ka
door katjangpedis Dec 12, 2010 om 22:48
Geldzaken & recht

Kerstzegels maar geldig tot 6 januari 2011, wordt niet aangegeven.

Leuk dat er weer kerstzegels zijn. Het viel me al op dat er geen bedrag op staat. Nu hou je altijd wel kerstzegels over. Wat blijkt; ze geldig tot januari 2011! Daarna kun je ze weggooien.

Bij de aanschaf wordt dit niet duidelijk aangegeven en er is me ook niets uitgelegd. Het staat achterop, maar ja, dat zie je pas als je ze hebt gekocht en toevallig op de achterkant kijkt.

Moet dat eigenlijk niet veel duidelijker aangegeven worden omdat dit normaal niet zo is? Dit hebben ze wel heel handig bekeken bij de TNT! Dat zijn dure kerstkaarten dit jaar, ik hou er zeker 16 over! Er zit daar vast een salesmanager heel hard te lachen nu! Bah! bah! bah! Wat een rottrucjes weer. De wereld wordt er niet mooier op zo. Prettige kerst TNT! Volgend jaar gaan we lekker e-mailen!

132502 61 Rapporteer

ve
door verwijderd - Dec 12, 2010 om 22:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

6 januari wel te verstaan!

ve
door verwijderd - Dec 12, 2010 om 22:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Frankering kan, net als voorgaande jaren, tot 6 janauri 2011.

Als eind 2011 weer de decemberzegels weer start, kunt u de overgebleven 2010, net als die van voorgaande jaren, nog gebruiken.

ve
door verwijderd - Dec 12, 2010 om 22:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Kerstzegels (of eigenlijk Decemberzegels) zijn altijd geldig van december tot de eerste week van januari. De zegels van 2009 waar nog wel een waarde opstaat, kun je ook nog gewoon gebruiken om dit jaar kerstkaarten te verzenden. En de 16 zegels die je dit jaar overhoudt, kun je volgend jaar in december weer gebruiken.
Dus wat is nou eigenlijk het probleem???

ve
door verwijderd - Dec 12, 2010 om 22:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Omdat achterop het velletje staat:

'Decemberzegels zijn geldig van 23 november 2010 to en met 6 januari 2011'

Dus daarna niet meer!

ve
door verwijderd - Dec 12, 2010 om 23:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Koop je ze dit jaar voor het eerst ?
Geldt namelijk al jaren hetzelfde voor de kerstzegels:

---Decemberzegels zijn geldig van 23 november 2010 tot en met 6 januari 2011. TNT Post adviseert om overgebleven Decemberzegels te bewaren voor kerstkaarten in 2011.
Als u ze eerder wilt gebruiken plak dan 2 Decemberzegels om de waarde Nederland 1 te bereiken--

Oude kerstzegels met de juiste waarde (van nu) zijn ook nog steeds bruikbaar;

--Uw oude Decemberzegels zijn nog steeds geldig, maar u moet altijd frankeren tot het juiste tarief van € 0,34. De Decemberzegels van 2008 hebben al het juiste tarief van € 0,34.
Wanneer u oudere Decemberzegels wilt gebruiken moet u dus bijplakken---TNT Info

ve
door verwijderd - Dec 12, 2010 om 23:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Waarom staat er dan 'geldig tot 6 januari 2011'?

Er staat niet op 'en daarna vanaf 23 november 2011' of zoiets? Bovendien staat er geen bedrag op, dus je weet niet hoeveel je moet bijfrankeren om aan de 0,39 cent te komen.

ve
door verwijderd - Dec 12, 2010 om 23:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zoals zo vaak gebeurt, er wordt niet goed gelezen, tot en met 6 januari mag u frankeren met de waarde van de decemberzegel, daarna kunt u ze gewoon gebruiken alleen bijplakken tot € 0,46 .En dit is al zolang de zegel bestaat.

