yoast
door yoast Jul 6, 2006 om 10:54
Vakantie & reizen

Kindervrije campings

In Engeland vind je overal "Adults Only" campings, hier worden alleen volwassenen toegestaan en vaak ook geen goepen, ook al bestaan deze uitsluitend uit volwassenen. Effect, heerlijke rust - echt bijkomen van de drukte en herrie thuis. Nu is mijn vraag, bestaan er ook kindervrije campings buiten Engeland. Ik heb het niet over senioren campings (daar staan opa en oma met kleinkinderen) of groene campings nee echt KINDERVRIJE CAMPINGS !!! Wel vind ik apparte campings voor jongeren, gezinnen met kinderen (animatie / sprookjescamping) homo´s, lesbiënes, naturisten etc. Maar de term "alleen volwassenen" kom je buiten Engeland nergens tegen.

4857 36 Rapporteer

stacey
door stacey - Jul 6, 2006 om 11:32
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Hello,

Check this out.............

http://www.ukcampsite.co.uk/articles/view.asp?id=122

Have fun,

stacey
door stacey - Jul 6, 2006 om 11:35
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Oeps, engeland had je al gehad ;-)

Nie veel te vinden verder nee buiten engeland, ik zoek nog even verder...........

stacey
door stacey - Jul 6, 2006 om 11:46
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Niet echt te vinden nee, maar zou het bv hier niet zo zijn dat ze niet een speciaal kindvrije camping hebben maar dat op de camping zelf wel onderscheidt bestaat, met verdeling van de velden bv , kindervrij kampeergedeelte bv.

Meeste kans op kindervrije vakantie is denk ik dan buiten het kindervakantieseizoen, niet ergens in de buurt van pretpark of andere kindvriendelijke activiteiten, camperen is natuurlijk wel het meest geliefde vakantie soort voor gezinnen met kinderen, zeker in ons landje.

Informeer eens bij reisburo`s , zij zullen je wel iets wijzer kunnen maken uit ervaring

Succes,

juma
door juma - Jul 6, 2006 om 13:15
11 Antwoorden / 9 Vragen

by the way: eurocampings.net is ook nog een goeie zoeksite!

la
door lanzenk - Jul 7, 2006 om 14:16
21 Antwoorden / 7 Vragen

Ja eigenlijk zou ik dat ook wel willen weten voor hotels en restaurants. Als iemand dat weet hoor ik het graag.

juma
door juma - Jul 7, 2006 om 16:19
11 Antwoorden / 9 Vragen

voor een restaurant zou je gewoon iets sjieks op moeten zoeken, hoe meer luxe hoe beter, daar kom je waarschijnlijk minder kinderen tegen dan in een pannenkoekenrestaurant!

ne
door nelm - Jul 7, 2006 om 19:48
4 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi

Dit is geen kritiek hoor laten ik even duidelijk zijn maar al zou je met een hele groep volwassenen naar zo'n camping willen gaan( Adult only ) , boek je toch appart en leer je elkaar daar kennen dus een beetje onzin allemaal zeg ( geen grote groepen ). Ik denk dat als er al zo'n camping in nederland te vinden is dat er niet erg veel animo voor zal zijn anders had je er denk ik allang een gevonden .Er zijn inderdaad wel voor iedere doelgroep campings te vinden maar ik denk zelf dat een diversiteit aan vershillende leeftijden een camping draaiende houd ?? het lijkt mij dan ook erg saai om alleen met volwassenen op een camping te staan .en wat me wel even van het HART moet waarom staat er met Hoofdletters KINDERVRIJE CAMPINGS.

fr
door freeworld - Jul 7, 2006 om 20:41
2 Antwoorden / 0 Vragen

Antwoord voor Nelm:

