gegevens van cliente uit uw bestanden te verwijderen. Indien ik binnen 10 dagen na heden geen antwoord van u mocht ontvangen, ga ik ervan uit dat u aan dit verzoek heeft voldaan alsmede met mij van mening bent dat er geen sprake is van een overeenkomst.
In het vertrouwen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd,
Hoogachtend,

kr
door kreuningen - Dec 2, 2011 om 20:55
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ook ik ben slachtoffer geworden van deze malafide rattenkoppen! Ik kreeg gisteren een factuur van €1413,72. Heb inderdaad die brief ondertekend waarmee ik me dacht af te melden (na eerst dat beruchte telefoontje). Ik heb een brief teruggestuurd en uitgelegd waarom ik de nota niet ging betalen en de zaak gemeld bij fraudehelpdesk.
Ben benieuwd hoe dit verder gaat...

ro
door robpanadero - Dec 20, 2011 om 14:14
12 Antwoorden / 0 Vragen

Nav het schrijven van de advocaat werd ik 12 december jl gebeld door Carlijn van Prom. Ik heb haar nogmaals verteld geen overeenkomst te zijn aangegaan en al vanaf 21 oktober wacht op het zg bandje. Tevens verteld op geen enkele wijze te gaan betalen. Zij zou proberen of het nog mogelijk was de overeenkomst te annuleren.Vandaag, 20 december werd ik wederom gebeld. Zij had kunnen regelen dat ik geen 99 maar 59 E per maand mocht betalen.
Haar nogmaals duidelijk gemaakt dat er niets wordt betaald en ik met andere gedupeerden rustig afwacht.Advocaat is in kennis gesteld.

ro
door robpanadero - Jan 7, 2012 om 19:36
12 Antwoorden / 0 Vragen

Op 1 januari 2012 ontving ik namens P.R.O.M te Groningen een brief van incassobureau Dilectus met de mededeling binnen 14 dagen een bedrag te betalen van 1609,72 Euro. Mij werd gesommeerd te betalen omdat anders tot maatregelen wordt overgegaan.
Heb e.e.a uit handen gegeven aan advocate.

ma
door masjam - Jan 11, 2012 om 17:31
6 Antwoorden / 0 Vragen

Dag allen,

Op 3 november 2011 kreeg ik mijn eerste rekening van Benelux Internet & Marketing Service, wat ze later veranderd hebben in PROM. Beide hebben als website de telefaxgids maar hebben verschillende telefoonnummers en KvK-nummers. Bij BI&MS stond onderaan de factuur een adres vermeld: St. Jansstraat 19, 9977 RT, Kloosterburen. Na de eerste factuur heb ik een tweede factuur ontvangen, vervolgens een herinnering, een eerste aanmaning en op 11-1-2012 een laatste herinnering. Hierin staat dat bij het uitblijven van een betaling zij genoodzaakt zijn de vordering ter incasso uit handen te geven aan Dilectus Incasso te Zwolle. Wanneer ik dit bureau opzoek kom ik uit bij een postbus in Groningen en dilectus.nl. Op deze site staat het volgende telefoonnummer: 084 0037534, het telefoonnummer van PROM is 084 0037010 en van BI&MS 084 0036247. Allen 084-nummer waar (zonder te vermelden) een hoger tarief voor wordt betaald. Er bestaat ook een bedrijf Dilectus in Zwolle met het adres Hortensiaweg 179, 8013AD, Zwolle, dit bedrijf heeft echter geen telefoonnummer in zowel telefoonboek.nl en detelefoongids&goudengids.
Is het nog te begrijpen? Blijkbaar heeft men daadwerkelijk een aantal bedrijfjes opgestart vanwaaruit mensen net zolang worden gemanipuleerd tot ze betalen uit angst voor erger.
Tijdens een telefoongesprek met een medewerker kreeg ik een discussie over het zogenaamde contract. Omdat ik zeker wist dat ik geen toezegging heb gedaan over een betaalde vermelding maar wellicht wel ingegaan ben op een gratis vermelding ontstond hierover een discussie. Ik heb gevraagd om een bewijs maar het enige wat zij kon doen voor me was mijn vermelding verwijderen en 'nogmaals' een opzeg-formulier toezenden zodat het contract niet verlengd zou worden. Met ondertekening geef je dan als het ware aan dat er wél een contract is geweest (wat daarna niet verlengd wordt). Omdat je 'vergeten' bent voortijdig op te zeggen hoef je alleen voor het eerste half jaar te betalen. Aangezien ik nergens zwart op wit heb staan dat ik een contract had en telefonisch alleen voor een gratis vermelding (en contract) kan hebben toegezegd lijkt het mij niet rechtsgeldig toch het bedrag te innen. Ik heb een aantal keren gebeld met het dringend verzoek mij terug te bellen, ze reageren niet. Het lijkt mij dat het valt onder oplichting. Het nare is dat niemand enig idee heeft wat voor mensen hier achter zitten en ook niet hoeveel. Zouden ze zo ver gaan dat er daadwerkelijk iemand aan de deur komt om alsnog geld te eisen?
Ik ga ook naar info@bertvisserfotografie.nl mailen, hij gaf in één van de voorgaande berichten aan te willen verzamelen/bundelen. Hopelijk wordt het opgepikt en deze fraudeurs dit soort praktijken onmogelijk gemaakt.

