pe
door petram Dec 12, 2014 om 14:21
Huishouden & energie

Kk1cursus te zwaar geen restitutie

Beste allemaal, misschien niet een vraag die voor de hand ligt maar wel een dilemma voor me vormt.Ik ben zelf een hobbyfokker aangesloten bij de raad van beheer,af en toe fokken we een nestje hierdoor is mijn passie gegroeid om nog meer over dieren te leren met name het ras wat ik fok.Hellaas was daar niets over te vinden en kwam ik uit bij kk1 cursus.Na dit alles gelezen te hebben dacht ik ok dit is dat wat ik wil en heb me ervoor aangemeld.Ik heb bij de raad van beheer het boek besteld en na herhaaldelijke mails te hebben gestuurd kwam ik erachter dat ik bij de cursisten behoorde.Ik blij en starte meteen aan de eerste les ik vond dit gelijk al pittig les 2 en 3 was ik ziek en bij les 4 vroeg ik of ik kon stoppen omdat ik het niet kan bijbenen,De mevrouw aan de telefoon verzekerde mij dat ik nog niet veel gemist had en ik naar de cursus kon komen.Dit heb ik dus gedaan ,aar ik was voor mijn gevoel te veel achter en kreeg het niet onder de knie,wat ik ook leerde ik kreeg het niet onthouden.Ik ben gaan kijken bij de raad van beheer welk opleidingsniveau nodig was ook hierover niets te vinden maar echt wel mbo of meer niveau en dat is echt veel hoger dan een ihnodiploma.Ik heb in de tussentijd een paar keer gemaild om te vragen waar mijn qietantie van 150,00€ blijft en of ik aub kon stoppen omdat mijn opleidingsniveau niet toerijkend is dat ik het onmogelijk onder de knie krijg.Ik heb les 1 en les 4 met moeite gevolgd.De qietantie kreeg ik per mail opgestuurd en met een hoop mails te hebben geschreven kreeg ik als antwoord dat ik het geld niet teug kon krijgen maar dat de cursus naar volgend jaar word geschoven dat ik daaraan kan deelnemen.Er staat niet bij dat ik moet betalen of niet.Ik heb herhaaldelijk gevraagd naar een duidelijk mail over de gang van zaken betrefende de kk1 cursus van komend jaar.Bovendien heb ik aangegeven dat ik het een vreemde zaak vond aangezien ik het nu al niet begrijp zal ik het volgend jaar het ook niet begrijpen.Ik ben nu 30 euro voor het boek kk1 kwijt en 150 euro voor 2 lessen die ik heb gevolgd en meteen aangegeven heb het niet te snappen.Mag je dan iemand het geld weigeren?ook omdat het opleidingsniveau nergens bekend staat? als dit nl wel het geval was had ik me bij voorbaat al niet opgegeven ervoor?Het is echt een kwestie van niet kunnen niet van niet willen want dit was altijd mijn grootste droom en passieOm te laten zien dat ik verantwoord fok want dat was en is eigenlijk de voornaamste rede.

1157 8 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Dec 12, 2014 om 14:41
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo petram,

Kan me je teleurstelling wel een beetje voorstellen, maar als je je opgeeft voor een cursus en de leerstof blijkt te moeilijk te zijn, dan heb je je blijkbaar niet voldoende georiënteerd.
Je hebt een contract afgesloten en dat kun je niet zomaar opzeggen, dus zal je - naar ik aanneem - moeten betalen.
Staat er niets over in de Algemene Voorwaarden?
Zou anders toch nog maar eens duidelijk mededelen dat je wilt stoppen en dus niet alsnog volgend jaar de cursus wilt volgen. Dan merk je vanzelf wel wat voor reactie er komt betreffende de betaling.

Met vr.gr.

tenormin
door tenormin - Dec 12, 2014 om 16:54
16826 Antwoorden / 108 Vragen

Maar als je om een kwitantie vraagt blijkt daar wel uit dat je toch wilt betalen? Als je het nu al niet kunt volgen zal dat volgend jaar ook wel zo zijn. Maar misschien heb je in ieder geval iets aan het boek en ben je meer praktisch, praktijk gericht dan de theoretische kant van het leren. Je bent immers al bezig met fokken en zolang je dat helemaal verantwoord doet maakt een echt "erkend" certificaat toch niet uit? Zolang je je niet schuldig maakt aan "broodfok" en het alleen je hobby is kan je toch gewoon doorgaan zoals je nu al doet? Welk ras fok je nu? Succes, zowel met zo nu en dan een nestje en om eventueel je geld terug te krijgen.

pe
door petram - Dec 12, 2014 om 17:17
33 Antwoorden / 31 Vragen

[quote=edrick3 schreef op vrijdag 12 dec 2014, 14:41]Hallo petram,

Kan me je teleurstelling wel een beetje voorstellen, maar als je je opgeeft voor een cursus en de leerstof blijkt te moeilijk te zijn, dan heb je je blijkbaar niet voldoende georiënteerd.
Je hebt een contract afgesloten en dat kun je niet zomaar opzeggen, dus zal je - naar ik aanneem - moeten betalen.
Staat er niets over in de Algemene Voorwaarden?
Zou anders toch nog maar eens duidelijk mededelen dat je wilt stoppen en dus niet alsnog volgend jaar de cursus wilt volgen. Dan merk je vanzelf wel wat voor reactie er komt betreffende de betaling.