Deze mensen zullen ook gek worden van het eeuwige gegil en gekrijs van kinderen welke tegenwoordig niet meer opgevoed worden. Dat is teveel werk naast de beide banen om de hypotheek te bekostigen. Heerlijk als er ergens een plek is waar je niet de hele dag in kinderherrie zit. Beste ouders, al produceren jullie 10 kinderen...er zijn mensen die voor hun rust de natuur opzoeken dus ga eindelijk eens OPVOEDEN! (lees respect bijbrengen voor de natuur en je gedrag-niet krijsen en gillen- in de natuur)

ne
door nelm - Jul 7, 2006 om 21:20
4 Antwoorden / 0 Vragen

Sorry maar ook ik heb geen kleine kids , en je ziet maar weer wat de GROTE MENSEN die KIDS aandoen ( dure hyptheek dus beide aan het werk  )  daar zijn de kids dus weer de DUPE van want het zijn gelijk weer die niet opgevoede kinderen waar ligt dat dan aan ????????

ar
door arterrie - Jul 7, 2006 om 21:41
3 Antwoorden / 0 Vragen

kindervrije campings vind je niet. de ouders weten niet meer wat opvoeden is. dat doen de creches en opvang. ze gaan naar de camping zodat de kinderen daar hun gang kunnen gaan. liefst nog tv mee, want als die er thuis niet was.....Nee, de kinderen zijn niet het probleem. Maar hun gedrag.

ho
door hoevain - Jul 7, 2006 om 21:52
4 Antwoorden / 0 Vragen

Je kan er natuurlijk donder opzeggen, dat hier reacrties geplaatst gaan worden om de tere kinderzieltjes niet te treffen. Er zijn nou eenmaal mensen die eens niet met het gejengel en geklier van kinderen geconfronteerd wiilen worden tijdens de vakantie.

Ik heb zelf twee kinderen en wij hebben altijd het motto gehad, dat het niet zo moet zijn 'daar heb je die weer met die kinderen'

Ik en m'n zoon zijn nog wel eens zo dat we een jengelend kind toespreken op het gedrag, soms verwachten ze dat niet dat een volwassen persoon iets tegen ze zegt, dat klopt ook, die ouders kennen totaal geen vorm van enige opvoeding. Door de paden blerende en overal aanzittende kinderen is hier op zaterdag schering en inslag, zelfs mijn kinderen ergeren zich groen en geel. En die zijn ook niet altijd de braafste, leeftijd 11 en 15 dus op het begin van puberen.

Tegenwwordig moet het waarschijnlijk normaal zijn dat kinderen altijd de boventoon moeten voeren, je ziet iedereen altijd ergeren aan het gedrag, maar tegenwoordig mag je niets meer zeggen. Nou dat doen wij wel, vooral rake opmerkingen werken altijd heel goed.

stacey
door stacey - Jul 7, 2006 om 22:04
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Hallooooooooo,

het is hier geen forum.........

;-)

ne
door nelm - Jul 7, 2006 om 22:25
4 Antwoorden / 0 Vragen

Het is zelfs ook NIET het GEDRAG van de Kids maar van de Ouders die hadden dat bij de opvoeden bij moeten brengen dat zijn de SCHULDIGEN . maar ach wat maak ik me eigenlijk druk .Zelf heb ik geen kleine kinderen meer ,maar een camping zonder kinderen kan ik me dus niet voorstellen , ik zal wel op een DURE camping staan wij hebben geen last van brutale of onopgevoede kinderen .

fr
door freeworld - Jul 7, 2006 om 22:41
2 Antwoorden / 0 Vragen

Inderdaad, we dwalen af. Zijn er in Nederland geen kindervrije parken/campings?

Welke ondernemer springt hier op in? Een gat in de markt!

Zelf verhuren wij onze recreatiewoning uitsluitend aan 40+ zonder kinderen zodat de woning bewoonbaar blijft!!! Andere verhuurders kan dat blijkbaar niet schelen.....EN daardoor zitten onze huurders  dan alsnog in het gekrijs en gejank.

ne
door nelm - Jul 7, 2006 om 22:42
4 Antwoorden / 0 Vragen

Sorry stacey maar er stond iets wat voor mij nogal hatelijk overkwam en daar heb ik even op gereageerd .

sk
door skapig - Jul 7, 2006 om 23:01
3 Antwoorden / 1 Vragen

Ik ben zelf een moeder met kind , en ik wil dit haar ook een paar dagen in mn eentje naar ene rustige camping , ff heerlijk tot rust komen

Ik denk dat je in nederland echt moet kijken of er geen kinder dingen in de buurt zijn zoals pretparken dierentuinen enz , en ik denk als er op de camping geen speelgelegenheid is dat er dan ook weinig kids zijn

ho
door hoevain - Jul 8, 2006 om 10:23
4 Antwoorden / 0 Vragen

We zijn bezig met de oprichting van een Resort in Frankrijk, 4 uur rijden van Utrecht, onze doelgroep richt zich op 50+ en Nederlanders en Belgen.