M. van der Meer

ro
door robpanadero - Jan 12, 2012 om 12:28
12 Antwoorden / 0 Vragen

Kreeg vandaag een factuur van B TG BV, business voor bedrijven .
Betrof deze keer vermelding in de Biz telefoongids.Stond wel bij dat het geen factuur was maar een aanbieding, kosten 295,12.

nancy andrea
door nancy andrea - Jan 12, 2012 om 12:42
6 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Ook hier het gebruikelijke verhaal.
Na de 2 aangetekende brieven vanuit onze kant om bezwaar aan het tekenen gisteren een aanmaning (€1500,-) op de deurmat.
Met vriendelijk toch dringend verzoek over te gaan tot betaling binnen 5 dagen anders wordt het incassobureau ingeschakeld.
Een incassobureau wat ook via een postbus adres vanuit Groningen werkt. Hoogstwaarschijnlijk dus van dezelfde personen als PROM.

Wij zouden graag horen hoe de zaken aflopen bij de mensen die ook volhouden en niet overgaan te betaling.

En of hier vanuit Kassa ook stappen ondernomen worden tegen deze oplichtingspraktijken.

je
door jelma - Jan 12, 2012 om 15:43
3 Antwoorden / 0 Vragen

Een paar weken geleden ontvingen wij ook een aanmaning. Het bedrag van de aanmaning klopt sowieso niet, en reageren hebben we ook niet gedaan.
Nu staat er iemand van Prom op mijn antwoordapparaat die later nog gaat terugbellen zodat we gezamenlijk tot een oplossing kunnen komen...........
Ik wacht het telefoontje af, en hou jullie op de hoogte. Betalen zijn wij niet van plan.

