fe
door fekkeweg Oct 7, 2014 om 19:26
Huishouden & energie

Keuken

We hebben een keuken van iets meer dan een jaar,nu beginnen de deurtjes krom te trekken.We hebben de keuken leverancier gebeld,er is een monteur gekomen die heeft dat ook vast gesteld en de zaak gebeld.We kunnen een nieuw voorfront uitzoeken,maar nu we hebben deze keuken gekocht omdat we deze mooi vonden,als we geen keuze kunnen maken kan ik dan mijn geld terug vorderen?

1173 14 Rapporteer

zoekster
door zoekster - Oct 7, 2014 om 19:54
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Zijn diezelfde frontjes niet meer te krijgen?

fe
door fekkeweg - Oct 7, 2014 om 20:05
15 Antwoorden / 2 Vragen

Zoekster,
Deze deurtjes worden bij mijn weten niet meer gemaakt,de monteur zei dat er een versteviging in had moeten zitten,vooral bij deurtjes hoger dan 1 mtr.
Volgens mij waren er meer klachten over deze deurtjes.

zoekster
door zoekster - Oct 7, 2014 om 20:16
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Als er niet voor dezelfde fronten kan worden gezorgd door de verkoper, heeft u recht op geld terug. U hoeft geen genoegen te nemen met fronten die u niet mooi vindt.
Heeft u apart betaald voor de fronten?

fe
door fekkeweg - Oct 7, 2014 om 20:24
15 Antwoorden / 2 Vragen

Zoekster,

We hebben de keuken in zijn totaal gekocht,en dan moet je bedenken dat we meer dan €10.000 hebben betaald.
Verder heb ik mijn gegevens nog eens bekeken ,en daar staat dat deze tot en met week 52 2012
leverbaar zijn.Deze hebben ze ons in dec.. 2012 verkocht,en 26 april 2013 geleverd.

zoekster
door zoekster - Oct 7, 2014 om 20:32
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Ze hebben u dus fronten geleverd, die bij aflevering al niet meer te vervangen waren. Dat vind ik op zich al waardeloos, want bij kapot gaan, door wiens schuld ook, zit u al met een probleem. Dat moet die keukenboer geweten hebben.

Wat u het beste kunt doen is eens zien wat ze u aanbieden voor alternatieve fronten. Als u de aangeboden fronten niet mooi vindt, dan zou u ook nog kunnen overwegen om fronten die u wel mooi vindt aan te wijzen en daarvan te eisen dat ze die voor u plaatsen.
Dus NIETS bijbetalen.

Willen ze daar niet mee akkoord gaan, dan moet u een redelijke prijs bedenken voor de fronten die zijn geleverd inclusief montage en dat bedrag eisen.

Is het een bij het CBW aangesloten bedrijf? Heeft u een rechtsbijstandverzekering?

fe
door fekkeweg - Oct 7, 2014 om 20:39
15 Antwoorden / 2 Vragen

Dit bedrijf is bij CBW aangesloten,het is een grote zaak in badk.en keukens.
Rechtsbijstand hebben we ook.

zoekster
door zoekster - Oct 7, 2014 om 20:49
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Heel gunstig dat u een rechtsbijstandverzekering heeft. Als u er met de keukenleverancier niet uitkomt, dan kunt u daar een beroep op doen.

Een bij het CBW aangesloten bedrijf, is ook altijd aangesloten bij de Geschillencommissie wonen. Op zich heel fijn, maar de uitkomst van een klacht bij de GC kan ik u niet voorspellen en u moet ook nog eerst klachtengeld betalen, wat u overigens terugkrijgt als u in het gelijk wordt gesteld.

Wat ik zou doen is eerst eens zien waar u samen met de keukenboer op uitkomt. Of jullie elkaar vinden in een oplossing waar u tevreden mee bent. Komt u er niet samen uit, dan kunt u de leverancier er opmerkzaam op maken dat u niet zult schuwen juridische bijstand in te schakelen om een goede uitkomst af te dwingen.

Maar eerst afwachten of u een goed aanbod krijgt. Vraag ook of de fronten die u nu krijgt nog een tijd leverbaar blijven. Vanzelfsprekend is de montage voor rekening van de leverancier.

zoekster
door zoekster - Oct 7, 2014 om 20:54
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Laat u nog weten hoe het gesprek verloopt met de keukenleverancier? Ben nieuwsgierig hoe het afloopt. Ik hoop gunstig.

fe
door fekkeweg - Oct 7, 2014 om 20:58
15 Antwoorden / 2 Vragen

Zoekster,

Zo gauw ik iets weet krijgt u het te horen.
Alvast bedankt voor uw moeite

Groet

fe
door fekkeweg - Nov 14, 2014 om 21:03
15 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Zoekster,

Vandaag heb ik een nieuw voorfront van mijn keuken gekregen,verder moet ik erbij vermelden dat het allemaal naar tevredenheid is verlopen.
Nogmaals bedankt voor Uw reactie.

Fekkeweg

zoekster
door zoekster - Nov 14, 2014 om 23:17
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Mooi om te lezen dat alles naar wens is verlopen.

Bedankt voor het terugmelden, hopelijk gaan deze frontjes veel langer mee.

door 1953 - Nov 15, 2014 om 03:36
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Zou beoordelen een 'fabricagefout': geen versteviging in het frontdeurtje!

U zou een goed statement hebben om uw geld voor wat betreft de frontdeurtjes terug te krijgen van de verkopende partij.

door 1953 - Nov 15, 2014 om 03:36
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Eind goed al goed!

fe
door fekkeweg - Nov 15, 2014 om 19:14
15 Antwoorden / 2 Vragen

Zoekster,
hier ga ik toch vanuit.
Groet