la
door laman Jan 8, 2011 om 19:44
Voeding & gezondheid

Kinderen aan de deur

Er wordt door kinderen een beroep gedaan op vrijgevige, oudere mensen. Zelf woon ik in een serviceappartement en ga nooit op zulke vragen, ook geen St. Maarten of kinderpostzegels [jammer dan]. De kinderen worden gestimuleerd om te leren bedelen, en kunnen zelf slachtoffer wonen van onheuze overvallen [ heb ik een keer zien gebeuren.
Dient niet elke stiching met een goed doel ingeschreven te staan bij de Kamer van Koophandel? Of is dat ouderwets? Met vr.gr. Mevr. L.Laman

1420 18 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jan 8, 2011 om 20:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een inschrijving bij de Kamer van Koophandel is geen enkele garantie dat een bedrijf "fatsoenlijk" zaken doet en datzelfde geldt voor een Stichting.

Alle stichtingen behoren ingeschreven te zijn bij de KvK, dat is wettelijk verplicht.

Vladja

ve
door verwijderd - Jan 8, 2011 om 20:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

De Kamer van Koophandel is een handelsregister, waar alle ondernemingen, verenigingen, stichtingen etc. ingeschreven moeten staan. Je kunt het vergelijken met het bevolkingsregister, maar dan voor bedrijvigheid.

Het heeft dus geen enkele controlerende functie.

Vladja

ve
door verwijderd - Jan 8, 2011 om 20:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als u programma gemist heeft, kijk dan de vara kassa uitzending van 8-1-2011 terug. Dan wordt iedereen veel duidelijk.

ve
door verwijderd - Jan 8, 2011 om 21:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

mahadma schreef op zaterdag 8 jan 2011, 20:57: Als u programma gemist heeft, kijk dan de vara kassa uitzending van 8-1-2011 terug. Dan wordt iedereen veel duidelijk.

Voor de genoemde Uitzending -> Klik Hier

ve
door verwijderd - Jan 10, 2011 om 13:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een "goed" goed doel zal ingeschreven staan in het CBF, Centraal Buro Fondsenwerving. Oplichters zijn dat niet....

ve
door verwijderd - Jan 10, 2011 om 13:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zag en hoorde vanmorgen nog op TV, dat je iedereen die bij je aan de deur komt kunt vragen om een legitimatie én een door de gemeente verstrekte kollektevergunning. Maar eh..... je laat die kindertjes met Sint Maarten toch niet voor de deur staan? En van de kinderpostzegels weten we toch ook dat het in orde is?

ve
door verwijderd - Jan 10, 2011 om 13:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

We leren kinderen bedelen? Jeetje, dat gaat wel heel erg ver. Dat klinkt haast als een jeugdtrauma. Vroeger nooit iets van Sint Maarten gehad wellicht? Dan moet je in mijn ogen ook consequent zijn en ook niet meer Sinterklaas en verjaardagen doen. Als iemand dan iets wil, koopt hij het zelf maar.

En waarom gaan kinderen vaak langs de deuren? Omdat volwassenen het gewoon vertikken of niet durven.

ve
door verwijderd - Jan 10, 2011 om 13:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Voor zover ik weet worden kinderen enkel ingezet op kinder postzegels te verkopen, Sint Maarten is vragen om snoepjes toch?.

ve
door verwijderd - Jan 10, 2011 om 13:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ron,
Dat is juist in de ogen van TS bedelen. En alleen mensen die het goed hebben mogen blijkbaar in dit land leven en gezien worden. Er mogen vooral geen minderbedeelden en andere melaatsen zijn. Zijn ze er stiekem toch, dan moeten ze vooral niet zichtbaar zijn......hmmmm geschiedenis herhaald zich inderdaad.......

ve
door verwijderd - Jan 10, 2011 om 13:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als oudere zou ik Nederlandse / Noord-Hollandse tradities wel in ere willen houden zoals dat St Maarten dat ook ik als kind gelopen heb met een zelfgemaakte lampion
(was vroeger alleen boven het Noordzeekanaal.
Ook nog die Kinderzegels waarvoor je toen inderdaad zelf nog het geld moest ophalen.
Dat laatste is overigens al lang niet meer zodat het bestelen van die kinderen niet meer nodig en mogelijk is.