li
door liajob - Jan 18, 2012 om 14:10
5 Antwoorden / 0 Vragen

Wat ik hier lees heb ik het zelfde meegemaakt. Kreeg in september een telefoontje met de mededeling dat ik nog niet had gereageerd op de brief die ze hadden gestuurd. Ik vroeg dus welke brief? O zegt ze ik dacht het wel dat u hem niet heeft gehad want u had hem 3 maanden geleden al terug moeten sturen, want u had een jaar gratis vermelding in de telefoonbedrijvengids (is niet eens goed vermeld) en 3 maanden voor dat het jaar om was moest u door geven of u wel of niet in de gids wil blijven staan. Ik ben maar een klein eenmansbedrijfje en wil helemaal niet in een telefoongids staan, dus dat zei ik. Nou zegt ze ik stuur u een brief en als u die ondertekend terug stuur dan is alles goed. Dus ik krijg die brief en heeft hem ondertekend teruggestuurd. Niet echt goed gelezen. Krijg ik na ± 2 weken een factuur. Ik gelijk gebeld en volgens diegene had ik getekend voor nog een jaar langer vermeld staan in het boek. Want ik had gezegd dat ik wel een jaar in het telefoonboek wilde staan. Ik zei heb je dat op een bandje hij zei ja dus zei ik weer stuur dan maar op. Hij zeg ik ga het opvragen en u hoort er straks nog van. 1 week later werd ik gebeld dat het bandje vernietigd was want als de klant de brief ondertekend terug stuur dan mag het wettelijk vernietigd worden. Ik heb toen de telefoon neergelegd met de mededeling wat er ook gebeurd ik geen cent betaal. Verder niks gehoord tot 2 maanden (7 december) later een aanmaning en daar stond in ondanks de eerder toegestuurde herinnering (heb ik nooit gehad). Ik heb niet gereageerd. Donderdag 12 januari werd ik gebeld door P.R.O.M. waarom ik niet reageer op de brieven van ze met een voorstel want dat ze het nu in handen van een incasso moeten geven. Ik zei dat ik niet zou betalen wat er ook gebeurd. Vandaag kreeg ik dus die brief van het incasso bureau Dilectus uit Groningen. Ik ben echt niet van plan om te betalen. Hoop hier wat wijzer te worden en wat ik eventueel moet doen.

ro
door robpanadero - Jan 18, 2012 om 14:19
12 Antwoorden / 0 Vragen

Liajob, als het goed is staan ze vandaag of morgen bij mij voor de deur. Je ziet dat je niet de enige en ook niet de laatste bent. Rustig afwachten en zeker niet betalen die oplichters.

nancy andrea
door nancy andrea - Jan 18, 2012 om 14:25
6 Antwoorden / 0 Vragen

Robpanadero.
Ik ben heel benieuwd, laat je weten of ze daadwerkelijk ook komen?

Vanmiddag een bericht op mijn antwoordapparaat.
Zonder naam alleen Prom hier, ik bel naar aanleiding openstaande aanmaning. Graag zo spoedig mogelijk contact opnemen.
Ze bellen anoniem, spreken geen nummer in op mijn antwoordapparaat waarna ik terug moet bellen.
We wachten dus maar rustig af. Ik bel niet terug.
Ze hebben eerder vandaag mijn schrijven ontvangen dat ik enkel en alleen schriftelijk contact met ze houd. Blijkbaar kunnen ze ook niet lezen daar.

ro
door robpanadero - Jan 18, 2012 om 14:27
12 Antwoorden / 0 Vragen

We houden elkaar op de hoogte uiteraard.

nancy andrea
door nancy andrea - Jan 18, 2012 om 14:34
6 Antwoorden / 0 Vragen

Ik word er zo moe van...hoe is het in godsnaam mogelijk dat hun bezig kunnen blijven met deze praktijken.

ro
door robpanadero - Jan 18, 2012 om 14:37
12 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb e.e.a ook bij Tros Radar vermeld en ga het daar ook aankaarten.

nancy andrea
door nancy andrea - Jan 18, 2012 om 14:52
6 Antwoorden / 0 Vragen

Als je hulp nodig hebt kun je me mailen. info@lila-fotografie.nl

ma
door masjam - Jan 18, 2012 om 14:54
6 Antwoorden / 0 Vragen

Dag allen,

Ondertussen is bij mij nog niemand langs geweest, ik gok erop dat het niet zover zal komen omdat ze óf niemand hebben om langs te sturen óf geen idee hebben hoe de procedure verder werkt. Het is treurig genoeg dat deze mensen zover kunnen komen. Waarschijnlijk zijn er genoeg mensen die betalen; willen zij hun geld terug krijgen dan moeten ze vervelende, soms kostbare en langdurige procedures starten. Een punt wat velen vermelden is dat de dame aan de telefoon zegt dat er een half jaar geleden een brief verstuurd is die teruggestuurd moet worden om verlenging na de (gratis) proefperiode te voorkomen. Het lijkt erop dat niemand die brief ontvangt en nooit verstuurd is. Daarmee staan we sterk. Voorlopig maak ik me niet al te druk meer dankzij de vele reactie hier en elders. Voor de mensen die wél een betaling hebben gedaan wordt het lastiger, verzamel zoveel mogelijk gegevens van de al dan niet rechtmatige handelingen van PROM en leg dat voor aan een jurist. En verder zou ik zeggen: niet betalen!