Geldigheid decemberzegel

*
1. Tot wanneer is het decembertarief geldig?
Van 23 november 2010 tot en met 6 januari 2011
*
2. Tot wanneer mag ik mijn kerst en nieuwjaarskaarten versturen met de Decemberzegel erop?
Dit mag tot en met 6 januari 2011. Daarna moet u bij frankeren tot het standaard tarief van Nederland 1. Dit tarief is zoals in de pers is aangekondigd per 1 januari 2011 € 0,46.

ve
door verwijderd - Dec 12, 2010 om 23:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Waarom dat er staat moet je aan TNT vragen als ze een keer niet aan het staken zijn.
Wat er bedoeld wordt is dat het speciale tarief geldig is van 23/11 tot 6/1 (da's een wel heel ruime definitie van December in je voordeel) buiten die periode kun je niet volstaan met het plakken van slechts 1 decemberzegel. Zo moeilijk is het toch niet?

ve
door verwijderd - Dec 12, 2010 om 23:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

katjangpedis schreef op zondag 12 dec 2010, 23:05: Waarom staat er dan 'geldig tot 6 januari 2011'?

Er staat niet op 'en daarna vanaf 23 november 2011' of zoiets? Bovendien staat er geen bedrag op, dus je weet niet hoeveel je moet bijfrankeren om aan de 0,39 cent te komen.

--De aangepaste prijs voor verzendingen van 0,34 geldt voor de kerstperiode daarna geldt weer normale verzendprijs en die is E 0,44

Nieuwe zegels : --Op postzegels voor brieven of kaarten tot en met 20 gram staat voortaan een 1. ( 0,44 )
Afhankelijk van de bestemming staat op de postzegel de aanduiding Nederland, Europa of Wereld.
Voor zendingen van 20 tot en met 50 gram binnen Nederland zijn er postzegels met een 2 ( 0,88 ).
Frankeren met de nieuwe postzegels wordt zo nog makkelijker---

Dus als je slim bent laat je zegels die je over houd gewoon liggen tot kerst periode volgend jaar.

ve
door verwijderd - Dec 12, 2010 om 23:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ Stacey,

Zoals Moeder56 al zegt, in het nieuwe jaar is de waarde van de 1-postzegel 46 eurocent.

ve
door verwijderd - Dec 12, 2010 om 23:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

We gaan er dus vanuit dat de decemberzegels 0,34 eurocent waard zijn (staat nergens op dat velletje) en ik moet dus 12 cent bijfrankeren? Kan dat dan, 12 cent bijplakken? Ik vind het wel een beetje lijken op dat afronden van belminuten.

ve
door verwijderd - Dec 12, 2010 om 23:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

frans75 schreef op zondag 12 dec 2010, 23:20: @ Stacey,

Zoals Moeder56 al zegt, in het nieuwe jaar is de waarde van de 1-postzegel 46 eurocent.

Dan moet TNT z`n info ff updaten, had info van hun site ;-) TNT

ve
door verwijderd - Dec 12, 2010 om 23:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Insider information ;)

ve
door verwijderd - Dec 12, 2010 om 23:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

stacey schreef op zondag 12 dec 2010, 23:24:
frans75 schreef op zondag 12 dec 2010, 23:20: @ Stacey,

Zoals Moeder56 al zegt, in het nieuwe jaar is de waarde van de 1-postzegel 46 eurocent.

Dan moet TNT z`n info ff updaten, had info van hun site ;-) TNT

Ik ook , op tijdstip van mijn reactie. Weet dus niet waar jij gekeken hebt, maar ik heb letterlijk gekopieerd van de site.

ve
door verwijderd - Dec 12, 2010 om 23:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik vind het toch geen voorbeeld van duidelijkheid. Je moet toevallilg net weten hoe het werkt.

Er staat op het velletje geen bedrag of puntwaarde (strikt genomen zou er een waarde van 0,73 of zo opmoeten, maar dan snapt niemand meer of we het over punten of over euro's hebben). En bijplakken kan wel, maar hoeveel is dat dan, als ze niet zeggen hoeveel die kerstzegels waard zijn op dat velletje? Moet ik weer gaan zoeken op internet.