Alle andere deurverkoop heb ik al vele,vele jaren geleden al afgeschaft nadat de melkboer,de groenteman, de ijsboer (voor Nieuwendammers Ankie),de pensverkoper en berlinerbollenverkoper stopten met die straatverkoop
Zoals ook eerst de aardbeien vers van het land, dan de kersen- en daarna de pruimenverkopers al naar het seizoen niet meer langs komen.

Goh,jeugdherinneringen!
Waarbij toch die aardbeien,kersen en pruimen toch een stuk lekkerder waren dan die van tegenwoordig

Sloten die nog glashelder waren en nog kruidige weiden.

Ik adviseer tegenwoordig om de kinderen goed te leren zwemmen want Amersfoort aan Zee nadert!!!

Een beetje nostalgische maar melige Vrije Vogel

ve
door verwijderd - Jan 10, 2011 om 13:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

De tijd dat je als klein kind samen voetbalde en een oma of buurvrouw spontaan met koekjes aankwam ligt al heel lang achter ons.

ve
door verwijderd - Jan 10, 2011 om 14:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Grootvader,
Het is mij bekend dat Holland nog steeds denkt dat Nederland alleen uit Holland bestaat, maar er zijn meer kinderen buiten Holland die Sint Maarten lopen dan in Holland! Aan de andere kant van de Zuiderzee is Sint Maarten een zeer goed en oud gebruik!

Overigens zijn de sloten in Holland op dit moment schoner dan 50 jaar geleden heb ik mij laten vertellen.

ve
door verwijderd - Jan 10, 2011 om 14:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Kinderen kunnen toch zo schattig zijn... Daar strijkt menigeen de hand over het hart en geeft. Maar, grote kinderen die dit mechanisme voor hun eigen belang gebruiken zijn waarschijnlijk blind voor de eigen geschiedenis. Herhaalt zich dan ook steeds weer overal in de wereld. Wat niet mag is: je verantwoordelijkheid ten aanzien van kinderen vergeten.

ve
door verwijderd - Jan 10, 2011 om 14:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Tja en nu is een kind gelijk bedelaar en omdat te mogen doen moeten ze eerst een goede doelen vergunning aanvragen tenminste als het aan Ts ligt. Kranten bezorgers die door weer en wind toch de klus klaren, in de December maand afwachtend met een kaartje voor de deur staan zijn in principe ook bedelaars. Zolang het kinderpret is om een snoepje te scoren en er geen krantenverkopertje uit Verweggistan aan de deur staat zie ik het probleem niet.

ve
door verwijderd - Jan 10, 2011 om 15:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nu is het een discussie. Belangrijk, maar geen consumentenvraag.

ve
door verwijderd - Jan 10, 2011 om 15:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hier komen ook regelmatig kids met van alles en nog wat aan de deur, bv plantjes of stroopwafels.
Het enige dat ik altijd koop zijn de kinderpostzegels.

ve
door verwijderd - Jan 10, 2011 om 23:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Goede doelen zin bekend bij de belastingdienst.
Als U aan een goed doel schenkt,kunt u vaak dit bedrag via de aangifte van de inkomstenbelasting,vergoed krijgen.Maar dan moet de ontvanger wel als een goed doel bij de belasting bekend zijn.

ve
door verwijderd - Jan 11, 2011 om 12:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

ron530 schreef op maandag 10 jan 2011, 13:59: De tijd dat je als klein kind samen voetbalde en een oma of buurvrouw spontaan met koekjes aankwam ligt al heel lang achter ons.

Bij mij in de wijk gebeurt dat nog gewoon. Misschien overwegen om te verhuizen naar een normale buurt?