M. van der Meer

li
door liajob - Jan 18, 2012 om 14:55
5 Antwoorden / 0 Vragen

Ben blij dat ik niet alleen sta. Wat ze ook doen of wie er ook komt ik betaal niet. Heb net trouwens anoniem naar P.R.O.M. gebeld maar kreeg een toon te horen dat-ie afgesloten is. En bij het incassobureau kreeg ik een bandje. Is ook vreemd dacht ik zo voor een incasso bureau.

nancy andrea
door nancy andrea - Jan 18, 2012 om 15:34
6 Antwoorden / 0 Vragen

Liajob
Heb net ook eens anoniem gebeld...en inderdaad de telefoonlijn is dood.

Zou verder niet inhoudelijk reageren als ze bellen, heb al van anderen vernomen dat ze telefoongesprekken knippen en plakken om zo uiteindelijk op band te hebben dat je akkoord gaat.

ma
door masjam - Jan 18, 2012 om 15:39
6 Antwoorden / 0 Vragen

Aan liajob (en anderen die gaan bellen): let op dat je €0.35 p.m. betaald aan PROM (084-nummer). Het kan zijn dat zij een contract met een telefoon-aanbieder hebben en betaald krijgen waardoor ze ook daarmee inkomsten genereren. Ook ik heb een aantal keren gebeld, ingesproken en ben nooit teruggebeld. Ik denk dat men eerst de kans inschat of bij terugbellen de 'klant' overgehaald kan worden alsnog te betalen.
En zie een vorig bericht van mij: waarschijnlijk is het zogenaamde incassobureau een fictief bureau, opgericht door dezelfde club. Het zou mooi zijn wanneer iemand in de buurt van Pieterburen of Zwolle woont en eens aanbelt op de adressen die van hun bekend zijn, liefst met een cameraploeg erbij.

Groet,
M van der Meer.

li
door liajob - Jan 18, 2012 om 15:45
5 Antwoorden / 0 Vragen

Ik laat nu ook niks meer horen. Ik wacht het verder wel af. Als ik iets hoor laat ik het wel horen.

ji
door jimmy jung - Jan 20, 2012 om 00:12
1 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Marieke,

Mij is hetzelfde overkomen. Toen ik PROM belde, vertelden ze dat er een bandopname zou zijn waarop mijn mondelinge overeenkomst met hen te horen was. Ze zouden het bandje desgevraagd opzoeken en mij erover terugbellen. Dat hebben ze nooit gedaan. Een week later belde ik weer om te vragen hoe het nu zat met het bandje en toen bleek het niet meer beschikbaar, het zou vernietigd zijn. Op 19 oktober heb ik PROM een aangetekend bezwaarschrift gestuurd, daarop heb ik nimmer een reactie gekregen. Wel kwam een herinnering met de dreiging van het uit handen geven aan een incassobureau. Daarom ben ik met een kopie van mijn bezwaarschrift en de facturen naar het politiebureau in Diemen gegaan. Daar vertelde men dat ik zeker niet moest betalen. Een aangifte van fraude kon ik niet doen omdat ik niet betaald heb en dus vooralsnog geen gedupeerde ben. Wel heb ik een fraudemelding gedaan op de site van het steunpunt acquisitiefraude.
Gisteren kreeg ik een brief van incassobureau Dilectus in Groningen met verhoging tot een bedrag van E 1.092,07. Ik zal het incassobureau schriftelijk op de hoogte brengen van de voorgeschiedenis, mijn advies van de politie en het feit dat ik niet zal betalen.
Ik heb geen kopie van het 'opzegformulier' gemaakt en ook niet van PROM gekregen. Zou je mij misschien een kopie willen mailen van jouw formulier? Daarbij kun je natuurlijk je gegevens afplakken. Mijn emailadres is: jimmyjung@live.nl. Ik wil wel eens zien wat ik nou heb ondertekend.
Alvast bedankt.