En er staat duidelijk op 'Decemberzegels zijn geldig van 23 november 2010 tot en met 6 januari 2011'.
Als ze er nu opzetten; 'u kunt uw kerstkaarten versturen met de decemberzegels in de periode van ..tot ... en daarna in de volgende kerstperiode van 2011.' dan is dat veel duidelijker.
'Geldig tot' doet me denken aan strippenkaarten die te oud worden en die de buschauffeur in 1 klap ongeldig maakt, terwijl je er de volle mep voor moest betalen (bam! bam! weer tien euro weg).

ve
door verwijderd - Dec 13, 2010 om 01:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Klaar nu?

ve
door verwijderd - Dec 14, 2010 om 15:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

De bijplakregeling geldt niet meer in 2011!

De decemberzegels van 2010 mag je het hele jaar 2011 gewoon gebruiken voor het versturen van al je brieven. Er zit alleen een addertje onder het gras.

Op een brief tot 20 gram moet je 2 decemberzegels plakken (dus per saldo 22 cent teveel betalen!) en op een brief tussen de 20 en 50 gram 3 decemberzegels (dus per saldo 10 cent teveel betalen).

Wil je geen geld verspillen bewaar de decemberzegels dan gewoon tot december 2011. Tenzij je TNT Post wilt sponsoren...............................................

ve
door verwijderd - Dec 15, 2010 om 15:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nee edwardus, we zijn nog niet klaar. Na alle reacties gelezen te hebben schaar ik mijn ten volle achter katjangpedis, het is absoluut en onbetwist onduidelijk vermeld. Lang niet iedereen heeft toegang tot internet om eens haarfijn uit te plussen hoe het nu echt zit. Voor mijn gevoel is dit wederom een schoolvoorbeeld van nalatigheid, het had met een paar extra woorden zeker beter overgekomen. Dit is geheel in de stijl van een helpdesk, Youp kan er zo mee aan de slag. Weer een punt voor mismanagement.

ve
door verwijderd - Dec 15, 2010 om 15:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Op de site van TNT post staat dat bijplakzegels nog een jaar na de volgende tariefsverhoging te koop zijn.
De conclusie is....heel 2011 kun je de bijplakzegels kopen en gebruiken.
Wie weet nog wel langer.

Dit verhaal bevestigde een medewerker op een postagentschap ook nog eens, toen ik gisteren bijplakzegels kocht.

ve
door verwijderd - Dec 15, 2010 om 15:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

janhrl schreef op dinsdag 14 dec 2010, 15:59: De bijplakregeling geldt niet meer in 2011!

De decemberzegels van 2010 mag je het hele jaar 2011 gewoon gebruiken voor het versturen van al je brieven. Er zit alleen een addertje onder het gras.

Op een brief tot 20 gram moet je 2 decemberzegels plakken (dus per saldo 22 cent teveel betalen!) en op een brief tussen de 20 en 50 gram 3 decemberzegels (dus per saldo 10 cent teveel betalen).

Wil je geen geld verspillen bewaar de decemberzegels dan gewoon tot december 2011. Tenzij je TNT Post wilt sponsoren...............................................

Wat is op dit moment precies het tarief voor een brief naar het buitenland? Dat was (als ik het goed weet) binnen Europa 72 cent of zoiets. Dan plak je toch twee decemberzegels op een brief naar het buitenland? Kom je 4 cent tekort, jammer dan, maar beter dan 22 cent teveel op een binnenlandse brief plakken! Het niet meer kunnen bijplakken na 6 januari is ook weer zo'n slimmigheidje om ons geld uit de zak te kloppen. Ze roepen het over zichzelf af bij TNT: door dit soort fratsen krijg ik steeds meer zin om mij (toch al heel goekoop gekochte) papieren kerstkaarten te reserveren voor het in de bus doen bij buren en vrienden vlakbij huis. De rest zal dan voortaan een e-card krijgen, want dit soort streken moet gewoon worden afgestraft. Ik vind het wel jammer voor de postbodes, maar wat moet ik met een bedrijf dat alleen maar mensen buitentrapt en intussen wèl 50% belang kan nemen in het Franse Alexo Colis? Jakkieba!

