feyza
door feyza Nov 21, 2014 om 15:13
Huishouden & energie

Keuken al voor de zoveelste keer uitgesteld...

Hoi Leden, wij zijn aan het verbouwen, de keuken ligt er al 2 maanden uit. Ivm een betonnen vloer.. 2 maanden terug was het nog mooi weer en konden we buiten gewoon koken, nu begint het enorm koud te worden....

Op 11 september kreeg ik de tekening van de keuken per e-mail nadat ze een week daarvoor bij ons op bezoek was geweest.

Op 29 september kreeg ik de installatie schema per e-mail.

Op 9 oktober krijg ik een mail dat de levering 22 oktober zal zijn maar op zijn laatst (zeker niet later) 29 oktober.

29 oktober krijg ik een mail dat de hoogglans fronten er niet zijn en dat ik zonder meerprijs op 5 november de matte fronten krijg, welke we later nageleverd zouden krijgen.

5 november krijg ik een mail dat de transporteur het niet redt om de goederen te leveren en dat ze de volgende dag contact met me opneemt om de volgende dag te kunnen leveren.

6 november krijg ik een mail dat ze mij belt zodra de chauffeur er is om te lossen bij het keukenbedrijf, om een tijdstip af te stemmen om te leveren

6 november belt ze me op ; heel boos op de transporteur dat de goederen niet zijn geleverd, ze zegt te zijn gegaan naar de fabriek om het een en ander op een rij te zetten.

6 november einde van de dag krijg ik te horen per e-mail dat ze te vroeg waren met het toezeggen en dat ze morgen een bevestiging krijgen van de fabriek welke ze naar me zou doorsturen. Voor de compensatie krijgen we de goederen uit prijsgroep 1 ipv 2. (verschil van een kleine 300,-)

Op 10 november heb ik nog geen bevestiging gehad en een mail gestuurd, ik kreeg het antwoord dat ze niet nog een keer wilde schuiven en het 100% wilt weten en zij daarom niet heeft gemaild. Zodra meer bekend krijg ik de mail met de bevestiging.

Op 11 november krijg ik een mail dat de keuken in de week van 17-22 november geleverd word (binnen de schema van de max van 8 weken) Zodra eerder binnen, meld ze zich direct........

17 november, nog steeds geen keuken... ik krijg een mail dat ik morgen hoor wanneer er wordt geleverd....

18 november krijg ik een mail dat de hoogglans fronten 22 november binnen komen en dat ze er van uit gaat dat ze ook die dag uitleveren....

21 november krijg ik een mail dat ze woensdag 27 november ( ??? woensdag is het de 26ste maar goed) komen bezorgen...

Boos mail ik deze keer terug.. enorm boos..
Krijg een mail terug dat dee dag vast staat en dat ik straks de bevestiging krijg (mail van 9.50uur) inmiddels is het 15.00uur.....

Wat moet ik doen ?!

1143 9 Rapporteer

zoekster
door zoekster - Nov 21, 2014 om 16:27
10965 Antwoorden / 34 Vragen

U laat veel te veel van de verkoper afhangen. U moet zelf een termijn stellen. Doe dit per mail.
U stelt dat de keuken op 27 november moet zijn geleverd. Wordt die datum niet gehaald, dan gaat u over tot ontbinding van de overeenkomst of u gaat over tot het eisen van een schadevergoeding wegens het niet nakomen van de levering vanaf 27 november.
U kunt dan denken aan restaurantkosten. U kunt vanzelfsprekend niet buiten blijven koken.
Verzoek om een schriftelijke reactie (dit kan ook per mail)

U neemt nu het heft in handen. U had overigens de koop mogen ontbinden op het moment dat de hoogglans in matglans overging.

Heeft u al een aanbetaling gedaan? Niets (meer) betalen totdat de keuken helemaal naar tevredenheid is geïnstalleerd.

feyza
door feyza - Nov 21, 2014 om 16:52
6 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=zoekster schreef op vrijdag 21 nov 2014, 16:27]U laat veel te veel van de verkoper afhangen. U moet zelf een termijn stellen. Doe dit per mail.
U stelt dat de keuken op 27 november moet zijn geleverd. Wordt die datum niet gehaald, dan gaat u over tot ontbinding van de overeenkomst of u gaat over tot het eisen van een schadevergoeding wegens het niet nakomen van de levering vanaf 27 november.
U kunt dan denken aan restaurantkosten. U kunt vanzelfsprekend niet buiten blijven koken.
Verzoek om een schriftelijke reactie (dit kan ook per mail)

U neemt nu het heft in handen. U had overigens de koop mogen ontbinden op het moment dat de hoogglans in matglans overging.

Heeft u al een aanbetaling gedaan? Niets (meer) betalen totdat de keuken helemaal naar tevredenheid is geïnstalleerd.

Dat durf ik dus niet te doen, schadevergoeding verhalen bij hen. Of wellicht bij de woningbouw.. Ik heb een extra korting geëïst naast het verlagen van de prijsgroep, neen ik heb gelukkig nog niets aanbetaald, de woning is van de woningbouw (wij zijn de huurder) we waren bereid om meer te betalen voor de keuken en de woningbouw geeft een kleine deel.

