Keukenconcurent kasten lager als mondeling afgesproken
Hallo wij hebben zondag keuken uit gezocht bij keuken concurrent en maandag technische tekeningen gekregen nu zie ik dat de keuken lager is als dat we hebben afgesproken en 1 deurtje verkeerd draait we hebben het getekende contract nog eens door gelezen en zien tot onze verbazing dat er een andere blad hoogte is ingevuld dan wij hebben afgesproken 90.5 cm. in plaats van 95 cm. als we de keuken installeren zouden we een lozen ruimte onder keuken hebben van 20 cm .als plintheb direct een mailtje gestuurd dat hoogte niet klopt geen reactie heb gebeld en we kunnen vandaag komen 10 uur maar wel bij andere verkoper
Heeft iemand tips hoe dit aan te pakken heb het idee dat keuken veel duurder wordt dan de prijs die we nu zouden moeten betalen na eerder gelezen berichten zie ik dat annulering geen zin heeft we hadden beter alles moet lezen en niet o
De verkoper moeten geloven op zijn wordt denk ik nu ? Iemand tips voor dit gesprek wat we zo gaan hebben ?
Groet Erik
Als u beide een behoorlijke lengte hebben had de verkoper kunnen weten dat 90 cm te laag zou zijn.
Ik kan me niet voorstellen dat 90,5 cm een standaard maat is, op een halve cm nauwkeurig?
Dat moet u maar eens (telefonisch) navragen bij een andere keukenboer.
Ze zullen misschien proberen om u een meerprijs te laten betalen voor een werhoogte van 95 cm. maar als 90,5 cm geen standaard hoogte is, heeft men een (type) fout gemaakt.
U kunt ook vragen naar het 'kladje' van de verkoper, misschien dat daar wel de goede maat op staat.
Ik neem aan dat dit bij uw aankoopdossier bewaart wordt.
U moet er op staan dat u weer dezelfde verkoper te spreken krijgt, want een andere zegt natuurlijk dat hij niet weet wat er afgesproken is.
Heeft u al een aanbetaling gedaan?
Verder moet u erop staan dat u dezelfde verkoper krijgt. Op het contract staat ongetwijfeld de naam van de verkoper, vraag wanneer hij in de winkel aanwezig is en zeg dat u met hem wilt spreken, want hij heeft de vergissing (volgens u) gemaakt in het contract. Als dat een andere dag of andere tijd wordt, dan moet dat maar zo zijn.
Verder eerst maar eens zien of de prijs zoveel hoger uitvalt bij de juiste afmetingen. U moet in ieder geval niet akkoord gaan met de huidige tekening. Verder is het nogal vreemd dat er sowieso geen nameting wordt gedaan door de KC, u bent toch geen professional?
Probeer er in goed overleg uit te komen.
Bedankt voor de snelle reactie hoor moet dus de afspraak verzetten naar moment de verkoper kan
Verder heb ik geen aanbetaling gedaan en plaats zelf de keuken ben timmerman
En weet dat de kastjes lager zijn dan die van een keuken van 95 hoog hebben een plint van 8 cm
Groet Erik
En als u dat andere gesprek hebt laat u dan ook niet verleiden tot het doen van een aanbetaling tot alles in de puntjes op papier staat en ook niet meer dan 15%.
Je hebt alleen nog maar de tekening ontvangen? Dan kan dat toch nog worden aangepast. Het lijkt me dat ze daar ook die tekening voor sturen, om te checken of het allemaal goed is.
De hoogte van het kastje/werkblad wordt toch ingesteld met de pootjes, dus waarom zouden ze andere kastjes nodig hebben?
Maar feit blijft wel dat je voor 90,5cm hebt getekend i.p.v. voor 95cm.
[quote=erikvdkley schreef op woensdag 8 okt 2014, 05:47]en zien tot onze verbazing dat er een andere blad hoogte is ingevuld dan wij hebben afgesproken 90.5 cm. in plaats van 95 cm. als we de keuken installeren zouden we een lozen ruimte onder keuken hebben van 20 cm .
Is het niet gewoon een kwestie van interpretatie ?
De kasthoogte van 70 cm met een plint van 20 is 90 cm. Leg je daar een blad op van 5cm dik dan kom je aan een werkhoogte van 95.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Klarna, aanmaning niet besteld artikel
Op 6 februari krijg ik een pakket toegestuurd (door de brievenbus) enkel met mijn naam en adres zonder kenmerk door wie het is verstuurd. In het pakket zit een trainingsbroek zonder verzendbrief o.i.d. ik kon het dus ook niet terugsturen aangezien verzender niet bekend was.
Op 3 april krijg ik een brief toegestuurd van Klarna met de kosten van de broek met aanmaningskosten.
Direc
...
Lees meer
Ik ben via internet opgelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug?
Op 25 maart j.l. kreeg ik een sms-je van iemand die zich voordeed als medewerker van ICS (International Card Service) met een noodnummer. Er was geprobeerd €899 van mijn rekening te halen. Ik belde dit nummer en was even later €1794 kwijt. Ik heb aangifte gedaan bij de politie en heb mijn rechtbijstandsverzekering ingelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug? Lees meer
Contract youfone ontbinden
sins begin maart heb ik youfone wekelijks gebeld gemailt omdat mijn tv steeds vastliep telefoon niet doet internet slecht.
je mag voor €100 per maand toch wel iets goed verwachten? dus kan ik hierdoor van mijn contract af
Lees meer
Populair in Huishouden & Energie
Maar 1 radiator in gebruik
Ik woon in een gezinswoning, met beneden een woonkamer+keuken en boven een slaapkamer, badkamer, en werkkamer.
Ik heb het niet snel koud, dus is de gemiddelde temperatuur in de woning laag, en staan de meeste radiatoren uit. Als ik aan het werk ben in de werkkamer, zet ik de verwarming 10 minuten aan en dan is het warm voor twee uur, zonder de rest van het huis op te warmen.
Is dit
...
Lees meer
Hoe krijg ik de stank uit de afvoer van de douche?
Onze afvoerput van de douche stinkt behoorlijk naar bederf. Hij loopt wel goed door en we hebben al van alles geprobeerd. Niets helpt. In dezelfde ruimte is er niks aan de hand met de afvoer van het bad en wastafel. Ook in de rest van het huis hebben we geen problemen met afvoer of riool. Wie heeft de oplossing? Lees meer
Muizenbestrijding, wat helpt wel en niet??
Sinds kort woon en werk ik in Amsterdam. Daar ben ik erg blij mee.
Maar wat ik geregeld hoor van collega's en vrienden en zelf ervaar is echt een overlast in deze grote stad: muizen!
Veel gezocht op internet en rondgevraagd om er vanaf te komen maar er word gezegd; ze deinzen nergens meer voor terug...Dat kan toch niet? Weet iemand een tip waardoor we ze op afstand kunnen houden? (natuu
...
Lees meer