Zometeen kan je er lekker genietn van een luie vakantie waarbij Wellness, Health, Beauty en Leisure voorop staat.

Je kan er zometeen: Zwemmen, Paardrijden, Golfen, Wandelen, Fietsen, Vissen, Tennissen, Midgetgolf en gebruik maken van de overige faciliteiten, zoals een Beauty Center en er wordt een Restaurant gepland voor 80 personen en uit te breiden tot 200 personen. Nederlands en Frans personeel een mix van 50/50 en waarbij het Nederlandse en ook Frans-sprekende personeel de  leidinggevende, begeleidende en organiserende functie hebben, het Frans-talige personeel is voornamelijk ondersteunend in de algemene functies! Zo zorgen we voor een stuk werkgelegenheid in de regio en ontwikkeling van het gebied. En zal er een werkgelegenheid worden gecreërd van 40 arbeidsplaatsen (50/50)

Wat wij dus voornamelijk in gedachten hebben is geen Landal, CenterParcs of noem ze maar op, maar een heel ander segment, ook zullen er geen huisdieren op het Resort worden toegelaten ivm de hygiëne en ander overlast en in het kader van de Health en Wellness is roken geheel uitgesloten. Zeker als voorloper op het anti-rookbeleid en met ondersteuning van de EU is ons een Subsidie en reclamecampagne toegekend om dit te ondersteunen.

Al met al zal dit voor kinderen een heel andere wereld zijn en zullen niet alle ouders dit een voordeel vinden, andere juist wel. Wij komen vanwege ons beroep en contacten in de Hotellerie in aanraking met andere lokaties waarbij steeds minder kinderen, althans de kinderen die weten hoe het hoort en niet gillend en blerend door de gangen en liften lopen te terroriseren, waarbij het personeel niet constant op hun teentjes hoeven te lopen om te kijken of de ouders wel een oogje op hun kroost houden. Ook situaties bij het zwembad behoren tot het verleden en zijn ongelukken tot een miniem teruggebracht!

De reacties zijn lovend en natuurlijk hoor je van: 'mij zal je daar niet zien', mooi want dan behoor je niet tot onze doelgroep! Onze toekomstige klanten komen voor een luie en welverdiende rust en willen ontspannen en verwend worden en niet 's-avonds tijdens het diner of 's-middags tijdens de lunch met rondrennende en schreeuwende kinderen op diverse lokaties worden geconfronteerd.

ho
door hoevain - Jul 8, 2006 om 10:24
4 Antwoorden / 0 Vragen

Deel2:  (ivm overschrijding van de maximale hoeveelhied karakters)

Ook zal het het prijssegment hier doorslaggevend zijn en we zullen niet stunten met 25,-- per week inclusief gratis eten (gechargeerd maar jullie snappen de strekking). Wij zijn in het verleden ook in de CenterParcs, Landal en voorheen GranDorado Parken geweest, na een jaar is alles afgeragd en beschadigd vooral de mensen die we tegenkwamen hadden al zo'n instelling, 'het is toch niet van mij' en 'ik heb er toch voor betaald'. Blijkbaar is het het bij die mensen thuis ook zo'n afgeragde bende, wij zorgen voor een tip-top Resort waarbij je niet hoeft op te letten of het vies of kapot is, dit voorkomt ook ergernis bij de klanten en zal het ook netjes blijven. Het is tegenwoordig altijd maar vanzelfsprekend en natuurlijk is de klant koning, maar wel tot op zekere hoogte, wij zorgen er zometeen voor dat de eigenaren van de verkochte vakantiehuizen hun bezit in een topconditie blijven en een luxe uitstraling hebben en natuurlijk kan er wel eens wat gebeuren, maar niet moedwillig, wat we in het verleden wel eens anders hebben gezien! Ook zal het personeel dan een positieve instelling hebben en niet constant geconfronteerd worden met klagende en zeurende gasten aan de informatie balie/receptie. Je komt om vakantie te vieren, niet om te klagen, en daarbij geld ook dat je wel wat anders wilt dan je te ergeren aan anderen, maar het gezellig hebben en het moet een feest zijn om bij ons te zijn geweest en dit door te vertellen aan je vrienden, buren en kennissen!

