Klacht Hotelpas
Beste allemaal,
Ook ik ben zo'n jaar geleden de dupe geworden van het verschrikkelijke product welke de zwendelaars bij Hotelpas aanbieden. Het product is aangeschaft via vakantieveilingen en eigenlijk zonder eerst wat recensies op te zoeken voor de Hotelpas gekozen. Na wat mooie praatjes de kaart uitgebreid naar 'Premium' (ellende) en hier dan ook €15,- voor betaald. Toch voelde het allemaal niet goed en heb onderstaande mail dezelfde dag verstuurd:
Beste Hotelpas,
Vandaag heb ik via vakantieveilingen voor een hotel express card gekozen. Hierna is tevens gevraagd om het gebruik van een premium card (voor 15 euro), waar wij ook voor gekozen/betaald hebben.
Na diverse negatieve reacties gelezen te hebben en er toch geen goed gevoel bij te hebben, wil ik per direct alles ontbinden.
Mijn klantnummer is: #########
Hier nog een korte reactie op gehad met de vraag om welke reacties dit zou gaan, heb hier verder niet op gereageerd (het stikt op het internet immers van de negatieve reacties en denk dat er meer ontevreden klanten in hun bestand staan dan tevreden).
Nu, ruim een jaar later ontvang ik onderstaande mail:
Geachte hr/mv heer ########,
Het is ruim een jaar geleden dat u heeft gekozen voor een upgrade naar de Jaarkaart Premium. Wij hopen dat u regelmatig van voordelig overnachten heeft kunnen genieten.
Uw kaart is conform onze voorwaarden verlengd naar een abonnement voor onbepaalde tijd zodat u onbeperkt gebruik kunt blijven maken van de hoge kortingen op uw hotelovernachtingen. U betaalt per maand 1/12 (24,92 euro) van het jaartarief van 299 euro. Dit bedrag zal u maandelijks achteraf in rekening worden gebracht.
Let op: u kunt ook kiezen voor jaarlijkse betaling met betaling vooraf. U ontvangt dan 50% korting op het jaartarief!
Ja, ik kies voor een voordelige jaarbetaling en betaal slechts 149,50 euro i.p.v. 299 euro per jaar.
Klik hier
Opzeggen
Wilt u uw lidmaatschap opzeggen? Dit kan altijd met een opzegtermijn van een maand. Wilt u direct opzeggen? In dat geval bent u momenteel 1 maand lidmaatschap verschuldigd (24,92 euro). U dient dit bedrag middels onderstaande link binnen 14 dagen te betalen. U hoeft dan geen opzegging meer te versturen.
Let op: over 14 dagen loopt uw abonnement inmiddels 2 maanden door en dient u 2/12 van het jaarabonnement = 49,84 euro te voldoen.
Nu opzeggen en het momenteel verschuldigde bedrag van 24,92 euro betalen
Klik hier
Waarom is uw kaart verlengd en moet u bij huidige opzegging nog een bedrag betalen?
- U heeft bij het activeren gekozen voor een ander product (premium kaart) dan de kaart die u via de veiling had aangeschaft. Bij de veiling bent u gewezen op de gevolgen bij het aanschaffen van een ander product.
- Er is, voordat u de jaarkaart premium kon bestellen aan u medegedeeld dat u deze tot uiterlijk een maand voor het eerste jaar kunt opzeggen en de kaart daarna wordt omgezet in een doorlopend abonnement welk u elke maand kunt beëindigen. Hiermee bent u akkoord gegaan voordat u de bestelling uitvoerde. Tevens bent u met onze voorwaarden betreffende verlengingen akkoord gegaan.
- Wij hebben geen (tijdige) opzegging van u ontvangen.
Met vriendelijke groet,
Mevrouw L. De Vries
Ledenadministratie Hotelkaart
Postbus 4299, 6202 WC Maastricht
Nu heb ik hier zelf weer direct op gereageerd en geconfronteerd met de mail welke ik ruim een jaar geleden verstuurd heb (gelukkig heb ik deze nog).
**** Hier nog even verder:
Nu mijn vragen;
- Hoe zit het met de zogeheten 'afkoelperiode'? (Heb dezelfde dag schriftelijk opgezegd).
- Hoe serieus moet je deze zwendelaars nemen?
Hallo hotelpasgezeik,
Leuk dat je de mail van je opzegging nog hebt, maar ..... heb je een schriftelijke bevestiging gekregen dat je opzegging geadministreerd was?
Ben bang van niet.
En daarom sturen ze nu een berichtje van verlenging.
Zou dus alsnog (nogmaals) opzeggen!
Met vr.gr.
Beste edrick,
Allereerst bedankt voor je reactie. Ik heb zojuist wat zaken opgezocht omtrent de 'afkoelperiode'. Hier is verder niets terug te vinden over een bevestiging welke ik zou moeten krijgen (consuwijzer/rijksoverheid). Wel is er gereageerd op mijn opzeggingsmail (en dus gelezen).
Misschien dat iemand anders mij kan vertellen hoe dit verder in elkaar steekt en of dit waar is?
Met vriendelijke groet.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Scoupy cashback
Zie bijgaande copy van mijn mail in de afbeeldingen.
[edit persoonlijjk gegevens bijlage - redactie]
Lees meerNetvervuiling Siemens
We dachten verstandig te zijn door wat extra te sparen en te kiezen voor Siemens, die toch wel bekend staat om haar hoogwaardige producten en goede service. Helaas blijkt dat in de praktijk toch net iets anders te zijn. In september 2023 nieuw apparatuur gekocht; wasmachine, warmtepompdroger, oven en vaatwasser, waarbij alleen laatstgenoemde heeft nog geen storing vertoond. De warmtepompdroge ... Lees meer
Continue, dag en nacht berichtjesvan Norton Antivirus
Ik heb al een andere Antivirus en wil dus geen abonnement van Norton, maar melding hierover om te stoppen lukt mij niet Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer