er
door erikvdkley Oct 8, 2014 om 05:47
Huishouden & energie

Keukenconcurent kasten lager als mondeling afgesproken

Hallo wij hebben zondag keuken uit gezocht bij keuken concurrent en maandag technische tekeningen gekregen nu zie ik dat de keuken lager is als dat we hebben afgesproken en 1 deurtje verkeerd draait we hebben het getekende contract nog eens door gelezen en zien tot onze verbazing dat er een andere blad hoogte is ingevuld dan wij hebben afgesproken 90.5 cm. in plaats van 95 cm. als we de keuken installeren zouden we een lozen ruimte onder keuken hebben van 20 cm .als plintheb direct een mailtje gestuurd dat hoogte niet klopt geen reactie heb gebeld en we kunnen vandaag komen 10 uur maar wel bij andere verkoper
Heeft iemand tips hoe dit aan te pakken heb het idee dat keuken veel duurder wordt dan de prijs die we nu zouden moeten betalen na eerder gelezen berichten zie ik dat annulering geen zin heeft we hadden beter alles moet lezen en niet o
De verkoper moeten geloven op zijn wordt denk ik nu ? Iemand tips voor dit gesprek wat we zo gaan hebben ?
Groet Erik

705 6 Rapporteer

ph
door philip36 - Oct 8, 2014 om 08:28
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Als u beide een behoorlijke lengte hebben had de verkoper kunnen weten dat 90 cm te laag zou zijn.
Ik kan me niet voorstellen dat 90,5 cm een standaard maat is, op een halve cm nauwkeurig?
Dat moet u maar eens (telefonisch) navragen bij een andere keukenboer.
Ze zullen misschien proberen om u een meerprijs te laten betalen voor een werhoogte van 95 cm. maar als 90,5 cm geen standaard hoogte is, heeft men een (type) fout gemaakt.
U kunt ook vragen naar het 'kladje' van de verkoper, misschien dat daar wel de goede maat op staat.
Ik neem aan dat dit bij uw aankoopdossier bewaart wordt.
U moet er op staan dat u weer dezelfde verkoper te spreken krijgt, want een andere zegt natuurlijk dat hij niet weet wat er afgesproken is.

zoekster
door zoekster - Oct 8, 2014 om 08:36
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Heeft u al een aanbetaling gedaan?

Verder moet u erop staan dat u dezelfde verkoper krijgt. Op het contract staat ongetwijfeld de naam van de verkoper, vraag wanneer hij in de winkel aanwezig is en zeg dat u met hem wilt spreken, want hij heeft de vergissing (volgens u) gemaakt in het contract. Als dat een andere dag of andere tijd wordt, dan moet dat maar zo zijn.

Verder eerst maar eens zien of de prijs zoveel hoger uitvalt bij de juiste afmetingen. U moet in ieder geval niet akkoord gaan met de huidige tekening. Verder is het nogal vreemd dat er sowieso geen nameting wordt gedaan door de KC, u bent toch geen professional?
Probeer er in goed overleg uit te komen.

er
door erikvdkley - Oct 8, 2014 om 08:55
3 Antwoorden / 2 Vragen

Bedankt voor de snelle reactie hoor moet dus de afspraak verzetten naar moment de verkoper kan
Verder heb ik geen aanbetaling gedaan en plaats zelf de keuken ben timmerman
En weet dat de kastjes lager zijn dan die van een keuken van 95 hoog hebben een plint van 8 cm
Groet Erik

tijger1
door tijger1 - Oct 8, 2014 om 10:47
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En als u dat andere gesprek hebt laat u dan ook niet verleiden tot het doen van een aanbetaling tot alles in de puntjes op papier staat en ook niet meer dan 15%.

pi
door pieterwolters - Oct 8, 2014 om 13:15
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Je hebt alleen nog maar de tekening ontvangen? Dan kan dat toch nog worden aangepast. Het lijkt me dat ze daar ook die tekening voor sturen, om te checken of het allemaal goed is.

De hoogte van het kastje/werkblad wordt toch ingesteld met de pootjes, dus waarom zouden ze andere kastjes nodig hebben?

Maar feit blijft wel dat je voor 90,5cm hebt getekend i.p.v. voor 95cm.

user123
door user123 - Oct 10, 2014 om 12:43
1346 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=erikvdkley schreef op woensdag 8 okt 2014, 05:47]en zien tot onze verbazing dat er een andere blad hoogte is ingevuld dan wij hebben afgesproken 90.5 cm. in plaats van 95 cm. als we de keuken installeren zouden we een lozen ruimte onder keuken hebben van 20 cm .

Is het niet gewoon een kwestie van interpretatie ?

De kasthoogte van 70 cm met een plint van 20 is 90 cm. Leg je daar een blad op van 5cm dik dan kom je aan een werkhoogte van 95.