Wil je dit niet, er zijn zat andere locaties waar je je kan uitleven, maar uiteindelijk weet je na een een paar maanden niet meer waar het allemaal gebleven is, je hebt geen herbeleving meer. Misschien die kater achteraf, maar daar ben jezelf bij, maar meestal niet meer!

Wij willen geen gasten mijden die kinderen hebben, wij willen gasten hebben die normaal opgevoede kinderen hebben en die weten hoe het hoort, zonder dat de andere gasten zich hieraan ergeren!

Over 3 jaar gaan we open, we zitten nu nog in de opbouwende fase!

ah
door ahaaa - Jul 8, 2006 om 12:33
1 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo,

Ik kijk nogal veel BBC, en heb daar ook enkele documentaires gezien over die kindervrije campings.

Helaas (omdat ik geen campingliefhebber ben, en dus daarom de namen niet heb genoteerd) weet ik de namen of plaatsen niet, maar toen is er wel ter sprake gekomen, dat er ook kindervrije campings zijn in Noord Frankrijk.

De Engelsen vestigen zich daar graag (Normandië en Bretagne), en openen dan soms een camping. Die kindervrije camping staan dus ook bijna altijd onder Engels beheer. Ben dan ook voorbereid op een grotendeels Engelse bezetting.

In eerste instantie trokken die vrnl. de 50-plussers aan, maar steeds meer jonge(re) mensen zonder kinderen vinden het zalig, om in rust hun vakantie door te brengen.

Zoals toen werd gezegd, waren er al een stuk of 5 van deze campings in noord Frankrijk. Misschien dat een intensieve zoektocht (zoeken in het Engels) de namen van die campings oplevert ?

Veel succes !

bl
door blue - Jul 8, 2006 om 21:26
11 Antwoorden / 2 Vragen

Toch even een kleine reactie.
Het gedrag van sommige reageerders hier is beschamend.
Dat iemand op een kindervrije camping wil staan vind ik prima
maar zo afgeven op kinderen is buitensporig onbeschoft.
U bent zeker zelf als keurige volwassene geboren.
Kinderen op vakantie zijn ook eens lekker uit hun sleur en kunnen
zich dan uitleven. Laat hun ook eens de accu opladen.

Ik adviseer u de wat kleinere en duurdere campings op te zoeken en
van te voren even telefonisch inlichtingen in te winnen omtrent
het soort gasten dat zij meestal krijgen. Let op de voorzieningen
op het terrein. Zijn er speeltoestellen etc of ligt de camping naast
een pretpark, uitspanning of iets dergelijks dan lijkt mij dat bij
uitstek een te vermijden camping.
Enigzins buiten het seizoen/bouwvak kan ook al behoorlijk schelen.
Kortom, doe een beetje moeite en ook u heeft een rustige
vakantie.
http://www.grootantink.nl/easysubpage0002.html
http://www.cartils.nl/
lijken op het eerste gezicht te voldoen.

Bellen en informeren, misschien weten zij een goed adres voor u.
Een prettige en vooral rustige vakantie toegewenst.

so
door sonneke - Jul 9, 2006 om 18:41
2 Antwoorden / 0 Vragen

Het gaat er niet om, wie de schuld is van gekrijs. Het resultaat blijft hetzelfde.

