mahadma
door mahadma Mar 14, 2015 om 13:27
Computers & telefonie

Keyboard valt uit

Mijn vriendin heeft een Toshiba Satellite C850D-11Q. Met Windows 8.0 en verschillende auto updates, nog in de garantie, dus dàt is niet het probleem. Als eerste storing was gebeurde er dit: Als je (bijvoorbeeld) het Google scherm opstart, en je typt je zoekopdracht in, blijft de cursor staan en doet verder niets. De computer "luistert" niet naar het keyboard. Naar de verkoper brengen is geen probleem, maar als ik dit zelf kan oplossen, zou leuk zijn.

796 20 Rapporteer

me
door mein33 - Mar 14, 2015 om 13:53
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Al nieuwe batterij(en) geprobeerd.

mahadma
door mahadma - Mar 14, 2015 om 13:55
11520 Antwoorden / 51 Vragen

@Mein 33,

dank voor je antwoord, maar dit betreft een laptop met een vast keyboard. De enige batterij die ik daar in kan vinden is de accu en waarschijnlijk ergens een klok backup batterij.

me
door mein33 - Mar 14, 2015 om 13:55
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Sorry, maar de batterij kan het natuurlijk niet zijn.

Excuus, mein33

edrick3
door edrick3 - Mar 14, 2015 om 14:15
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo mahadma,

Snap dat je de 'grote bink' wilt uithangen die het probleem wel eens even oplost, maar het lijkt me toch verstandiger om dit onder de garantie te laten oplossen. ;-)

Suc6

edrick3
door edrick3 - Mar 14, 2015 om 14:21
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@mahadma,

Of: terugzetten naar de fabrieksinstellingen.

mahadma
door mahadma - Mar 14, 2015 om 14:23
11520 Antwoorden / 51 Vragen

@Sjoppie, gisteravond (op netspanning) geen communicatie tussen keyboard en scherm. Net even word en Google geprobeerd, zonder muis, nu werkt het ding wèl.

mahadma
door mahadma - Mar 14, 2015 om 14:25
11520 Antwoorden / 51 Vragen

@Edrick3, ik wil bepaald niet de "de grote bink" uithangen, maar als het door de kennis, aanwezig op het forum herstelbaar is, kan ik er alleen maar van leren. En het is vlotter opgelost.

sjjoppy
door sjjoppy - Mar 14, 2015 om 14:27
7156 Antwoorden / 3 Vragen

@ Mahadma,
gefeliciteerd, bedankt voor het melden.

mahadma
door mahadma - Mar 14, 2015 om 14:29
11520 Antwoorden / 51 Vragen

@Sjoppie, wat is de achterliggende gedachte dat dit probleempje met of zonder netspanning er was?

edrick3
door edrick3 - Mar 14, 2015 om 14:32
27632 Antwoorden / 85 Vragen

..... En het is vlotter opgelost......
Dat is zeker waar; dat blijkt nu wel.

En ik maakte maar een grapje hoor vwb die 'grote bink'. ;-)

sjjoppy
door sjjoppy - Mar 14, 2015 om 14:35
7156 Antwoorden / 3 Vragen

@ Mahadma,
de gedachte erachter is dat als de accu volledig is opgeladen wel eens kan gaan dwarsliggen omdat-niets te doen heeft. Kwam daar toevallig achter toen ik bij een buurvrouw de laptop wilde resetten, de accu eruit was al voldoende om het probleem op te lossen.
Het probleem was dat de laptop niet naar opdrachten luisterde maar eigenwijs telkens wilde afsluiten.

mahadma
door mahadma - Mar 14, 2015 om 14:47
11520 Antwoorden / 51 Vragen

@Sjoppie, bedankt!

Hij staat eigenlijk altijd op de netvoeding. Dus gaat ze het ding meer op de accu gebruiken of desnoods zonder de accu geplaatst op de voeding. Zien of het blijft werken.

sjjoppy
door sjjoppy - Mar 14, 2015 om 14:47
7156 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo Mahadma,
probeer het eens alleen met de accu dus stroom eraf.
Vr. gr.

sjjoppy
door sjjoppy - Mar 14, 2015 om 14:56
7156 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=mahadma schreef op zaterdag 14 mrt 2015, 14:47]@Sjoppie, bedankt!

Hij staat eigenlijk altijd op de netvoeding. Dus gaat ze het ding meer op de accu gebruiken of desnoods zonder de accu geplaatst op de voeding. Zien of het blijft werken.

Graag gedaan, omdat ik nooit met de laptop op stap ga heb ik de accu er hier ook maar uitgehaald.
Vr. gr.

aurora1
door aurora1 - Mar 14, 2015 om 14:58
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Kijk anders ook eens of het aanwijsapparaat goed ingesteld staat, te vinden rechts onderaan in de taakbalk.
Of controleer de muis eens op een andere pc.
Of systeemherstel doen, ook al staat er maar 1 herstelpunt.
Het moet goed werken met muis en touchpad, met of zonder accuaansluiting/aangesloten op netvoeding.

valerius-2
door valerius-2 - Mar 14, 2015 om 15:06
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Al een los toetsen bord geprobeerd of de functie totaal mis of dat het werkelijk aan de het toetsenbord van de laptop ligt?

mahadma
door mahadma - Mar 14, 2015 om 16:16
11520 Antwoorden / 51 Vragen

Ik heb als eerste na constateren van de storing zowel een draadloos en een bedraad keyboard geprobeerd. Werkte toen ook niet.

valerius-2
door valerius-2 - Mar 14, 2015 om 17:01
7840 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=mahadma schreef op zaterdag 14 mrt 2015, 16:16]Ik heb als eerste na constateren van de storing zowel een draadloos en een bedraad keyboard geprobeerd. Werkte toen ook niet.

Dan is het beste om maar de garantie te bruiken want dan is het echt een fout in de computer os bepaalde software.

mahadma
door mahadma - Mar 14, 2015 om 17:08
11520 Antwoorden / 51 Vragen

Ik zal dinsdag even de verkoper contacten, allen dank voor alle adviezen.

li
door linuxrocks - Mar 15, 2015 om 10:37
1 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=mahadma schreef op zaterdag 14 mrt 2015, 16:16]Ik heb als eerste na constateren van de storing zowel een draadloos en een bedraad keyboard geprobeerd. Werkte toen ook niet.

Dan zit de "storing" niet in het toetsenbord maar in de software ( windows 8 ) en dat valt niet onder de garantie

Je praat over updates van windows 8 ,.. als je helemaal up to date bent zit je nu op Windows 8.1
Zoek de oplossing eerst eens onder configuratiescherm > toetsenbord
Eventueel kun je het toetsenbord drivers verwijderen configuratiescherm > apparaatbeheer en de computer opnieuw opstarten , bij het opstarten gaat windows zoeken naar de juiste drivers ( online ) en installeren