ve
door verwijderd - Dec 15, 2010 om 16:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Kerstzegels kunt u gebruiken tot 6 januari 2011 maar ze verliezen niet hun waarde. Met Kerst 2011 kunt u ze gewoon weer gebruiken tot 6 januari 2011. Dan zitten mensen te twijfelen over de 1 die op de nieuwe zegel van 0,44 cent staat. Dit hebben ze gedaan zodat je niet hoeft bij te plakken wanneer de tarieven omhoog gaan. Dus de zegel waar je 0,44 cent voor hebt betaald kun je gewoon blijven gebruiken wanneer de tarieven worden verhoogd. Dan nog even over de buitenlandse post: De porto voor bijvoorbeeld België is voor een brief of Kerstkaart 0,77 cent. Koop je die zegels nu dan staat er waarschijnlijk een 3 op en kun je ze na verhoging gewoon blijven gebruiken zonder bij te plakken

ve
door verwijderd - Dec 15, 2010 om 16:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

De kerstzegels zijn altijd maar vanaf 23 november tot 6 januari te gebruiken op kerstpost na die tijd moet er bijgeplakt worden Dat is van af 1 januari dus 12 cent.
Dit is al sinds dat er kerst of zoals ze nu heten Decemberzeggels zijn. Wat je over hebt mag je vanaf 23 november 2011 weer gebruiken.

ve
door verwijderd - Dec 15, 2010 om 19:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

tienvliet schreef op woensdag 15 dec 2010, 15:36: ... het is absoluut en onbetwist onduidelijk vermeld. Lang niet iedereen heeft toegang tot internet om eens haarfijn uit te plussen hoe het nu echt zit. ...

Jij en katjangpedis in elk geval wel. En als je geen internet hebt, dan lees je toch het foldertje op het postkantoor (of waar je de zegels ook koopt). Grappig trouwens hoe iedereen plotseling zo dweept met Youp terwijl hij nou juist dit deel van de bevolking zo te kijk heeft gezet in zijn andere rol. Het gaat hier om een paar cent die je niet eens kwijt bent, niet te geloven wat een belangrijk onderwerp.

ve
door verwijderd - Dec 16, 2010 om 01:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heel aardige stelling edwardus, was eigenlijk ook een beetje verbaast dat deze vraag op dit forum terecht was gekomen. Een korte zoekslag op Google had de vragensteller volledig op de hoogte gebracht. Doch na het lezen keek ik “die nimmer aan dit soort dingen ook maar denkt” eens op de achterzijde van het blad met zegels. Waarop ik meteen de indruk kreeg dat dit echt voor vele mensen “niet” echt duidelijk kon zijn, het blijkt ook wel. Je hebt gelijk als je stelt dat het nergens over gaat, dit is de reden dat de Belgen ook zo vaak om ons kunnen lachen. En Youp, ach ja Youp is momenteel actueel met het item service richting consument en daar zit hem voor mij de kneep.

ve
door verwijderd - Dec 16, 2010 om 10:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben het met moeder 46 eens.
Ik doe het al jaren , in januari kijk ik hoeveel zegels ik nog heb en ga dan naar het postkantoor zegels halen om bij te plakken.
Ik let er ook op of de zegels van de post die ik gekregen heb wel of niet gestempeld zijn.
Vooral rond de kerst krijg ik veel post met ongestempelde zegels , die knip ik uit en na een tijdje week ik de zegels er af en kan ik ze nog een keer gebruiken.
Als ik de zegels (ook van de gewone post) een jaartje opspaar , kan ik zeker 20 zegels afweken , scheelt toch weer een beetje in deze dure tijden.

ve
door verwijderd - Dec 16, 2010 om 15:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

katjangpedis schreef op zondag 12 dec 2010, 23:05: Waarom staat er dan 'geldig tot 6 januari 2011'?