Groet,
Jimmy

ma
door masjam - Jan 20, 2012 om 10:17
6 Antwoorden / 0 Vragen

Marieke en Jimmy: lees vooral ook voorgaande berichten.
Ik heb mijn laatste brief van PROM op 11-1-2012 ontvangen (laatste aanmaning). Hierin de dreiging van inschakelen incassobureau. Er is nog niemand langs gekomen en mocht dat gebeuren, wat ik onwaarschijnlijk acht, dan laat ik het hier meteen weten.
Mijn advies blijft: niet reageren, vooral niet telefonisch, een brief kan handig zijn voor jezelf als bewijs. Voor de mensen die voor het eerst met PROM te maken krijgen: stuur het formulier waarin staat dat je het contract met PROM niet wilt verlengen niet terug. reden is dat je met het invullen en terugsturen min of meer aangeeft dat je wel een contract had (anders kun je een verlenging niet opzeggen).
En laat je niet intimideren door aanmaningen, incassobureau's en fikse bedragen, daar krijg je alleen maar buikpijn van, slecht voor jezelf en voor je bedrijf.

Groet,
Masja van der Meer

nancy andrea
door nancy andrea - Jan 20, 2012 om 11:25
6 Antwoorden / 0 Vragen

Hier gisteren ochtend het telefoontje dat ik nog eenmaal de kans had om het bedrag van de aanmaning over te maken.
Ben ik niet van plan heb ik gemeld dus kreeg te horen dat ik nu het incassobureau aan mijn broek heb hangen.
Ben benieuwd.

En zoals Masja al aangeeft laat je vooral niet intimideren. Daar zijn ze namelijk erg goed in! Schrik niet van de dreigende toon aan de andere kant van de lijn. Zelfs durven ze niet eens een naam te noemen.

ma
door masjam - Jan 26, 2012 om 15:49
6 Antwoorden / 0 Vragen

Gister ontving ik van Dilectus Incasso een factuur (namens PROM) met daarin onder andere de volgende tekst:
'Wij sommeren u het totale bedrag binnen 14 dagen na dagtekening onder vermelding van het dossiernummer te voldoen op rekeningnummer ING 4615492, bij gebreke waarvan er tot het nemen van verdere maatregelen wordt overgegaan.

Hoogachtend,

Dilectus Incasso'

Geen ondertekening, geen naam.

Een volgende stap is een deurwaarder, Dilectus zal deze moeten inschakelen. Of ze zover zullen gaan vraag ik mij af. Wel lijkt er een verband te zijn met een advocaat en via één van de door deze advocaat opgerichte kantoren zou ene deurwaarder kunnen worden ingeschakeld. Aangezien er op de divers fora nog niemand iets gemeld heeft hierover en dergelijke marginale acquisitie erg op oplichting lijkt zal het lastig worden voor de mensen van PROM zich staande te houden.
Deze mensen zijn al jaren actief en hebben verschillende bedrijfjes en websites opgericht. Juridisch zijn ze goed ingelicht, dat is meteen het verraderlijke; alles lijkt te kloppen, met KvK-nummer, website en dergelijke.
Maar er worden wel degelijk fouten gemaakt: bijvoorbeeld in de laatste aanmaning die ik ontving werd verwezen naar Dilactus Incasso te Zwolle. En nu krijg ik de brief van Dilactus Incasso uit Groningen. Andere details kloppen ook niet. Het is natuurlijk oppassen; de mensen van PROM lezen de fora waarschijnlijk ook en reageren misschien zelf en manipuleren ook op die manier.
Hierbij in ieder geval een waarschuwing: als je aangifte wilt doen van fraude doe dat dan niet op de volgende sites: Fraudemeldpunt.com, Advertentiefraude.nl, Acquisitiefraude.nl, dit zijn sites die waarschijnlijk door de mensen achter PROM zijn gemaakt. De volgende sites zijn safe: Fraudemeldpunt.nl en Ikbenmisleid.nl
(hiermee kom je ook op fraudemeldpunt.nl uit. (Let op .com of .nl van domeinnaam).

Zodra ik nieuws heb meld ik het hier.

