in
door inquisitar Jul 25, 2014 om 02:11
Computers & telefonie

Klacht mbt. Vodafone abonnement

Beste mensen,

Ik heb nu sinds 27 juni 2013 een Vodafone contract RED abonnement, met een databundel van 1GB + 1GB, waarbij ik een sms hoor te krijgen wanneer ik deze overschrijd, of wanneer ik op het punt sta deze te overschrijden, maar het is nu al meerdere keren voorgekomen dat ik een sms krijg dat ik bijna over mijn bundel heen ben, ervoor bel naar de klantenservice, en dat men dan zegt dat ik nog bijna de volle bundel heb, of gewoon helemaal geen sms ontvang.

Nu keek ik net naar mijn afschriften en zie ik dat er opeens een bedrag van 378,42 is afgetrokken voor de factuur van juni, met als reden het overschrijden van de databundel, en dat ik in deze maand ( de komende factuur ) alweer ( op moment van schrijven ) 71,99 euro buiten mijn bundel zit, terwijl ik mijn internet vrijwel nauwelijks buitenshuis gebruik. Er staat dat ik bij mijn bundel nog 101 mb aan tegoed over heb, hoe kunnen mijn overige kosten buiten de bundel dan nu al 71,99 zijn ?

Er wordt gebruik gemaakt van een 2de simkaart ( Multisim ) die in mijn iPad zit, en de voornaamste kosten buiten de bundel zijn gemaakt in de nacht, tussen de 1 en 5 uur 's nachts, ik noem als voorbeelden 19 juni 02:17 697 mb, 56 euro excl. btw, 23 juni om 03:45 's nachts, 595 MB aan dataverbruik, 48 euro excl. btw, 24 juni 224 mb, 31 euro excl. Waar komt dit vandaan als de 'werk-ipad' 's nachts helemaal niet wordt gebruikt, er wordt niks gedownload, er wordt niet ge-internet, hij zit gewoon in de lader en wordt helemaal niet gebruikt.

Ook begrijp ik niet dat ik voor de momenten dat ik genoeg data heb een sms ontvang met daarin de melding dat mijn data overschreden is wat niet klopt, en dat ik op dit soort momenten dan weer geen sms of een melding op de ipad krijg.

Voor de afgelopen 2 maanden heb ik namelijk geen sms ontvangen dat de bundel overschreden is, in mei is er namelijk voor 4 euro aan kosten buiten de bundel gemaakt mbt dataverbruik, maar ik heb hier geen enkele melding over ontvangen dat mijn bundel overschreden is. Wel heb ik in mei dan weer een sms gekregen dat de 'Multisim' weinig gebruikt wordt, maar niks over het overschrijden van het data, en voor juni ook helaas niet.

Alle tips en hulp is van harte welkom.

( excuses voor eventuele taal- en spelfouten, ik zag de afschrift toevallig een uur geleden en het zat me zo erg dwars dat ik het direct wilde opschrijven terwijl ik eigenlijk om val van de slaap. )

1626 5 Rapporteer

vodafonewebcare
door vodafonewebcare - Jul 25, 2014 om 13:02
779 Antwoorden / 0 Vragen

Beste inquisitar,

Je kunt uiteraard bij ons terecht met deze klacht en ik kijk graag voor je na wat er te zien is in onze systemen. Vervolgens kunnen we bepalen of deze kosten wél of niet terecht zijn.

Bij een Vodafone Red abonnement wordt er een sms notificatie verzonden bij +/- 75% en 100% verbruik. Als er geen sms is verzonden, dan zouden we dat terug moeten kunnen zien in ons systeem.

Je geeft aan dat er 's nachts vaak verbinding te zien is. Een Smartphone/Tablet probeert vaak verbinding te maken met internet. Veel toestellen schakelen over naar mobiel internet in stand-by stand. Dit gebeurt dus ook als je niet actief gebruik maakt van je Smartphone/Tablet en ook als je slaapt. Via de toestelinstellingen kun je het verbruik echter wel beperken door te zorgen dat applicaties niet automatisch mogen updaten via het mobiele netwerk.

Kun je een kopie van je klacht en onderstaande gegevens e-mailen naar: webcare.nl@vodafone.com? Gebruik als onderwerp voor de e-mail:

kassa | inquisitar | 25 juli 2014 | Klacht mbt. Vodafone abonnement

We hebben de volgende gegevens nodig:
- mobiele nummer
- klantnummer
- adres, postcode en woonplaats
- geboortedatum
- de laatste 4-cijfers van je bankrekeningnummer

Groet, Robbie

Vodafone 24/7 Web Crew

tijger1
door tijger1 - Jul 25, 2014 om 13:32
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik zal u vast de uitkomst geven van het "onderzoek" van Vodafone.

U hebt de data verbruikt. Waaraan mogen we niet naar kijken ivm de privacy. U moet de rekeningen gewoon betalen.

vodafonewebcare
door vodafonewebcare - Aug 6, 2014 om 09:03
779 Antwoorden / 0 Vragen

Beste inquisitar,

We hebben helaas nog geen e-mail ontvangen. We willen je klacht graag verder onderzoeken. Hiervoor hebben we echter je gegevens nodig.

Met vriendelijke groet,

Linda

lekkerisdat
door lekkerisdat - Aug 13, 2014 om 09:13
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Neem aan dat je ook op de ipad gewoon kunt zien waar het dataverbruik aan is opgegaan (voorbeeld). Kijk daar eens naar, je zou dan toch de boosdoener moeten kunnen zien. Maak er sowieso een screenshot van als bewijs.

Overigens zou ik niet zomaar de rekening voldoen, het is tegenwoordig zo dat ze je niet meer mogen afsluiten, wanneer je 'n rekening betwist. Laat Vodafone maar met bewijs op de proppen komen dat jij daadwerkelijk dit data verbruikt hebt (lijkt mij onmogelijk).

Verder zul je geen enkele medewerking van Vodafone krijgen, zie de reactie van tijger1.

tijger1
door tijger1 - Aug 13, 2014 om 09:13
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Over het onverklaarbare gebruik bij Vodafone is al pagina's vol geschreven. Tik in het zoekvak Vodafone in en lees.

Ik weet niet of u op uw nota het gesplitste verbruik kan zien van uw I-pad en de telefoon, maar u kunt zeker van de I-pad 's nachts simpel het mobiele netwerk uitschakelen, door het schuifje om te zetten.

Hier zal zich wel een web care medewerker melden, die het "vervelend" voor u vindt en die u adviezen gaat geven wat er in de toekomst aan te doen is.

En daar blijft het bij.