Er staat niet op 'en daarna vanaf 23 november 2011' of zoiets? Bovendien staat er geen bedrag op, dus je weet niet hoeveel je moet bijfrankeren om aan de 0,39 cent te komen.

@katjangpedis

Er staat misschien geen bedrag op, maar je weet toch wat je voor een velletje zegels hebt betaald?
Als je per vel E 6,80 hebt betaald, zijn de zegels per stuk E 0,34.

ve
door verwijderd - Dec 16, 2010 om 19:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Oerlehout

Wat u zegt klopt niet helemaal tot dit jaar was het zo dat je bij mocht plakken tot 44 cent (gewone post)maar dat is met deze decemberzegels niet meer mogelijk.

Hebben ze er nu op de achterkant bijgezet.

Slim als ze zijn ( denken ze)hebben ze er inderdaad geen 34 cent op gezet dan weet je op den duur niet meer wat ze waard zijn en plak je op 'n kaart twee kerstzegels ,dus ben je meer kwijt!

Maar wettelijk mag het zeker wel want je hebt ze immers betaald dus 34 plus 12 ct.bijplakken is gewoon genoeg om je brief te posten in 2011.

ve
door verwijderd - Dec 16, 2010 om 19:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

......dus 34 plus 12 ct.bijplakken.....

En waar haal jij die postzegels van 12ct vandaan?

ve
door verwijderd - Dec 17, 2010 om 03:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Boosje schreef;
Wat is op dit moment precies het tarief voor een brief naar het buitenland? Dat was (als ik het goed weet) binnen Europa 72 cent of zoiets. Dan plak je toch twee decemberzegels op een brief naar het buitenland? Kom je 4 cent tekort, jammer dan, maar beter dan 22 cent teveel op een binnenlandse brief plakken!

Kerstzegels mag je alleen op binnenlandse enveloppen (of kaarten) plakken!!!!

ve
door verwijderd - Dec 17, 2010 om 17:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ja, Tante Pos gaat er van uit dat we allemaal op het net surfen.
Volgens hun site kan je na 6 januari ook twee decemberzegels plakken. Dat is natuurlijk quatsch, want dan zou een brief tot 20 gram in plaats van 46 cent je 68 cent kosten.
Je kan gewoon net zoals voorgaande jaren BIJPLAKKEN, dat is dus na 6 januari voor de DECEMBERZEGELS 2010 : 12 cent !
Bewaar je de overgebleven zegels tot december 2011, dan heb je per kerstkaart dus mazzel van 2 cent.
Geldt trouwens ook voor de 1 en 2 zegels en EUROPA. Ze worden elk twee cent duurder, maar je kan, zeker als je nog veel post verstuurt, gewoon die van dit jaar gebruiken ZONDER bijplakken.
Bij een zegel van dit jaar met 44 cent erop moet dus WEL 2 cent bijgeplakt gaan worden.

ve
door verwijderd - Dec 17, 2010 om 18:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

birdies schreef op donderdag 16 dec 2010, 19:32: ......dus 34 plus 12 ct.bijplakken.....

En waar haal jij die postzegels van 12ct vandaan?

Kan iemand antwoord op deze vraag geven aub?

ve
door verwijderd - Dec 17, 2010 om 19:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Postzegels haal je op het postagentschap.
Ze zijn er met een waarde van 1 en 2 en 5 cent.

ve
door verwijderd - Dec 17, 2010 om 19:15
0 Antwoorden / 0 Vragen
ve
door verwijderd - Dec 17, 2010 om 19:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

erik008 schreef op vrijdag 17 dec 2010, 19:13: Postzegels haal je op het postagentschap.
Ze zijn er met een waarde van 1 en 2 en 5 cent.

Even gekeken bij TNT: Je hebt inderdaad bijna gelijk: die van 0,01 cent zijn er niet meer. Of die van 0,02 en 0,05 cent er na 1/1 nog zijn, is afwachten. Maar ze zijn er nog wel, ja.

ve
door verwijderd - Dec 17, 2010 om 19:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

erik008 schreef op vrijdag 17 dec 2010, 19:15: Foutje.... 2 3 en 5 cent zijn de waarden.