Wij waren 2 jaar geleden op een kleine camping (25 plaatsen) en in het totaal waren daar ongeveer 15 kinderen. Deze kinderen waren niet jengelig of vervelend. Ze hadden integendeel zoveel lol, dat ze de hele dag luidruchtig aan het lachen en praten waren. Leuk voor deze kinderen en niets op aan te merken. Alleen als je dus echt voor je rust weg wil, komt hiervan weinig van terecht. Ik vind kindervrije campings dan ook een uitstekend idee. Niemand ergert zich: de volwassenen niet aan de kinderen en de kinderen niet aan (oude) zeurkousen. Er zijn campings (zie vekabo.nl) die zich speciaal op ouder publiek richten. Dez schrijven o.a. in de brochure, dat ze op 45 plus klanten mikken en daarom dus ook geen speelweide of speeltoestellen hebben.

ge
door genglazoe - Jul 10, 2006 om 00:51
19 Antwoorden / 4 Vragen

De vraag was "kindervrije campings"de vraagsteller heeft de vraag beslist niet gesteld om op zere tenen te trappen, het is haar/zijn goed recht dit te vragen.  Onze ervaring is dat over het algemeen op een minicamping weinig kinderen komen want daar is niet genoeg te doen voor ze! Hooguit in het week-end dan wil deze of gene wel eens bezoek krijgen van mensen met kinderen, zoals wij zelf bijvoorbeeld als de kleinkinderen even langs komen. Dit jaar stond er  een jong stel met een tentje naast ons die met de fiets op trektocht waren en ons vroegen waar het bijv. mooi was om te gaan fietsen dus het zijn echt niet alleen bejaarden die daar staan dat is een verkeerd vooroordeel dus!  Als je dan naar Zeeland gaat ben je ook vaak nog verzekerd van mooi weer! Een aanrader dus!  Suc6 met de zoektocht!

juma
door juma - Jul 10, 2006 om 09:06
11 Antwoorden / 9 Vragen

Hoi,

Ook in NL zijn er meerdere campings die zich richten op mensen zonder kinderen. Bij mijn speurtocht naar een camping ben ik er een tegengekomen, kweet alleen niet meer welke. Ik zocht in Gelderland, Overijssel en Drenthe, dus in ieder geval in een van deze drie provincies. Ik gebruikte de volgende campingzoeksites (er zijn er nog meer) www.footzy.nl en www.campinggids-nederland.nl.

via camping.pagina.nl kun je misschien ook nog wat vinden. Ze zijn er wel. Als ik hem nog tegenkom zal ik het je nog laten weten. In ieder geval veel succes! Groetjes Juma

yoast
door yoast - Jul 10, 2006 om 09:13
12 Antwoorden / 2 Vragen

Geweldig, wat veel en ook nuttige informatie kreeg ik van jullie. Toch even een kleine maar zeer positieve kanttekening. Ik had deze vraag ook gesteld bij de Kampeer en Caravan Kampioen - totaal geen reactie en bij de site van Tros Radar - daar werd ik voor van alles en nog wat uitgemaakt en leek mijn vraag op discriminatie etc. Gelukkig hebben de deelnemers aan de VARA´s KASSA SITE de vraag wel goed gelezen en begrepen: Inderdaad hebben wij geen hekel aan kinderen, hebben een schat van een kleindochter, wonen naast een school met speelplaats en als buschauffeur vervoer ik vele schoolkinderen (ook speciaal vervoer). Juist daarom wil je soms even afstand nemen om met een heropgelade accu er weer vol tegen aan te kunnen. Nogmaals bedankt en iedereen een fijne rustige vakantie.

tu
door tuttie - Jul 10, 2006 om 10:01
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ga naar campings toe waar geen kinderaktiviteiten georganiseerd worden door speciale organisatieteams. Zoek ook geen campings op met een zwembad maar bijvoorbeeld een meer. Ik heb zelf 2 kinderen van 17 en 14 jaar. We hebben altijd een aktieve vakantie met wandelen, steden bezichtigen en zwemmen in een meer. Mijn ervaring is, dat het zeer mee valt met het lawaai van kinderen en als ze teveel herrie maken, kun je op deze campings de kinderen er goed op aanspreken en luisteren ze beslist wel naar je. Wees selectief en kijk niet alleen in campinggidsen maar zoek ook op de website van betreffende camping.

uk
door ukkiepukkie - Jul 10, 2006 om 15:39
1 Antwoorden / 0 Vragen

gezocht een camping waar geen 40 en 50 plussers komen, die niet meteen boos worden wanneer ik een bommetje maak als ik in het zwembad spring omdat ze anders bang zijn dat er een spatje water op hun zonnebank gebruinde huid valt