Ik heb nu gezegt dat ik op de bevestiging wacht en op de korting die ze zullen aanbieden, ik wil heel graag ontbinden maar dan moet ik weer helemaal opnieuw beginnen bij een nieuwe keukenbedrijf en daar heb ik helemaal geen zin in. Ik ben radeloos. De bevestiging van de fabriek is er ook nog steeds niet......

zoekster
door zoekster - Nov 21, 2014 om 17:01
10965 Antwoorden / 34 Vragen

U had er niet bij gezegd dat dit via een woningbouwvereniging ging. Ook heeft u niets verteld over de extra korting.

Als u niet volledig bent in uw vraagstelling, dan kunt u geen correct antwoord verwachten.

Ik krijg zo geen inzicht wie waar verantwoordelijk voor is. Hopelijk komt de keuken dan 27 november.

feyza
door feyza - Nov 21, 2014 om 17:06
6 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=zoekster schreef op vrijdag 21 nov 2014, 17:01]U had er niet bij gezegd dat dit via een woningbouwvereniging ging. Ook heeft u niets verteld over de extra korting.

Als u niet volledig bent in uw vraagstelling, dan kunt u geen correct antwoord verwachten.

Ik krijg zo geen inzicht wie waar verantwoordelijk voor is. Hopelijk komt de keuken dan 27 november.

Ik heb wel gezegt dat ik een compensatie krijg met de prijsgroep, zie 6november.

Enige wat ontbrak in me verhaal was inderdaad dat de keuken bedrijf geregeld is door de woningbouw en dat de woningbouw een deel vergoed is niet van toepassing over de zaak.

Het gaat om het feit dat de keuken er nog niet is, en niet om wie de eigenaar van de woning is. Toch?

Maar goed, bedankt voor uw reactie. Ik zal wat tips erin meenemen.

zoekster
door zoekster - Nov 21, 2014 om 17:26
10965 Antwoorden / 34 Vragen

U heeft gelijk, die korting daar had ik overheen gelezen.
Blijft over dat de woningbouw ook met dit verhaal is gemoeid. De woningbouw is nu medekoper, ook al krijgt u de keuken. Of maakt de wbv geld aan u over en mag daar verder mee doen wat u wilt en zelf een keukenverkoper uitzoeken en mag u de keuken meenemen als u gaat verhuizen?

Het gaat er niet om wie de eigenaar van de woning is, wel wie de eigenaar van de keuken is en wie bevoegd is om een leverancier aan te stellen.

ho
door hopetobehelping - Nov 21, 2014 om 17:26
1289 Antwoorden / 0 Vragen

Beste feyza,

kan me uw boosheid en frustratie helemaal voorstellen. Als ik uw verhaal lees dan zou mijn bloed al koken ben ik bang als ik in uw schoenen stond.

Misschien lees ik niet goed genoeg maar de communicatie over de keuken loopt die via de leverancier van de keuken of via de woningcorporatie ?
Is de rol van de woningcorporatie beperkt tot het doen van een bijdrage van de kosten van de keuken ?
Ik sluit me aan bij de eerste reactie van zoekster. Het probleem is natuurlijk wel, zoals u zelf ook al aangeeft, dat als u de overeenkomst ontbind dat u dan weer van voren af aan moet beginnen.
Wellicht verstandig dan om toch tot 27 november te wachten, stel ze wel een duidelijk ultimatum met liefst een penalty erin waarmee u gecompenseerd wordt voor al uw ongemak. Als men bij een eventuele penalty meteen begint te stuiteren kunt u vragen waarom, de levering vind toch plaats op de 27e dus die penalty gaat hen niet raken (hoop dat u begrijpt wat ik bedoel hiermee, zo komt u erachter of u al dan niet aan het lijntje gehouden wordt).
Hoop echt voor u dat uw keuken alsnog de 27e geleverd wordt.

ho
door hopetobehelping - Nov 28, 2014 om 18:10
1289 Antwoorden / 0 Vragen

Beste feyza,

is het goed gekomen, is de keuken deze week dan toch eindelijk wel geleverd ?

feyza
door feyza - Nov 29, 2014 om 12:05
6 Antwoorden / 1 Vragen

Sorry mensen heb niet meer kunnen reageren. Bedankt voor de reacties, had ze al wel gelezen maar vergeten te beantwoorden.. Het is gelukkig goed gekomen, afgelopen woensdag is de keuken gekomen en de klusser heeft hem al bijna ingebouwd, helaas hebben ze kabels voor de oven en schroefjes niet meegeleverd maar daar kunnen we mee leven.. De keuken is er en we zijn blij. :) ps; ons huisje is super mooi geworden :)

ho
door hopetobehelping - Nov 29, 2014 om 16:34
1289 Antwoorden / 0 Vragen

Gelukkig, fijn om te horen feyza dat het toch nog goed is gekomen.
Dank u wel voor de terugkoppeling.
Wens u heel veel plezier met uw nieuwe keuken.