Da's vreemd: bij de consumenten staat die van 0,03ct niet, alleen bij zakelijk.

ve
door verwijderd - Dec 17, 2010 om 19:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het tarieven boekje 2011 staat ook nog niet op consumenten.
En zo'n velletje zegels koop ik op de hoek en niet online.

ve
door verwijderd - Dec 17, 2010 om 19:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

erik008 schreef op vrijdag 17 dec 2010, 19:27:
En zo'n velletje zegels koop ik op de hoek en niet online.

De relevantie van deze opmerking ontgaat me. Maar goed, doet er niet toe verder.

ve
door verwijderd - Dec 17, 2010 om 19:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

@Birdies
Dat je het internet het internet moet laten.
De site van TNT is een beetje chaotisch en onduidelijk.
Als je zegels wilt hebben, die gewoon in je buurt kunt kopen.

ve
door verwijderd - Dec 19, 2010 om 12:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Iedereen die kan rekenen weet dat als je 20 zegels krijgt voor € 6,80, de waarde per zegel € 0,34 is

ve
door verwijderd - Dec 19, 2010 om 15:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

willy15 schreef op zondag 19 dec 2010, 12:42: Iedereen die kan rekenen weet dat als je 20 zegels krijgt voor € 6,80, de waarde per zegel € 0,34 is

Dat had ik donderdag 16 december al gezegd, maar goed, beter 2x dan helemaal niet! ;-)

ve
door verwijderd - Aug 20, 2011 om 00:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

katjangpedis schreef op zondag 12 dec 2010, 23:21: We gaan er dus vanuit dat de decemberzegels 0,34 eurocent waard zijn (staat nergens op dat velletje) en ik moet dus 12 cent bijfrankeren? Kan dat dan, 12 cent bijplakken? Ik vind het wel een beetje lijken op dat afronden van belminuten.

Bijfrankeren gaat als volgt: je gaat met brief naar postagentschap en die heeft frankeermachine en plakt daar de door hem/haar ingevoerde bijwaarde op de brief. Ze doen dit al enige jaren sinds de postkantoren langzaam maar zeker verdwijnen. Er is 1 voorwaarde voor jou aan verbonden: die frankeerzegel heeft een datum dus moet hij dezelfde dag op de post. De kerstzegels zijn ook dus het hele jaar gewoon bruikbaar, met bijplakken. Maar deze zegels mogen niet naar het buitenland, ook niet voor bijplakken. Kort samengevat: al heb je zegels van 2006, als je voldoende bijplakt blijft het geldig.

ve
door verwijderd - Aug 20, 2011 om 01:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Snap werkelijk niet waar mensen zich druk over maken. Wat wel of niet mag na een bepaalde datum inzake kerstzegels. Lees heel veel afgestuurde onzin. Sorry kan het niet veel anders verwoorden. Wil je vromer dan de paus zijn koop je gewoon bij voor de prijs die nu geld min de waarde van de zegel.

Vond onlangs nog ongebruikte kerstzegels terug uit 2003. Ben zo dapper geweest deze gewoon te gebruiken op brieven en kaarten. En overal is netjes bezorgd zonder strafport oid. Weet wel waarom dit is. Weet u het ook??

ve
door verwijderd - Aug 20, 2011 om 07:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

nbw schreef op zaterdag 20 aug 2011, 01:48: Snap werkelijk niet waar mensen zich druk over maken. Wat wel of niet mag na een bepaalde datum inzake kerstzegels. ?

Al in kerstsferen?

ve
door verwijderd - Aug 20, 2011 om 10:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

@tenormin (en nbw en tdehond),

Graag geen oude koeien (cq kerstzegels) uit de sloot halen!!!
Topic is van dec.2010!!

ve
door verwijderd - Aug 20, 2011 om 11:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

edrick3 schreef op zaterdag 20 aug 2011, 10:37: @tenormin (en nbw en tdehond),

Graag geen oude koeien (cq kerstzegels) uit de sloot halen!!!
Topic is van dec.2010!!

