ho
door hotelpasgezeik May 27, 2015 om 18:42
Vakantie & reizen

Klacht Hotelpas

Beste allemaal,

Ook ik ben zo'n jaar geleden de dupe geworden van het verschrikkelijke product welke de zwendelaars bij Hotelpas aanbieden. Het product is aangeschaft via vakantieveilingen en eigenlijk zonder eerst wat recensies op te zoeken voor de Hotelpas gekozen. Na wat mooie praatjes de kaart uitgebreid naar 'Premium' (ellende) en hier dan ook €15,- voor betaald. Toch voelde het allemaal niet goed en heb onderstaande mail dezelfde dag verstuurd:
Beste Hotelpas,

Vandaag heb ik via vakantieveilingen voor een hotel express card gekozen. Hierna is tevens gevraagd om het gebruik van een premium card (voor 15 euro), waar wij ook voor gekozen/betaald hebben.

Na diverse negatieve reacties gelezen te hebben en er toch geen goed gevoel bij te hebben, wil ik per direct alles ontbinden.

Mijn klantnummer is: #########

Hier nog een korte reactie op gehad met de vraag om welke reacties dit zou gaan, heb hier verder niet op gereageerd (het stikt op het internet immers van de negatieve reacties en denk dat er meer ontevreden klanten in hun bestand staan dan tevreden).

Nu, ruim een jaar later ontvang ik onderstaande mail:
Geachte hr/mv heer ########,

Het is ruim een jaar geleden dat u heeft gekozen voor een upgrade naar de Jaarkaart Premium. Wij hopen dat u regelmatig van voordelig overnachten heeft kunnen genieten.

Uw kaart is conform onze voorwaarden verlengd naar een abonnement voor onbepaalde tijd zodat u onbeperkt gebruik kunt blijven maken van de hoge kortingen op uw hotelovernachtingen. U betaalt per maand 1/12 (24,92 euro) van het jaartarief van 299 euro. Dit bedrag zal u maandelijks achteraf in rekening worden gebracht.

Let op: u kunt ook kiezen voor jaarlijkse betaling met betaling vooraf. U ontvangt dan 50% korting op het jaartarief!

Ja, ik kies voor een voordelige jaarbetaling en betaal slechts 149,50 euro i.p.v. 299 euro per jaar.

Klik hier

Opzeggen

Wilt u uw lidmaatschap opzeggen? Dit kan altijd met een opzegtermijn van een maand. Wilt u direct opzeggen? In dat geval bent u momenteel 1 maand lidmaatschap verschuldigd (24,92 euro). U dient dit bedrag middels onderstaande link binnen 14 dagen te betalen. U hoeft dan geen opzegging meer te versturen.

Let op: over 14 dagen loopt uw abonnement inmiddels 2 maanden door en dient u 2/12 van het jaarabonnement = 49,84 euro te voldoen.

Nu opzeggen en het momenteel verschuldigde bedrag van 24,92 euro betalen

Klik hier
Waarom is uw kaart verlengd en moet u bij huidige opzegging nog een bedrag betalen?
- U heeft bij het activeren gekozen voor een ander product (premium kaart) dan de kaart die u via de veiling had aangeschaft. Bij de veiling bent u gewezen op de gevolgen bij het aanschaffen van een ander product.
- Er is, voordat u de jaarkaart premium kon bestellen aan u medegedeeld dat u deze tot uiterlijk een maand voor het eerste jaar kunt opzeggen en de kaart daarna wordt omgezet in een doorlopend abonnement welk u elke maand kunt beëindigen. Hiermee bent u akkoord gegaan voordat u de bestelling uitvoerde. Tevens bent u met onze voorwaarden betreffende verlengingen akkoord gegaan.
- Wij hebben geen (tijdige) opzegging van u ontvangen.

Met vriendelijke groet,
Mevrouw L. De Vries
Ledenadministratie Hotelkaart
Postbus 4299, 6202 WC Maastricht

Nu heb ik hier zelf weer direct op gereageerd en geconfronteerd met de mail welke ik ruim een jaar geleden verstuurd heb (gelukkig heb ik deze nog).

1249 3 Rapporteer

ho
door hotelpasgezeik - May 27, 2015 om 18:44
2 Antwoorden / 1 Vragen

**** Hier nog even verder:

Nu mijn vragen;
- Hoe zit het met de zogeheten 'afkoelperiode'? (Heb dezelfde dag schriftelijk opgezegd).
- Hoe serieus moet je deze zwendelaars nemen?

edrick3
door edrick3 - May 27, 2015 om 18:52
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo hotelpasgezeik,

Leuk dat je de mail van je opzegging nog hebt, maar ..... heb je een schriftelijke bevestiging gekregen dat je opzegging geadministreerd was?
Ben bang van niet.
En daarom sturen ze nu een berichtje van verlenging.
Zou dus alsnog (nogmaals) opzeggen!

Met vr.gr.

ho
door hotelpasgezeik - May 27, 2015 om 19:15
2 Antwoorden / 1 Vragen

Beste edrick,

Allereerst bedankt voor je reactie. Ik heb zojuist wat zaken opgezocht omtrent de 'afkoelperiode'. Hier is verder niets terug te vinden over een bevestiging welke ik zou moeten krijgen (consuwijzer/rijksoverheid). Wel is er gereageerd op mijn opzeggingsmail (en dus gelezen).

Misschien dat iemand anders mij kan vertellen hoe dit verder in elkaar steekt en of dit waar is?

Met vriendelijke groet.