Tip:  mijn ma werkt in een zorginstelling en daar worden logeerkamers verhuurd (ook nog tegen een zeer gunstige prijs)

ke
door keijzerhans - Jul 10, 2006 om 18:34
2 Antwoorden / 0 Vragen

ja die camping bestaat echt, zied voor meer info:

http://www.campingzonderkinderen.nl

of htttp://www.kamperenzonderkinderen.nl

Met vr. groet

Hans Keijzer

ke
door keijzerhans - Jul 10, 2006 om 18:36
2 Antwoorden / 0 Vragen

oeps tikfoutje: moet zijn: zie voor meer informatie :-)

ho
door hoevain - Jul 10, 2006 om 18:42
4 Antwoorden / 0 Vragen

En gelukkig zijn er zat campings en Resorts voor kinderen.

Iedereen blij!

juma
door juma - Jul 10, 2006 om 19:06
11 Antwoorden / 9 Vragen

jaaaa, die was ik tegengekomen op internet: jellyshoeve.nl. gericht op mensen zonder kinderen! Zij zijn misschien ook wel op de hoogte van andere locaties! Veel succes en rust gewenst. groetjes Juma! (ps. ik kan me het best voorstellen hoor, even geen kids, zelf ben ik notabene moeder en leerkracht, dus even geen kids lijkt me af en toe heerlijk!!! kids zijn geweldig laat dat duidelijk zijn....maar iedereen wil toch graag even bijkomen in de vakantie van de dagelijkse dingen?!?!?)

juma
door juma - Jul 15, 2006 om 14:24
11 Antwoorden / 9 Vragen

he cosmoreizen, bedankt voor je punten!!! veel vakantieplezier, groetjes Juma!

ca
door cassagnau - Aug 17, 2006 om 21:09
1 Antwoorden / 0 Vragen

vanaf mei 2007 zal camping à Cassagnau (Chélan, Frankrijk) alleen toegankelijk zijn voor kampeerders zonder kinderen. Het is een kleine camping voor rustzoekers en levensgenieters. Er kwamen toch al vaak mensen zonder kinderen, en we merkten dat de komst van een paar gezinnen meteen de sfeer een stuk drukker maakte. Er zijn ontelbare campings waar kinderen zich uitstekend kunnen amuseren, maar wie echte rust wil kan bijna nergens terecht. Wij willen onze "doelgroep" de garantie van een echt rustige vakantie bieden. Mensen uit het onderwijs (nu even géén kinderen), mensen van wie de kinderen niet meer meegaan, mensen die (nog) geen kinderen hebben, welkom!

yoast
door yoast - Aug 31, 2006 om 10:04
12 Antwoorden / 2 Vragen

Voor adressen van kindervrije / adults only / just adults / no kids etc. campings voor de ware rustzoeker: reageer en ik stuur een lijst per E.Mail.

yoast
door yoast - Mar 19, 2007 om 05:46
12 Antwoorden / 2 Vragen

Sorry voor deze erg verlate reactie, maar poosje vanwege gezondheidsproblemen uit de running geweest. Ook ik zoek overal naar kindervrije campings anders dan in The UK, maar helaas lukt dat niet echt. Er staan wel enkele nuttige zaken tussen de vele reacties en ook een enkel adres, maar daar moeten we eerst zelf eens een kijkje gaan nemen voordat ik dat kan beoordelen. Dit jaar dus toch weer naar Engeland, maar dat vinden wij helemaal geen bezwaar.

ad
door advertentie - Apr 19, 2007 om 15:44
1 Antwoorden / 0 Vragen

Cosmo, ik wil graag een lijst met kindvrije campings. Die in Engeland heb ik al, maar wij willen ergens anders heen.  Stuur hem aub naar  [Edit redactie]@home.nl  . Bedankt!

astoria
door astoria - Apr 19, 2007 om 16:09
362 Antwoorden / 55 Vragen

Hallooooooooo,

het is hier geen forum.........

;-)   in dienst van kassa ??b