Klopt, dit is wel erg gedateerd.

ve
door verwijderd - Nov 17, 2011 om 17:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Voor degene die duidelijkheid willen voor het gebruik van decemberzegels ook wel kerstpostzegels genoemd, kijk even op www.kerstpostzegels.nl

Daar staat overzichtelijk onder het tabblad "GEBRUIK KERSTZEGELS" duidelijk weergegeven wat wel en niet kan. Hier staan ook tarieven van oudere kerstpostzegels. Doe er je voordeel mee!

Dus.... gewoon even kijken op www.kerstpostzegels.nl

ve
door verwijderd - Dec 8, 2011 om 13:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

na alles te hebben gelezen, snap ik een ding niet.

de postzegels zitten per 20 op 1 vel. wie koopt 20 postzegels als er maar 4 van gebruikt worden. wie klaagt er over een salesmanager die lacht. tja ik heb de lagere school afgemaakt, maar ik kan nog wel rekenen, wie hier lacht dat ben ik. ik ben goedkoper uit om 4 losse postzegels te kopen dan 20 waarvan er 16 niet gebruikt gaan worden.

ve
door verwijderd - Dec 8, 2011 om 18:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

maus&peer schreef op donderdag 8 dec 2011, 13:51:
na alles te hebben gelezen, snap ik een ding niet.

de postzegels zitten per 20 op 1 vel. wie koopt 20 postzegels als er maar 4 van gebruikt worden. wie klaagt er over een salesmanager die lacht. tja ik heb de lagere school afgemaakt, maar ik kan nog wel rekenen, wie hier lacht dat ben ik. ik ben goedkoper uit om 4 losse postzegels te kopen dan 20 waarvan er 16 niet gebruikt gaan worden.

Probleem is alleen dat je geen 4 losse postzegels meer kunt kopen.

ve
door verwijderd - Dec 8, 2011 om 18:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi.Je kunt toch bijplakken met andere zegels na 6 januari,tenminste dat was voorheen altijd zo.Is dat dan ook veranderd?

ve
door verwijderd - Dec 8, 2011 om 18:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

maus&peer, niemand verplicht je toch om kerstzegels te kopen. Koop je lekker 10 gewone zegels en plak je ze op je 4 kerstkaarten.

ve
door verwijderd - Dec 9, 2011 om 11:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik bedoel ook kerst postzegels en niet de gewone, deze blijven immers altijd geldig.

ve
door verwijderd - Dec 9, 2011 om 18:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Kerstpostzegels zijn als speciale goedkope kerstzegel te gebruiken tot 6 januari 2012, daarna tellen ze voor de gewone waarde namelijk 36 cent en moet je apart 14 cent bijplakken door postzegels van 10 cent en van 2 cent te kopen omdat de tarieven per 1 januari 2012 stijgen naar 50 cent per brief.

Kerstzegels verliezen niet hun geldigheid als postzegel alleen hun speciale prijs als kerstzegel. Je kunt ze ook gewoon bewaren tot het volgende jaar en ze weer in de periode dat de kerstkorting geldt namelijk van 22 november tot 6 januari als kerstzegel gebruiken, die van vorig jaar zijn ook dit jaar van 22 november tot 6 januari nog geldig zonder bijplakken ook al waren ze vorig jaar 2 cent per stuk goedkoper ;-) !

Je kunt het hier allemaal nalezen Kerstzegels informatie

Op een gewone brief betaal je nu nog 46 cent, een kerstzegel is dus een dubbeltje goedkoper dan een gewone postzegel en door na 1 januari op je gewone brieven 14 cent bij te plakken kan je ze opmaken of ze bewaren voor de kerstkaarten van volgend jaar, net wat je wilt. Wil je na 1 januari nog kerst of nieuwjaarskaarten versturen dan mag je ze tot 6 januari nog gebruiken daarvoor.