Met vr.gr.

Ik denk dat jullie het niet begrijpen het is geen loi of wat voor soort cursus dus ook geen voorwaarden.Enige voorwaarden bij start het gehele bedrag te betalen hetgeen ook is gebeurt.Ik heb nergens voorwaarden gezien.Het boek bestel je via de raad van beheer en de cursussen worden elk jaar gehouden in de buurt van je woonplaats in mijn geval kynologenvereniging en ringclub roermond echt

pe
door petram - Dec 12, 2014 om 17:20
33 Antwoorden / 31 Vragen

[quote=tenormin schreef op vrijdag 12 dec 2014, 16:54]Maar als je om een kwitantie vraagt blijkt daar wel uit dat je toch wilt betalen? Als je het nu al niet kunt volgen zal dat volgend jaar ook wel zo zijn. Maar misschien heb je in ieder geval iets aan het boek en ben je meer praktisch, praktijk gericht dan de theoretische kant van het leren. Je bent immers al bezig met fokken en zolang je dat helemaal verantwoord doet maakt een echt "erkend" certificaat toch niet uit? Zolang je je niet schuldig maakt aan "broodfok" en het alleen je hobby is kan je toch gewoon doorgaan zoals je nu al doet? Welk ras fok je nu? Succes, zowel met zo nu en dan een nestje en om eventueel je geld terug te krijgen.
de quitantie heb ik tijdens de eerste les niet gekregen omdat hij die vergeten was.Daarna heeft iedereen ze de week erna gekregen maar toen was ik ziek dus na lang vragen heb ik de quitantie via mail gekregen.

edrick3
door edrick3 - Dec 12, 2014 om 17:30
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@petram,

Niet om vervelend te zijn, maar had je je niet beter van tevoren kunnen afvragen of deze toch wel pittige cursus wel te doen was voor iemand met ihno?
Nu zit je met de gebakken peren.
Dat de cursus te moeilijk blijkt te zijn daar hebben ze geen boodschap aan.
Ze zullen dus - denk ik - niet overgaan tot terugbetaling van die € 150.
Dure les.

Met vr.gr.

pe
door petram - Dec 12, 2014 om 17:37
33 Antwoorden / 31 Vragen

[quote=edrick3 schreef op vrijdag 12 dec 2014, 17:30]@petram,

Niet om vervelend te zijn, maar had je je niet beter van tevoren kunnen afvragen of deze toch wel pittige cursus wel te doen was voor iemand met ihno?
Nu zit je met de gebakken peren.
Dat de cursus te moeilijk blijkt te zijn daar hebben ze geen boodschap aan.
Ze zullen dus - denk ik - niet overgaan tot terugbetaling van die € 150.
Dure les.

Met vr.gr.Dat had ik me inderdaad kunnen afvragen of die cursus niet te zwaar voor me was.Je kunt het ook zo bekijken als het opleidingsniveau zowel bij raad van beheer als bij degene waar je de cursus gaat volgen bekend is ga je je niet opgeven.Er zijn genoeg curusussen waarin staat elk niveau dus ja dure les inderdaad maar vind wel dat mensen voor dit gewaarschuwd mogen worden

aurora1
door aurora1 - Dec 12, 2014 om 18:26
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Bij die cursus kan ik ook niet een aanduiding vinden van (eventueel gewenste) vooropleiding en ook niet wat het niveau van de cursus is. Bovendien zou kunnen gelden dat die cursus voor de een wel en voor de ander niet zo goed te doen is, ongeacht de vooropleiding.
Ik begrijp van die site dat de cursussen door een vereniging die aangesloten is bij de Raad van Beheer wordt gegeven, dus hebt u met uw bezwaren/verzoeken bij die vereniging aangeklopt? Staan op de site van die vereniging geen voorwaarden vermeld?
Als men u niet tegemoet komt dan zou ik gewoon het volgend jaar nog eens proberen, u hebt immers al betaald en het lesmateriaal in huis. Bovendien zal gelden dat u er altijd wel wat van zult opsteken, ook als toehoorder, en u hoeft ook geen examen te doen als u dat niet wilt.

tenormin
door tenormin - Dec 12, 2014 om 19:05
16826 Antwoorden / 108 Vragen

Lees op die site KK1 dat men tenminste de Engelse taal moet beheersen om deze cursus te volgen. En geld terug is er nooit bij. Dan moet dit het struikelblok wel zijn van de TS, want verder kan men de cursus blijven vervolgen net zo lang tot je het papiertje hebt behaalt. (Natuurlijk niet gratis). En men hoeft maar 340 hondenrassen te kennen, voor je examen dan. De meeste mensen raden aan dan veel shows af te lopen en aan iedere eigenaar van een voor jou onbekend ras te vragen wat het is: de hondenbaasjes zullen dan helemaal enthousiast raken en je zo ook op de hoogte brengen. Want je schijnt jezelf ook zonder papiertje Kynoloog te mogen noemen. Althans, dat is wat ik voor zover gevonden heb.