Masja van der Meer

ro
door robpanadero - Feb 4, 2012 om 13:05
12 Antwoorden / 0 Vragen

Heb op 2 januari jl tweede brief ontvangen van Dilectus Incasso. Tot op heden niets gehoord of gezien.
Ontving vandaag een mail die ik hier bijvoeg, mogelijk hebbenm jullie deze ook ontvangen

We willen u via deze weg waarschuwen over facturen die in omloop zijn en die bijna identiek zijn aan nota's van De Telefoongids & Gouden Gids. De bewuste nota's bevatten alle contactgegevens inclusief logo van de echte Telefoongids & Gouden Gids. Er worden echter andere rekeningnummers gehanteerd. We betreuren het zeer dat u en wij hier wederom mee geconfronteerd zijn en hebben actie ondernomen om deze oplichtingspraktijken te bestrijden.

Wat betekent dit voor u? Op dit moment hoeft u niks te doen, echter wij willen u alert maken op deze ontwikkelingen en nogmaals benadrukken hoe u een originele factuur van ons kunt herkennen.
•Controleer of het vermelde unieke contractnummer overeenkomt met het eerder ontvangen contractnummer bij de opdrachtbevestiging of het orderformulier van ons bedrijf.
•Klopt de naam van het bedrijf helemaal? Onze naam is "De Telefoongids BV".
Hoofdletter D en hoofdletter T.
•Op de factuur van De Telefoongids & Gouden Gids staat het woord “Factuur” rechtsboven vermeld. Op de misleidende factuur staat vaak “Uw aanbod in de Telefoongids”, of "Advertentieprogramma aanbod".
•Controleer altijd of het logo van De Telefoongids & Gouden Gids in de linker bovenhoek staat vermeld.
•Controleer het adres op de factuur.
•Facturen van De Telefoongids & Gouden Gids bevatten nooit reclame-uitingen van derden.
Mocht u onverhoopt toch in aanraking komen met dergelijke praktijken of u twijfelt aan een factuur dan kunt u contact opnemen met onze klantenservice via 020-408 6400. Klantenservice kan nagaan of men inderdaad een aanbod van De Telefoongids & Gouden Gids heeft ontvangen. Ook kunt u contact opnemen met Steunpunt Acquisitiefraude: www.fraudemeldpunt.nl.

Met vriendelijke groet,

De Telefoongids & Gouden Gids

Walewein Lichtenauer
Commercieel Directeur

el
door elsbeth termaat - Feb 15, 2012 om 13:28
1 Antwoorden / 0 Vragen

Bingo!! Na een telefoontje of ik de gratis periode wilde verlengen een brief gekregen ter ondertekening en deze met opzegging geretourneerd.
Vandaag kreeg ik een rekening van € 297,50 voor de verlenging van de vermelding in de telefoonbedrijvengids.

Hoera! Mijn man en ik hebben alletwee een eenmanszaak en hebben nu 4 lopende zaken m.b.t. de telefoonbedrijvengids, inclusief gemanipuleerde bandopnames en al.

Hoe lang kunnen dit soort oplichters hun gang blijven gaan??