ve
door verwijderd - Jan 4, 2012 om 13:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Deze zegels behouden zeker wel hún waarde! Alleen bijplakken tót het normale tarief! Zegels heb je voor betaald en vertegenwoordigen een geldwaarde!
Geldwaarde vervalt niet! Alleen bijplakken tot het standaard posttarief!
TNT Post NL heeft zich gewoon aan de regels te houden! Als de frankerings-waarde van het verzonden poststuk juist is ..., dan hebben zij het gewoon te accepteren zonder enige boete-oplegging!

ve
door verwijderd - Jan 4, 2012 om 15:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

wilna en leo schreef op woensdag 4 jan 2012, 13:04: Deze zegels behouden zeker wel hún waarde! Alleen bijplakken tót het normale tarief! Zegels heb je voor betaald en vertegenwoordigen een geldwaarde!
Geldwaarde vervalt niet! Alleen bijplakken tot het standaard posttarief!
TNT Post NL heeft zich gewoon aan de regels te houden! Als de frankerings-waarde van het verzonden poststuk juist is ..., dan hebben zij het gewoon te accepteren zonder enige boete-oplegging!

Beste Wilna en Leo,

Fijn dat u zo actief reageert op diverse topics, maar het zou fijn zijn als u;

Vetgedrukt zou willen uitschakelen, dit wordt nl. gezien als schreeuwen.
Niet op allerlei te oude topics reageren.
E.e.a. doorlezen, want de antwoorden van gelijke strekking zijn vaak al gegeven.

ve
door verwijderd - Jan 4, 2012 om 15:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Probleem is alleen dat je geen 4 losse postzegels meer kunt kopen.

Je gaat gewoon naar een postagentschap, hier kun je een enkele brief verzenden.

ve
door verwijderd - Jan 4, 2012 om 15:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

De oude zegels moest je bij prijsverhoging bijplakken.

De huidige Kerst zegels net als normale zegels met Nederland 1, Europa 1 en Wereld 1 blijven geldig.

Dus als je maar 4 zegels nodig hebt kun je 5 jaren vooruit.
De prijs zal wel stijgen maar zij hebben rente winst dus met de nieuwe huidige zegels kun je volgend jaar of het jaar daarna ook nog plakken.

Ik heb eind December 2011 nog diverse zegels op voorraad gekocht omdat ik dan dit jaar en volgend jaar het tarief van 2011 blijf betalen.
Zie nieuwe regels www.postnl.nl

ve
door verwijderd - Sep 12, 2012 om 18:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zo dit is pas een populair onderwerp. Iemand nog kerstzegels?

ve
door verwijderd - Sep 12, 2012 om 23:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nee, het was populair zo'n 9 maanden geleden en ieder jaar rond de kerst. Jij bent nu de eerste die er ook buiten het "seizoen" een issue van maakt.

ve
door verwijderd - Sep 12, 2012 om 23:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ja hallo, als dit topic als eerste wordt vermeld bij populair dan mag je er vanuit gaan dat dit het populairste onderwerp is. Of zou onze geweldige webontwerper ook hier een foutje hebben gemaakt.....

ve
door verwijderd - Sep 13, 2012 om 10:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

zwaardvis schreef op woensdag 12 sep 2012, 23:55: Ja hallo, als dit topic als eerste wordt vermeld bij populair dan mag je er vanuit gaan dat dit het populairste onderwerp is. Of zou onze geweldige webontwerper ook hier een foutje hebben gemaakt.....

De lijst van 'populaire' vragen is samengesteld aan de hand van het aantal keren dat een bepaalde vraag bekeken is. Of deze vraag nog relevant is of niet, en of deze al jaren geleden gesteld is, is (zo te zien) niet van belang.

Voorbeeld is deze vraag: Bekeken: 103476x
Deze staat dus nu bovenaan.

Gr. Hutch

ve
door verwijderd - Nov 23, 2012 om 13:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

gewoon geen kaarten sturen ook een optie ik heb alle oude kaarten nog die hang ik gewoon op ,doen jaren dienst!! goed voor het millieu en voor je portemonnee en het zijn er heel veel! want ik spaar ze al jaren!!! groot lint en iedereen wenst je gelukkig nieuwjaar