ri
door rinoss Mar 31, 2015 om 10:58
Computers & telefonie

Keuzemenu vaste telefonie werkt niet

Onze dochter woont in Australië en heeft een ander telefoontoestel. Na sluitingstijd van haar camping krijg je een antwoord apparaat met keuze mogelijkheden. Bij 1 doorgeschakelen, bij 2 kun je iets inspreken.

Voor ons is 1 doorschakelen van belang, dat lukt echter niet. Aan onze telefoon is niets veranderd. We kunnen nu niet meer met haar bellen op tijden dat het i.v.m. het tijdsverschil (10 uur) zou kunnen. We heeft een goede tip?

1156 11 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Mar 31, 2015 om 12:38
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ga Skypen. Veel voordeliger. Kost niets.

edrick3
door edrick3 - Mar 31, 2015 om 13:15
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo rinoss,

Dan zal dochter toch iets aan het toestel moeten doen om te zorgen dat er wél doorgeschakeld wordt.
Of zorgen dat ze een toestel met een direct bereikbaar nummer heeft.

Met vr.gr.

akkerdistel
door akkerdistel - Apr 1, 2015 om 23:25
1790 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=tijger1 schreef op dinsdag 31 mrt 2015, 12:38]Ga Skypen. Veel voordeliger. Kost niets.
Klopt die 0,3 of 0,6 cent per minuut, is inderdaad wel heel erg duur.

tijger1
door tijger1 - Apr 1, 2015 om 23:35
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=akkerdistel schreef op woensdag 1 apr 2015, 23:25][quote=tijger1 schreef op dinsdag 31 mrt 2015, 12:38]Ga Skypen. Veel voordeliger. Kost niets.
Klopt die 0,3 of 0,6 cent per minuut, is inderdaad wel heel erg duur.

Hebt u de komma niet verkeerd geplaatst?;-))

akkerdistel
door akkerdistel - Apr 1, 2015 om 23:51
1790 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=tijger1 schreef op woensdag 1 apr 2015, 23:35][quote=akkerdistel schreef op woensdag 1 apr 2015, 23:25][quote=tijger1 schreef op dinsdag 31 mrt 2015, 12:38]Ga Skypen. Veel voordeliger. Kost niets.
Klopt die 0,3 of 0,6 cent per minuut, is inderdaad wel heel erg duur.

Hebt u de komma niet verkeerd geplaatst?;-))
Dat zou ik niet durven ;-). Snap de opmerking wel er zijn providers die daar 40 cent per minuut voor vragen daarnaast ook nog eens 'n peperduur abonnement.

En ja die 0,3 cent naar landlijnen is dan eigenlijk ook weer duur, aangezien het ook gratis kan.

aurora1
door aurora1 - Apr 1, 2015 om 23:56
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Nog wat informatie over Skype: klk hier.
Voor het gratis bellen staat e.e.a. vermeld onder: Het eerste Skypegesprek.
En klik hier voor de headsets die u nodig heeft om gratis te kunnen bellen, die zijn in veel winkels verkrijgbaar en soms zelfs voordeliger. Dochter en u moeten dan ieder zo'n setje opzetten en dan aansluiten op de pc.
U kunt daarmee en een webcam op de pc zelfs gratis videogesprekken voeren.
Als u en uw dochter smartphones hebben en Whatsapp daarop geïnstalleerd is, dan kunt u gratis via Whatsapp een berichtje (zeg maar sms'je) sturen om bijv. te vragen of ze de telefoon even goed wil zetten, dus over het doorschakelen.
Wat misschien ook een mogelijkheid kan zijn is een ingesproken berichtje per mail sturen. Met veel gsm's kun je gesprekken opnemen of daar een app. zoals Voicerecorder op zetten. Dan spreekt u iets in voor uw dochter, zet vervolgens dat gesprekje op de pc en dat dan per mail aan haar versturen. Per mail kunnen de bestanden niet te groot zijn. Grotere bestanden zou u dan op een andere manier via internet moeten versturen en dat kan ook gratis.

tijger1
door tijger1 - Apr 2, 2015 om 00:03
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=akkerdistel schreef op woensdag 1 apr 2015, 23:51][quote=tijger1 schreef op woensdag 1 apr 2015, 23:35][quote=akkerdistel schreef op woensdag 1 apr 2015, 23:25][quote=tijger1 schreef op dinsdag 31 mrt 2015, 12:38]Ga Skypen. Veel voordeliger. Kost niets.
Klopt die 0,3 of 0,6 cent per minuut, is inderdaad wel heel erg duur.

Hebt u de komma niet verkeerd geplaatst?;-))
Dat zou ik niet durven ;-). Snap de opmerking wel er zijn providers die daar 40 cent per minuut voor vragen daarnaast ook nog eens 'n peperduur abonnement.

En ja die 0,3 cent naar landlijnen is dan eigenlijk ook weer duur, aangezien het ook gratis kan.

Op welke manier bel je betaald voor nog geen halve eurocent per minuut naar Australie?

akkerdistel
door akkerdistel - Apr 2, 2015 om 00:24
1790 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=tijger1 schreef op donderdag 2 apr 2015, 00:03]Op welke manier bel je betaald voor nog geen halve eurocent per minuut naar Australië?
Zie hier en ik keek niet goed gaat om 0,1 en 0,3 cent wel met een starttarief van 3,9 cent.

Bellen kan op verschillende manier, maar het goedkoopst is via je PC of via 'n app op je telefoon.

Kan ook via je huidige telefoonlijn, dan betaal je echter ongeveer 10 cent per minuut meer, omdat ze jou dan bellen. Je vult dan online jouw nummer en het nummer dat je wilt bellen in, dan gaat je telefoon over en komt het gesprek tot stand.

aurora1
door aurora1 - Apr 2, 2015 om 00:30
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dan staat de komma nog steeds verkeerd....

akkerdistel
door akkerdistel - Apr 2, 2015 om 00:57
1790 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=aurora1 schreef op donderdag 2 apr 2015, 00:30]Dan staat de komma nog steeds verkeerd....
0,001 Euro is hoeveel Eurocent?

diumenge
door diumenge - Apr 2, 2015 om 06:50
11969 Antwoorden / 15 Vragen

€ 0,001 is een duizendste euro, ofwel een tiende cent. Erg goedkoop inderdaad. Echter, TS heeft een probleem met de telefoon aan de andere kant, goedkoop bellen lost dat probleem niet op...