Keuken
We hebben een keuken van iets meer dan een jaar,nu beginnen de deurtjes krom te trekken.We hebben de keuken leverancier gebeld,er is een monteur gekomen die heeft dat ook vast gesteld en de zaak gebeld.We kunnen een nieuw voorfront uitzoeken,maar nu we hebben deze keuken gekocht omdat we deze mooi vonden,als we geen keuze kunnen maken kan ik dan mijn geld terug vorderen?
Zoekster,
Deze deurtjes worden bij mijn weten niet meer gemaakt,de monteur zei dat er een versteviging in had moeten zitten,vooral bij deurtjes hoger dan 1 mtr.
Volgens mij waren er meer klachten over deze deurtjes.
Als er niet voor dezelfde fronten kan worden gezorgd door de verkoper, heeft u recht op geld terug. U hoeft geen genoegen te nemen met fronten die u niet mooi vindt.
Heeft u apart betaald voor de fronten?
Zoekster,
We hebben de keuken in zijn totaal gekocht,en dan moet je bedenken dat we meer dan €10.000 hebben betaald.
Verder heb ik mijn gegevens nog eens bekeken ,en daar staat dat deze tot en met week 52 2012
leverbaar zijn.Deze hebben ze ons in dec.. 2012 verkocht,en 26 april 2013 geleverd.
Ze hebben u dus fronten geleverd, die bij aflevering al niet meer te vervangen waren. Dat vind ik op zich al waardeloos, want bij kapot gaan, door wiens schuld ook, zit u al met een probleem. Dat moet die keukenboer geweten hebben.
Wat u het beste kunt doen is eens zien wat ze u aanbieden voor alternatieve fronten. Als u de aangeboden fronten niet mooi vindt, dan zou u ook nog kunnen overwegen om fronten die u wel mooi vindt aan te wijzen en daarvan te eisen dat ze die voor u plaatsen.
Dus NIETS bijbetalen.
Willen ze daar niet mee akkoord gaan, dan moet u een redelijke prijs bedenken voor de fronten die zijn geleverd inclusief montage en dat bedrag eisen.
Is het een bij het CBW aangesloten bedrijf? Heeft u een rechtsbijstandverzekering?
Dit bedrijf is bij CBW aangesloten,het is een grote zaak in badk.en keukens.
Rechtsbijstand hebben we ook.
Heel gunstig dat u een rechtsbijstandverzekering heeft. Als u er met de keukenleverancier niet uitkomt, dan kunt u daar een beroep op doen.
Een bij het CBW aangesloten bedrijf, is ook altijd aangesloten bij de Geschillencommissie wonen. Op zich heel fijn, maar de uitkomst van een klacht bij de GC kan ik u niet voorspellen en u moet ook nog eerst klachtengeld betalen, wat u overigens terugkrijgt als u in het gelijk wordt gesteld.
Wat ik zou doen is eerst eens zien waar u samen met de keukenboer op uitkomt. Of jullie elkaar vinden in een oplossing waar u tevreden mee bent. Komt u er niet samen uit, dan kunt u de leverancier er opmerkzaam op maken dat u niet zult schuwen juridische bijstand in te schakelen om een goede uitkomst af te dwingen.
Maar eerst afwachten of u een goed aanbod krijgt. Vraag ook of de fronten die u nu krijgt nog een tijd leverbaar blijven. Vanzelfsprekend is de montage voor rekening van de leverancier.
Laat u nog weten hoe het gesprek verloopt met de keukenleverancier? Ben nieuwsgierig hoe het afloopt. Ik hoop gunstig.
Hallo Zoekster,
Vandaag heb ik een nieuw voorfront van mijn keuken gekregen,verder moet ik erbij vermelden dat het allemaal naar tevredenheid is verlopen.
Nogmaals bedankt voor Uw reactie.
Fekkeweg
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Probleem bij pakket bezorgen door DPD
Ik heb een CDi (brommer onderdeel) besteld en deze zou DPD bezorgen. Echter is de CDi nooit afgelevert alleen de verpakking zat in de brievenbus. En daar gaat het in onze ogen mis, omdat dit geen brievenbus pakket was. De afmetingen van de CDi zie foto zijn groter dan die van onze brievenbus. Wij hebben natuurlijk direct contact gehad met DPD maar zij geven de leverancier de schuld omdat het pakke ... Lees meer
Apparatuur tas blijkt niet waterdicht, website zegt het is waterdicht - heb ik recht op geld terug?
Hai. Ik heb bij een winkel voor dj benodigheden [edit-red.] een tas gekocht voor dj apparatuur. Volgens de website is de tas waterdicht.
Dat was ie niet. Ik was voor werk op reis en merkte dat de tas niet water dicht is. Ik heb direct gemaild en de situatie uitgelegd.
Ik wil mijn geld terug, want dat ding functioneert niet zoals beloofd en nu doen ze er alles aan om dat dus n
...
Lees meer
Abonnement Red Together Vodafone
Ik heb een mobiel abonnement bij Vodafone Red Together met mijn vrouw als medegebruiker genomen om buitenshuis wifi te hebben en te gebruiken. Nu kwam ik erachter dat Vodafone mijn thuisgebruik van de wifi (deze gebruik ik overig van Ziggo) de mb"s noteert en aftrekt van mijn afgesloten gb contract bij Vodafone.
Bijvoorbeeld: op 02/03/2024 heb ik om 19.23 0,01 mb gebruikt. Hoe dan? als ik en
...
Lees meer
Populair in Huishouden & Energie
Maar 1 radiator in gebruik
Ik woon in een gezinswoning, met beneden een woonkamer+keuken en boven een slaapkamer, badkamer, en werkkamer.
Ik heb het niet snel koud, dus is de gemiddelde temperatuur in de woning laag, en staan de meeste radiatoren uit. Als ik aan het werk ben in de werkkamer, zet ik de verwarming 10 minuten aan en dan is het warm voor twee uur, zonder de rest van het huis op te warmen.
Is dit
...
Lees meer
Hoe krijg ik de stank uit de afvoer van de douche?
Onze afvoerput van de douche stinkt behoorlijk naar bederf. Hij loopt wel goed door en we hebben al van alles geprobeerd. Niets helpt. In dezelfde ruimte is er niks aan de hand met de afvoer van het bad en wastafel. Ook in de rest van het huis hebben we geen problemen met afvoer of riool. Wie heeft de oplossing? Lees meer
Muizenbestrijding, wat helpt wel en niet??
Sinds kort woon en werk ik in Amsterdam. Daar ben ik erg blij mee.
Maar wat ik geregeld hoor van collega's en vrienden en zelf ervaar is echt een overlast in deze grote stad: muizen!
Veel gezocht op internet en rondgevraagd om er vanaf te komen maar er word gezegd; ze deinzen nergens meer voor terug...Dat kan toch niet? Weet iemand een tip waardoor we ze op afstand kunnen houden? (natuu
...
Lees meer