ma
door masjam - Feb 15, 2012 om 14:49
6 Antwoorden / 0 Vragen

Dag Elsbeth en anderen,

Een halfuur geleden kreeg ik nogmaals een herinnering van Dilectus (zie mijn vorige berichten over verloop). De vorige brief was een herinnering van Dilectus met daarin de dreiging om tot een juridische procedure over te gaan wanneer niet binnen veertien dagen betaald is. Een deurwaarder zou hierna volgens mij een volgende stap zijn maar ze komen nu nogmaals met een betalingsherinnering. Daarbij opeens een laatste stuiptrekking (mag ik hopen) dat ik ook in termijnen mag betalen. Ik verwacht niet dat ze het lef hebben zo ver te gaan om een deurwaarder te sturen, maar je weet het nooit, als ze de juiste connecties hebben wellicht toch.
Naar alle waarschijnlijkheid hebben deze mensen al heel veel geld verdiend met deze business. In eerste instantie zijn er mensen die meteen betalen; meestal bedrijven die op meerdere manieren reclame maken en inderdaad vermeldingen in telefoongidsen en dergelijke willen. Op een gegeven ogenblik verlies je het overzicht en betaal je. En niemand gaat op voorhand uit van oplichting dus denk je al snel dat jij inderdaad vergeten bent op te zeggen.
De mensen die niet betalen krijgen nogmaals een factuur. Als van de honderd mensen één alsnog betaalt verdienen ze al aardig. En dat geldt vervolgens voor iedere brief die ze sturen. Bij niet betalen volgt een betalingsherinnering, je begint misschien toch te twijfelen. Daarna volgt een aanmaning waarbij het bedrag verhoogd is met aanmaningskosten. Hierna een laatste aanmaning. En dan krijg je schrijven van Dilectus waarin het bang maken is gesublimeerd met een plaatje van 'vrouwe justitia'.
Gelukkig hebben ze het niet alleen voor hun 'klanten' ingewikkeld (dus moeilijk controleerbaar) gemaakt maar ook voor zichzelf. Op zich zit het redelijk goed in elkaar, zeker als verdienmodel. Verbeterpunten zijn de steeds wisselende benamingen: telefaxgids, bedrijvengids, telefoonbedrijvengids en wat ernstige taalfouten, je mag verwachten dat in ieder geval een incassobureau zichzelf wat dat betreft controleert.

Als ik weer iets verneem meld ik me, ook wanneer ik niets meer te horen/lezen krijg laat ik het te zijner tijd weten.

Groet,

Masja van der Meer

li
door liajob - Feb 15, 2012 om 15:34
5 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Allemaal,
Ik kreeg van de week ook een herinnering van Dilectus. Ik moet binnen 8 dagen betalen en doe ik het niet zijn ze genoodzaakt om een juridische procedure te starten en voor mijn rekening zijn dan de kosten. Er staat ook in dat ze me er op wijzen dat het ook tot de mogelijkheid bestaat om het in termijnen te betalen.
De brieven van PROM zijn in Zwolle gestempeld. De vorige van Dilectus in Amsterdam en die ik van de week kreeg (ook van Dilectus) is in Zwolle gestempeld, terwijl in de brief een postbus adres uit Groningen staat. En achterop de envelop staat ook geen naam of iets.
Eind van de week zijn de 8 dagen om ben benieuwd of ze nu een deurwaarder sturen. Ik hou jullie op de hoogte.
Groetjes LIa

pe
door pedicurejellie - Feb 27, 2012 om 09:12
2 Antwoorden / 0 Vragen

Ik kreeg vorig jaar november een telefoontje van bedrijvengids.nl. Men beweerde dat ik een half jaar gratis op hun site had gestaan en of mijn gegevens nog klopten. Ik zeg wat is dit? Antwoord van hun was, uw half jaar is om en wilt u nu een betaalde vermelding? Ik heb duidelijk nee gezegd, waarop men zei een opzeggingsbrief te sturen, deze te tekenen en retour te zenden, dan was ik eraf. De brief kwam, maar het was geen opzeggingsbrief, maar een geheel nieuw contract. Deze heb ik uiteraard niet ondertekent en ook niet retour gezonden. Het bleek ook een heel ander bedrijf te zijn, omdat er op het contract ineens bedrijvengids telefaxgids stond. Sint Jans Klooster 19 Pieterburen in Groningen. Ik heb hun site gezocht en daar stonden met mij nog vele pedicures, schoonheidsspecialistes en andere bedrijven op te staan. Deze pedicures/schoonheidsspecialisten heb ik gemaild, gebeld en hun gevraagd of ze dit bedrijf kenden. Ze waren eerst terughoudend omdat men niemand meer vertrouwde. Het bedrijf bleef me telefonisch lastig vallen en bedreigen. Ik heb daarop fraudemeldpunt gemaild, het belmenietregister, opta, ProVoet en Vara kassa. De telefoontjes bleven daarna uit. Ik heb mijn collega`s van die site het advies gegeven dat ik van fraudemeldpunt.nl had gekregen. Niks retour zenden, als je dat toch doet, geen handtekening of bedrijfsstempel plaatsen, deze wordt dan misbruikt door de malafide bedrijven. Ik heb een aangetekende brief gestuurd dat ze onmiddelijk mijn gegevens van de site moesten halen. Ik heb niks meer gehoord, sommige collega`s wel. Dus bij deze niet betalen! Fraudemeldpunt heeft al veel van zulke bedrijven voor het gerecht gehad, blijven ze je lastig vallen, meld jullie daar dan aan, des temeer klachten over een bepaald bedrijf, dan pakken zij ze aan.

je
door jelma - Feb 28, 2012 om 11:58
3 Antwoorden / 0 Vragen

Net werd ik gebeld door incassobureau Dilectus. Ze wilden me nog voordat de deurwaarder langs wordt gestuurd even bellen om te vragen of ik toch niet wilde betalen. Ik blijf bij mijn standpunt en dat heb ik hem ook verteld.
Dus nu zal binnenkort een deurwaarder langskomen.
Ik vraag me toch af wat ik nou moet doen. Heeft er iemand nog een suggestie, gewoon afwachten of nog meer maatregelen nemen.
Ik hoor het graag.

ro
door robpanadero - Feb 28, 2012 om 12:10
12 Antwoorden / 0 Vragen

Jelma,

Alles uitprinten wat hier staat en de politie bellen. Er zijn er die dit gemeld hebben maar de politie kon geen aangifte opnemen omdat er niet was betaald.Het blijft echter poging tot oplichting en dat is ook strafbaar. Laat je niet afschrikken door dreigementen. Onlangs was op tv ook een soortgelijke oplichting, mogelijk dezelfde figuren.

bo
door borg23 - Feb 28, 2012 om 14:43
2 Antwoorden / 1 Vragen

goede dag ,

ik heb net een factuur binnen gekregen van die oplichters heeft iemand enig idee hoe ik hier van af kom en zijn er mensen die een samen na de rechter gaan? dit kan toch zo niet doorgaan wat een walgelijke mensen ... kan iemand mij aub helpen?????????

ro
door robpanadero - Feb 28, 2012 om 15:00
12 Antwoorden / 0 Vragen

Borg,

Niet in paniek raken, lees goed de ervaringen van anderen dan word je wel wat wijzer. Niet reageren en niet belalen.

pe
door pedicurejellie - Feb 28, 2012 om 16:20
2 Antwoorden / 0 Vragen

Niet reageren, niks terugsturen, melden bij Fraudemeldpunt. Zij kunnen jullie verder helpen.

li
door liajob - Feb 28, 2012 om 16:22
5 Antwoorden / 0 Vragen

Krijg net weer een brief binnen van Dilectus. Hierbij wat ze schrijven.

Onlangs bent u meerdere malen door ons gesommeerd het verschuldigde bedrag te voldoen. Tot op heden heeft u hier niet aan voldaan, waardoor onze opdrachtgever geen andere optie heeft dan u in de rechte aan te spreken op uw schuld.
Wij hebben één van onze deurwaarderpartners opdracht gegeven een dagvaarding op te stellen, deze zal binnenkort door de deurwaarder aan u worden overhandigd. De kosten van het uitbrengen van een dagvaarding kunnen oplopen tot circa 375,00 en zullen eveneens bij u in rekening gebracht worden.

Alleen met een betaling van het openstaande bedrag van €1092,07 (ING4615492) voor 5 maart 2012 kan een bezoek van de deurwaarder geannuleerd worden.

Je word hier echt niet goed van. En van de week werden we anoniem gebeld en m'n man hoorde veel geroezemoes (als een callcenter) maar werd neergelegd door diegene. Gisteren weer maar werd niks gezegd.
Maar laat de deurwaarder maar komen, ik betaal geen cent.

Redacteur
door Redacteur - Feb 28, 2012 om 16:40
1054 Antwoorden / 62 Vragen

Dit topic gaat over conflicten tussen bedrijven. De Kassa Consumentenportal is bedoeld voor consumentenzaken.

Met vriendelijke groet,

Redactie Kassa-online